SEOEDU

هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

اهمیت طراحی و ساخت وب سایت

هزینه طراحی سایت | امروزه طراحی و ساخت یک وب سایت اهمیت و ضرورت ویژه ای پیدا کرده است، در حالی که برخی از کسب و کارها به دنبال توسعه و گسترش وب سایت خود هستند برخی دیگر برای اولین بار اقدام به ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود می کنند.

داشتن یک وب سایت در واقع دریچه ای است که کسب کار و تخصص شما برای افراد زیادی به نمایش می گذارد. طراحی و ساخت وب سایت اگرشکل صحیح و اصولی انجام شده باشد.

بهترین راه برای رشد و شکوفایی کسب و کار شما است. با وجود یک بازاریابی مناسب احتمال افزایش فروش و کسب سود شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد. وب سایت قابلیت دسترسی افراد زیادی به محصولات شما را ممکن می سازد به طوری که در سراسر جهان از طریق دنیای آنلاین محصولات شما به راحتی دیده می شوند، شما می توانید اطلاعات زیادی را در مورد محصولات و خدمات خود در قالب مقاله در وب سایت خود بارگذاری کنید و با افزایش آگاهی بازدید کنندگان از محصولات خود امکان فروش محصولات را به تمام کشورها پیدا کنید.

این در حالی است که اگر دفتر تجاری شما در یکی از معروف ترین مکان های تجاری قرار گرفته باشد تنها برای افراد محدودی قابل دسترسی است. این قابلیت دسترسی آسان و گسترده که توسط وب سایت شما ایجاد می شود، کسب و کار و تجارت شما را به طور موثر و چشمگیری رونق می بخشد.

همچنین شما از طریق ایجاد یک وب سایت با طراحی و عملکرد منحصر به فرد علاوه بر اعتبار بخشیدن بیشتر به کسب و کارخود موجب برند سازی نام تجاری خود نیز می شوید. یک وب سایت باید همانند کسب و کار شما منحصر به فرد باشد، بنابراین برای ایجاد و راه اندازی یک وب سایت منحصر به فرد باید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید بازدید کنندگان و کاربران زیادی را به خود جلب کنید.

هزینه طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین نکته در طراحی وب سایت، هدف شما از طراحی وب سایت است. اینکه شما برای رسیدن به چه هدفی می خواهید یک وب سایت راه اندازی کنید اهمیت زیادی دارد. بعد از مشخص شدن هدف شما، آژانس های طراحی وب با توجه به هدف شما از ایجاد وب، نیازها و قابلیت های مورد نیاز شما هزینه طراحی سایت شما را برآورد می کنند.

عمده ترین عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت

عمده ترین عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت

طراحی و عملکرد سایت

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر طراحی یک وب سایت موفق، میزان دانش و مهارت بکار گرفته شده در طراحی وب سایت است، مطمئنا دانش و مهارت بالاتر در فرایند طراحی منجر به طراحی بهتر و عملکرد بیشتر سایت می شود. بازدید کنندگان سایت اولین چیزی که می بینند و با آن برخورد می کنند نحوه طراحی و عملکرد سایت است. برای مثال طراحی و نحوه چیدمان سایت بر مدت زمان توقف افراد در سایت به طور قابل توجهی تاثیر گذار است. هر چه یک سایت طراحی پیچیده تر، قابلیت های بیشتری و عملکرد بهتری داشته باشد، احتمال افزایش هزینه طراحی آن نیز بیشتر می شود.

زیرساخت های طراحی سایت

بسته به نوع زیر ساخت های استفاده شده درطراحی و راه اندازی سایت هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود. زیرساخت های لازم برای طراحی سایت عبارتند از: دامنه، هاست، بهینه سازی موتور جستجو،..، بازنگری و بازخوردهای خاص.

خرید دامنه:

بسته به نوع انتخاب شما( ir, org, یا com) هزینه شما برای خرید دامنه متفاوت خواهد بود.از آنجایی که نام دامنه شما آدرس وب سایت شما است، دقت درانتخاب یک نام مناسب اهمیت زیادی دارد.

اندازه وب سایت و تعداد صفحات تاثیر بسیلر زیادی بر هزینه طراحی سایت دارد. طراحی یک وب سایت بزرگ علاوه بر صرف زمان بیشتر برای طراحی و برنامه نویسی به پیوندهای بیشتری نیز احتاج دارد که طراحی را پیچیده تر می کند. انواع وب سایت:

وب سایت کوچک:

این وب سایت بیشتر مناسب برای کسب و کارهای کوچک است و تنها از چند صفحه تشکیل شده است، کمتر از 20 صفحه، این وب سایت سفارشی سازی خاصی ندارد. طراحی این وب سایت کمترین میزان هزینه را دارد.

