SEOEDU

اصول طراحی لندینگ پیج استاندارد و حرفه ای

اصول لندینگ پیج استاندارد و حرفه ای

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

لندینگ پیچ و یا صفحه‌ی فرود صفحه‌ای است که در سایت با هدف تشویق کاربر به خرید و دعوت به انجام اقدامی طراحی و آماده می‌شود. تمام صفحات شما (صفحه‌ی اصلی، مقالات و یا صفحه‌‌ای مجزا با هدف راه‌اندازی کمپین) لندینگ‌ پیج هستند. می‌توان گفت هر صفحه‌ای که کاربر وارد آن شود، لندینگ‌پیج است. لندینگ پیج‌ها باید به صورتی طراحی شوند که توجه مخاطب را جلب کنند و مخاطب را به انجام اقدامی دعوت کنند. اما چگونه می‌توان یک لندینگ پیج اصولی و حرفه‌ای طراحی کرد؟ در این مقاله به نحوه‌ی طراحی لندینگ پیج اصولی و حرفه‌ای می‌پردازیم. پیاده‌سازی نکات گفته شده برای طراحی یک لندینگ پیج موفق و گرفتن نتایج مدنظرتان کافیست. اما قبل از شروع طراحی به دو مورد توجه کنید:

1.هدف خود را از ساخت لندینگ پیج مشخص کنید.
2.کلمه‌کلیدی لندینگ پیج را انتخاب کنید.

اصول طراحی لندینگ پیج استاندارد و حرفه ای

1.تیتر و عنوان هوشمندانه بنویسید.

اولین چیزی که کاربر بعد از ورود به صفحه می‌بیند عنوان اصلی است. اگر آن را هوشمندانه بنویسید، کاربر بعد از دیدن عنوان در مورد صفحه شما کنجکاو می‌شود. برای انتخاب عنوان مناسب به این فکر کنید که اصلی‌ترین موضوعی که به آن در صفحه پرداخته‌اید، چیست.

• 4 راه برای نوشتن یک تیتر جذاب

طراحی لندینگ پیج استاندارد و حرفه ای

1.مخاطب با دیدن عنوان، موضوع اصلی صفحه را درک کند.
2.مخاطب بعد از دیدن تیتر متوجه شود که جواب سوالش در این صفحه است یا خیر.
3.تیتر جذاب باشد و باعث جلب توجه و برانگیختن کنجکاوی مخاطب شود.
4.در یک یا دوکلمه نوشته شود.

2.توضیح کوتاه بنویسید.

در پایین عنوان یک توضیح کوتاه بنویسید. مخاطب بعد از خواندن تیتر ممکن است شک کند که آیا این صفحه برای او مفید است یاخیر. و ما با نوشتن یک توضیح کوتاه، به تصمیم‌گیری مخاطب کمک می‌کنیم. عنوان اصلی باعث می‌شود کاربر به سایت نگاهی بیاندازد و تیتر فرعی (توضیح کوتاه) باعث می‌شود کاربر تصمیم بگیرد در سایت بماند یا خیر. تکنیک های نوشتن عنوان محتوا را جدی بگیرید و در سایت‌تان اجرا کنید.

• 3 تکنیک برای نوشتن یک توضیح کوتاه جذاب

1.عنوان فرعی را در قسمت پایین عنوان اصلی قرار دهید.
2.در عنوان فرعی در مورد موضوع صفحه صحبت کنید و به مخاطب کمک کنید تا بهتر موضوع صفحه را درک کند.
3.در عنوان فرعی کمی از جزئیات بگویید.

3.از تصاویر و اشکال استفاده کنید.

تصاویر و المان‌های بصری جزء مهم‌ترین بخش‌های هر صفحه هستند. کاربران تصاویر و اشکال را راحت‌تر درک و با آن‌ها آسان‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین حتما در لندینگ پیج خود از تصاویر و اشکال توصیفی استفاده کنید.

• 4 راه برای انتخاب یک تصویر و المان درست

1.به سایز آن‌ها دقت کنید.
2.از تصاویر و المان‌های با کیفیت استفاده کنید.
3.از تصاویر و المان‌های مرتبط استفاده کنید.
4.با استفاده از تصاویر و اشکال مفهومی، درک صفحه را راحت‌تر کنید.

3.به تصویر بالا دقت کنید.

