SEOEDU

چگونه بسته های نصبی آسان وردپرس را نصب کنیم؟ (تصویری)

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

نصب بسته های نصبی آسان وردپرس چگونه است؟

بازهم با یک آموزش مفید و کاربردی دیگر همراه شما عزیزان هستیم. معمولا مباحث مربوط به دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی یا همان وردپرس بسیار گسترده بوده و از این رو تیم تولید محتوای تخصصی Seoedu سعی می کند همه این موضوعات را در قالب یک آموزش جامع و کامل در اختیار شما دوستان بگذارد. موضوع انتخابی این مقاله نیز، بسته های نصبی آسان وردپرس است که به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بتوانید پاسخ سوال های خود را دریافت کنید و در یک کلام، اطلاعاتتان در این زمینه تکمیل شود. پس به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

بسته های نصبی آسان وردپرس چیست؟

طبق معمول، بهتر است قبل از بررسی هر موضوعی در این باره یک تعریف کاملا ساده و قابل فهم از بسته های نصبی آسان وردپرس داشته باشیم. در یک کلام بسته های نصبی آسان به یکسری از چیدمان های آماده گفته می شود که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن افزونه های مورد نیاز را در کنار چیدمانی ایده آل برای یک وبسایت فعال کنید. همچنین طراحان وبسایت می توانند با استفاده از بالا آوردن بسته های نصبی آسان بر روی هاست خود تمام چیدمان، افزونه ها و… را بر روی تمامی مطالب ها، آرشیوه ها و … به ساده ترین شکل ممکن پیاده کنند.

به طور کلی با استفاده از این بسته ها دیگر نیاز به صرف کردن مدت زمان زیادی جهت طراحی و چیدمان دقیق تمام صفحات مختلف یک وبسایت نخواهد بود. بسته های نصبی وردپرس شامل یک فایل فشرده شده هستند که در فایل فشرده شده تمام تنظیمات مورد نیاز در یک وبسایت اعم از افزونه های فارسی ساز، راست چین و … وجود دارد. با استفاده از نصب این فایل فشرده شده می توانید وبسایت خود را دقیقا با توجه به پیش نمایش ها و دمو راه اندازی کنید. به بیان دیگر شما یک قالب را به عنوان قالب پیش فرض برای تمامی صفحات وبسایت در هاست نظر می گیرید و از آن به عنوان قالب خام استفاده می کنید.

چگونه می توان بسته های نصبی آسان وردپرس را طراحی کرد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در ارتباط با این بسته ها وجود دارد این است که آیا می توان بسته های نصبی آسان را ساخت؟ خب باید بگوییم که بله. بسیاری از افراد با استفاده از افزونه ای با نام duplicator به راحتی اقدام به تولید بسته های نصبی ایده آل خود می کنند. توجه داشته باشید که با استفاده از این افزونه می توان به صورت دقیق تمام چیدمان های قالب را به صورت اختصاصی انجام داد.
پس از طراحی بسته نصبی آسان وردپرس با این افزونه و تکمیل فرآیند های مربوطه دو فایل به عنوان فایل های خروجی دریافت می شود. یکی از این دو فایل شامل تمامی اطلاعات مربوط به وبسایت اعم از فایل های آپلود شده در سایت، پایگاه داده و … است و فایل دیگر نیز تمام اطلاعاتی که برای راه اندازی بسته ی نصبی وردپرس مورد نیاز است را شامل می شود. توجه داشته باشید فایلی که برای نصب و راه اندازی بسته مورد نیاز است، تحت عنوان installer.php خواهد بود.

برای ایجاد تنظیمات و کانفیگ های مورد نیاز می توان از فایل installer.php استفاده کرد. توجه داشته باشید که در صورت اجرای تمام تنظیمات مورد نیاز می توانید فایل را حذف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش طراحی سایت با وردپرس را مطالعه کنید.

مهم ترین کاربرد های افزونه ی Duplicator کدام اند؟

با توجه به کاربردهای فروانی که این افزونه دارد می توان از آن برای انجام امور مختلفی استفاده کرد که مهم ترین این امور عبارت اند از:

  1. یکی از مهم ترین فعالیت هایی که با استفاده از Duplicator انجام می شود، انتقال سایت از لوکال به اصلی است. به بیان کلی تر برای انتقال دادن یک وبسایت از لوکل هاست به هاست اصلی می توانید از افزونه ی Duplicator استفاده کنید.
  2. برای تهیه کردن فایل پشتیبان از اطلاعات آپلود شده و مربوط به یک وبسایت و پایگاه داده ی مربوط به وبسایت می توانید از فزونه ی Duplicator استفاده کنید.
  3. در صورتی که دمو قالبی را خریداری نموده اید و حال می خواهید دموی خریداری شده را به صورت کاملا دقیق و عینا بر روی وبسایت خود پیاده سازی کنید، می توانید از افزونه ی Duplicator استفاده کنید. البته این فعالیت هنگامی امکان پذیر خواهد بود که بسته ی نصبی توسط فروشنده ارائه شود.
  4. برای انتقال دادن وبسایت از هاستی به هاست دیگر.

چگونه بسته های نصبی آسان وردپرس در لوکال هاست نصب می شوند؟

در این قسمت از مقاله به بررسی مهم ترین مراحل موجود در نصب بسته های نصبی در لوکال هاست می پردازیم.

مرحله ی بارگذاری فایل قالب و ساخت پایگاه داده

اولین و درعین حال یکی از مهم ترین مرحله ها، مرحله ی بارگذاری کردن فایل های مربوط به قالب ها و همچنین ساخت پایگاه داده است. پس از این که وارد هاست شدید باید دو فایل قالب مورد نظر خود را درون پوشه ی public_html بارگذاری کنید. برای بارگذاری فایل های مورد نظر می توانید از گزینه ی Upload موجود در پوشه ی public_html استفاده کنید. همچنین برای آپلود کردن فایل ها باید از گزینه ی Select file استفاده شود.

برای جلوگیری از ایجاد مشکل در مراحل آپلود باید فایل ها را به صورت جدا آپلود شوند. پس از انجام مراحل آپلود به پوشه ی public_html مراجعه کنید و وجود فایل های آپلود شده را بررسی کنید. در صورتی که فایل ها در این قسمت آپلود نشده باشند می توانید از گزینه ی Reaload استفاده کنید.

آموزش نصب قالب وردپرس از هاست

پس از آپلود کردن فایل ها باید در قسمت DATABASE اقدام به ساخت پایگاه داده (دیتابیس) کنید. برای ساخت دیتابیس باید وارد هاست اصلی شده و از بخش MySQL Database استفاده کنید. پس از وارد کردن نام پایگاه داده ی مربوطه بر روی دکمه ی Step Next کلیک کنید. در مرحله ی بعد نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است. توجه داشته باشید که در این مرحله باید تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES زده شود و در ادامه بر روی گزینه ی Next Step کلیک شود. در صورتی که تمام مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید باید پیغام نمایش داده شده در قسمت زیر را مشاهده کنید.

مرحله ی نهایی راه اندای بسته های نصبی آسان وردپرس

توجه داشته باشید که مراحل این قسمت نیز شباهت بسیار زیادی به مراحل نصب وردپرس در لوکال هاست دارد. یعنی شما می توانید با مراجعه به بخش اشاره شده در قسمت های قبل و تکمیل کردن تمام مراحل شرح داده شده اقدام به راه اندازی بسته ی نصبی کنید. مهم ترین نکته در این مرحله وارد کردن آدرس صحیح است.
سخن پایانی
دوستان عزیز توجه داشته باشید که شما می توانید به راحتی با استفاده از مراحل توضیح داده شده در قسمت بالا، از بسته های نصبی آسان در وردپرس استفاده کنید. امروزه طراحی و راه اندازی سایت جزء جذاب ترین و پردرآمد ترین فعالیت هایی است که در سراسر جهان انجام می شود، اما با توجه به این که کسب مهارت در کدنویسی کمی دشوار به نظر می آید، بسیاری از افراد از یادگیری این حرفه سرباز می زنند. نکته ای که در این باره حائز اهمیت است، امکان طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی است که شما می توانید از این آموزش های مفید در سایت معتبر Seoedu بهره گرفته و در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت کنید. امیدواریم محتوای این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

خروج از نسخه موبایل