SEOEDU

مهمترین برگه ها در وب سایت فروشگاهی

امتیاز ۴.۸۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

آیا می دانید مهم ترین برگه ها در وبسایت های فروشگاهی کدام اند؟

کاربران عزیز امروز قصد داریم موضوع مهم ترین برگه ها در وبسایت فروشگاهی و هر آنچه که در ارتباط با برگه های یک وبسایت فروشگاه معتبر و البته حرفه ای وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود را در این زمینه دریافت کنید. با ما همراه باشید.

قبل از این که به بررسی دقیق مهم ترین برگه ها در یک وبسایت فروشگاهی بپردازیم، بهتر است به یکسری نکات در ارتباط با تمامی وبسایت ها اشاره داشته باشیم. به طور کلی هر وبسایتی دارای یکسری صفحات است که البته تعداد این صفحه ها در سایت های مختلف متفاوت خواهد بود اما در این میان یکسری از برگه ها وجود دارند که بسیار با اهمیت هستند و به زبان ساده، یک نقش کلیدی برای کسب و کار ما دارند. همچنین این موضوع در بحث های آموزش طراحی سایت نیز یک اصل مهم و ضروری تلقی می شود. به همین دلیل در ادامه انواع این صفحات مهم را با ذکر مثال های کاربردی بررسی خواهیم کرد.

آیا صفحه ی اصلی جزء مهم ترین برگه ها در وبسایت های فروشگاهی قرار گرفته می شود؟

هنگامی که طراحان صفحات وب مشغول به طراحی یک وبسایت فروشگاهی هستند، تمام سعی خود را می کنند تا کاربران به ساده ترین حال ممکن از سایت استفاده کرده و در نتیجه خریدهای خود را انجام دهند. با توجه به این که کاربران در اولین ورود به سایت، صفحه ی اصلی سایت را مشاهده می کنند، طراحی این صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که صفحه ی اصلی هر سایتی کیفیت لازم را داشته باشد و در یک کلام، طراحی مجذوب کننده ای داشته باشد، کاربر را به بازدید از صفحه های دیگر دعوت می کند و اگر صفحه ی اصلی با دقت کامل طراحی نشده باشد، کاربران پس از اولین ورود، سایت را ترک خواهند کرد و این مورد در نهایت باعث افت و پسرفت کسب و کار شما خواهد شد.

همچنین از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با این صفحه ی مهم باید مورد توجه قرار گیرد، محتوا و ظاهر صفحه ی اصلی است. محتوای موجود در صفحه ی اول و اصلی پیج باید با دقت فراوانی انتخاب شوند زیرا به مقدار زیادی در ماندن کاربر در وبسایت تأثیر دارد.

به طور کلی صفحه ی اول هر وبسایت فروشگاهی می تواند به صورت کامل هویت یک برند و یا فروشگاه اینترنتی را به نمایش بگذارد. دقیقا به همین دلیل این صفحه در مجموعه ی مهم ترین برگه ها در سایت های مختلف فروشگاهی قرار گرفته می شود. جالب است بدانید مهم ترین دلیل توجه طراحان و البته صاحبان فروشگاه های اینترنتی نسبت به این صفحه اصلی، تاثیری است که در جلب توجه و ایجاد حس رضایت مشتری می گذارد. پس از شما درخواست می کنیم طراحی این صفحه را جدی بگیرید زیرا بدون تعارف، قلب تپنده سایت و کسب و کار شما به حساب می آید.

صفحه ورود/ثبت نام چگونه در مجموعه ی مهم ترین برگه ها در وبسایت های فروشگاهی قرار گرفته می شود؟

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث جلب توجه و ضایت مشتریان خواهد شد، افزایش سرعت فرآیندی است که کاربر قصد انجام آن را دارد. به عنوان مثال فردی که قصد وارد شدن به یک سایت را دارد، باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت کاملا راحت در آن ثبت نام کرده و یا وارد آن شود. در صورتی که یک طراح بتواند مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت نام کاربر را به حداقل زمان ممکن تبدیل کند، پیشرفت و رضایت مشتریان را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است.

