SEOEDU

آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول + نکات آن

4 مورد از روش های رفع ارور واحد ارزی در سایت

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول به چه شکلی انجام می‌شود؟ این ارور چه معنی دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به صورت کامل راجع به مشکل مربوط به نرخ ارز در صفحه محصول صحبت کنیم.

مشکل Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) چیست؟

ارور Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول

یکی از داده‌های ساختار یافته که می‌توانید در اسکیما کدهای صفحه محصول درج کنید، Offer نام دارد. این ویژگی برای انتقال برخی نسبت‌ها به محصول است. مثلا برای فروش ویژه بلیط‌های یک کنسرت، ممکن تا یک تاریخ خاصی قیمت‌ها به نرخ ویژه‌ای محاسبه شوند. برخی از ویژگی‌های این داده ساختار یافته عبارتند از:

"offers": {
  "@type": "Offer",
  "price": 39.99,
  "priceCurrency": "USD"
}

برخی دیگر از ویژگی‌های این داده ساختار یافته عبارتند از:

شما می‌توانید برای مطالعه داده‌های ساختار یافته یا نتایج غنی مربوط به صفحات محصول از صفحه آموزش بخش Product snippets دیدن کنید.

همانطور که در کد بالا مشاهده می‌کنید، در این داده ساختار یافته یک قیمت و نوع کارنسی یا ارز تعریف شده است. آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول مربوط به ویژگی priceCurrency است. این ارور زمانی رخ می‌دهد که شما نوع ارز خود را منطبق بر استاندارد ISO 4217 تعریف نکرده باشید. شما می‌توانید لیست و توضیحات بیشتر راجع به این ارز را در این لینک مشاهده کنید. همانطورکه در جدول مشاهده می‌شود، مقدار کارنسی برای ایران ریال یا IRR درنظر گرفته شده است.

در ادامه تصویری از ارور مربوط به این مشکل را در سرچ کنسول مشاهده می‌کنید:

علل ایجاد مشکل Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) کدامند؟


قبل از اینکه به بررسی و آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول بپردازیم، لازم است با علل ایجاد این ارور نیز آشنا شوید. در این خصوص می‌توان گفت:

شما می‌توانید با ورود به سرچ کنسول خود، از منوی سمت راست روی گزینه Product Snippets کلیک کنید. حال در صفحه باز شده، لیست ارورها را مشاهده می‌کنید. با انتخاب ارور مربوطه و در صفحه بعد با انتخاب گزینه “ذره بین”، می‌توانید جزئیات این مشکل را مشاهده کنید. مثلا در تصویر بالا برای مقدار priceCurrency عبارت IRT درج شده است.

شما کاربران می‌توانید برای آگاهی از امکانات سرچ کنسول گوگل خود صفحه آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.

آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول + 4 روش


راهکارهای مختلفی را می‌توان برای آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول معرفی کرد که به شرح زیر هستند:

add_filter( 'woocommerce_currency', 'mihanwp_irr_custom_woocommerce_currency', 10, 1 );

function mihanwp_irr_custom_woocommerce_currency( $currency ) {
    $backtrace = debug_backtrace(DEBUG_BACKTRACE_IGNORE_ARGS, 5); // چند تماس آخر در استک را بررسی کنید

    foreach ($backtrace as $trace) {
        // بررسی کنید که آیا تماسی از کلاس RankMath OpenGraph است یا خیر
        if (isset($trace['class']) && strpos($trace['class'], 'RankMath\WooCommerce\Opengraph') !== false) 
{
            return 'IRR'; // مقدار IRR را می توان به واحد پولی خود تغییر دهید.}}
    return $currency; // در غیر این صورت ارز پیش فرض را برگردانید
} 

این کد برای سایت‌های ووکامرسی جهت ادغام واحد پولی تومان و ارتباط آن با واحد پولی IRT جهت رفع مشکل شناسایی آن توسط گوگل قابل استفاده است. (برای استفاده از کد بالا می‌بایست افزونه رنک مث روی سایت شما فعال باشد).

به این نکته توجه کنید که اگر از سیستم فروش ووکامرس استفاده می‌کنید، دو نوع اسکیما در صفحه محصول درج می‌شود. اولی مرتبط به خود ووکامرس بوده و دومی مربوط به Product Snippets می‌شود. مورد دوم آن چیزی است که به عنوان ریچ ریزالت در صفحه SERP نمایش داده می‌شود. مثلا اگر آن را روی IRR تنظیم کنید، حتی با وجود آنکه ووکامرس تومان باشد، نتایج به ریال هستند. بنابراین هشدارهای بخش ووکامرس چندان مهم نخواهند بود.

نکات مهم دیگر

از دیگر نکات مهمی که باید در آموزش رفع خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در سرچ کنسول به آن توجه کنید عبارتند از:

هشدارها و ارورهای مربوط به خطای Invalid ISO 4217 currency code (in ‘offers’) در بخش پروداکت اسنیپت یا ووکامرس مانع از رتبه بندی نشده و تاثیری در روند آن ندارند. این مشکلات صرفا در نمایش ریچ ریزالت‌های صفحه محصول در نتایج SERP اثرگذار هستند.

شما کاربران می‌توانید برای رفع مشکلات مرتبط به صفحه محصول خود، مقالات دیگر سایت اعم از رفع خطای Missing field “name سرچ کنسول را نیز مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل