SEOEDU

آموزش فعالسازی کش در وردپرس

امتیاز ۴.۸۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

آموزش نحوه فعالسازی کش در وردپرس

امروز در این مقاله به سراغ مهم ترین و کاربردی ترین راه افزایش سرعت و همچنین بهینه سازی وب سایت شما رفته ایم. پس خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید و همراه ما باشید.

همان طور که می دانید امروزه ما، با بازدیدکنندگان کم حوصله ای سر و کار داریم که اگر سرعت بارگزاری صفحه هایمان بیشتر از 5 ثانیه یا در بیش ترین حالت ممکن 7 ثانیه شود بی رودروایسی صفحه ما را ترک کرده و به سراغ رقیبان مان می روند.از این جهت مهم است که ما برای حفظ بازدیدکنندگان وبسایت‌مان مشکلات احتمالی آن را برطرف نموده و به افزایش نرخ تبدیل سایت خود کمک کنیم.

برای رسیدن به این هدف، روش کاربردی و آسانی وجود دارد که اکثر وبمستر های حرفه ای نیز از آن استفاده می کنند و آن روش افزایش سرعت با فعالسازی کش در وردپرس می باشد.

حافظه کش چیست؟

کش حافظه ای شبیه به رم است البته با چند تفاوت مهم :
سرعت دسترسی پردازنده به آن نسبت به رم بسیار سریع تر است و همیشه مقداری از اطلاعات موجود در رم را در خود نگه داری می کند تا پردازنده خیلی سریع تر به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند. فعالسازی کش در وردپرس یا هر سایت دیگر می تواند تاثیر بسیار خوبی بر افزایش سرعت سایت شما داشته باشد.

browser caching یا کش مرورگر چیست؟

کش مرورگر، افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت را از طریق ذخیره کردن فایل‌ها بر روی مرورگر بازدیدکنندگان یک سایت امکان‌پذیر می‌سازد، به این صورت که با بارگذاری و لود شدن سایت تمامی فایل‌های موجود در آن اعم از تصاویر، فایل‌های استایل ، فایل‌های جاوا اسکریپت و… در کثری از ثانیه اتفاق می افتد و سرعتی که بازدیدکننده شما وقتی برای بار دوم و دفعات بعدی وارد سایت شما می گردد این سرعت بی نظیر است!به عبارت ساده تر دیگر لازم نیست فایل ها مجدداً برای کاربر بارگزار شود و دلیل سرعت چند برابر لود شدن سایت شما، این است.

چرا فعالسازی کش وردپرس لازم است؟

الزام به فعال بودن کش در وردپرس

اکنون که به اهمیت وتاثیر حافظه کش در سایت تان پی بردید باید بگویم که راه استفاده از این امکان در ابزار ورد پرس نهفته است! پس شما باید راه های فعالسازی کش در ورد پرس را بیاموزید تا بتوانید از این امکان استفاده کنید.

در این بخش سراغ افزونه های فعالسازی کش در ورد پرس و روش استفاده از آنها می رویم.

افزونهLeverage Browser Caching

ابتدا افزونه Leverage Browser Caching را نصب کنید.در قسمت تنظیمات بروید و در بخش افزونه ها و در بخش افزودن افزونه Leverage Browser Caching را جستجو کنید سپس بر روی نصب افزونه کلیک کنید

در قسمت افزونه های نصب شده، افزونه مورد نظر را فعال کنید.

با انجام دادن این مراحل، به سرعت متوجه می شوید که رتبه سایت شما در سایت های GTMetrix ،Pingdom و …. افزایش چشمگیری پیدا می کند.

روش معرفی شده یکی از ساده ترین راه هایی است که برای فعال کردن کش مرورگر در وردپرس می توانید انجام بدهید.پیشنهاد سایت های آموزش سئو سایت،نیز همین روش است.

افزونه w3 total cache

افزونه W3 Total Cache بهترین افزونه کش وردپرس و افزایش سرعت وردپرس هستش که سایت‌های بسیار زیادی از این افزونه برای کش سایت و همچنین سایر امکانات آن استفاده می‌کنند. این افزونه تا به امروز موفق شده تا بیش از 1 میلیون نصب فعال داشته باشد و همچنین امتیاز 4.3 را کسب کند از این رو به میتوانیم به صحت کارآمدی و کاربردی بودن این برنامه پی ببریم.

