SEOEDU

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست؟

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

استفاده از گوگل ادز می‌تواند بهترین تصمیمی باشد که برای کسب‌وکار اینترنتی خود می‌توانید بگیرید. گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید. روزانه بیش از 6 میلیارد جستجو در سطح وب صورت می‌گیرد که حتی اگر یک درصد از آن جستجو توسط کاربران هدف شما باشد، پس این فرصتی است تا با استفاده از گوگل ادز خودتان را در معرض کاربران و مشتریان هدف قرار دهید. گوگل ادز باعث افزایش ترافیک و فروش شما می‌شود.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است. ابتدا نام این شرکت گوگل ادوردز (Google adwords) بوده است و در سال 2018 به گوگل ادز (Google ads) تغییر کرد. هنگامی که شما در موتور جستجو عبارتی را سرچ می‌کنید، علاوه بر نتایج ارگانیک، نتایجی به شما نمایش داده می‌شود که در کنارشان عبارت “AD” قرار دارد که حضور این عبارت به معنای داشتن تبلیغ ادوردز برای آن لینک است. در حقیقت هنگامی که شما برای صفحه‌ای کمپین تبلیغات آماده می‌کنید، گوگل با توجه به کمپین، کیفیت صفحه و دیگر تبلیغ‌ها، جایگاه شما را مشخض می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در معرض دید مخاطبان هدف باشید. داشتن کمپین تبلیغاتی باعث افزایش ترافیک شما می‌شود و در صورتی که در صفحه خود CTA حرفه ای داشته باشید، این ورودی به فروش تبدیل می‌شود.

تبلیغ گوگل ادز به 3 قسمت تقسیم می‌شود:

1. پرداخت پول به ازای هر کلیک(ppc): زمانی که کاربر بر روی لینک شما کلیک می‌کند، مبلغی از مبلغ کل شما کم می‌شود.
2. پرداخت به ازای تعداد بازدید(CPM): به عنوان مثال در کمپین تبلیغاتی خود مشخص می کنید که به ازای هر 1000 بازدید 1 میلیون تومان از حساب شما کم شود.
3. پرداخت به ازای انجام عملی(CPE): هنگامی که کاربر وارد سایت شما شد و عملی مانند ثبت نام، ورود، تماشای یک ویدئو، نصب برنامه و … انجام دهد، از کیف پول شما، مبلغی کم می‌شود.

انواع تبلیغات گوگل

گوگل ادز چیست؟

گوگل انواع مختلفی از کمپین ها را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید:

• کمپین جستجو(Search campaign)
• کمپین نمایش(Display campaign)
• کمپین خرید(Shopping campaign)
• کمپین ویدیویی(Video campaign)
• کمپین اپلیکیشن App campaign))

1.کمپین جستجو (Search campaign)

در میان تمام کمپین ها کمپین سرچ بیشترین میزان جستجو را دارد. در این نوع تبلیغ کاربر یک کلمه کلیدی را انتخاب می‌کند و برای آن کلمه برروی یک صفحه خاص کمپین تبلیغاتی آماده می‌کند. اصولا نتایج این تبلیغ همراه با عبارت AD در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. در این نوع تبلیغ، نمایش تبلیغ رایگان است و هزینه تبلیغ بر اساس میزان کلیک حساب می‌شود.

2.کمپین نمایش (Display campaign)

منظور از کمپین نمایشی همان تبلیغات بنری است. گوگل تصاویری که شما برای تبلیغات تعیین می‌کنید را در سایت ها، اپلیکیشن ها، ایمیل، یوتیوب و… نمایش می‌دهد. در این کمپین هزینه ها بر اساس میزان بازدید و یا تعداد کلیک حساب می شود.

3. کمپین خرید(Shopping campaign)

در این نوع کمپین، عکس تصاویر محصولات شما همراه با اطلاعات در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. داشتن این کمپین باعث افزایش نرخ کلیک صفحه شما و در نهایت فروش می‌شود.

4. کمپین ویدئو(Video campaign)

در کمپین تبلیغات ویدئویی، تبلیغات شما در پلتفرم های محبوب ویدئویی مانند یوتیوب نمایش داده می‌شوند. هنگامی که شما کمپین ویدئویی خود را آماده می‌کنید. ویدئو تبلیغاتی شما به افرادی که معمولا در سطح وب به دنبال شما هستند نمایش داده می شود و به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما از کیف پولتان هزینه ای کم می‌شود.

5.کمپین اپلیکیشن(App campaign)

از تبلیغات اپلیکیشن معمولا با هدف معرفی و نصب یک اپلیکیشن استفاده می شود. به این صورت که اگر شما اپلیکیشنی داشته باشید که قصد معرفی آن به کاربران و افزایش نصب آن را دارید. گوگل تبلیغات شما را در تمام پلتفرم های مختلف نمایش می‌دهد. هزینه این نوع تبلیغ معمولا با توجه به تعداد نصب حساب می‌شود.

تبلیغات گوگل چگونه به کسب و کار ها سود می رساند؟

مزایای تبلیغات ادز گوگل برای کسب و کار ها:
1. برندسازی
2. افزایش ترافیک
3. افزایش فروش
4. هدف گذاری برای کسب و کار
5. مشخص کردن سایت میزبان (سایت منتشر کننده آگهی شما)
6. آماده‌سازی کمپین با توجه به موقعیت جغرافیایی
7. یادآوری کسب‌وکار و سایتتان به مشتری هایی که قبلا سایت شما را بدون انجام عملی ترک کرده اند. ((Retargeting
8. امکان بهینه‌سازی و بهبود کمپین در هر لحظه برای شما فراهم است.

3 دلیل اصلی محبوبیت گوگل ادز

1.هدایت مستقیم کاربر به سایت

از زمانی که کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی می کنید، گوگل مطابق با خواسته شما تبلیغتان را در صفحات سرچ نمایش می دهد. این کاربرها کاملا با اهداف شما همخوانی دارند و به خاطر داشتن پیش زمینه از محصولات و خدمات شما، احتمال انجام کاری از سمت آن ها بیشتر است.

2.دسترسی به مشتریان بالقوه

شما کمپین تبلیغاتی خود را بر روی کلمه کلیدی اصلی و هدف خود راه‌اندازی می کنید. به همین خاطر کاربران هدف که این کلمه را جستجو می‌کنند، مطمئنا به خدمات و محصولات شما نیاز دارند و در این صورت هنگام جستجو عبارت مورد نظرتان، شما جزء نتایج اول به او نمایش داده می‌شوید و احتمال ورود کاربر به سایتتان افزایش می‌یابد. به این صورت ورودی سایت شما، ورودی مفیدی محسوب می‌شود.

3.بررسی نتایج تبلیغ

هنگامی که کمپین تبلیغاتی خود را آماده می کنید. پنلی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شما می‌توانید با استفاده از آن تمام اتفاقاتی که در کمپینتان رخ می دهد، بررسی کنید. همچنین امکان بررسی کمپین از طریق گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالتیک هم میسر است و شما می‌توانید با بررسی نتایج تبلیغات در مسیر بهبود آن تلاش کنید.

نحوه مشخص شدن جایگاه تبلیغ در گوگل ادز

جایگاه تبلیغات با توجه به 4 موضوع تعیین می شود:

1.تعداد صفحاتی که در کلمه کلیدی مد نظر شما کمپین تبلیغاتی دارند.
2.قیمت پیشنهادی شما به ازای هر کلیک (هزینه انتخابی شما برای هر کلیک با دیگر سایت ها بررسی می شود.)
3.رقبای فعال در این حوزه
4.کیفیت محتوای صفحه

عوامل تاثیر گذار در میزان هزینه گوگل ادز

• میزان رقابت کلمه کلیدی
• حداکثر و حداقل مبلغ پیشنهادی
• میانگین بودجه ماهانه شما
به شما پیشنهاد می کنم برای شروع، کیف پول خود را با مبلغ کمی شارژ کنید و سعی کنید در دفعات اول کمپین خود را بررسی کنید. ایرادات خود را پیدا کنید و بهبود دهید تا به ایده آل ترین حالت ممکن برسید.

راه‌اندازی کمپین با استفاده از Google Keyword Planner

Google Keyword Planner ابزاری رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی گوگل است که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی کسب و کار خود را پیدا کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی کمپین خود باید در این ابزار ابتدا اکانتی بسازید و سپس با ورود به حساب جدید گوگل ادز کشور، واحد پول و اطلاعات خود را وارد و تایید کنید و در نهایت درخواست خود را برای گوگل ارسال کنید. همچنین با استفاده از ابزار کیورد پلنر می توانید کلمات کلیدی کمپین خود را انتخاب کنید. این ابزار میزان سختی، میزان ترند بودن، میزان سرچ و هر اطلاعاتی که برای انتخاب کلمه خود نیاز دارید را به شما می‌دهد. (توجه داشته باشید که در ایران برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل، باید از شرکت هایی که این کار را انجام می دهند و حساب دارند کمک بگیرید.)

