SEOEDU

4دلیل مهم کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس + راهکار

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

این روزها قالب وردپرس برای طراحی انواع مختلف سایت ها حسابی جای خود را در بین مردم باز کرده است و کاملا شناخته شده است. طبق امار بالای 95 درصد از سایت های طراحی شده بر اساس قالب وردپرس می باشد و دلیل های مختلفی برای آن وجود دارد، اعم از نیاز نبودن به دانش برنامه نویسی و … . پنل مدیریت سایت وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد. سرعت این پنل تاثیر مستقیمی بر سرعت لود سایت دارد و آن هم بر روی رتبه گوگل سایت بسیار تاثیر گذار است.

اما همه چیز همیشه باب میل پیش نمی رود. گاهی مواقع پیش می آید که پنل مدیریت سایت وردپرس شما به دلایل گوناگونی، کندی عمل می کند. این یک هشدار برای شما خواهد بود تا آن را ریشه یابی کنید و به فکر چاره ای برای آن باشید. تا بتوانید مانع از کاهش سرعت لود سایتتان شوید، اما چگونه؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه شوید.

دلایل کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس و رفع آن

دلایل کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس و رفع آن

کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس به عوامل متعددی بستگی دارد. شما باید این عوامل را بشناسید و آن ها را آنالیز کنید تا با رفع مشکلا آن ها مانع از کند شدن پنل وردپرس شوید. دلایل کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس عبارتند از:

1- هاست محدود و ضعیف

مصرف هاست محدود می تواند باعث ایجاد اختلال در سرعت داشبورد وردپرس شود. هاستی که از منابع پایینی بهره برده است و نمی تواند اجرا درستی داشته باشد، برای سایت شما مناسب نخواهد بود. شما باید یک سایت با منابع مناسب برای صفحه خود انتخاب کنید.

هاست انتخابی شما به هیچ وجه نباید قطعی داشته باشد. در صورت وجود ارتباط ضعیف و یا قطعی پنل مدیریت وردپرس شما سرعت لازم را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل می توانید به پشتیبانی هاست تیکت ارسال کنید و سوالات خود را بپرسید و مشکلتان را حل کنید. اگر چنین مشکلی نداشتید اما سرعت پنل شما کم بود سراغ گزینه بعدی بروید.

2- نسخه وردپرس

نسخه پایین وردپرس از واضح ترین مواردی است که می تواند باعث کند شدن پنل مدیریت سایت وردپرس شما شود. وردرپرس در بازهای زمانی مخصوصی بروز رسانی می شود و نیاز است که شما هم آپدیت شوید. آپدیت جدید آن بسیار بهینه شده می باشد و عملکرد بهتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید در صورتی که از نسخه های قدیمی استفاده می کنید، قبل از آپدیت وردپرس یک بک آپ از سایت خود داشته باشید. همچنین ورزن افزونه هایی که استفاده می کنید را نیز بررسی کنید و به آخرین نسخه موجود بروزرسانی نمایید، تا کندی پنل مدیریت شما برطرف شود. چنان چه این گزینه هم مشکل شما را رفع نکرد ، بررسی گزینه بعدی در انتظار شما است.

3- افزونه های نصب شده

افزونه های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید بر روی سایت وردپرس از آن ها استفاده نمایید. برخی از این افزونه ها فشار بسیار زیادی را به سرور اعمال م یکنند و به دلیل کم بودن منابع باعث ایجاد خطا و ارور می شوند.

این افزونه های می توانند از عوامل موثر بر سرعت پنل مدیریت وردپرس باشند. آن ها را بررسی کنید و مواردی که نیاز به آن ندارید را تا حد امکان غیر فعال نمایید. برای اینکه بدانید افزونه ها بر سرعت شما تاثیر گذاشته اند یا نه تنها کافی است که آن ها را غیر فعال کنید و سرعت را چک کنید، همین. اگر مشکل از آن ها بود درصدد رفع آن تلاش نمایید و در غیر این صورت به سراغ گزینه بعدی بروید.

توجه داشته باشید، در صورتی که مشکل از افزونه های شما باشد حال باید تک به تک آن ها را غیر فعال کنید و سرعت پنل مدیریت را چک نمایید تا از این طریق بتوانید افزونه ای که چنین دردسرهایی را برایتان رقم زده است را شناسایی کنید.

4- قالب وردپرس

صدها قالب وجود دارد که شما می توانید بر روی سایت وردپرس خود اجرا کنید. تمامی این قالب ها از استانداردهای مناسب وردپرس پیروی نکرده اند و گاهی همین امر سبب می شود تا سرعت پنل مدیریت به شدت کاهش یابد. ششما باید با بررسی بخش مدیریت نمایش قالب خود را بررسی کنید و در صورتی که مشکل از آن باشد قالب را کنار بگذارید یک نمونه جدید و البته بهینه شده را برای سایت خود برگزینید و از بهبود سرعت سایت پنل مدیریت لذت ببرید.

موارد ذکر شده همگی می توانند در کسری از ثانیه سرعت مدیریت پنل وردپرس را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند، این موارد را بررسی کنید و مشکل آن ها را رفع نمایید. توجه داشته باشید که بعد از رفع این مشکلات می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از دیگر راهکار هایی افزایش دهید. به این معنی که علاوه بر جلوگیری از کند شدن سرعت، باعث افزایش یافتن آن نیز شوید.

چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

مدتی می شود که گوگل سرعت سایت را یکی از اصلی ترین معیار ها و فاکتورها برای رتبه بندی سایت ها اعلام کرده است. به همین خاطر اهمیت این موضوع بیش از بیش شده است و تمامی وب مسترها در تلاش هستند تا با افزایش سرعت سایت خود رتبه بالایی از گوگل دریافت نمایند.

برای افزایش سرعت سایت وردپرس کارهای بسیاری را می توانید انجام دهید. برای مثال می توانید تصاویر خود را بهینه سازی نمایید و یا فایل های سایتتان را فشرده کنید و … . همچنین با رفع مشکلات سایت خود به صورت خودکار باعث بالا رفتن سرعت آن خواهید شد. بعد از انجام این موارد شما می توانید با دانلود کردن یک سری از افزونه ها مانند افزونه کش سرعت سایت خود را افزایش دهید.

به منظور آشنای با افزونه کش و دیگر روش های افزایش سرعت سایت می توانید مقاله های ما را دنبال کنید که به صورت جامع و کامل تمامی نکات را در آن ها توضیح داده ایم.

جهت دریافت آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی حتما به بخش دوره وردپرس پلاس مراجعه کنید.

اخطار:
قبل از انجام هر عملی و اعمال هر تغییری، حتما یک بک آپ از سایت خود بگیرید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید اطلاعات سایت خود را بازگردانید.

شما می توانید با شرکت در دوره وردپرس موشکی یاد بگیرید که چگونه سرعت پنل مدیریت وردپرس خود را افزایش دهید. این دوره را می توانید از وبسایت سئو ادیو از قسمت فروشگاه تهیه نمایید.

خروج از نسخه موبایل