SEOEDU

رپورتاژآگهی را چگونه بنویسیم که بهترین نتیجه را بگیریم؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

رپورتاژ آگهی به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که نگارش آن کاملا به صورت خبری بوده اما محتوای آن در اصل برای تبلیغ یک برند، محصول و یا یک سایت است.

به طور معمول رپورتاژها دارای چندین بک لینک مربوط به سایت تبلیغ کننده هستند که یک تبلیغ کارآمد و سازمان یافته را دنبال می کنند.در حال حاضر رپورتاژها در سئو سایت اهمیت فراوانی دارند زیرا در دریافت و ایجاد لینک های خارجی در سایت ها به کار می روند.

بک لینک ها با افزایش ترافیک ورودی سایت ها موجب بالا رفتن رتبه آن ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل می شوند و با توجه به کاربرد روز افزون آن ها در سئو سایت، رپورتاژها به یکی از موثرترین و قدرتمندترین روش های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده اند.

ما در این مطلب قصد داریم تا مطالبی را درمورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی با کیفیت و عالی بررسی کنیم.

شناخت انواع رپورتاژهای آگهی

قبل از سفارش رپورتاژ آگهی، بهتر است از یک سری نکات مهم آگاه باشید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

خوشبختانه فرمت های متعدد و قالب های مختلفی از رپورتاژها وجود دارند که برای انواع سایت هایی که در اینترنت فعالیت می کنند، این امکان را فراهم ساخته است تا بتوانند از رپورتاژ برای افزایش ترافیک ورودی سایت خود و تبلیغات موثر در اینترنت بهره بگیرند.

طبق آخرین دسته بندی های انجام شده، رپورتاژها در سه دسته اصلی تقسیم بندی شده اند. هر کدام از رپورتاژها در این دسته بندی ها می توانند فرمت ها و قالب های مختلفی داشته باشند.

1- رپورتاژ ژورنالیستی

این گروه از رپورتاژها از اولین نوع رپورتاژ هستند که در قالب یک متن گزارشی متوسط ژورنالیست ها برای جلب نظر کاربران و رسانه های خبری نوشته می شوند.

محتوای این دسته از رپورتاژها در مورد کسب و کارها است که دارای ارزش خبری بسیار بالایی هستند و قدرت جذب مخاطبان را به صورت گسترده دارند.

در سایت های اینترنتی هم رپورتاژهای متنی کاربرد فراوانی دارند و یکی از رایج ترین انواع رپورتاژها در وبلاگ های اینترنتی برای جذب کاربران بیشتر برای سایت تبلیغ دهنده و ایجاد درآمد بیشتر برای سایت تبلیغ کننده به شمار می آیند.

2- رپورتاژ دفاعیه

این دسته از رپورتاژها برای زمانی به کار می روند که یک برند و یا شرکت های معتبر برای خارج شدن از شرایط بحرانی و از بین بردن فضای منفی رسانه ها به انتشار رپورتاژ آگهی دفاعیه اقدام می کنند.

محتوای رپورتاژ دفاعیه باید قالب گزارشی و یا خبری داشته باشد تا بتواند آثار منفی که توسط رسانه ها نسبت به یک برند و یا یک شرکت خاص ایجاد شده است را تا حد امکان خنثی کند، بدون این که تبلیغ خاصی را انجام دهد.

3- رپورتاژ تصویری

این دسته از رپورتاژها از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آن ها هستند که با استفاده از تصاویر جذاب می توانند نظر مخاطبان و کاربران را به خود جلب کنند.

معمولا اثر تبلیغات در این دسته از رپورتاژها بسیار سریع است که در ذهن مخاطب اثر ماندگارتری دارد و برای همین از رپورتاژ آگهی  های تصویری در زمینه تبلیغات مربوط به نمایش انواع محصولات برندها بیشتر استفاده می شود. توجه داشته باشید که تبلیغات جذاب می تواند بازدید کاربران از سایت ها را بیشتر کرده و با افزایش ترافیک ورودی، رتبه سایت در گوگل بالاتر برود.

رپورتاژ را تبلیغاتی ننویسید!

رپورتاژ آگهی تبلیغاتی ننویسید

مهمترین ویژگی رپورتاژها قالب گزارشی و خبری آن ها است که به صورت غیر مستقیم محصول و یا فعالیتی را تبلیغ می کنند. در اینترنت رپورتاژها از کارآمدترین نوع تبلیغات متنی و یا تصویری همراه با چندین بک لینک از سایت تبلیغ دهنده هستند.

دلیل کاربرد فراوان و اثر گذاری رپورتاژها شیوه تبلیغ غیر مستقیم آن ها است. زیرا وجود تبلیغات بیش از حد و نامعتبر بودن محتوای آن ها سبب دور شدن و عدم اعتماد کاربران اینترنتی نسبت به آن ها می شود.

در شیوه های جدید تبلیغ از مشاوره دادن و راهنمایی مشتریان با توجه به نیاز آن ها برای معرفی و فروش محصولات استفاده می شود. شیوه تبلیغات در reportage هم این گونه انجام می شود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید به مخاطبان آن ها را به سمت خرید محصول مورد نظر و یا استفاده از خدمات ارائه شده در رپورتاژ ترغیب می کنند.

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

بر کسی پوشیده نیست که آموزش لینک سازی خارجی و تسلط کافی به این اصول، یکی از پیش نیازهای اصلی و مهم سئو به شمار می رود. رپورتاژ نیز یکی از زیرشاخه های لینک سازی خارجی محسوب می شود و شامل یک سری نکات حیاتی است.

برای این که بتوانید از رپورتاژ آگهی بیشترین استفاده را برای تبلیغات داشته باشید، باید محتوای آن را بسیار جذاب و به دور از هرگونه تبلیغ مستقیم بنویسید.

در سئو نیز برای درج متن های رپورتاژها قواعدی تعیین شده است که با رعایت آن ها می توانید از رپورتاژها برای درآمدزایی و افزایش بازدید کاربران از سایت خود بهره مند شوید.

• انتخاب تیتر مناسب

تیتر مناسب و جذاب اصلی ترین قسمت نوشتن هر رپورتاژ است زیرا اولین قسمت از محتوای آن است که می تواند نظر کاربران را به خواندن آن جلب کند.

بسیار مهم است که تیتر رپورتاژ آگهی خبری و به دور از هرگونه اشاره مستقیم به تبلیغ درباره موضوع مورد نظر باشد، تا بتواند با یک عنوان مخاطبان را به دیدن رپورتاژ و توجه به محتوای آن ترغیب کند.

• صادق بودن با کاربر و مخاطب

شاید در ابتدا بتوانید با یک تیتر جذاب توجه مخاطب را به خواندن رپورتاژ جلب کنید اما اگر محتوای آن دارای اطلاعات مفید و خواندنی نباشد، تبلیغات شما بی اثر خواهد شد.

محتوای رپورتاژها باید شامل اطلاعات تخصصی در مورد محصولات و بیان صادقانه اشکالات احتمالی آن ها باشد تا بتواند اعتماد کاربران را بدست بیاورد.

• استفاده از تصاویر و ویدیو و پادکست و…

برای این که بر جذابیت رپورتاژ آگهی بیفزایید می توانید از امکاناتی که در اشتراک گذاری مطالب در سایت های اینترنتی وجود دارند، استفاده کنید.

این امکانات شامل به اشتراک گذاری مطالب به صورت پادکست ها، تصاویر و ویدیوها است که تاثیر آن ها در ذهن کاربران قوی تر و ماندگارتر هستند.

فایل های صوتی و ویدیوها از جمله ویژگی هایی است که محتوای رپورتاژها را از یکنواختی نوشتاری خارج می سازند.

• مختصر و مفید صحبت کنید

در درج مطالب باید سعی کنید زبان روزمره و ساده را انتخاب کنید تا علاوه بر ایجاد تمرکز خواننده بر محتوا، از زیاده گویی و آوردن مطالب بیهوده جلوگیری کنید.

• دعوت به اقدام داشته باشید

یکی از بهترین تکنیک های ایجاد جذابیت محتوا در رپورتاژ آگهی، دعوت کاربران به انجام چالش های بحث برانگیز و هیجان انگیز است. با دعوت کاربران به چالش می توانید با نشان دادن مسیر به آن ها در پایان محتوا، به هدف مورد نظر از تبلیغ برسید.