بررسی کمپین تبلیغات

فاصله میان پیچیدگی و ساده بودن، نوشتن است. درک این جمله به شما در بهبود مسیرتان کمک می‌کند. راه‌اندازی یک کمپین به تنهایی کافی نیست. شما باید کمپین تبلیغاتی خود را به دفعات بررسی کنید و هر سری با استفاده از یک تکنیک جدید آن را راه‌اندازی کنید تا در آخر به نتیجه مطلوب برسید. (در حقیقت اگر کمپین تبلیغاتی خود را بررسی نکنید به نتیجه نمی رسید و یا نتیجه کمی خواهید داشت. اما تجزیه و تحلیل داده ها، کار شما را بسیار ساده‌تر می کند و احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. یکی از راه های بررسی کمپین‌ها دو ابزار گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالتیک هستند.

بیشترین نفع از تبلیغات گوگل

اگر می خواهید بیشترین نفع را از کمپین خود ببرید و سرمایه شما بازگردد به 5 مورد گفته شده توجه کنید:

1.اهداف کمپین را مشخص کنید. هدف شما برند سازی، جذب ترافیک و یا فروش است. با توجه به هدف اصلی کمپین را پیش ببرید.
2.مشتریان خود را بشناسید. مشتریان شما چه کسانی هستند. چه کاری انجام می دهند. چه چیزی را جستجو می کنند و با استفاده از چه دستگاهی وارد سایت شما می شوند.
3.در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت کنید. کلمه ای را انتخاب کنید که میزان جستجو قابل قبولی دارد و همچنین کسب و کار شما برای دریافت ورودی و پذیرش مشتریان جدید در آن بخش آماده است.
4.با توجه به بودجه خود، کلمه کلیدی را انتخاب کنید. هرچه میزان جستجو یک کلمه بیشتر باشد، هزینه هر کلیک بیشتر خواهد بود. پس عاقلانه رفتار کنید و میان هزینه هر کلیک و تعداد کلیک تناسب ایجاد کنید.
5.مطمئن شوید هنگامی که کاربر وارد صفحه شما می شود نیازش برطرف می شود و به جواب سوالش می رسد.
6.مطمئن شوید که در جای درستی کاربران را دعوت به انجام عملی کرده اید.
7.بررسی کنید که صفحه تبلیغتان با موبایل سازگاری دارد.
8.سرعت سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید سرعت قابل قبولی دارید.

تبلیغات شروع راه است.

تنها داشتن تبلیغ کافی نیست. شما باید آماده پذیرش کاربران جدید به سایت و رسیدگی به آن ها باشید. قبل از راه‌اندازی تبلیغ، صفحه لندینگ خود را بررسی و برای کاربر بهینه کنید. در این صفحه ابتدا به کاربر چیزی را که به خاطرش وارد صفحه شما شده است بدهید سپس با استفاده از یک CAT هوشمندانه او را به انجام کار نهایی دعوت کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما از این کمپین فروش است. مطمئن شوید دکمه اضافه به سبد خرید در دید کاربر است. اگر صفحه شما برای کاربر بهینه نباشد، هیچ تبلیغی برای شما نتیجه نخواهد داشت. (محتوا پادشاه است. هیچ وقت این جمله بیل گیتس را فراموش نکنید. در آخر محتوای شما نتیجه تبلیغ شما را مشخص می کند. پس بر روی آن وقت بگذارید.) همچنین تیتر اولین قسمتی است که کاربر هنگام ورود به صفحه می بیند. پس کاملا فکر شده عمل کنید و تیتری بنویسید که در نگاه اول، کاربر را جذب کند. تنها از نوشتن تیتر های که باعث می شود افراد حس کنند که وارد یک تبلیغ زرد شده اند دوری کنید و همچنین سعی کنید در تیتر از اسم برندتان استفاده کنید.

در آخر

هر کسب و کاری در سطح وب نیازمند تبلیغات گوگل است. اما ابتدا سایت را با استفاده از سئو بهینه کنید. در کنار سئو، از گوگل ادز استفاده کنید تا سرعت پیشرفتتان افزایش یابد. برای راه‌اندازی کمپین تبلیغات ابتدا باید کلمه کلیدی خود را تعیین کنید. سپس برای گوگل درخواست خود را ارسال کنید. اما بهتر است از یک شخص متخصص که به پلتفرم های تبلیغاتی گوگل دسترسی دارد کمک بگیرید تا مسیر برای شما آسان تر شود زیرا دسترسی به این پلتفرم ها برای کاربران ایرانی، به دلیل تحریم ها سخت است و متخصصان این حوزه با دسترسی به امکانات مختلف و دور زدن تحریم ها می توانند به راحتی به شما در این مسیر کمک کنند و کمپین تبلیغاتی شما را راه‌اندازی کنند.

خروج از نسخه موبایل