1.استفاده از عکس مناسب
2.قرار دادن عکس شخصی که لبخند می‌زند
3.استفاده از اشکالی مانند هدفون
4.قرار دادن جدول محتوا
5.قرار دادن یک CTA قوی (ثبت‌نام دوره)

همین 5 مورد مبتدی باعث جذابیت صفحه شده است و هنگامی که کاربر وارد صفحه می‌شود در نگاه اول جذب صفحه می‌شود و در مورد آن کنجکاو می‌شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنم از این موارد مبتدی و بسیارمهم آسان نگذرید.

4. توضیح دهید.

کامل و جامع توضیح دهید که در این صفحه چه چیزی ارائه می‌دهید. اگر مشتری متوجه موضوع صفحه نشود، بدون انجام کاری آن ‌را ترک خواهد کرد. در نوشتن توضیحات دقت کنید و از جزئیات صحبت کنید. تولید محتوای حرفه‌ای برای سایتتان انجام دهید و اصول سئو را در آن رعایت کنید.

• 3 اصل برای نوشتن یک متن جذاب

1.از جملات طولانی استفاده نکنید. سعی کنید متن را تکه تکه کنید.
2. در توضیحات درمورد تاثیر خدمات و محصولات صحبت کنید. (صحبت درمورد منفعت کاربر)
3.در توضیحات از تصاویر استفاده کنید.

5.در مورد نیاز و درد مخاطب صحبت کنید.

محصول و خدمات شما به چه کمک می‌کند؟ محصولی که نیاز و درد مخاطب را برطرف کند محبوب است. به عنوان مثال زمانی که مجموعه سئوادیو مشکلات کاربرانی که قصد دارند وارد دنیای سئو شوند را دید، تصمیم گرفت یک دوره آموزش سئو آماده کند که این دوره مزایایی دارد و مشکلاتی را برطرف می‌کند:
1. مسیرتان مشخص می‌شود.
2.درجای مطمئنی هزینه کرده‌اید.
3.در زمان صرفه جویی می‌کنید.
4. مطالب توسط یک متخصص آموزش داده شده است.
5.مطالب دسته بندی شده است.
6. دوره پشتیبان دارد
7. و…

پس با تهیه این دوره شما دیگر مشکلات بالا را نخواهید داشت. سعی کنید به مخاطب این حس را بدهید که بعد از تهیه کالا و خدمات شما، به او یک ارزش اضافی می‌شود و مشکلاتش در زمینه مربوطه برطرف می‌شود. همچنین صحبت در مورد نیاز مخاطب باعث احساس نزدیکی و در نهایت اعتماد به شما می‌شود.

6.در مورد نتیجه صحبت کنید

برای مخاطب توضیح دهید که نتیجه‌ی اعتمادش به شما چه خواهد بود. از اتفاقاتی که بعد از همکاری با شما تجربه خواهد کرد بگویید.
به عنوان مثال با گذراندن دوره آموزش سئو ما:
1.به یک متخصص تبدیل می‌شوید.
2.می‌توانید درآمد داشته باشید.

فراموش نکنید که شما تنها یک فروشنده محصول و خدمات نیستید. بلکه شما فروشنده‌ی ارزش، علم وحس‌خوب هستید.

7.روش‌های برقراری ارتباط با خود را مشخص کنید

کاربر بعد از خواندن قسمت توضیحات ممکن است سوالاتی در ذهنش ایجاد شود و یا به هر دلیل دیگری بخواهد با شما ارتباط برقرار کند. به همین‌خاطر اگر می‌خواهید کاربر را از دست ندهید به شما پیشنهاد می‌کنم چند راه ارتباطی در لندینگ پیج معرفی کنید:
• شماره تلفن
• آدرس فیزیکی
• ایمیل
• فرم تماس
• استفاده از پنجره بازشو در کنار صفحه برای ارتباط در لحظه

داشتن راه ارتباطی به تقویت اعتماد کاربر کمک می‌کند.هرچه راه‌های ارتباطی کاربران با شما ساده‌تر باشد، احتمال انجام عملی از سمت کاربر بیشتر خواهد بود.

8.گارانتی داشته باشید

کاربران دوست دارند در فضای وب با کسی تعامل داشته باشند که خطر همکاری با او بسیار کم باشد. به مخاطب گارانتی دهید و اعتماد مشتری را جلب کنید. به عنوان مثال:
• برگشت وجه تا 48 ساعت
• پشتیبانی دائمی
• تعویض کالا

پیشنهاد می‌کنم برای داشتن یک لندینگ پیج حرفه‌ای این گارانتی را نزدیک به دکمه‌ای بگذارید که کاربر را دعوت به عملی می‎‌کند، در این هنگام کاربر بعد از دیدن گارانتی، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند.

9.یک CTA قدرتمند طراحی کنید

CTA مخفف عبارت CALL TO ACTION است. به معنای دعوت به انجام عملی. تمام کارهای بالا انجام می‌شوند تا کاربر را انجام کاری دعوت کنیم. برای ایجاد یک صفحه لندینگ قدرتمند، CTA مهم‌ترین بخش است.

• 4 تکنیک برای داشتن یک CTA اصولی و پربازده

1.از یک دکمه و باکس بزرگ استفاده کنید
2.در دکمه و باکس یک عبارت جذاب بنویسید.
3.از یک رنگ درست، اصولی و جذاب استفاده کنید
4.در چندجای صفحه CTA خود را قرار دهید.

6 نکته کلیدی برای ایجاد لندینگ پیج با نرخ CTA بالا

1.از مزایای خود بگویید

در چند مورد راجع‌به (به صورت گزینه‌ای) مزایای خود صحبت کنید. صحبت در مورد مزایا به تصمیم‌گیری کاربر کمک می‌کند. (در قسمت توضیحات حتما از این تکنیک استفاده کنید.)

2.ساده باشید

یکی از اشتباه‌ترین کارها داشتن صفحه‌ای پیچیده و پر از محتوای غیر ضروری است. در حالی که سعی می‌کنید صفحه‌ای مفید برای کاربر آماده کنید، توجه داشته باشید که در استفاده از المان‌ها(متن،عکس،ویدئو) زیاده روی نکنید. هرچه کار با صفحه راحت‌تر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

3.در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید.

بر اساس تحقیقات، برای مردم خرید چیزی که توسط یک نفر توصیه شده است، راحت‌تر است. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و همچنین از افراد تاثیرگذار در حوزه خود برای تبلیغ و معرفی کمک بگیرید و همکاری داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در اعتماد کاربر دارند.

• 3 نکته برای فعالیت حرفه‌ای در سوشال مدیا

1.از افراد موفق و نام‌دار که نزد کاربران اعتبار دارند کمک بگیرید.
2.در شبکه‌های اجتماعی به صورت مداوم فعال باشید.
3.شفاف و واضح برای مخاطب در مورد خدمات و کالای خود صحبت کنید و آن را ارائه دهید.

4. از ویدئو استفاده کنید.

ویدئو یکی از تاثیر گذارترین تکنیک‌ها برای درگیر کردن مخاطب با محتوای صفحه است. اگر می‌خواهید کاربران را به سمت پایین قیف فروش هدایت کنید از ویدئو استفاده کنید.

• 3 راه برای داشتن یک ویدئو فروش

1.ویدئو بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه باشد. (طولانی نباشد.)
2.در نگاه اول بعد از شروع توجه کاربر را جلب کند.(هوشمندانه باشد)
3.مانند لندینگ پیج در آن از تصویر، عنوان، عنوان فرعی و CTA استفاده کنید.

5. تمام اطلاعات را در یک صفحه جای دهید.

بهترین لندینگ پیج، صفحه‌ ایست که تمام اطلاعاتش را در یک برگه خلاصه کرده باشد و مخاطب را به صفحات دیگر برای دیدن ادامه اطلاعات دعوت نکند. به عنوان مثال اگر برای خواندن ادامه توضیحات مخاطب را به صفحه دیگری دعوت کنید، احتمال از دست دادن مخاطب بسیار است.
برخی از صاحبان سایت از طراحی لندینگ پیج طولانی خودداری می‌کنند زیرا فکر می‌کنند لندینگ پیج طولانی باعث از دست دادن کاربر می‌شود. در صورتی که داشتن یک صفحه طولانی، اصولی و جذاب می‌تواند ماندگاری کاربر را در سایت شما افزایش دهد.

6.لیندیگ پیج را تست کنید.

بعد از طراحی لندینگ پیج عملکرد آن را بررسی کنید. آیا نسبت ورودی کاربران با میزان اقدام آن‌ها همخوانی دارد؟ اگر جواب خیر است به دنبال ایراد صفحه باشید. تمام موارد را از دید کاربران بررسی کنید و ایرادات را رفع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در آخر

هر صفحه در سایت می‌تواند برای شما پولساز باشد. به‌شرطی که آن را کاربر پسند و اصولی طراحی کنید. با پیروی از اصول گفته شده در این مقاله صفحه‌ای حرفه‌ای خواهید داشت. تنها تمرکز خود را بر روی راحتی کاربر بگذارید. اگر کاربر راضی باشد، گوگل راضی خواهد بود و رضایت این دو باعث رسیدن شما به اهدافتان می‌شود.

خروج از نسخه موبایل