آموزش سرچ کنسول از 0 تا 100 {کاملا رایگان} + تریک ها

- 1 سرچ کنسول گوگل چیست؟
- 2 چگونه باید از سرچ کنسول استفاده کنیم؟
- 3 چه کسی باید از سرچ کنسول استفاده کند؟
- 8 چرا باید از Search Console استفاده کنید؟
- 9 راه اندازی سرچ کنسول
- 10 اتصال نقشه سایت به سرچ کنسول
- 11 معرفی بخش mobile usaibility
- 12 معرفی قسمت performance در سرچ کنسول
- 17 معرفی بخش های مختلف سرچ کنسول
- 29 چگونه می توان سایت خود را به روش صحیح هدایت کرد (بدون از دست دادن رتبه بندی جستجو)

سرچ کنسول گوگل چیست؟
سرچ کنسول اینترنت یک سرویس رایگان میباشد که توسط گوگل ارائه می شود و به شما کمک می کند، حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت، حفظ و عیب یابی کنید.
بنابراین استفاده از سرچ کنسول برای نظارت و بالا بردن بازدید آن و همچنین عیب یابی و برطرف کردن عیب های احتمالی میتواند بسیار موثر واقع شود. با این تعریف مختصر به راحتی میتوانیم به این آگاهی برسیم که سرچ کنسول میتواند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی وب سایت شما گذارد و نباید از آن غافل شوید.
پس از استفاده از سرچ کنسول در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمعمول در وب سایت خود، ایمیل دریافت خواهید کرد. رویدادهای غیرمعمول شامل نشانه هایی از هک شدن وب سایت شما یا مشکلاتی که گوگل هنگام خزیدن یا نمایه سازی سایت شما به وجود می آورد، میباشد.
اگر سرچ کنسول متوجه شود سایت شما هر یک از دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل را نقض می کند به شما ایمیل زده خواهد شد.
هر از چند وقتی یک بار به وضعیت کنسول جستجو نگاهی بیندازید؛ صفحه وضعیت ساده ترین راه برای بررسی سریع سلامت در سایت شما است.
اطمینان حاصل کنید که افزایش خطایی برای سایت خود ندارید.
همچنین بررسی کنید که هیچ تعداد غیرمعمولی در تعداد کلیک خود ندارید. توجه داشته باشید که ریتم هفتگی فرو رفتن در آخر هفته یا افت یا اوج گرفتن در تعطیلات طبیعی است.
برای مشاهده نتایج جسجوی گوگل هیچ نیازی به ثبت نام در گوگل نیست. سرچ کنسول شما را یاری خواهد داد تا درک بالاتری از سایت خود داشته باشید و در رفع ایراد ها و بهبود سایت خود موثر واقع شوید. برای داشتن یک وب سایت با بازدید بالا استفاده از سرچ کنسول را فراموش نکنید.
سرچ کنسول می تواند کمک بسیار زیادی به بحث سئو وبسایت شما کند.
چگونه باید از سرچ کنسول استفاده کنیم؟
در مرحله ابتدایی شما باید تایید کنید که گوگل میتواند به سایت شما دسترسی داشته باشد و ایرادات آن را برطرف کند. اجازه برسی و رفع ایرادات سایت به گوگل یکی از ابتدایی ترین اقدامات برای استفاده از سرچ کنسول میباشد.
در مرحله بعدی لازم است که شما مشکلات نمایه سازی را برطرف کنید و به فهرست بندی محتواهای جدید و یا به روز شده بپردازید. به این نکته توجه فرمایید که برطرف نکردن نمایه سازی و یا عدم فهرست بندی محتواهای جدید و به روز شده میتواند در عملکرد صحیح سرچ کنسول اختلال ایجاد کند.
مشاهده داده های ترافیک جستجوی گوگل برای سایت خود:
این اقدام یکی دیگر از اقدامات مفید سرچ کنسول میباشد که در پیشرفت وب سایت شما بسیار موثر است.
هر چند وقت یک بار سایت شما در جستجوی گوگل ظاهر می شود؟ پرسشهای جستجو سایت شما را چگونه نشان می دهد؟جستجوگرها برای چه مواردی و چه سوالاتی کلیک می کنند و موارد دیگر.
این موارد و موارد دیگر از جمله مواردی است که توسط سرچ کنسول به آن پرداخته میشود.
هنگامی که گوگل با نمایه سازی، هرزنامه یا سایر موارد در سایت شما روبرو می شود، هشدار دریافت میکنید.
این هشدار به شما نشان می دهد که کدام سایت ها به وب سایت شما پیوند دارند. دریافت این هشدار در جلوگیری از عیب های احتمالی بسیار موثر است.
عیب یابی مشکلات مربوط به AMP، قابلیت استفاده از تلفن همراه و سایر ویژگی های جستجو نیز در این هشدار قابل مشاهده است.
چه کسی باید از سرچ کنسول استفاده کند؟
هر فردی که دارای وب سایت است و یا قصد راه اندازی وب سایت را دارد، حال چه وب سایت عمومی یا تخصصی باشد، پیشرفته یا غیر پیشرفته باشد میتواند از سرچ کنسول کمک بگیرد و تاثیرات بسیار زیادی در پیشرفت وب سایت خود داشته باشد. پیشنهاد میشود که افراد قبل از راه اندازی وب سایت اطلاعات بسیاری در رابطه با سرچ کنسول به دست آوردند تا بتوانند در هنگام راه اندازی وب سایت خود با استفاده از آن به پیشرفت های گسترده ای دست یابند.
صاحبان مشاغل:
حتی اگر خودتان از سرچ کنسول استفاده نمی کنید باید از آن آگاه باشید، با اصول بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید چه ویژگی هایی در جستجوی گوگل وجود دارد.
متخصصان یا بازاریابان سئو:
به عنوان کسی که روی بازاریابی آنلاین تمرکز کرده است، سرچ کنسول به شما کمک می کند تا بازدید وب سایت خود را کنترل کنید، رتبه بندی خود را بهینه کنید و درباره ظاهر نتایج جستجوی سایت خود آگاهانه تصمیم بگیرید. شما می توانید از اطلاعات موجود در سرچ کنسول برای تأثیرگذاری بر تصمیمات فنی وب سایت و انجام تجزیه و تحلیل پیشرفته بازاریابی همراه با سایر ابزارهای Google مانند Analytics Google Trends و Google Ads استفاده کنید.
مدیران سایت:
اگر شما به عنوان مدیر سایت به عملکرد سالم سایت خود اهمیت می دهید، سرچ کنسول به شما این امکان را می دهد تا به راحتی خطاهای سرور، مشکلات بارگذاری سایت و موارد امنیتی مانند هک و بدافزار را کنترل و برطرف کنید. همچنین می توانید از آن برای اطمینان از نگهداری سایت یا تنظیماتی که انجام می دهید با توجه به عملکرد جستجو اطمینان حاصل کنید.
توسعه دهندگان وب:
اگر در حال ایجاد نشانه گذاری و یا کد واقعی برای سایت خود هستید، سرچ کنسول به شما کمک می کند تا مشکلات رایج مربوط به نشانه گذاری مانند خطاهای داده های ساخت یافته را کنترل و برطرف کنید.
توصیه می شود که برای پیشرفت وب سایت از یک سایت واحد استفاده کنید که متناسب با کاربران هر دستگاهی باشد، اما اگر تصمیم دارید سایت جداگانه ای برای کاربران تلفن همراه داشته باشید، حتماً آن را به سرچ کنسول اضافه کنید.
برای سایتهایی که در یک کشور مورد استفاده قرار میگیرند یا زبان خاصی هدف قرار داده میشود باید دستور العمل های متفاوتی را انجام دهید.
اگر میخواهید نام دامنه سایت خود را تغییر دهید:
با استفاده از ابزار تغییر آدرس، جستجوی Google را به مکان جدید خود هدایت کنید.
اگر خواهان حذف یک صفحه از نتایج جستجو هستید:
از ابزار Remove URLs استفاده کنید و سایر اقدامات مناسب را برای جلوگیری از خزیدن و یا نمایه سازی انجام دهید.
هر از چند وقتی یک بار به وضعیت کنسول جستجو نگاهی بیندازید؛ صفحه وضعیت ساده ترین راه برای بررسی سریع سلامت در سایت شما است.
اطمینان حاصل کنید که افزایش خطایی برای سایت خود ندارید.
همچنین بررسی کنید که هیچ تعداد غیرمعمولی در تعداد کلیک خود ندارید. توجه داشته باشید که ریتم هفتگی فرو رفتن در آخر هفته یا افت یا اوج گرفتن در تعطیلات طبیعی است.
Google Search Console یک سرویس رایگان است؛ که توسط Google ارائه می شود و به شما کمک می کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت، حفظ و عیب یابی کنید.
برای استفاده از سرچ کنسول گوگل ابتدا باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید:
- تأیید کنید که موتور جستجو گوگل می تواند سایت شما را پیدا کند و به آن دسترسی داشته باشد.
- سپس از طریق ابزار سرچ کنسول وبسایت خود را ثبت کنید و فایل یا کدهایی که به شما می دهد را در هاست خود قرار دهید.
- دسترسی را برای موتورهای جستجو گوگل باز بگذارید و چک کنید که وبسایت شما هیچ محدودیتی برای این موتورهای جستجو و خزنده ها نداشته باشد.
به همین راحتی شما سایت خود را به سرچ کنسول متصل کرده اید و میتوانید بعد از گذشت 24 الی 48 ساعت داده ها و اطلاعات را جمع آوری کرده و آن ها را بررسی و آنالیز کنید.
یکی از مهم ترین بخش هایی که شما باید در بحث سئو به آن بپردازید،موضوع سرچ کنسول می باشد، ما بحث سرچ کنسول را در دوره آموزش سئو به طور کامل آموزش داده ایم و نکات و ترفندهای آن را برای شما به صورت حرفه ای قرارداده ایم، شما می توانید علاوه بر خواندن این مطلب، با شرکت در دوره سئومستر به تمامی ترفند ها و نکات سرچ کنسول دست پیدا کنید.

