SEOEDU

آموزش نحوه بررسی سرعت سایت وردپرس + معرفی ابزار

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

سرعت سایت وردپرسی را چطوری بررسی کنیم؟

سرعت بالا آمدن سایت اولین چیزی است که در بحث تجربه کاربری به میان می آید و بسیار حائز اهمیت است چرا که میزان موفقیت و عملکرد سایتتان را به وضوح نشان می دهد. برای اطلاع از آن باید به بررسی سرعت سایت وردپرس، بپردازید. تست سرعت سایت وردپرس و بررسی آن توسط یک سری ابزار ها و وب سایت های آنلاین امکان پذیر است. ناگفته نماند که نتیجه هایی که این ابزار ها نشان می دهند برای اشخاص بی تجربه زیاد قابل درک نخواهد بود. پس قبل از انجام و امتحان کردن آن اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و یا در صورت لزوم بررسی سرعت سایت وردپرس خود را به یک شخص حرفه ای بسپارید.

در صورتی که به مباحث سئو علاقمند هستید، پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش سئو را از وبسایت seoedu مطالعه فرمایید. این مقاله از جامعترین مقالات رایگان آموزش سئو و بهینه سازی سایت در ایران می باشد.

سرعت سایت را چگونه بسنجیم؟

ابزار های بسیار زیادی وجود دارند که به صورت رایگان و یا پولی به بررسی عملکرد و سرعت سایت ورد پرس می پردازند. برای استفاده از این ابزار ها باید دانش لازم در این زمینه را داشته باشید. اما سوالی که مطرح می شود این است که این ابزار ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند و بهترین آن ها کدام است؟ هر یک از این ابزار ها دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی هستند این ویژگی ها در عین جذاب بودن عامل تفاوت این ابزارها با یکدیگر هستند. برای تست سرعت سایت خود به امتحان یک ابزار اکتفا نکنید. همه ما شنیده ایم که می گویند کار از محکم کاری عیب نمی کند، پس برای ایجاد اطمینان چندین ابزار را امتحان کنید.

آنالیز سرعت سایت با ابزار

بررسی سرعت سایت وردپرس با باز کردن سایت در گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر قابل سنجش نیست. این که سایت شما در گوشی اندروید در زیر سک ثانیه لود می شود دلیل محکمی بر این امر نیست که سرعت سایت شما بالا است. ابزار های بررسی سرعت سایت با استفاده ازیک سری مقیاس ها و شاخص هایی که گوگل نیز آن ها را معرفی کرده و قبول دارد به برسی سرعت سایت می پردازد. به عبارتی این ابزار ها همان کاری را انجام می دهند و همان مواردی را بررسی می کنند که گوگل برای رتبه دادند مورد بررسی قرار می دهد. به همین خاطر نیز آنالیز و نتیجه نهایی آن بسیار معتبر و دقیق می باشد و می توانید با خیالی راحت به آن اعتماد نمایید.

ابزارهای بررسی سرعت سایت وردپرس

ابزارهای بررسی سرعت سایت وردپرس

برای بررسی سرعت سایت وردپرس با ابزارهای گوناگونی رو به رو خواهید شد که به احتمال زیاد در انتخاب بهترین آن ها سردرگم خواهید شد. ما به شما بهترین ابزار آنلاین برای بررسی سرعت سایت را معرفی خواهیم کرد.

ابزار IsItWP:

از ابزار های رایگان در این زمینه می باشد. از بزرگ ترین ویژگی هایی که این ابزار دارد این است که کار با آن برای اشخاص مبتدی نیز بسیار مناسب می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید یک سری آزمایش ها نیز بر روی سایت خود تست نمایید و با دریافت نتایج آن عامل کند شدن سایت خود را پیدا کنید و سعی در رفع آن نمایید.

ابزار Pingdom:

از دیگر ابزار هایی که با استفاده از آن می توانید سرعت سایت وردپرس را بررسی کنید پینگ دام می باشد. این ابزار به سهولت قابل استفاده می باشد و این امکان را به کاربران می دهد تا در لوکیشن های متفاوتی آزمایش های مفید و ست های گوناگونی را انجام دهند. با یک بررسی اجمالی می توانید گزارش مفصلی از وب سایت خود با استفاده از این ابزار دریافت نمایید، و سپس به سراغ بهبود بخشیدن به آن و رفع مشکلات موجود بروید.

ابزار Google Pagespeed Insights:

این ابزار که توسط گوگل ایجاد شده است به شما این امکان را می دهد تا عملکرد و سرعت سایت وردپرس خود را بررسی نمایید. ویژگی که این ابزار دارد این است که گزارشاتی را برای شما ارائه می دهد که هم در نسخه موبایلی شما دیده می شود و هم در نسخه ویندوز. شما با بررسی اشتراک های موجود بین هردو آن ها می توانید عامل کند شدن سایت خود را پیدا کنید و آن را بهبود ببخشید. این ابزار بیشتر برای افراد حرفه ای مناسب است و اشخاص مبتدی ممکن است با استفاده از آن کمی گیج شوند.

اگر میخواهید درمورد نحوه افزایش سرعت سایت بدانید حتما مقاله چگونه سرعت لود سایت را بالا ببریم؟ را مطالعه کنید.

ابزار WebPageTest:

از دیگر ابزار هایی که برای بررسی سرعت سایت وردپرس خود می توانید به صورت رایگان از آن بهره ببرید ابزار WebPageTest می باشد. این ابزار به صورت آنلاین تست سرعت سایتتان را برای شما انجام می دهد. این ابزار به صورت پیشرفته طراحی شده است و مخصوص حرفه ای ها می باشد. ویژگی منحر به فردی که این ابزار دارد این است که هر تست را به صورت پیش فرض، سه بار تکرار می کند تا از نتایج به دست آمده اطمینان حاصل نماید و گزارش کامل و دقیق را در اختیارتان قرار دهد.

ابزار Uptrends:

این ابزار که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته می شود به شما اجازه می دهد تا در زمان بررسی بین تست های دسک تاپ و تلفن همراه در گردش باشید. این ابزار در پایان زارش یک نمره نیز به سرعت سایت شما می دهد که می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

ابزار Load Impact:

این ابزار جز فوق العاده ترین ابزار آنلاین برای بررسی سرعت سایت است که می توانید از آن استفاده نمایید. قابلیت جدید جالبی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد این است که م یتوانید سرعت سایت خود را در زمانی که چند کاربر به صورت همزمان به سایت شما وارد می شوند را نیز بررسی نمایید. این ابزار به دو صورت رایگان و پولی موجود می باشد که نمونه پولی آن این امکان را به شما می دهد تا سایت خود را با ترافیک بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

چگونه به نتایج ابزار آنلاین بررسی سرعت سایت وردپرس اعتماد کنیم؟

اینکه این ابزار ها به طور صدر صد جواب قطعی و درست در اختیار ما قرار دهند، تضمین شده و اثبات شده نیست. اما به هر حال چاره ای جز استفاده از آن ها نیز نخواهیم داشت. با عمل کردن به چند توصیه ای که در ادامه برایتان ذکر میکنیم می توانید درصد درست بودن نتایج این ابزار ها را افزایش دهید:

  1. از روشن بودن افزونه کش مطمئن شوید.
  2. تست خود را چند بار تکرار کنید.
  3. از مکان های مختلف جغرافیایی تست خود را امتحان نمایید.
  4. عملکرد CND وب خود را مورد بررسی قرار دهید.

شما می توانید جهت یادگیری کامل رفع ارورهای سرعت سایت خود به محصول وردپرس موشکی ما که در سایت سئو ادیو قرار داده شده است مراجعه فرمایید.

خروج از نسخه موبایل