صفحه ی مربوط به دسته بندی کالا موجود در وبسایت های فروشگاهی

در قسمت های قبل نیز به اهمیت سرعت انجام خرید و بازدید از فروشگاه در کسب رضایت مشتریان اشاره کردیم. از این رو هنگامی که یک کاربر وارد وبسایت فروشگاهی می شود انتظار دارد در کوتاه ترین زمان ممکن خرید خود را انجام داده و از وبسایت خارج شود. به همین دلیل صفحه ی مربوط به دسته بندی کالاهای موجود در یک سایت می تواند تأثیر زیادی در این افزایش سرعت داشته باشد.

جالب است بدانید اکثر افراد پس از وارد شدن به یک سایت فروشگاهی و پیدا نکردن کالای مورد نیاز خود و یا عدم وجود صفحه ی دسته بندی کالا، آن را ترک می کنند. این مسئله یک موضوع کاملا ثابت شده است و براساس تجربیات چندین و چند ساله به دست آمده است. پس توجه داشته باشید که صفحه ی مربوط به دسته بندی کالا باید به گونه ای ساده و به دور از شلوغی باشد تا کاربر بتواند به راحتی به کالای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و اقدامات لازم و نهایی را جهت پرداخت هزینه انجام دهد تا بتوانید مفهوم یک خرید راحت و بدون دردسر را تجربه کند.

برگه های مهم در سایت فروشگاهی

صفحه ی جست و جو یکی دیگر از مهم ترین برگه ها در وبسایت های فروشگاهی

نیازی به گفتن ندارد. به طور کلی یکی از ویژگی های مهم و کارآمد سایت فروشگاهی، فراهم کردن امکان جست و جوی کالای مورد نیاز کاربران میان مجموعه کالاهای موجود در وبسایت فروشگاهی است. کاربران با استفاده از صفحه ی جست و جو می توانند در کم ترین زمان ممکن به کالای مورد نظر خود دستیابی پیدا کنند. به همین علت صفحه ی جست و جوی کالا جزء مهم ترین برگه ها در سایت های مختلف فروشگاهی محسوب می شود زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن، کالا را در اختیار کاربر قرار می دهد و از منصرف شدن او از خرید پیشگیری می کند.

نقش صفحه ی کالاها در مجموعه ی مهم ترین برگه ها در وبسایت های فروشگاهی

یکی از مهم ترین بسترهای بازاریابی وبسایت ها که در بستر اینترنت انجام می شود، برگه ی مربوط به صفحه ی کالاها است. در صورتی که صفحه ی کالا ها به بهترین شکل ممکن طراحی شود، می تواند به عنوان یک فروشنده ی ماهر در وبسایت مورد استفاده قرار گرفته شود. توجه داشته باشید که تصاویر و محتواهایی که در این صفحه قرار گرفته می شود باید دارای بهترین عکس ها و جذاب ترین رنگ ها باشد تا بتواند کاربر را به خرید کردن ترغیب کند.

همچنین صفحه ی کالا ها باید یکسری ویژگی های خاص و ایده آل مشتری را داشته باشد. از جمله مهم ترین این ویژگی ها می توان به تعداد عکس های به اندازه از کالاهای موجود، عکس ها کاملا واضح و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که هر عکس در این صفحه باید اطلاعات کافی را در اختیار کاربر(مشتری) قرار دهد. در صورتی که تمام سوالات کاربر در ارتباط با کالاها در این صفحه پاسخ داده شود، می تواند سطح رضایت او را از سایت به مقدار قابل توجهی افزایش دهد و مهم ترین دستاورد این اقدام، بازگشت دوباره مشتری به سایت شما برای خریدهای دیگر است.

صفحه ی مربوط به مدیریت کالاهای انتخاب شده و حساب کاربر در فروشگاه اینترنتی

اگر بخواهیم یک صفحه دیگر را به عنوان مهم ترین صفحه مشتریان معرفی کنیم، صفحه ی مدیریت کالاهای انتخاب شده توسط کاربران است و مهم ترین دلیل این اهمیت نیز وجود مرحله ی پرداخت پس از بررسی این صفحه است. باید به این مسئله اعتراف کرد که اگر کاربر هر آنچه که برای پرداخت نیاز دارد را در این صفحه مشاهده کند با اعتماد بیشتری خرید خود را انجام می دهد. به طور کلی اطلاعاتی که در صفحه ی مدیریت کالا ها قرار گرفته می شود به کالاهای انتخاب شده توسط مشتری بستگی دارد. در این صفحه کالای انتخاب شده، تعداد کالا و… مشخص می شود.

صفحه ی مربوط به مدیریت آدرس کاربر

مدیریت کردن اطلاعات مربوط به آدرس کاربر یکی از مواردی است که در خریدهای اینترنتی برای مشتری ها اهمیت دارد. افراد هیچگونه تمایلی به وارد کردن اطلاعات خود برای هر خرید به صورت مجزا ندارند. دقیقا به همین دلیل بهتر است مشتری دراین صفحه پس از وارد کردن اطلاعاتی مانند کدپستی مشتری، آدرس و … در خریدهای بعدی نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نداشته باشد. پس می توان نتیجه گرفت وجود چنین صفحه ای می تواند میزان رضایت کاربران را از فروشگاه اینترنتی افزایش دهد.

صفحه ی مربوط به سوال های متدوال

یکی از صفحه هایی که طراح های وبسایت برای افزایش اعتبار فروشگاه اینترنتی در آن قرار می دهند، صفحه ی سوال های متدوال است. این برگه با ارزش، به کاربران کمک می کند تا اگر یک سوال یا دغدغه خاصی دارند، به آن مراجعه کرده و معضلشان را با خیال راحت حل کنند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در ابتدا خودتان را جای کاربر بگذارید و سپس باتوجه به نیازهای پیش بینی شده، سوالات را به بهترین شکل ممکن همراه با پاسخ های واضح و بدون ابهام طراحی نمائید تا نهایت اعتماد و شفافیت میان سایت و اصلی ترین سرمایه آن یعنی کاربر ایجاد شود.

بدون تعارف، کاربرها مهم ترین سرمایه کسب و کارها هستند.

همانطور که در طول مقاله نیز اشاره شد، برای طراحی یک وبسایت فروشگاهی مناسب و ایده آل یکسری نکات مهم و کلیدی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها، امکان دارد کل فعالیت و کسب و کار اینترنتی با مشکل و در نهایت شکست رو به رو شود. بدون شک کاربران بیشترین نقش را در موفقیت پروژه و کسب و کار شما دارند. پس اگر به آنها احترام بگذارید، بهترین نتیجه ممکن را می بینید. به همین دلیل بهتر است برای شروع چنین فعالیت هایی آموزش های لازم را دریافت کنید تا بتوانید به صورت حرفه ای در این زمینه مشغول شوید و یک فروش حرفه ای را تجربه کنید. شما می توانید با مراجعه به وبسایت Seoedu جامع ترین آموزش ها را دریافت کرده و از خدمات مفیدی که در این زمینه ارائه می شود، بهره ببرید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مهم ترین برگه های موجود در وبسایت های فروشگاهی پرداختیم. یک سایت فروشگاهی برای کسب اعتماد مشتریان و رضایت آن ها باید یکسری از صفحات و برگه ها را با ویژگی هایی خاص داشته باشد. به طور خلاصه مهم ترین برگه هایی که یک وبسایت فروشگاه باید داشته باشد عبارت اند از:

خروج از نسخه موبایل