SEOEDU

الگوریتم Page Layout

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

معرفی الگوریتم Page Layout گوگل

الگوریتم Page Layout از الگوریتم های گوگل است که میزان تبلیغات در صفحات سایت ها را بررسی می کند. از زمان ظهور گوگل و ایجاد سایت ها و وب سایت ها، حجم نامحدودی از اطلاعات در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفته است که در هر لحظه و در سراسر جهان می توان به آن دسترسی داشت.

از سوی دیگر سایت ها هم فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغات در گوگل با هزینه کم و بدون محدودیت های مکانی و زمانی را فراهم کرده اند.

همین امر موجب شد تا میزان بالایی از تبلیغات در صفحات سایت ها قرار بگیرند و کاربران در جستجوهای خود در گوگل برای رسیدن به محتوای اصلی اسکرول های متعددی را انجام بدهند.

الگوریتم Page Layout در سال 2012 در گوگل به طور رسمی اجرا شد و تبلیغات زیاد سایت ها را محدود کرد تا کاربران اینترنتی بتوانند راحت تر به نتایج جستجوی خود دست پیدا کنند.

الگوریتم های گوگل برای حذف اطلاعات اسپم، جلوگیری از میزان زیاد محتواهای تبلیغاتی، رتبه بندی بهتر محتواهای با کیفیت در گوگل و رعایت نکات سئو تنظیم و اجرا شده اند که هر کدام از آن ها هدف خاصی را در سایت ها دنبال می کنند.

معرفی الگوریتم Page Layout

در سال 2012 و بعد از الگوریتم پاندا با توجه به حجم بالای تبلیغات در سایت ها، گوگل برای این که بتواند جستجوی بهتری را برای کابران اینترنتی فراهم کند این الگوریتم را معرفی کرد.

وجود تعداد زیاد تبلیغات در بالای صفحات موجب خستگی کاربران برای رسیدن به محتوای مورد نظر شده و از آن خارج می شدند. نام های دیگر این الگوریتم مانند Top Heavy و above the fold است که در ابتدای راه اندازی سایت ها و قرار دادن تبلیغات در بالای صفحات می توانید آن ها به راحتی مشاهده کنید.

اگر تبلیغات در سایت مورد نظر بیش از حد معمول باشد، الگوریتم Page Layout با آن مقابله کرده و ممکن است سایت را در رتبه بندی پایین قرار بدهد که بر میزان بازدید کاربران از آن اثر منفی می گذارد.

البته قابل ذکر است که تبلیغات پاپ آپ در به روز رسانی های جدید این الگوریتم از تیررس فیلتر آن خارج شده اند. با اجرای این الگوریتم سایت ها برای این که بتوانند خود را در رتبه بندی بالاتر قرار بگیرند، مجبور شدند کیفیت سئو تبلیغاتی خود را ارتقا داده و تبلیغات را هدفمندانه تر انجام بدهند.

سئو و رعایت استانداردهای آن به طرز قابل توجهی کیفیت محتواهای سایت ها را بهبود می دهند که در نهایت نتایج دقیق تر و بهتری را در جستجوهای گوگل در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو می توانید مقاله قیمت سئو سایت را مطالعه کنید.

الگوریتم page layout

تغییرات الگوریتم Page Layout و به روز رسانی های آن

از زمان نصب و اجرای این الگوریتم تا کنون به روز رسانی های متعددی توسط گوگل انجام شده است که بر دقت عمل آن افزوده است. اولین به روز رسانی در این الگوریتم به منظور فرصت مجدد برای سایت هایی بود که با اجرای اول آن جریمه شده و یا به اصطلاح گوگل دچار پنالتی شده بودند. سایت ها برای این که بتوانند رتبه خود را در صفحات اول گوگل حفظ کرده و بازدید کاربران خود را از دست ندهند، به سرعت وارد عمل شده و تغییراتی را در سایت های خود ایجاد کردند.

به روز رسانی بعدی الگوریتم Page Layout در سال 2014 انجام شد که از میزان تاثیر آن در رتبه بندی سایت ها اطلاعیه ای از سوی گوگل اعلام نشد اما ایندکس آن بازنویسی و به روز رسانی شد. این به روز رسانی بر سرعت عمل الگوریتم و دقت آن در کیفیت محتواهای تبلیغاتی، بهبود عملکرد سایت ها و هدفمندی محتواهای تبلیغاتی اثرات مثبتی به همراه داشت.

با توجه به اثرات مثبت این الگوریتم در میزان تبلیغات و بهبود محتوای آن ها ، گوگل در سال 2016 تصمیم گرفت که این الگوریتم را در آخرین به روز رسانی در حالت اتوماتیک قرار بدهد. این قابلیت جدید می توانست سایت هایی را که در برخورد با الگوریتم Page Layout جریمه شده بودند با برطرف کردن اشکالات، به صورت خودکار از پنالتی خارج کند. این قابلیت جدید در آخرین به روز رسانی الگوریتم لای اوت، سایت ها برای خارج شدن از جریمه گوگل دیگر نیاز به منتظر ماندن آپدیت های جدید این الگوریتم نیستند. اگر می خواهید درباره الگوریتم های گوگل بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار + چطوری باعث می شود ما رتبه بهتری بگیریم را از دست ندهید.

آیا الگوریتم Page Layout در کاهش محتوای اسپم یا تبلیغات زیاد سایت ها عملکرد موثری داشته است؟

تمام الگوریتم های گوگل به منظور بهبود سئو و کیفیت محتواهای سایت ها ایجاد شده اند تا کاربران اینترنتی بتوانند به نتایج بهتر و دقیق تری در جستجوی گوگل در سایت ها برسند. از سوی دیگر درآمد عمده گوگل از تبلیغات کلیکی و بازدید کاربران از سایت ها است.

از مزایای تبلیغات در سایت ها و در گوگل هزینه کم و فرصت بسیار عالی برای دیده شدن درسطح جهانی است که امروزه تمامی کسب و کارها و شرکت های بزرگ و کوچک تجاری در تجارت الکترونیک اقدام به تبلیغات کارآمد و گسترده از این طریق می کنند.

الگوریتم Page Layout بیشتر در مورد تبلیغات بالای صفحه های سایت ها اثر می گذارد که معمولا بیش تر از حد مجاز نشان داده می شوند و بیشترین فضای صفحه اول را به خود اختصاص می دهند.

علاوه بر این تبلیغات زیاد اثر مستقیم بر روی بازدید کمتر از سایت دارند، زیرا کاربران با رو به رو شدن با حجم بالایی از تبلیغات ترجیح می دهند که وارد آن سایت نشوند.

چون درآمد بسیاری از سایت ها از تبلیغ های گوناگون و بازدید کاربران از آن ها در نتیجه جستجوی از وب سایت ها است پس، مدیریت و کیفیت محتوای تبلیغاتی از مهم ترین و دشوارترین قسمت های وبمستران در طراحی، راه اندازی و رتبه بندی سایت ها است.

با توجه مزایای فوق العاده تبلیغات در گوگل، الگوریتم Page Layout برای تبلیغات هوشمندانه تر و در حد نرمال برنامه ریزی و اجرا شده است تا علاوه بر دیده شدن تبلیغات در صفحات سایت ها، کاربران بتوانند تجربه بهتری از بازدید و جستجو در گوگل داشته باشند.

رتبه بندی سایت ها عامل اصلی بیشترین بازدید کاربران از آن ها است که الگوریتم های گوگل در بهبود کیفیت محتوای سایت ها و برای مقابله با سایت های اسپم عمل می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله با معرفی الگوریتم Page Layout و نحوه عملکرد آن آشنا شدید. گوگل برای مدیریت حجم تبلیغات در صفحات سایت ها این الگوریتم را در سال 2012 راه اندازی کرده است و از آن زمان تاکنون با چندین به روزرسانی بر قابلیت های این الگوریتم افزوده است. قابلیت خودکار عمل کردن این الگوریتم در به روز رسانی سال 2016، عملکرد آن را به صورت اتوماتیک ارتقا داده است که بعد از آن سایت های متخلف، از رفع اشکال به صورت خودکار می توانند از حالت جریمه خارج و مجدد به گوگل باز گردند. در جدیدترین به روز رسانی ها الگوریتم لای اوت تبلیغات پاپ آپ از جمله تبلیغات سایت ها هستند که تحت تاثیر عملکرد آن قرار ندارند. مدیریت و کیفیت تبلیغاتی در سایت ها از مهم ترین عوامل موفقیت در درآمد و بازدید کاربران از آن ها هستند که نتیجه عملکرد خوب الگوریتم Page Layout گوگل است.

خروج از نسخه موبایل