نماد سایت SEOEDU

الگوریتم MUM، آینده سئو، آپدیت 2021 گوگل

الگوریتم MUM در گوگل
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چیزی که MUM را متفاوت می سازد این است که این ابزار قرار است، درک و تولید زبان و تفسیر متون و تصاویر و ویدیو ها را در همان لحظه انجام دهد و به کاربر خود نمایش دهد.

MUM مخفف کلمه Multitask Unified Model به معنی مدل چند وظیفه ای متحد می باشد.

Prabhakar Raghavan مدیر گوگل، از این ابزار جدید رونمایی کرده و گفته است که در حال انجام تست های داخلی می باشد و این ابزار قرار است به زودی منتشر شده و دنیای وب را دچار تغییر و تحول نماید. اما هیچ زمان مشخصی برای انتشار و رونمایی آن مشخص نشده است.

یکی از ویژگی های متمایز کننده MUM این است که می تواند چندین وظیفه را به طور همزمان اداره کند. MUM در واقع بر روی ۷۵ زبان مختلف و همینطور کارهای مختلف آموزش دیده است که همه را در یک زمان اجرا و انجام می دهد. این مسئله به MUM این قدرت را داده است تا درک کامل تر و بیشتری از اطلاعات در دنیای وب داشته باشد.

گوگل در بخش بلاگ خود به قدرت MUM این گونه اشاره کرده است:

MUM به سوالات پیچیده شما نیز پاسخ می دهد

تصور کنید شما در حال این کوئری را در گوگل سرچ کرده اید:
من کوه دماوند را در تابستان فتح کرده ام و الان می خواهم برای پاییز همین سال کوه سبلان را فتح کنم، چه چیزهایی را باید آماده کنم؟

گوگل با MUM اکنون می تواند شباهت ها و تفاوت های این دو کوه را بررسی کرده و همینطور فصل را مقایسه کند و به شما بگوید چه وسایل و مواردی را برای کوه نوردی بعدی خود نیاز خواهید داشت.

و این یعنی معجزه…!!

حالا باید فعلا صبر کنیم تا ببینیم گوگل چه چیزی را قرار است رو نمایی کند و قطعا اگر این اتفاق رخ بدهد نحوه جستجوی کاربران تغییر خواهد کرد و همینطور کسب و کار ها باید آماده این باشند تا خود را با این سبک جستجوها وفق دهند.

حذف موانع زبانی در گوگل

دیگر باید گفت هیچ محدودیتی گوگل در بحث زبان ها ندارد.

زمانی که شما یک کلمه ای را در گوگل و به ویژه در وب فارسی جستجو می کنید اکنون با فقر محتوایی رو به رو هستید و ممکن است برخی از محتواها اصلا ربطی به کوئری شما نداشته باشد.

اما با آمدن MUM دیگر این موانع حذف شده و گوگل قادر خواهد بود فقر محتوایی خود را از این طریق پوشش دهد.

برای مثال شما در گوگل سرچ می کنید: نحوه پخت پیتزا در خانه

اگر در این حوزه در وب فارسی فقر محتوایی وجود داشته باشد، گوگل می تواند محتوا را از یک زبان دیگر که به صورت جامع تر توضیح داده برای شما با ترجمه زبان فارسی نمایش دهد.

جالب نیست؟

درک انواع محتوا

گوگل می تواند به راحتی سندهای مختلف را درک کند.

برای مثال شما می توانید از چکمه پیاده روی خود عکس گرفته از گوگل بپرسید، آیا من می توانم از این برای بالا رفتن در کوه فوجی استفاده کنم؟

گوگل می تواند به شما در مورد این موضوع با توجه به دیتا ها و اطلاعاتی که دارد به شما پاسخ دهد.

همچنان گوگل می گوید که Human ratersها – انسان هایی که نتایج را در گوگل چک می کنند – به صورت مدام به بهبود ماشین مام کمک کرده و در نتیجه باعث می شود تا نتایج به صورت مطلوب در اختیار کاربران قرار بگیرید.

مخصوصا در حوزه های پزشکی که موارد گفته شده با جان انسان سر و کار دارد و بودن نتایج غلط در آن حوزه میتواند، جان آن شخص را به خطر بیندازد.

 

ما در تیم seoedu جدیدترین خبرها را درمورد این آپدیت جدید، در همین صفحه برای شما منتشر خواهیم کرد.

به زودی گوگل آن روی خود را به ما نشان خواهد داد و در آپدیت 2021 گوگل، شاهد تغییرات بسیار زیاد در نتایج وب، نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا خواهیم بود.

منابع: گوگل، سرچ انجین لند، شهرام رهبری

خروج از نسخه موبایل