SEOEDU

7 نکته فوق العاده مهم تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

7 نکته شگفت انگیز تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

در حال حاضر سفارش رپورتاژ آگهی در سئو و بهینه سازی محتوای سایت ها برای افزایش ترافیک ورودی آن ها غیر قابل انکار است.

رپورتاژها نمونه ای از تبلیغات هستند که محتوای آن ها به دور از هر گونه تبلیغ مستقیم و در قالب یک گزارش و یا خبر برای اطلاع رسانی به مخاطبان نوشته شده اند.

اما در اصل محتوای رپورتاژها حاوی یک معرفی و تبلیغ زیرکانه است که با جلب اعتماد مخاطب، آن ها را به سمت هدف مورد نظر هدایت می کنند.

با توجه به حجم بالای تبلیغات در سایت ها کاربران وارد فضایی می شوند که صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و اغلب آن ها اغراق آمیز و فقط با هدف فروش تهیه شده اند. نتیجه کاملا مشخص است! کابران از چنین فضایی خسته شده و از آن خارج می شوند.

اینجاست که رپورتاژ آگهی ها در فرمت های متعدد و محتواهای جذاب، اطلاعات مورد نیاز را به کاربران ارائه می دهند بدون اینکه تنها هدف آن ها تبلیغ و فروش محصولات باشد. جالب است که بدانید این شیوه تبلیغات در دیجیتال مارکتنیگ و دیگر جنبه های اطلاع رسانی در اینترنت در جذب کاربران نتیجه بسیار خوبی را داشته اند.

متخصصان سئو و محتوا نویسان با درک اهمیت و کاربرد فراوان رپورتاژها در تبلیغات، برای افزایش کیفیت محتوای آن ها به دنبال ترفندهایی هستند که بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

قبل از سفارش رپورتاژ آگهی، برای آشنایی شما برای تولید بهتر و جذاب تر محتوای رپورتاژها در ادامه به 7 نکته شگفت انگیز در تولید محتوای رپورتاژ آگهی اشاره می کنیم که به وسیله این نکات می توانید کیفیت محتوای رپورتاژ را بالا ببرید:

یک قلاب درست کنید

ایجاد قبلا محتوا

زمانی که کاربران در وب ‌سایتی حضور دارند، تنها دو عامل باعث می‌شود که روی یک مقاله کلیک کنند یا از مقاله ‌ی دیگر عبور کنند. آن هم عنوان و تصویر هر مقاله است.

به طور کلی عنوان مانند یک قلاب ماهی گیری عمل می‌کند. عنوان می‌تواند کاربران را ترغیب کند تا از محتوا بازدید کنند یا به آن بی‌توجه باشند.
برای مثال عنوان “لیست جدیدترین محصولات آرایشی X” برای عنوان رپورتاژ جالب نیست.

چرا که مخاطب می‌داند با ورود به این مقاله با یک لیست از محصولات شرکت خاص روبه رو خواهد شد و محتوا کاملا حاوی تبلیغات است.

در حالی که می‌توان عنوان قبل را به شکل زیر بازنویسی کرد:

۵ محصول آرایشی که خانمها باید بشناسند
۴+۱ محصول آرایشی عالی برای داشتن آرایشی زیبا

استفاده از تکنیک های تبلیغات غیر مستقیم

بدون شک اولین راز نوشتن رپورتاژ آگهی پربازده، تبلیغ نکردن مستقیم است. به دلیل عدم صداقت برخی از تبلیغ‌کنندگان در طی این سالها، کاربران کمتر به تبلیغات مستقیم توجه نشان می‌دهند. اگر شما مستقیما بخواهید یک متن تبلیغاتی مقابل چشمان کاربران به نمایش بگذارید، احتمالا کاربران زیادی بی‌توجهی کرده و از آن عبور می‌کنند.

برای نوشتن یک رپوتاژ موفق شما باید این طرز فکر را از خود دور کنید: “هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت کرده‌ام پس باید از تک‌تک جمله‌ها برای معرفی خدمات و محصولاتم استفاده کنم” قطعاً خواندن یک محتوا که تماما از تبلیغات سرشار شده برای کاربر جذاب نخواهد بود. محتوای شما باید دارای متن‌های آگاهی دهنده، آموزشی، ترفند و نکات جذاب باشد. در کنار این محتوا می‌توانید به صورت هوشمندانه از محصول خود هم حرف بزنید.

تولید محتوای منحصر به فرد حتی در رپورتاژ

موتور جستجوی گوگل منبع عظیم و کاملی از اطلاعات است که برای به دست آوردن اطلاعات جامعی در دسترس همه افراد است. فراموش نکنید که این موتور جستجوی قوی و عظیم محتوای تکراری را تشخیص می دهد.

حتی کاربران حرفه ای که حتی چندین بار از گوگل برای جستجو استفاده کرده اند به نوع محتوا و کیفیت محتوای سایت ها اهمیت می دهند و محتوای با اصالت و جدید را تشخیص می دهند. در واقع تولید محتوای با اصالت یعنی محتوای جدیدی که سایر سایت ها این محتوا را ندارند.

جهت سفارش تولید محتوا متنی وبسایت خود می توانید از طریق قسمت پنل سفارش انلاین اقدام کنید.

انتخاب متن با توجه به نوع مخاطب

متن رپورتاژ آگهی خود را با توجه به نوع مخاطبان خود انتخاب کرده و سعی کنید که متنی جذاب و قابل توجه تهیه کنید. در ابتدا متن و یا در پاراگراف اول، بهتر است کلمات کلیدی که قصد لینک دادن آن ها را به سایت خود دارید، قرار دهید. متون سایر رقبای خود را تحلیل و بررسی کرده و سعی کنید که محتوایی را تهیه کنید که جذاب تر و متمایز تر از این متون باشد. حتما در 20 درصد از کلمات مقاله از نام برند خود استفاده کنید. بهترین تعداد حالات کلمات برای یک رپورتاژ آگهی بین 500 تا 1200 کلمه است و سعی کنید از آوردن تعداد کلمات بیشتر خودداری کنید.

با کاربران تعامل داشته باشید

این مرحله از مهمترین اقداماتی است که باید بتوانید از آگهی خود نتیجه‌ی چند برابری بگیرید. شما باید در انتهای رپورتاژ به صورت صریح و واضح از کاربر بخواهید یک عمل مشخصی را انجام دهد.

برای مثال بخواهید برای مشاهده محصولات روی دکمه‌ یا لینکی که قرار داده‌اید کلیک کند، یا کدی را پیامک کند، با شماره‌ای تماس بگیرید. این کار باعث می‌شود کاربر بعد از مطالعه آگهی شما، بی‌تفاوت از آن عبور نکند. به این کار دعوت به عمل یا Call To Action گفته می‌شود.

کامل بودن رپورتاژ

هرگز فراموش نکنید که رپوتاژ یک پکیج کامل تبلیغاتی است. باید در این بسته‌ی کامل از محتوای آموزشی، تبلیغاتی، اینفوگرافیک، تصاویر حتی صوت یا ویدیو استفاده شود.

قرار دادن یک متن خالی و بلندبالا در یک سایت اصلا جذاب و موثر نیست. هرگز به این فکر نکنید که رپوتاژ فقط برای دریافت بک‌لینک استفاده می‌شود. محتوای خود را طوری کامل بنویسید که کاربران را برای پیدا کردن منبع محتوا سوق دهید.

محدود کردن تعداد بک لینک

بدون شک یکی از دلایلی که باعث می‌شود وب‌سایت‌های زیادی به خرید رپورتاژ علاقه نشان دهند، قابلیت دریافت بک‌لینک است. بک‌لینک ‌ها می‌توانند به افزایش اعتبار و بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج گوگل کمک کنند اما به شرطی که گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود.

اگر گوگل متوجه شود که این محتوا یک آگهی تبلیغاتی است و برای دریافت این بک‌لینک ‌ها هزینه پرداخت شده است، تاثیر بک ‌لینک ‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع مقاله آموزش ساخت بک لینک را مطالعه کنید.

موفقیت کسب و کار با رپورتاژ اصولی

درج رپورتاژ آگهی می تواند از جنبه های مختلف باعث موفقیت کاری شما شود. در صورتی که شما به دنبال یک تبلیغ با قیمت مناسب هستید، رپورتاژ آگهی مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در حالت کلی این روش در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات بسیار مناسب و قابل پرداخت است. افزایش بازدهی و کاهش زمان آن از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی است که می تواند باعث موفقیت هر چه بیشتر کسب و کار شما شود.

از آن جا که تبلیغات شما در معرض دید افراد بسیار زیادی قرار گرفته و در زمان کوتاهی مشتریان شما به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهندکرد، بازدهی کاری شما در زمان بسیار کوتاهی اتفاق خواهد افتاد.

همچنین درج رپورتاژ می تواند به دو روش اعتماد کاربران به محصولات و خدمات شما را افزایش دهد. از طرفی محتوای شما در یک سایت معتبر درج شده و خوانندگان به مطالب آن سایت اطمینان دارند.

همچنین نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی  تبلیغاتی نیست. این مساله می تواند بر میزان اعتماد کاربران تاثیر مثبتی بگذارد. در نهایت آن که رپورتاژ آگهی به شما این امکان را می دهد که تبلیغاتی همیشگی، گسترده، متنوع و تاثیرگذار داشته باشید. تبلیغات شما همواره در سایت میزبان رپورتاژ باقی مانده و افراد با جست و جوی کلمه کلیدی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی استفاده از ابزارهای سمعی و بصری باعث می شود که میزان تاثیرگذاری رپورتاژ و تبلیغات افزایش پیدا کند. همچنین این شیوه تبلیغاتی محدود به زمان و مکان نبوده و هر کاربر در هر زمان و هر مکان می تواند آن را ببیند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله اختصاصی، چند مورد از مهم ترین نکات تولید محتوای اصولی و هدفمند رپورتاژ آگهی را برای شما عزیزان و علاقه مندان شرح دادیم.
به طور کلی رپورتاژ آگهی می تواند به طور همزمان سئو سایت و البته موفقیت کاری شما را ارتقا دهد. اما چگونه؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد، افزایش میزان بک لینک است.

کمیت و کیفیت بک لینک هر سایت فاکتور بسیار مهمی است که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند. گوگل می تواند بک لینک های مصنوعی یا اصطلاحا سیاه را تشخیص دهد.

شما با رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر می توانید هم تعداد بک لینک ها یا کاربرانی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شده را افزایش داده و هم اعتبار و صحت آن ها را به گوگل ثابت کنید.

از دیگر ویژگی های رپورتاژ آگهی آن است که تبلیغات و بک لینک آن همیشگی است. در واقع محتوای ثبت شده در سایت های میزبان رپورتاژ، هیچ گاه رپورتاژ شما را حذف نخواهند کرد.

از یک طرف این مساله یک تبلیغ همیشگی برای شما به شمار رفته و از طرف دیگر بک لینک های شما از بین نخواهند رفت. گوگل بک لینک هایی که از داخل مقاله گرفته می شود را در مقایسه با بک لینک های مقدمه،زیر عنوان و یا پاورقی معتبرتر می داند.

خروج از نسخه موبایل