چرا باید از Search Console استفاده کنید؟
برای راه اندازی یک وب سایت و یا مدیریت سایت، سرچ کنسول می تواند به شما کمک ویژه ای کند که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.
سرچ کنسول را می توان جزو یکی از قوی ترین ابزارهای سئو دانست و در اصل یک کارمند همه فن حریف است که سایت شما را به صورت 24 ساعته مورد بررسی و آنالیز قرار می دهد.
این ابزار تمامی مشکلات و خطاهای سایت شما را به شما نمایش میدهد، دلیل ایندکس نشدن مطالب شما را می گوید، مشکلات فنی سایت و تکنیکال را برای شما لیست می کند، آیا کارمندی دارید که اینگونه مراقب وبسایت شما باشد؟
قطعا جواب منفی است.
زمانی که شما سایت خود را به سرچ کنسول متصل می کنید، شما دیگر به طور کامل بر آن مسلط خواهید بود، اینکه از کدام کلمات کلیدی ورودی دارید، صفحات شما روی کدام کلمات بالا هستند و کلی دیتا و داده دیگر از این طریق برای شما در دسترس خواهد بود.
راه اندازی سرچ کنسول
برای راه اندازی سرچ کنسول ابتدا به کنسول جستجوی گوگل بروید و با استفاده از یک حساب کاربری گوکل وارد سیستم شوید. اولین قدم افزودن سایت خود به سیستم است؛ دو روش برای افزودن سایت وجود دارد: افزودن DOMAIN سایت یا URL PREFIX ، که در این مقاله ما از روش DOMAIN استفاده خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این روش نسخه http و httpsوب سایت شما و سایر دامنه های فرعی مانند blog.yourdomain.com را به حساب می آورد.
نام دامنه خود را وارد کنید یعنی yourdomain.com و روی ادامه کلیک کنید. یک پنجره بازشو با جزئیات نحوه تأیید مالکیت این دامنه ظاهر می شود تا Google به شما اجازه دسترسی به آن را بدهد. بر روی دکمه کپی کلیک کنید و وارد هاست خود شوید؛ به تنظیمات پیشرفته DNS دسترسی پیدا کنید و یک رکورد TXT اضافه کرده و متنی را که در مرحله قبل کپی کرده اید را جایگذاری کنید.
پردازش رکوردی که اضافه کرده اید ممکن است 24 تا 48 ساعت طول بکشد (البته معمولاً حدود یک ساعت است).

اتصال نقشه سایت به سرچ کنسول
Sitemap یک فایل XML است؛ که جزئیات ساختار وب سایت شما (نحوه ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر) را به روشی درک می کند که موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند؛ این فایل می تواند به گوگل کمک کند صفحاتی را که خزنده ها آن را پیدا نکرده اند را، بررسی و ایندکس کنند.
url یا آدرس نقشه سایت خود را در قسمت sitemap سرچ کنسول وارد کنید و منتظر باشید تا پیام موفقیت آمیز بودن اتصال برای شما نمایش دهد، درصورت وجود هرگونه مشکل در سایت مپ سایتتان، از همان قسمت شما میتوانید علت رد شدن و عدم تایید sitemap خود را بررسی کنید.
اتصال سایت مپ ممکن است مدتی طول بکشد تا Google نقشه سایت شما را بخواند (فهرست بندی کند) اما می توانید تمام جزئیات را در نقشه سایت پیدا کنید. از جمله تاریخی که آن را اضافه کرده اید ، آخرین باری که Google آن را خوانده است ، موفقیت اسکن شده و تعداد صفحه و…
روی نماد نمودار میله ای ضربه بزنید تا نمای دقیق تری از صفحات پیدا شده را مشاهده کنید.
به یاد داشته باشید که هنگام افزودن یا حذف هر صفحه در وب سایت خود یا تغییر URL ، نقشه سایت خود را به روز کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد بحث نقشه سایت و نحوه اتصال آن به سرچ کنسول می توانید به مقاله سایت مپ مراجعه کنید.

معرفی بخش mobile usaibility
بخش mobile usability در قسمت Enhanctions به ایجاد یک وب سایت مناسب تر برای تلفن همراه کمک می کند.
هرگونه خطا بر رتبه بندی جستجوی سایت شما تأثیر می گذارد؛ پس باید تا حد امکان خطاها را رفع کرد؛ خطا های رایج در این بخش بیشتر برای خواندن متن بسیار کوچک، عناصر قابل کلیک بسیار نزدیک به هم و محتوای گسترده تر از صفحه(lcp) هستند؛ اندازه متن بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می شود باید حداقل 16pt باشد.
یک راه حل بسیار ساده و اساسی این است که شما از یک فایل css استفاده کنید و مشخص کنید که سایز فونت ها 16pt باشد و همینطور فاصله بین متون را مشخص کنید تا در تمامی صفحات سایت شما این خط کد اجرا و دیگر مشکلی از این بابت نداشته باشید.

معرفی قسمت performance در سرچ کنسول
در بخش performance شما می توانید عملکرد وبسایت خود را مشاهده کنید و بررسی کنید که در یک بازه زمانی چه تعداد کلیک، impertion و همینطور نرخ ctr و average position شما چقدر بوده است.
برای دستیابی به این بخش کافی است تا شما وارد سرچ کنسول سایت خودتان شوید به بخش پرفورمنس وارد شوید.
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد بخش performance به مقاله ” آموزش performance ” مراجعه کنید.
قبل از اینکه وارد این بخش شویم شما باید با 4 اصطلاح زیر آشنا شوید:
Click
زمانی که شما از نمودار سرچ کنسول قسمت کلیک را انتخاب می کنید، به شما نشان داده می شود که میزان کلیک هایی که کاربران در یک بازه زمانی بر روی وبسایت شما انجام داده اند چقدر بوده است.
Impertion
زمانی که کاربر یک کلمه ای را در گوگل سرچ می کند، برای تمامی سایت هایی که در نتایج حضور دارند یعنی 10 نتیجه صفحه اول، یک ایمپرشن رقم می خورد، اگر این کابر به صفحه دوم گوگل برود برای 10 سایت موجود در صفحه دوم نیز ایمپرشن دریافت می کنند.
پس می توان ایمپرشن را اینگونه تعریف کرد: به میزان دفعات دیده شدن سایت در نتایج گوگل که میتواند سایت در صفحات اول باشد یا در نتایج پایین تر حضور داشته باشد.
تفاوت ایمپرشن با کلیک این است که ایمپرشن تعداد دفعات نمایش و total click نمایان گر تعداد کاربرانی است که بر روی صفحه سایت ما در نتایج گوگل کلیک کرده و وارد سایت ما شدند.
Average CTR
در این بخش شما میانگین CTR را مشاهده می کنید که این عدد از دو داده total click و total impertion می گیرد و میتوان گفت میانگین بین این دو عدد می باشد.
Average positon
در این بخش از سرچ کنسول شما می توانید میانگین جایگاه خود در نتایج گوگل را شاهد باشید. برای مثال یک صفحه شما در جایگاه 90 و یک صفحه شما در جایگاه 1 قرار دارد، گوگل بر این اساس میانگین جایگاه شما را در نتایج گوگل نمایش می دهد.

معرفی بخش های مختلف سرچ کنسول
در بالا ما با بخش هایی از سرچ کنسول و اینکه چطوری سایت خود را به سرچ کنسول متصل کنیم آشنا شدیم اما در ادامه این بخش می خواهیم به معرفی قسمت های مختلف سرچ کنسول به صورت خیلی جزئی بپردازیم.
query
کاربران برای یافتن سایت ها از عبارات و یا کلامات کلیدی مختلفی در سرچ گوگل استفاده می کنند؛ که اصطلاحا یک کوئری گفته میشود.
Impression
هر بار که سایت شما در ازای سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران در نتایج جستجو گوگل ظاهر می شود؛ یک impersion برای سایت محاسبه می شود.
Click
اگر کاربری کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کند و از طریق نتایج جستجو گوگل به سایت شما وارد شود یک کلیک انجام شده است.
average position
این متریک درواقع میانگین موقعیت قرارگیری سایت، در نتایج گوگل است؛ درنتیجه باید کلمات کلیدی سایت را به خوبی انتخاب کنید.
CTR
CRT از تقسیم تعداد کلیک ها بر تعداد نمایش ها ضربدر ۱۰۰ محاسبه میشود. به عنوان مثال اگر تعداد نمایش سایت در نتایج ۲۰ و تعداد کلیکها ۱۰ باشد مقدار CTR عددی برابر با ۵۰% خواهد بود.

Overview
متریک Overview نام و تعداد صفحاتی که به درستی در گوگل ایندکس شده اند و یا با مشکل مواجه شده اند را به شما نمایش داده می دهد؛ تا درصورت بروز مشکل شما بتوانید مشکل را پیدا و برطرف کنید.
در اصل این قسمت یک پیش نمایش از تمامی قسمت های سرچ کنسول به شما می دهد تا بتوانید با یک نگاه کوچک و در حد 1 دقیقه متوجه شوید برای سایت شما در نتایج گوگل چه اتفاقاتی رقم خورده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بخش overview می توانید به مقاله آموزش overvidew سر بزنید.
Performance
در متریک Performance با اعمال فیلتر هایی از جمله: Job posting Rich results. AMP pages. Non-rich AMP results. News. می توانید جستجو های انجام شده، صفحات بازدید شده، کشورهای کاربران، نحوه نمایش سایت در نتایج گوگل و زمان نمایش سایت را نیز مشاهده کنید و همینطور می توانید در بازه زمانی مشخص میزان ورودی سایت خود را اندازه بگیرید و بررسی کنید.


URL Inspection Tool
به وسیله ابزار بازرسی URL یا URL Inspection Tool متوجه می شوید که Google چگونه وب سایت شما را مشاهده می کند و اگر مشکلاتی در صفحه شما وجود داشته باشد، می توانید از این بخش متوجه آن شوید.
اگر یک پست جدید منتشر کرده اید یا یک صفحه وب را دوباره طراحی کرده اید، می توانید از این ابزار برای ارسال سیگنال به Google برای خزیدن( جستجو) آن صفحه استفاده کنید.
در رابطه با سایر کاربردهای این متریک می توان به: به روز رسانی صفحات وب قدیمی؛ راه اندازی بخش جدیدی از سایت خود؛ معرفی طراحی های جدید موبایل؛ انتقال از HTTP به HTTPS. و… اشاره نمود.
نحوه استفاده از ابزار بازرسی URL: ابتدا URL سایت خود را به نوار جستجو در سرچ کنسول اضافه کنید سپس ، باید گزارشی مانند این را ببینید
برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر درمورد موضوع url inspection می توانید به مقاله آموزش بخش url inspection وبسایت ما سر بزنید.