نکته مهم در ایجاد چالش ها، دادن پیشنهادات جالب و هیجان انگیز طی یک بازه زمانی کوتاه و مشخص است.

• محتوا یونیک بنویسید

محتوا یونیک در رپورتاژ در افزایش ترافیک ورودی سایت ها و در نتیجه بازدید کاربران از آن را بالا می برد.

محتوا یونیک به معنای دست اول بودن و غیر کپی بودن مطالبی است که در رپورتاژ به صورت تخصصی و با آگاهی کافی نوشته شده و خواننده به محض آغاز به خواندن آن متوجه اصل یونیک بودن محتوا می شود.

• کلمات مرتبط را در صفحه استفاده کنید

محتوای رپورتاژ اگهی باید حتما دارای کلمات مرتبط با جستجوی کاربران در نتایج جستجو باشد تا بتوانند سریع تر به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

با انتخاب کلمات نزدیک و مرتبط شانس دیده شدن رپورتاژ در نتایج جستجو توسط کاربران و مخاطبان هدف افزایش می یابد.

• عنوان سئو و توضیحات خوب داشته باشید

تخصص و داشتن علم کافی در نوشتن رپورتاژها از جمله نکاتی است که در درج عنوان باید از آن استفاده کنید.

این نکات شامل قوانینی می شود که سئو برای نوشتن رپورتاژها تنظیم کرده است. در این بخش نویسنده باید حتما توضیحات جامع و کاملی را مرتبط با عنوان رپورتاژ بیاورد.

• بررسی نحوه نگارش سایتی که در آن رپورتاژ می رویم

یکی از مواردی که در رپورتاژ آگهی باید به ان توجه کنیم، انتخاب سایتی است که می خواهید رپورتاژ شما در آن قرار بگیرد.

برای این که رپورتاژ شما بهتر دیده شود، لازم است که ساختار نگارشی و یا محتوای پادکست، تصویر و یا ویدیویی شما متناسب با محتوای سایت و نوع نگارش تبلیغ کننده باشد.

• بررسی نگارش و املای محتوا

رعایت قوانین و اصول سئو در نوشتن محتوای رپورتاژها در رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی کابران بسیار موثر است. نگارش رپورتاژها و املای صحیح کلمات به کار رفته در آن با توجه به سئو سایت و نحوه نگارش محتوای سایت تبلیغ کننده باید بررسی شوند.

رعایت اصول سئو در نگارش محتوای رپورتاز آگهی همراه با تخصصی بودن مطالب، تسلط نویسنده را در نوشتن محتوا نشان می دهد و در نهایت اعتماد مخاطب را به همراه خواهد داشت.

سوالات متداول

آیا میتوان متن رپورتاژ اگهی خود را از سایت رقبا کپی کنیم؟

برای گرفتن بهترین نتیجه، پیشنهاد می کنیم حتما از محتوای یونیک استفاده کنید و با صفحه سایتی که در آن درج آگهی صورت می گیرد مانند سایت خودتان رفتار کنید، آیا شما محتوا کپی در سایت خود قرار می دهید؟

چه مواردی باعث می شود تا نتیجه بهتری از رپورتاژ خود بگیریم؟

خیلی از موارد در قبل و بعد و هنگام انتشار باید مورد توجه قرار بگیرند که به طور خلاصه می توان گفت: توجه به عنوان، چگالی کلمات کلیدی، نحوه لینک سازی، استفاده از تصاویر مرتبط، داشتن یک دعوت به اقدام عالی و … می تواند سبب شود تا شما نتیجه بهتری را از رپرتاژ خود دریافت کنید.

نوشتن رپورتاژ به صورت تبلیغاتی را پیشنهاد می کنید؟

قطعا بستگی به هدف شما از این روش دارد، اما در کل از تبلیغ محصول یا خدمات خود در محتوا رپورتاژی خودداری کنید تا بتوانید نتیجه بهتری را به دست آورید. پیشنهاد ما تولید محتواهای آموزشی برای درج آگهی ها می باشد.

نتیجه گیری

همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود را در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر از قبل می‌شود.

خروج از نسخه موبایل