وب سایت متوسط:

وب سایت متوسط حداکثراز 75 صفحه تشکیل شده است و تا حدودی سفارشی سازی شده است، همچنین ممکن است عملکردهای خاصی نیز داشته باشد. هزینه طراحی این سایت متناسب با اندازه آن متوسط است.

وب سایت بزرگ و سفارشی:

این وب سایت به طور کامل از ابتدا تا انتها اختصاصی و منحصر به فرد طراحی می شود و قابلیت ها و امکانات ویژه ای دارد. این سایت به طور خاص برای کسب و کار شما طراحی می شود. برای داشتن یک وب سایت با ظاهر منحصر به فرد و خاص بهترین انتخاب، وب سایت سفارشی است. این وب سایت نسبت به طراحی یک وب سایت معمولی بسته اندازه و دامنه پروژه، هزینه های بالاتری دارد.

هزینه هاست:

بسته به هاست انتخابی شما و ویژگی هایی که هر کدام ارائه می دهند، قیمت گذاری آنها متفاوت است.

هزینه های راه اندازی و پشتیبانی وب سایت

بعد از طراحی و راه اندازی وب سایت، شما باید بتواند کاربران و بازدید کنندگان را به سایت خود جلب کنید تا با تجارت و کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. روش های موثر بازاریابی و استراتژی سئو به شما کمک زیادی می کنند تا میزان بازدید از سایت شما و انجام اقدامات خاص مانند خرید توسط بازدید کنندگان به طور چشمگیری افزایش یابد.

استراتژی های بازاریابی شامل:

محتوا، وبلاگ،…و بازاریابی ایمیلی است. هر کدام از این موارد باید به درستی اجرا شوند تا منجر به بازدهی مثبت، تجارت و کسب وکار شما شوند. یکی از مهم ترین و زمان بر ترین بخش های یک وب سایت ایجاد محتوی است. محتوی امکان ارتباطات قوی و موثری را با کاربران و بازدید کنندگان سایت بوجود می آورد، برای داشتن یک سایت کارامد باید علاوه بر محتوی متنی باید از محتوی نگارشی( عکس و فیلم ) نیز در وب سایت خود استفاده کنید که مطمئنا سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

در کل اگر بخواهیم هزینه های طراحی یک وب سایت را توضیح دهیم باید از عوامل موثر بر هزینه نام ببریم که در ادامه ی این مقاله به آن ها می پردازیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تعرفه ثبت دامنه های ir در حدود 20 هزار تومان سالیانه و تعرفه ثبت دامنه های دیگر نظیر com بر اساس دلار روز می باشد. البته دامنه هایی با مبالغ بالاتر به عنوان مثال دامنه های tv وجود دارند که هزینه ثبت آن ها بالا تر از دامنه های معمولی می باشند.

تعرفه هاست شما بستگی به میزان فضایی که احتیاج دارید می باشد. پلان اولیه هاستینگ وب سایت از 100 مگابایت فضا شروع می شود که هزینه آن در حدود 120 هزار تومان سالیانه می باشد. نکته ای که لازم است به آن توجه نمایید آن است هاستینگ قابل ارتقاء می باشد و می توانید با توجه به نیاز وب سایت ارتقاء داده شود.

به عنوان مثال برای ارتقاء هاست از 100 مگابایت به 500 مگابایت هزینه 80 هزار تومان می باشد. در نتیجه لازم نیست از ابتدای پروژه هزینه زیادی بابت هاست پرداخت نمایید و هاست با کمترین ظرفیت نیز برای راه اندازی وب سایت کافی است.

سایت پس از اتمام طراحی حتما می بایست امن سازی گردد و در صورت عدم انجام این مورد به سرعت دچار مشکلات امنیتی خواهد گردید. هزینه امن سازی سایت در حدود 50 هزار تومان می باشد. البته این هزینه برای سایت های فروشگاهی و پرتالی بالاتر می باشد.

اگر بخواهید بعد از راه انداری سایت، برخی از کارهای سایت را خودتان انجام دهید این کار هزینه شما را کمتر می کند.

در این مقاله عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم و سعی کردیم به بهترین شکل این اطلاعات را در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم این مقاله کمک مفیدی به شما کرده باشد و باعث پیشرفتتان در حوزه طراحی سایت و سئو شود، از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

شما می توانید مقالات مربوط به آموزش رایگان طراحی سایت ما را نیز مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل