SEOEDU

ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ + ایده

چگونه ادمین حرفه ای اینستاگرام شویم؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با 2 میلیارد کاربر (که در حدود 50 میلیون از آن ایرانی هستند)، نقش مهمی در افزایش فروش خدمات یا کالاهای کسب و کارها دارد. با توجه به ضریب نفوذ 94% اینترنت در ایران، اکنون شبکه های اجتماعی یک کانال مهم برای جذب مشتری شناخته می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راجع به این شغل و شیوه های تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای در آن صحبت کنیم.

ادمین اینستاگرام چه کسی است؟

ادمین اینستاگرام کیست؟

در ابتدا برای اینکه به پرسش ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ پاسخ دهیم، لازم است با اصطلاح این عبارت آشنا شوید. ادمین یا Admin، مخفف عبارت Administrator به معنای مدیر یا مسئول و ناظر است. زمانی که این واژه در کنار اینستاگرام بیاید، به فردی اطلاق خواهد شد که وظیفه وی، نظارت و هدایت امور مربوط به این شبکه اجتماعی می باشد.

امروزه با گسترش فضای مجازی، ادمینی کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی به عنوان یک شغل در نظر گرفته می شود. از آنجایی که بخشی از سهم فروش فضای مجازی، از طریق شبکه های اجتماعی بدست می آید، ادمینی اینستاگرام می تواند نقش ویژه ای در کنترل، هدایت کاربران هدف به وب سایت و نیز افزایش مشتریان احتمالی داشته باشد.

توجه داشته باشید که ادمینی اینستاگرام براساس اینکه چه وظایفی را برعهده دارید، به 6 مدل مختلف تقسیم می شود.  در ادامه به معرفی مدل های مختلف آن خواهیم پرداخت.

اهمیت ادمین اینستاگرامی

حال که تا حدودی فهمیدیم ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟، می بایست با اهمیت این حرفه آشنا شوید. بر طبق آمارهای اعلام شده، میزان حجمی که اینستاگرام در بازار خرده فروشی دارد (سال 1403)، در حدود 75 هزار میلیارد تومان است. این رقم در صورت عدم وجود فیلترینگ، به 90 هزار میلیارد می رسد. چنین ارقامی به وضوح نشان می دهند که پتانسیل فروش این شبکه اجتماعی چقدر بالا است.

از سوی دیگر، اینستاگرام برای بها دادن به تولید کنندگان محتوا در این صفحه (با هدایت بیشتر کاربران به سوی آنها)، نیاز به فعالیت حرفه ای دارد. از تعامل با مخاطبان گرفته تا تولید محتوای مفید. چنین کارهایی تنها در صورتی انجام می شوند که یک ادمین مخصوص این شبکه اجتماعی وجود داشته باشد. بنابراین اهمیت ادمین اینستاگرامی را می توان در چند مورد خلاصه کرد:

آشنایی با وظایف ادمین اینستاگرامی

برای اینکه کامل تر بفهمید ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟، لازم است با انواع این شغل آشنا شوید. براساس تقسیم بندی وظایف، می توان در این خصوص گفت:

این دسته از افراد باید قبل از تولید محتوا، نسبت به آموزش اینستاگرام اقدام کنند که در این مقاله به صورت مقدماتی راجع به آن صحبت کرده ایم.

آشنایی با ویژگی های یک ادمین حرفه ای

حال که فهمیدیم ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ می خواهیم با ویژگی هایی که چنین افرادی دارند آشنا شوید. در این خصوص باید گفت:

صبر و حوصله

ادمینی و به طور کل، مشاغل مربوط به پشتیبانی، نیازمند صبر و حوصله جدی هستند. از آنجایی که این دسته از افراد روزانه با انسان های مختلفی روبرو می شوند، می بایست ظرفیت پاسخگویی مداوم به آنها را داشته باشند. از سوی دیگر، ممکن است برخی کاربران نیاز به مشاوره های طولانی تری داشته باشند که در این حالت شما به عنوان ادمین، پاسخ های کاملی را به آنها ارائه کنید.

به روز بودن

ویژگی دیگری که می بایست در این قسمت به آن اشاره کرد، آگاهی از ترندها و قوانین روز اینستاگرامی است. این موضوع از آنجایی مهم می باشد که ادمین های اینستاگرامی باید همواره از الگوریتم ها به نفع رشد پیج خود استفاده کنند. این موضوع بیشتر مربوط به ادمین های تولید محتوا، بلاگر، تبلیغات و کل می شود.

تسلط بر مهارت ها

مورد دیگری که باید آن را جزو ویژگی های یک ادمین حرفه ای دانست، تسلط بر مهارت ها است. هرکدام از این ادمین دارای یکسری مهارت های خاص هستند که باید بر آنها مسلط باشند. به عنوان مثال، یک تولید کننده محتوا باید بر نرم افزارهای ادیت ویدیو مسلط باشد، فردی که به عنوان بلاگر فعالیت می کند، روابط اجتماعی خوبی داشته باشد، ادمین کل، قوه تحلیل بالاتری داشته باشد.

