SEOEDU

آشنایی با مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن

دلیل ایجاد مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن چیست؟ زمانی که اسکیما کدهای شما در سایت به هر دلیلی تکرار شوند، این ارور را مشاهده می‌کنید. معمولا با تکرار فیلد @type: FAQPage گوگل متوجه تکرار کد می‌شود. در ادامه با ما باشید تا با چیستی و دلیل ایجاد این ارور آشنا شویم.

منظور از ارور Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول چیست؟

ارور Duplicate field “FAQPage

ارور Duplicate field FAQPage چیست؟ این مشکل بیانگر آن است که فیلد FAQPage داپلیکیت یا کپی شده است. معمولا زمانی که این مشکل را مشاهده می کنید، دلیل آن است که کدهای اسکیما 2 یا چندبار کپی شده و در صفحه بارگذاری شده است. همچنین ممکن است این ارور بیانگر آن باشد که از 2 سورس مختلف کدهای اسکیما مربوط به FAQPage درج شده باشند.

همانطور که می دانید، FAQPage به عنوان یکی از داده های ساختار یافته گوگل شناخته می شود که دارای چندین سوال و جواب بوده و موضوعات مرتبط به آن مقاله را در بر می گیرد. این نوع داده ساختار یافته در صفحه SERP گوگل قابل مشاهده است و می توانید نمونه آن را با جستجوی سوالات خود در سرچ باکس گوگل مشاهده کنید.

اگر به نمونه کد زیر که مورد قبول گوگل بوده و برای درج اسکیما مربوط به داده FAQPage درج شده است توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که برخی ویژگی‌ها و آرایه‌ها تنها یکبار درج می‌شوند. مثلا @type:FAQPage. گوگل با تشخیص چنین پارامترهایی می‌تواند این ارور را به شما نشان دهد.

در ادامه ابتدا به علل ایجاد مشکل Duplicate field “FAQPageدر سرچ کنسول و راه رفع آن خواهیم پرداخت.

علل ایجاد Duplicate field FAQPage چیست؟

بیشترین عللی که منجر به ایجاد مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن می‌شود، مربوط به اشتباهات ناخواسته است. معمولا کپی شدن کدهای اسکیما به دلایل زیر رخ می‌دهند:

راه حل رفع ارور Duplicate field FAQPage

حال نوبت آن است تا به صورت کامل راجع به حل مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن صحبت کنیم. در این خصوص مراحل زیر را تکرار کنید:

نکته: توجه کنید که برخی از افزونه‌ها قابلیت آن را دارند که یک اسکیما خاص را روی همه صفحات به صورت خودکار اعمال کنند. با توجه به این قابلیت، همواره استفاده از این ویژگی را در پلاگین‌های خود بررسی کنید.

نکات مهم مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن

در انتهای این مطلب می‌خواهیم به ارائه یکسری نکات راجع به مشکل Duplicate field “FAQPage” در سرچ کنسول و راه رفع آن بپردازیم که به شرح زیر هستند:

خروج از نسخه موبایل