SEOEDU

مقاله بنياد محتوا در YOAST چيست + مراحل ایجاد آن

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

مقاله بنیاد محتوا در یوآست

Cornerstone Content به فارسی معنی‌های مختلفی می‌دهد ولی در افزونه (Yoast SEO) به عبارت مقاله بنیاد محتوا ترجمه‌شده است. Cornerstone (مقاله بنیاد محتوا) ها زیر مجموعه بحثی به نام ساختار سایت هستند.

مقاله بنیاد محتوا هسته و جزء اجزای اصلی تشکیل دهنده مقالات وب سایت شماست به مقالاتی گفته می‌شود که برای سایت شما پرافتخارترین مطالب محسوب می‌شوند.

بنیاد‌های محتوا معمولا مقالات توصیفی هستند. و آن مقاله‌ها منعکس‌کننده کسب‌ وکار و هدف شما هستند و از لحاظ نوشتاری بسیار خوب نگارش شده‌اند.

بنیاد مقاله بازتاب و انعکاس کیفیت کار شماست و این مقالات شماست که توسط موتورهای جستجو خوانده شده و براساس کیفیت محتوایی آن ها Rank دهی می شود.

هر چه میزان کیفیت محتوای مقالات به کار رفته در سایتتان بالاتر باشد Ranking بالاتری توسط موتورهای جستجو طبقه بندی می شود.

این‌ها همان مقالاتی هستند که شما می‌خواهید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشید مقالات بنیادی یا مقاله بنیاد محتوا معمولاً واضح و آشکار هستند. پس داشتن مقالات بنیاد محتوا در وبسایتتان می تواند تاثیر بسیار خوبی بر سئو وبسایت شما داشته باشد.

حیاتی بودن تعیین مقاله اصلی سایت

تشخیص این مطلب که cornerstone اصلی سایت شما کدام مقاله است بسیار حیاتی است. سعی کنید مقاله اصلی سایتتان را با دقت انتخاب نمایید.

Yoast SEO از شما می خواهد که چگونه سنگ بنای سایت خود را تشخیص و انتخاب نمایید. به عبارت ساده تر در گام نخست باید تشخیص دهید که کدام مقاله بنیان اصلی سایت شماست و مقالات دیگر براساس آن شکل گرفته است Yoast SEOبه شما کمک می نماید تا ساختار لینک مقالات داخلی خود را بسازید.

اگر وب سایت شما بسیار گسترده و وسیع باشد و از چندین کلمه و عبارت کلیدی جهت Rank دهی توسط موتورهای جستجو استفاده می نمایید، حتما توصیه می گردد به جای انتخاب یک مقاله، چندین مقاله براساس کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایت تان انتخاب نمایید و سایر مقالات دیگر را براساس آنها طبقه بندی کنید.

اگر شما به تولید محتوا در سایت یا وبلاگ خود مشغول هستید باید به گوگل یا موتورهای جستجو این مطلب را برسانید که کدام مقاله با اهمیت تر می باشد.این کار را می توانید با لینک دهی مناسب میان مقالات به کار رفته شده در سایت تان انجام دهید. گوگل از میزان لینک دهی که به مقالات دیگر داشته اید پی به اهمیت آن مقاله می برد.

محتوا اصلی در سایت شما باید به صورت یک هرم باشند

مقاله بنیاد محتوا چیست

به عبارت ساده تر کاربران با ورود به سایت شما باید با یک کلیک ساده وارد محتوای اصلی سایت شما شوند. صفحاتی از سایت که ترافیک بیشتری دارند باید با وضوح بیشتری در سایت نشان داده شوند. آمار سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام صفحات سایت ترافیک بیشتری داشته اند. سعی کنید که این صفحات را در بالای ساختار سایت خود قرار دهید. این صفحات ظاهرا ترافیک زیادی را جذب می کنند و بهتر است که در راس هرم باشند.

شما باید از این مقاله که هسته ی اصلی محتوای سایت شما می باشد به سایر مقالات دیگر لینک دهی نمایید. با لینک دهی به یک مقاله یا وبلاگ دیگر شما در اصطلاح cornerstone دیگری را به آن مرتبط می نمایید.

به عبارت دیگر شما به صورت زنجیر تمامی مقالات سایت خود را به یکدیگر متصل می نمایید با این کار شما عملا به گوگل اعلام می کنید کدامیک از مقالات شما با ارزش تر است و شانس خود را در جهت افزایش Ranking گوگل بیشتر می نمایید.

لینک سازی داخلی در تعیین محتوای بنیادی

در Yoast ما استفاده از لینک های داخلی را پیشنهاد می نماییم. در ابتدا باید مقاله نوشته شده را آنالیز کرد و سپس کلمات و واژگان مناسبی که با سایر دیگر مقالات مشابه همخوانی و تطابق دارد را به دقت انتخاب می نماییم.

سپس از کلمات مشخص شده به مقالات دیگری که در سایت منتشر کرده ایم، لینک دهی می نماییم. در محتوا محوری هر محتوای اصلی از مقالات به صورت متفاوت و با یک استراتژی خاص می بایست لینک دهی گردد.

نکته ی مهم تر نحوه لینک دهی می باشد که می بایست براساس سلسله مراتب و اولویت صورت بپذیرد.

به عبارت دیگر باید وزن هر مقاله به صورت مجزا مشخص باشد تا بتوان براساس میزان اهمیت لینک دهی گردد. داشتن یک ساختار قوی در سایت می‌تواند هم به موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان کمک کند که بدون دردسر با جابه‌جایی در سایت شما چیزی که می‌خواهند دست پیدا کنند. معمولا مقالات طولانی، خواندن آن را برای بازدیدکننده سخت‌تر می‌کند، مخصوصا از پشت صفحه‌ی نمایش برای حل این مشکل سعی کنید که از تیترهای بیشتر استفاده کرده و در ابتدای مقاله index گذاری کنید.

روند شکل گیری سایت شما به گوگل سرنخ هایی می دهد تا بفهمد که مهمترین مطالب شما در کجا قرار دارند. با خلق ساختار مناسب، می توانید باعث جذب لینک از طرف سایر سایت ها شوید تا صفحات دیگر نیز رتبه ی خوبی بیاورند. برخی تصور می کنند که تمام پست ها می بایست بر روی کلمه کلیدی مشابه ای تمرکز کند، در صورتی که اینگونه نیست در واقع هر پستی کلمه کلیدی کانونی متفاوت به خود را دارد. متعاقباً، پست هایی که در مورد یک کلمه کلیدی کانونی واحد است می بایست بهم لینک شوند.

در زمان ساخت سایت مطمئن باشید که ساختار سایت انعکاسی از محتوای سایت شماست. مطالب مشابه باید در یک دسته بندی قرار گیرد، و محتواهای متفاوت در بخشی دیگر.

مراحل زیر برای ایجاد داشتن یک مقاله بنیادی اصولی به کار می رود:

1) به کلمات کلیدی خود فکر کنید

شما باید کلید واژه‌هایی که ابتدا برای شما حیاتی هستند و قصد دارید در آنها رتبه بالایی داشته باشید، فکر کرده و آنها را مشخص کنید. ان هایی که ضروری هستند و می‌خواهید در رقابت بر سر آن‌ها رتبه بگیرید را تعیین کنید. مقاله‌های بنیاد محتوای شما باید برای «کلمات کلیدی اصلی یا رقابتی‌تر»، بهینه‌سازی شوند. پس حتما تحقیق درباره کلمات کلیدی را پیش از شروع کار انجام دهید.

2) بهترین مقاله‌ها را انتخاب کنید.

3) بازنویسی کنید

مقاله بنیاد محتوا سایت‌تان را بازنویسی کنید و آن را سازگار با سئو بنویسید؛ آن را توسعه دهید و مطمئن شوید که به طور کامل به‌روز است.

4) بهترین پست را انتخاب نمایید.

5) همواره به پست هایی مراجعه نمایید که بیشترین میزان بازخورد از محتوای تولیدی شما را دارند.

6) لینک‌دادن از مقاله‌های فرعی با کلمات کلیدی طولانی به مقاله اصلی:

شما باید به گوگل بگویید که مقاله بنیاد محتوای تان، مهم‌ترین مقاله‌ شما در یک موضوع خاص است. فراموش نکنید که کلمات کلیدی طولانی را از همه مقاله‌های دیگرتان به مقاله بنیاد محتوای سایت‌تان لینک دهید.

7) مقاله‌های دیگر را با کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) بهینه‌سازی کنید.

8) لینک دهی از انتها به ابتدا :

با این کار شما به گوگل این پیغام را می رسانید که مقاله ای که در وب سایت شما بسیار حائز اهمیت است. هرگز لینک دهی از انتها به ابتدا را فراموش نکنید زیرا بسیار در SEO نیز موثر است.

9) بهینه‌سازی سایر پست‌ها و دنباله آن:

سایر پست‌های شما که شباهت موضوعی با مقاله بنیادی دارند باید بهینه سازی شوند و به‌عنوان تقویت‌کننده‌ها برای مقاله بنیادی عمل کنند.

10) بررسی خطا های سایت :

بعد از اینکه نقص ها و اشکالات موجود در ساختار سایت را بررسی کردید، می توانید دسته بندی ها را دوباره انجام دهید. مطمئن شوید که هرمی متعادل رسم کرده ¬اید و صفحات محبوب را در بالای هرم قرار داده اید.

11) نام گذاری بخش ها :

انتخاب نام مناسب برای هر بخش و عنوان ها کوتاه و واضح باشد.

امیدواریم این مقاله از وبسایت seoedu نیز مورد پسند شما واقع شده و به کارتان آمده باشد. در صورت تمایل پیشنهاد می کنم مقاله آموزش رایگان سئو را مطالعه فرمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید در بخش کامنت ها یا نظرات از کارشناسان ما بپرسید و ما سعی میکنیم در زیر 24 ساعت به شما پاسخ دهیم.

خروج از نسخه موبایل