خلاقیت

یک مهارت و ویژگی منحصر به فرد که می تواند شما را از دیگر صفحات متمایز کند، خلاقیتی است که به کار می برید. این موضوع منجر می شود تا پیج شما در دیدگاه مشتریان متفاوت جلوه کرده و توسط کاربران دنبال شوید. خلاقیت بیشتر در بخش تولید محتوا، طراحی گرافیکی و UIای است که برای پیج خود ایجاد می کنید. همچنین استفاده از این ویژگی برای تبلیغ محصول نیز به شدت مهم است.

چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟

ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ این پرسش یکی از مهم ترین سوالاتی است که می خواهیم به صورت مفصل راجع به آن صحبت کنیم. در ابتدا باید بدانید که اینستاگرام، یک پلتفرم با محتوای بصری است که سازندگان آن می توانند از طریق پارامترهای مختلفی مانند زمان مشاهده ویدیو یا پست شما، میزان تعامل و مواردی از این قبیل، محتوای تان را به دیگران پیشنهاد دهند. بر این اساس می توان گفت:

بر نحوه کار و الگوریتم شبکه اینستاگرام مسلط شوید

در قدم اول شما باید با نحوه کار اینستاگرام و الگوریتم آن آشنا شوید. شاید بتوان این مورد را مهم ترین گام برای حرفه ای تر شدن در زمینه فعالیت اینستاگرامی دانست؛ چراکه منجر می شود تا محتوای شما به افراد بیشتری پیشنهاد شده و فالوورهای بیشتری را بدست آورید. شما می توانید در مقاله آموزش افزایش فالوور در اینستاگرام، از متدهای دیگری که بیان کرده ایم نیز استفاده کنید.

برای انجام این کار چند پیشنهاد را ارائه می کنیم:

مهارت تولید محتوای خود را بیشتر کنید

دومین راهکار در پاسخ به بخش دوم سوال ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ آن است که مهارت ایجاد محتوا را با خلاقیت بیشتر تقویت کنید. محتوا، اصلی ترین راه حلی است که می توانید به کمک آن خود را از صدها هزار نفر دیگر متمایز کنید. به همین خاطر مهم است که مهارت های تولید محتوای تصویری و ویدیویی خود را تقویت نمایید. در ادامه چند راه حل را بیان می کنیم:

بر ابزارهای هوش مصنوعی مسلط شوید

یکی از راهکارهایی که می تواند کار شما در بخش های قبل ساده تر کند، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی است. کاربرد AI در بخش ادمینی اینستاگرام شامل چند مورد می شود که عبارتند از:

دیگر نکات برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه ای اینستاگرامی

در خصوص دیگر راهکارهایی که می توان راجع به ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ بیان کرد، باید گفت:

ارتقای کیفیت محتوای تولیدی

یک راهکار بسیار مهم آن است که کیفیت محتوای تولیدی خود را بیشتر کنید. برای انجام این کار، از تجهیزات فیلمبرداری و نورپردازی حرفه ای استفاده کنید. شما می توانید با اجاره روزانه یک محل برای تولید محتوا، نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت نداشته باشید.

همچنین کیفیت و رزولوشن یا فریم ریت محتواها باید بالا باشند. بسته به سلیقه جامعه هدف، ادیت ویدیو و ترفندهای هوش مصنوعی نیز می تواند به شما کمک کند.

بر ابزارهای آمارگیری و تحلیل اینستاگرام مسلط شوید

Instagram Insights یکی از ابزارهای مهم درون برنامه ای اینستاگرام است که می توانید به کمک آن برای تحلیل این شبکه مجازی و مشاهده آمارها اقدام کنید. برای فعال شدن این قابلیت، باید حساب خود را به حالت Creator یا بیزینس ارتقا دهید.

چند مورد از بخش هایی که باید در این ابزار بر آنها مسلط شوید عبارتند از:

اگر می خواهید بفهمید که ادمین اینستاگرام کیست؟ چگونه یک ادمین حرفه ای شویم؟ بدیهی است که با امکانات درون برنامه ای این شبکه آشنا باشید. اما صرف آگاهی از این امکانات کافی نیست. در کنار تسلط بر بخش های مختلف Instagram Insights، مهم است که قوه تحلیل خود را نیز تقویت کنید. در این حالت است که می توانید بهترین استفاده را از این ابزارها نمایید. در حالت عادی، آشنایی با این ابزارها کافی نیست.

شما کاربران می توانید محتواهای کاربردی نظیر آموزش دانلود استوری را در مقالات بلاگ ما مطالعه کنید. همچنین در صورتی که نیاز به آموزش سئو، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت داشتید، می توانید مقالات بلاگ سایت ما را مطالعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل