جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ + اهمیت و کارکرد آنها

جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ + اهمیت و کارکرد آنها

اکتبر 7, 2023
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سئو
دستورالعمل ها و جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از الگوریتم گوگل چیست؟
  2. 2 هدف از ایجاد الگوریتم گوگل چیست؟
    1. 3 بهبود کارایی و دقت موتور جستجو
    2. 4 بهبود رتبه بندی
    3. 5 جلوگیری از فریب گوگل
  3. 6 اهمیت الگوریتم گوگل در سئو سایت چیست؟
  4. 7 معرفی جدیدترین الگوریتم های گوگل
    1. 8 الگوریتم به روزرسانی محتوای مفید (Helpful Content)
    2. 9 الگوریتم نقد و بررسی محصول (Product Review)
    3. 10 الگوریتم برت (Google BERT)
    4. 11 الگوریتم لینک اسپم (Link Spam)
    5. 12 بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل (Update Core)
    6. 13 الگوریتم یا سیستم اقتدار موضوعی (Topic authority system)
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ الگوریتم‌ها، پایه و اساس کارکرد گوگل در رتبه بندی و درک محتواهای صفحات مختلف هستند. یادگیری و اطلاع از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه رتبه بندی صفحات سایت خود و عملکرد موتورهای جستجو را درک کنید. در ادامه این مقاله کمی راجع به مفهوم این موضوع صحبت می‌کنیم و با بیان اهمیت آن، به بررسی جدیدترین الگوریتم های گوگل خواهیم پرداخت.

منظور از الگوریتم گوگل چیست؟

مفهوم الگوریتم گوگل چیست؟

برای معرفی جدیدترین الگوریتم های گوگل، می‌بایست ابتدا با مفهوم الگوریتم و مدل‌هایی که توسط گوگل معرفی شده‌اند آشنا شویم. الگوریتم یک مجموعه دستورالعمل است که به صورت دقیق و با جزئیات، مراحل را بیان کرده و هدف خاصی دارد. ملموس‌ترین مثالی که می‌توان گفت، الگوریتم گوگل است. زمانی که شما در شبکه اجتماعی گوگل روی پست‌های خاصی مثلا پست‌های بلاگری تعامل بیشتری نشان دهید (با لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری)، اینستاگرام آن را درک کرده و مدام در اکسپلور شما چنین پست‌هایی از دیگران نمایش می‌دهد.

با توجه به اینکه امروزه نزدیک به 7 میلیون پست در روز منتشر می‌شود، گوگل برای ساماندهی و گلچین بهترین مقالات، روز به روز با مشکل بیشتری از نظر بررسی حجم داده‌ها و رتبه‌بندی مواجه است. برای رفع این چالش، گوگل الگوریتم‌هایی را درنظر گرفته است که می‌تواند به رتبه بندی بهتر مقالاتی که ارزش بیشتری دارند کمک کند. این الگوریتم‌ها از صدها فاکتور مختلف تشکیل شده‌اند که عبارتند از: کیفیت محتوا، سرعت وب سایت، تجربه کاربری، بک لینک‌ها و غیره.

از آنجایی که این دستورالعمل‌ها در بازه‌های زمانی مختلف آپدیت می‌شوند، ما می‌خواهیم در ادامه جدیدترین الگوریتم های گوگل را (بعد از یکسری مقدمات اولیه) معرفی کنیم.

هدف از ایجاد الگوریتم گوگل چیست؟

دلایل و اهداف ایجاد الگوریتم گوگل

مهم‌ترین اهداف گوگل از ایجاد جدیدترین الگوریتم های گوگل و بروزرسانی مداوم آنها چیست؟ چرا گوگل همچنان به پیشرفته‌تر کردن الگوریتم‌ها خود و مجهز کردن آنها به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و Deep Learning ادامه می‌دهد. در این خصوص می‌توان به 4 دلیل مهم اشاره کرد که عبارتند از:

  • بهبود کارایی و دقت موتور جستجو

گوگل رتبه نخست بزرگترین موتور جستجو در جهان است که برای رسیدن و حفظ این جایگاه، از الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند. البته در کنار این موضوع، ماشین لرنینگ و نیز یادگیری عمیق برای درک مطلب و بسیاری تکنولوژی‌های هوش مصنوعی دیگر نیز استفاده می‌شوند.

  • بهبود رتبه بندی

دلیل دیگری که می‌توان آن را علت ایجاد الگوریتم‌ها برای موتور جستجو دانست، بهبود و افزایش دقت رتبه بندی مقالات و صفحات مختلف است. مثلا زمانی که شما در میان هزاران پست دیگری که همان موضوع را انتخاب کرده و محتوا نوشته‌اند، منتظر رتبه بندی مقاله خود هستید، ربات‌های گوگل از طریق همین الگوریتم‌ها برای سنجش ارزش و نحوه رشد جایگاه سایت شما استفاده می‌کنند.

  • جلوگیری از فریب گوگل

یکی از دلایل اصلی ایجاد جدیدترین الگوریتم های گوگل، جلوگیری و تنبیه سئوکارها و وبمسترهایی است که می‌خواهند از طریق روش‌های سئو کلاه سیاه، اقدام به افزایش رتبه سایت خود در مدت زمان کوتاه نمایند. سئو کلاه، اصطلاحی برای اقداماتی است که خارج از چارچوب عملکرد طبیعی و مدنظر گوگل انجام می‌شوند. مانند ایجاد بک لینک‌های پشت هم و یکجا، سرازیر کردن ترافیک‌های فیک و غیره. به همین خاطر مشاورین و متخصصین این موتور جستجو تلاش می‌کنند با تعریف یکسری تغییرات، رفتارها و مواردی از این قبیل، از فریب خوردن خود توسط سئوکارها و جلوگیری از بها دادن به سایت‌های متقلب اقدام کنند.

اهمیت الگوریتم گوگل در سئو سایت چیست؟

اهمیت الگوریتم گوگل در سئو سایت

یک بحث مهم دیگر قبل از اینکه بخواهیم به معرفی جدیدترین الگوریتم های گوگل نیز بیان کنیم، علت و زوایای مختلف اهمیت این الگوریتم‌ها در سئو سایت است. بدون شک امروزه در هر دوره آموزشی سئو که مشاهده کنید، یکی از سرفصل‌های آن مربوط به یادگیری الگوریتم های seo در گوگل اختصاص دارد. این نیز خود نشانگر اهمیت این الگوریتم‌ها می‌باشد. دلایل اهمیت این الگوریتم‌های گوگل در سئو عبارتند از:

  • فهم چارچوب فرآیند سئو سایت: یکی از مهم‌ترین علل اهمیت الگوریتم‌های گوگل برای سئو سایت، تعیین یک چارچوب کلی برای فعالیت‌های سئو شما است. مطالعه داکیومنت‌های این قوانین می‌توانند به شما مسیر صحیح سئو، خطاهای احتمالی و نکات مهم در رشد سئو سایت‌تان را نشان دهند. اگر در تحلیل و ارزیابی سایت خود مشکل دارید، می‌توانید از مشاوره سئو بهره مند شوید.
  • جلوگیری از جریمه و پنالتی شدن سایت: برخی از الگوریتم‌ها با هدف جریمه و پنالت کردن صفحات و سایت‌ها ایجاد شده‌اند. از جمله می‌توان به الگوریتم پنگوئن که بر جریمه کردن وب‌ سایت‌هایی که لینک‌های دستکاری شده و تکنیک‌های اسپم ایجاد می‌کنند، الگوریتم پاندا که در سئو محتوا بسیار مهم بوده و محتواهای کم کیفیت و ناکارآمد یا تکراری را پست می‌کنند و غیره اشاره کرد.
  • کمک به رشد سریع‌تر و درک کارکرد گوگل: همانطور که مطالعه داکیومنت‌های گوگل مهم است و می‌تواند درک شما را از نحوه رتبه بندی گوگل افزایش دهد، شما می‌بایست از الگوریتم‌های گوگل نیز برای فهم این موضوع استفاده کنید. از سوی دیگر، این کار باعث می‌شود تا رشد سریع‌تری را در گوگل تجربه نمایید.

شما می‌توانید با مطالعه جدیدترین الگوریتم های گوگل که در بخش بعدی بیان می‌کنیم، سطح اطلاعات خود را از قوانین سئو که همواره تغییر می‌کند افزایش دهید. در نتیجه بازدهی فعالیت‌های سئویی خود را روی سایت بیشتر کرده و از این طریق نیز پروژه‌ها را با موفقیت انجام دهید.

معرفی جدیدترین الگوریتم های گوگل

جدیدترین الگوریتم های گوگل

حال که به صورت کامل مقدماتی را بیان کردیم، نوبت آن است که جدیدترین الگوریتم های گوگل را به شما معرفی کنیم. در این خصوص می‌توان گفت:

  • الگوریتم به روزرسانی محتوای مفید (Helpful Content)

این الگوریتم در سال 2022 توسط گوگل معرفی شده است. منظور از محتوای مفید، داده‌ای است که برای مخاطبان خاصی ایجاد شده که ویژگی تخصص به آن اضافه گشته، قابل اعتماد و معتبر بوده و خواسته یا نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. گوگل در این الگوریتم و آپدیت‌های آن که از سال 2022 تاکنون 4 بار آپدیت شده است، به موتور جستجو کمک می‌کند تا محتواهای باکیفیت را به مخاطبان نمایش دهد. گوگل همچنین می‌گوید هدف این الگوریتم کاهش رتبه سایت‌هایی است که به واسطه سئو صفحات خود را بالا آورده‌اند در حالیکه جستجوگران از مراجعه به آن سایت غیر مفید نا امید شده‌اند.

  • الگوریتم نقد و بررسی محصول (Product Review)

این الگوریتم هرچند جزو جدیدترین الگوریتم های گوگل به شمار نمی‌آید، اما به دلیل آپدیت‌های مداومی که برای آن منتشر شده و کمتر کسی با آن آَشناست، باید در این لیست معرفی گردد. این دستورالعمل در سال 2021 منتشر شده است و هدف آن، تعیین محتواهایی با داده‌های کامل از جمله فایل‌های مالتی مدیا و غیره است که تحقیقات و مطالب عمیقی را برای محصول به خصوص نقد و بررسی آن ارائه می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این الگوریتم، توجه به نویسنده و متخصصی است که در مورد شرح محتوا نگارش را انجام داده است.

آخرین آپدیت برای این الگوریتم به فوریه سال 2023 بازمی‌گردد که در آن، 11 زبان (غیر از فارسی) جدید اضافه شدند.

  • الگوریتم برت (Google BERT)

گوگل برت از جدیدترین الگوریتم های گوگل در چند سال اخیر است که بسیار مهم می‌باشد. این الگوریتم را می‌توان جزوی از الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل درنظر گرفت که برمبنای فناوری NLP یا پردازش زبان طبیعی، شاخه‌ای از هوش مصنوعی کار می‌کند. هدف از گوگل برت درک کوئری‌های سرچ شده توسط کاربران است که در نتیجه منجر به نمایش مرتبط‌ترین و بهترین محتوا توسط گوگل می‌شود. جالب است بدانید که این الگوریتم زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند.

  • الگوریتم لینک اسپم (Link Spam)

از جدیدترین الگوریتم های گوگل که می‌توان آن را به خاطر آپدیت‌هایش در این لیست قرار داد، الگوریتم لینک اسپم گوگل نام دارد. هدف این الگوریتم، جریمه سایت‌هایی است که اقدام به لینک‌سازی غیر متعارف می‌کنند. از جمله خرید و فروش لینک‌ها، تبادل بیش از حد، پیوند متقابل، استفاده از لینک‌هایی با کلمات کلیدی و کامنت‌های انجمن‌ها، لینک‌های تبلیغاتی. این الگوریتم به هوش مصنوعی SpamBrain مجهز شده است.

آخرین آپدیت این الگوریتم مربوط به دسامبر سال 2022 می‌شود که در این بروزرسانی، امکان شناسایی مستقیم هرزنامه، تشخیص سایت‌هایی که لینک‌ها را خریداری کرده‌اند، سایت‌هایی که برای لینکسازی خروجی اقدام می‌کنند توسط SpamBrain آمده است.

  • بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل (Update Core)

بیشتر آپدیت‌ها در سال 2023 علاوه بر الگوریتم گوگل دی ام روم مربوط به الگوریتم هسته گوگل بوده‌اند. آپدیت‌های این الگوریتم‌ برای بهبود کیفیت نتایج نمایش داده شده در SERP گوگل، بهبود فرآیند رتبه بندی و ارائه محتواهای مفید انجام شده‌اند.

  • الگوریتم یا سیستم اقتدار موضوعی (Topic authority system)

یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل در سال 2023، الگوریتم اقتدار موضوعی است که به موتور جستجو کمک می‌کند تا بتواند منابع و محتواهای خبره و تخصصی‌تر را که مرتبط و مفید با موضوع هستند شناسایی کند. از جمله سیگنال‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شوند می‌توان به بررسی موضوعات محلی یک سایت، تاثیرگذاری و اصالت خبری محتواهای سایت و نیز شهرتی که منبع انتشار محتوا دارد اشاره کرد.

شما کاربران می‌توانید با برون سپاری خدمات سئو سایت خود، از رعایت بهینه سازی سایت خود مطابق با آخرین تغییرات و آپدیت های گوگل اطمینان حاصل کنید. همچنین شما کاربران می‌توانید لیست کاملی از آپدیت‌های حیاتی گوگل از سال 2003 – 2022 را نیز در ادامه مشاهده کنید.

نام الگوریتم یا بروزرسانی تاریخ انتشار یا بروزرسانی
 The first major update is Florida Update  November 16, 2003
 The Jagger Update  September 1, 2005
 The Big Daddy Update  December 15, 2005
 The Vince Update  January 18, 2009
 The Caffeine Update  August 10, 2009
 The May Day Update  April 28, 2010
 The Panda Update  February 23, 2011
 Freshness Update  November 3, 2011
 Page Layout Update  January 19, 2012
 The Penguin Update  April 24, 2012
 Exact Match Domain Update  September 28, 2012
 Payday Loan Update  June 11, 2013
 The Hummingbird Update  September 26, 2013
 Page Layout Refresh Update  February 6, 2014
 The Pigeon Update  July 24, 2014
 The Mobile Friendly Update  April 21, 2015
 Quality Update  May 3, 2015
 The RankBrain Update  October 26, 2015
 Panda Core Algorithm Incorporation  January 11, 2016
 Penguin Update 4  September 23, 2016
 Unnamed Update  November 10, 2016
 Intrusive Interstitials Update  January 10, 2017
 February 1 Update  February 1, 2017
 February 7 Update  February 7, 2017
 The Fred Update  March 7, 2017
 June 25 Update  June 25, 2017
 The Fall Flux  September 8, 2017
 The Maccabees Update  December 12, 2017
 Broad Core Algorithm Update  March 9, 2018
 A “Small” Update  September 27, 2018
 Unconfirmed Halloween Update  October 31, 2018
 Valentine’s Day Update  February 13, 2019
 The Florida 2 update  March 12, 2019
 June 2019 Core Update  June 2, 2019
 The Featured Snippets Update  August 1, 2019
 The BERT Update  October 25, 2019
 The BERT (Worldwide) Update  December 9, 2019
 January 2020 Core Update  January 13, 2020
 The Featured Snippet Deduplication  January 22, 2020
 May 2020 Core Update  May 4, 2020
 December 2020 Core Update  December 3, 2020
 The Passage Ranking Update  February 10, 2021
 The Product Reviews Update  April 8, 2021
 The Known Victims Protection Update  June 10, 2021
 The Page Experience Update  June 15, 2021
 The June 2021 Spam Update  June 23, 2021
 The Spam Update Part 2  June 28, 2021
 July 2021 Core Update  July 1 & July 12, 2021
 The Google Link Spam Algorithm Update  July 26, 2021
 Google Spam Update  November 3, 2021
 Broad Core Update  November 17, 2021
 November 2021 Local Search Update  November 30, 2021
 December 2021 Product Review Update  December 1, 2021
 The Page Experience Update  February 22, 2022
 March 2022 Product Algorithm Update  March 23, 2022
 May 2022 Core Update  May 22, 2022
 July 2022 Product Reviews Update  July 27, 2022
 The Helpful Content Update  August 25, 2022
September 2022 Product Review Update  September 20, 2022

تایم لاین الگوریتم های مهم گوگل

قبلی گوگل دیسکاور چیست؟ آشنایی با موتور بدون پرس و جوی گوگل
بعدی چگونه سئو کار شویم؟ - آشنایی قدم به قدم با مهارت های متخصص سئو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • معرفی افزونه وردپرس

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • چگونه سئو کار شویم؟ – آشنایی قدم به قدم با مهارت های متخصص سئو
  • جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ + اهمیت و کارکرد آنها
  • گوگل دیسکاور چیست؟ آشنایی با موتور بدون پرس و جوی گوگل
  • چرا فروش سایت ما کم است؟ + راهکارها برای بیشتر کردن فروش آن
  • اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار + مزیت های آن چیست؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=21744
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
profile-pic (7)

سلام، چطورری؟!

من محمدرضا دهقانی هستم، موسس آکادمی سئو ادیو

یه هدیه رایگان برات دارم، روی دکمه زیر کلیک کن و هدیه ات رو رایگان دریافت کن

دریافت هدیه رایگان