SEOEDU

نصب ssl در هاست

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آموزش فعالسازی ssl سایت در هاست در کوتاه ترین زمان

مقاله ای که امروز می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به نصب ssl در هاست است، پیشنهاد می کنیم مطالب امروز را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

امروزه اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها تبدیل شده است، به طوری که تقریبا تمامی اعضای خانواده که توانایی خواندن و نوشتن دارند از آن استفاده می کنند، سایت های بسیار زیادی وجود دارد که می توان موضوع مربوطه را در آن مطالعه کرد، اما آیا همه ی این سایت ها امن هستند، یا این که چگونه می توان امنیت آن ها را بالا برد، پاسخ سوالات این چنینی خود را در ادامه مطالعه کنید.

نصب ssl در هاست

ssl چیست؟

Secure Sockets Layer، لایه سوکت های امن یا همان ssl به تکنولوژی امنیتی گفته می شود که اتصالی استاندارد، امن و رمزنگاری شده را میان سرور و کاربر برقرار می کند، در واقع این تکنولوژی به اطلاعات دهنده و اطلاعات گیرنده این اطمینان را می دهد که اطلاعات رد و بدل شده محفوظ خواهد ماند. لازم به ذکر است که سایت هایی با داشتن s پس از عبارت http از امنیت اطلاعات برخوردار هستند علاوه بر آن می توانند در سطح بالاتری از جستجوهای گوگل قرار بگیرند.

نصب ssl در هاست چگونه انجام می شود؟

بهتر است پیش از اینکه بخواهیم به نحوه نصب ssl در هاست بپردازیم، توضیحی راجع به هاست داشته باشیم تا کسانی که در این باره چیزی نمی دانند بتوانند مطالب بعدی را به خوبی درک کنند.

هاست که در زبان انگلیسی به معنای میزبان است که در مباحث مربوط به کامپیوتر و اینترنت به بخشی از سرور گفته می شود. سرورها به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند که یکی از آن، هاست است، به زبان ساده می توان این گونه گفت که هاست به بخشی از سرور می گویند که اطلاعات مربوط به سایت در آن جا قرار داده می شود تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

 نحوه نصب ssl در هاست به شرح زیر است:

با انتخاب گزینه و فعال کردن آن مشخص می کنید که فعال سازی ssl تنها برای دامنه ی مورد نظر باشد

چنانچه پس از نصب کردن ssl این گزینه را فعال کنید بدین معناست که ssl روی دامنه های انتخاب شده انجام نشود.

گزینه سوم جز الزامات است بدین معنا که پس از تعیین دامنه های مد نظر بایستی این گزینه را فعال کنید چرا که تکمیل فرآیند فعالسازی در صورت غیر فعال بودن انجام نخواهد شد.

با انتخاب گزینه Run Auto ssl در واقع فرآیند مورد نظر شما به پایان خواهد رسید. لازم به ذکر است که اگر این عملیات به درستی انجام نشوند علامت سبز رنگی که در باید در بخش Certificate Status  قرار بگیرد نمایان نخواهد شد. این علامت نشان دهنده ی این است که سایت شما با استفاده از ssl ایمن شده است.

مهم ترین مزیت هایی که پس از نصب کردن ssl نصیب سایت خواهد شد چیست؟

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می دانید که وجود ssl برای هر سایتی لازم است و مزیت هایی نیز به همراه دارد مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

Ssl از تمامی اطلاعاتی که بین سرور و کاربر رد و بدل خواهد شد محافظت می کند بدین صورت که ابتدا درخواستی از جانب کاربر برای سرور ارسال خواهد شد سپس ssl این درخواست را با استفاده از تکنولوژی هایی خاص رمزنگاری می کند، همین موضوع می تواند عامل مهمی برای افزایش امنیت به شمار آید. به بیان دیگر این که ssl بسته را در مبدا رمزنگاری و آن را در مقصد رمزگشایی می کند.

وب سایت هایی که ssl برای آن ها نصب شده است در واقع این اطمینان را به کاربر می دهند که سایت مورد جستجو دارای گواهینامه اطمینان است، این موضوع نه تنها برای کاربر بلکه برای صاحبان سایت ها نیز مزیت هایی دارد به طور مثال باعث می شود تا سایت آن ها رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشد.

گواهینامه های ssl به چند دسته تقسیم می شوند؟

جالب است بدانید که گواهینامه های ssl تنها به یک دسته محدود نیستند و زیر مجموعه های دیگری نیز دارند که هر یک نشان دهنده ی امنیت بخشی از سایت است که بدین شرح می باشند:

Domain Validate که جز ساده ترین گواهینامه های ssl به شمار می رود به منظور تایید هویت صاحب دامنه ایجاد شده است. لازم به ذکر است که این گزینه به تایید هویت شرکت یا سازمان مربوط نمی شود. پس از این که هویت شخص تایید شود قفل سبز رنگی در کنار آدرس سایت ظاهر خواهد شد و یک s به عبارت http اضافه خواهد شد.

Organizationally validated گواهینامه ای است که برای تایید هویت شرکت یا سازمان است که برای تایید بایستی شرکت از قبل به ثبت رسیده باشد.

Extended validation شرکت هایی که از این گواهینامه برای تایید هویت خود استفاده می کنند می خواهند به کاربران بگویند که امنیت برای آن ها حرف اول را می زند. این نوع ssl هزینه ی بیشتری نسبت به سایر انواع مشابه دارد.

ما در دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی آموزش نحوه نصب SSL را به شما داده ایم.

نتیجه گیری:

پس از خواندن این مقاله به این نتیجه می رسیم که وجود ssl برای هر سایتی لازم و ضروری است چرا که نشان دهنده ی تبادل امنیت اطلاعات است، ssl های متفاوتی وجود دارد که هر یک از آن ها برای تایید چیزی در سایت ها به وجود آمده اند.

خروج از نسخه موبایل