Discover
گوگل Discover را در آوریل 2019 معرفی کرد تا به ناشران بینش بیشتری در مورد نحوه کشف محتوای آنها توسط جستجوگران بدهد.
نحوه استفاده از این متریک: اگر ناشر هستید ، می توانید با استفاده از این گزارش نحوه تعامل جستجوگران با سایت خود را تماشا کنید.
در این متریک می توانید عملکرد محتوا در مقایسه با سایر نتایج جستجو و تعداد دفعاتی که کاربران از Discover سایت شما بازدید می کنند را زیرنظر داشته باشید البته این بخش دیگر در سرچ کنسول وجود ندارد.

Coverage
در سرچ کنسول Google ، تمام صفحات فهرست شده شما و تمام صفحاتی را که در نقشه سایت شما قرار ندارند توسط ماتریک Coverage نمایش داده می شود؛ همچنین به شما می گوید که چه صفحاتی در وب سایت شما دچار مشکل شده است.
در این بخش شما بیشتر ارورها و مشکلات وبسایت خود را مشاهده کرده و متوجه نقص های سایت خود خواهید شد.

Sitemaps
Sitemaps می توانند هرآنچه را که در وب سایت شما اتفاق می افتد با شما به اشتراک بگذارد.
چگونه می توان سایت خود را به روش صحیح هدایت کرد (بدون از دست دادن رتبه بندی جستجو)
اگر دامنه هایی از جمله yourdomain.com را به newdomain.com یا yourdomain.co.uk تغییر داده اید و می خواهید کاربرانی را که ممکن است هنوز به دامنه قدیمی شما هدایت شوند را به دامنه جدید خود هدایت کنید؛ و شما می خواهید دامنه جدید خود را به Google نشان دهید ؛ ابزار Change of Address به کمک شما می آید و نمایش دامنه قدیمی شما در جستجوها متوقف می کند و رتبه بندی جستجوی شما را به دامنه جدید منتقل می کند.
ابزار تغییر آدرس به Google اطلاع می دهد که شما نام دامنه ها را تغییر داده اید؛ شما باید هر دو دامنه را به سرچ کنسول اضافه کنید .
برای راه اندازی مجدد دائمی دو روش وجود دارد: می توانید این کار را در سطح DNS از طریق ثبت کننده دامنه خود یا از طریق یک فایل .htacesss انجام دهید. به روزرسانی DNS شما می تواند سریعتر باشد ، اما به برخی از ثبت نام کنندگان هدایت مجدد دائمی را ارائه نمی دهند.
یک رکورد DNS از نوع URL Redirect Record ، host @ ایجاد کنید و URL مقصد را روی دامنه جدید تنظیم کنید. نوع تغییر مسیر باید دائمی باشد.
مانند تمام تغییرات DNS ، پردازش آن ممکن است 24 تا 48 ساعت طول بکشد ، اما معمولاً حدود یک ساعت است.
دوباره به کنسول جستجوی گوگل بروید ، دامنه قدیمی را انتخاب کنید و به تنظیمات بروید و روی تغییر آدرس کلیک کنید. روی Select New Site کلیک کرده و دامنه جدید را انتخاب کنید. در آخر ، روی Validate and Update کلیک کنید تا مراحل انجام شود.
شما باید حداقل شش ماه تغییر مسیر را در محل خود حفظ کنید؛ می توانید پس از یک سال تمدید دامنه را متوقف کنید، اما بهتر است آن را حفظ کنید تا شخص دیگری نتواند آن را خریداری کند و از آن استفاده کند.
تبریک می گوییم ، شما Google Search Console را راه اندازی کرده اید و نحوه رفع خطاها ، افزودن نقشه سایت ، نظارت بر ترافیک جستجو و راه اندازی مجدد مناسب را یاد گرفته اید.

جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا تمامی موارد و بخش های سرچ کنسول را به شما آموزش داده و درمورد آن صحبت کنیم. اگر قسمتی از سرچ کنسول که ما به معرفی آن نپرداخته ایم در ذهن دارید حتما در بخش کامنت ها و نظرات اعلام کنید تا به تکمیل این محتوا بپردازیم.
دیدگاهتان را بنویسید