برای استفاده از این افزونه آن را دانلود کنید و سپس مانند روش رایج نصب افزونه ها در ورد پرس آن را نصب و فعالسازی کرده. پس از نصب و فعال سازی افزونه منویی با عنوان Performance به پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده میشود که با کلیک روی این منو و مراجعه به زیر منوی General Settings قادر هستید تا تنظیمات این افزونه را بر اساس نیاز خودتان پیکربندی کنید که مبتدی ترین آنها برای شما که هدفتان فعال سازی کش است موارد زیر است.

افزونه WP Rocket

این افزونه کش یکی دیگر از افزونه های پر فروش بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس می باشد. این افزونه با فروش نزدیک به 600 هزار نسخه، دومین افزونه محبوب در بین افزونه های کش وردپرس می باشد. این افزونه می تواند با امکانات زیادی که در اختیار سایت وردپرسی قرار می دهد، سرعت سایت ورد پرسی را تا چندین برابر افزایش دهد.
این افزونه نیاز به تنظیمات حرفه ای و زیاد ندارد.

بلافاصله پس از دانلود افزونه و فعال سازی آن، سایت تا حد زیادی بهینه می گردد. بنابراین اگر به دنبال یک افزونه کش وردپرس با تنظیمات ساده و راندمان زیاد می باشید این افزونه مناسب شما است.

افزونه WP Fastest Cache

برای استفاده از این افزونه،آن را دانلود و سپس نصب کنید، پس از فعال سازی افزونه، منو جدیدی تحت عنوان WP Fastest Cache در پنل مدیریت وردپرس ظاهر می شود. وارد صفحه تنظیمات افزونه شده و تنظیمات را طبق کاربردی که از آن انتظار دارید،پیکربندی کنید. افزونه شامل تب های مختلف هست که سه تب آن در نسخه رایگان فعال و مابقی در نسخه اصلی، فعال و قابل استفاده می باشد.

افزونه WP Super Cache

این افزونه وردپرس بهترین گزینه برای وبمسترانی است که به دنبال افزونه ای رایگان با تنظیمات ساده هستند. افزونه سوپر کش با آمار خیره کننده 2 میلیون دانلود از مخزن وردپرس محبوب ترین افزونه کش وردپرس می باشد.. در صورتی که نمی خواهید برای بهینه سازی و افزونه کش وردپرس هزینه کنید بهترین افزونه وردپرس افزونه WP Super Cache می باشد.

برای فعالسازی این افزونه ابتدا افزونه را دانلود نموده و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.

بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید.

در پنل مدیریت وردپرس از منوی تنظیمات به زیر منوی WP Super Cache مراجعه کنید. (صرفا فعال کردن قابلیت کشینگ بدون وارد شدن به تنظیمات پیچیده توضیح داده می شود.)
در تب easy در صفحه تنظیمات افزونه، گزینه ی Caching On را انتخاب کرده و سپس بر روی Update Status کلیک کنید.

سپس روی دکمه Test Cache کلیک کنید تا متوجه شوید که کش به درستی انجام می شود یا نه.

اگر پیام The timestamps on both pages match را دریافت کنید به این معنی است که کش سایت شما فعال شده است.

افزونه کش وردپرس Comet Cache

افزونه Comet Cache یک افزونه کش وردپرس دیگر می باشد که نسخه رایگان آن امکانات بسیار محدودی دارد. با این وجود توانسته است آمار دانلود بیش از 60 هزار نسخه از وردپرس کسب کند.

ابتدا افزونه را دانلود کنید و آن را در سایت خود در بخش افزونه ها نصب کنید.

بعد از اینکه افزونه نصب شد آن را فعال کنید. پس از فعال سازی افزونه، منوی جدیدی به نام Comet Cache در پیشخوان وردپرس اضافه می شود. با کلیک بر روی این منو به صفحه تنظیمات افزونه می روید.

روش دیگر دسترسی به این صفحه این است که در لیست افزونه ها Comet Cache را پیدا کرده و روی Setting کلیک کنید.

صفحه جدید برای شما باز می شود. گزینه “Yes, enable Comet Cache” را فعال کنید. پس از انجام این کار ۹۵% سایت های وردپرسی احتیاج به پیکربندی هیچ تنظیمات دیگری ندارند و فرآیند کش به همین سادگی انجام می شود. سپس به قسمت پایین صفحه بروید و روی Save All Changes کلیک کنید.

از دیگر افزونه های کش ورد پرس که مشابه افزونه های قبلی است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در پایان امیدواریم افزونه ها و روشهای فعالسازی کش ورد پرس که در این مقاله معرفی شد برای شما مفید بوده باشد و در جهت بهبود عملکرد و پیشرفت سایتتان به شما یاری برساند.

خروج از نسخه موبایل