SEOEDU

آموزش رسپانسیو کردن سایت | این مقاله رو از دست نده!

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آموزش رسپانسیو کردن سایت

در یک مقاله تخصصی دیگر، می خواهیم موضوع جذاب و پرچالش رسپانسیو کردن سایت را شرح دهیم و البته هر آنچه که در ارتباط با این موضوع وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، پس برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود، مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید. قبل از بررسی هر موضوعی بهتر است یک تعریف کلی و قابل فهم را از ویژگی رسپانسیو بودن یک وبسایت ارائه دهیم.

رسپانسیو(Responsive) یا واکنشگرا چیست؟

سوالات زیادی در ارتباط با رسپانسیو بودن و این که این ویژگی دقیقا چه مزیتی را برای وبسایت فراهم می کند وجود دارد. به همین دلیل در این قسمت از مقاله یک توضیح مختصر در ارتباط با این ویژگی ارائه می دهیم.
رسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت به ویژگی گفته می شود که امکان نمایش وبسایت را در هر دستگاهی با هر اندازه ای با توجه به استاندارد های موجود و بدون به هم ریخته شدن قالب وبسایت داشته باشد. نکته ای که در این ارتباط وجود دارد این است که تمامی سایت های موجود می توانند به راحتی در تمامی دستگاه هوشمند متصل به اینترنت همانند سسیستم های کامپیوتری، گوشی های تلفن همراه و … نمایش داده شوند اما این که به درست ترین حالت ممکن و بدون به هم ریختگی قالب سایت نمایش داده شود، تنها در وبسایت هایی با ویژگی واکنش گرا یا همان رسپانسیو امکان پذیر است.

آموزش رسپانسیو کردن سایت به ساده ترین حالت ممکن

آموزش رسپانسیو کردن سایت

در این قسمت از مقاله سعی داریم به آموزش رسپانسیو کردن وبسایت به ساده ترین حالت ممکن بپردازیم. توجه داشته باشید، پس از این که قالب وبسایت به صورت کامل طراحی شد، شما می توانید با اضافه کردن قطعه کد قرار گرفته شده در قسمت زیر بین دو تگ های head، سایتتان را رسپانسیو کنید.

<meta name=”viewport” content=”width=device-width”>

دستور نوشته شده در قسمت بالا به این صورت عمل می کند که مرورگر را به بازکردن وبسایت در اندازه های واقعی و موجود مجبور می کند. به عنوان مثال در صورتی که ابعاد صفحه اصلی یک وبسایت برابر با 1024 پیکسل باشد، هنگام نمایش داده شدن وبسایت با ابعاد کوچک تر، سایت به صورت کامل و با ابعاد واقعی خود نمایش داده شود و از اسکرول استفاده می شود. پس از اضافه کردن تکه کدی که در قسمت بالا قرار گرفته شده است، باید فایل های css که برای رزولوشن دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شود و در قسمت پایین شرح داده شده است، را در صفحه ی مربوط به Html لینک کرده و نتیجه را ببینید.
برای دستگاه هایی با رزولوشن بالای 1024 باید از فایل شماره ی یک استفاده شود. برای نمایش وبسایت در دستگاه هایی با رزولوشن برابر با 327 و رزولوشن های پایین تر از فایل شماره ی دو استفاده شود و برای نمایش سایت در دستگاه های هوشمند با رزولوشن هایی بین مقدار 1024 و 327 فایل سوم مورد استفاده قرار گرفته شود.

1. <link href=”template.css” rel=”stylesheet” type=”text/css” media=”only screen and (min-width: 1024px)” />
2. <link rel=”stylesheet” media=”only screen and (min-width: 0px) and (max-width: 327px)” href=”mobile.css”>
3. <link rel=”stylesheet” media=”only screen and (min-width:328px) and (max-width: 768px)” href=”templates/template/tablet.css”>

شما می توانید برای جلوگیری از وجود اسکرول هنگام بارگذاری وبسایت و نمایش آن در دستگاه های مختلف از قطعه کد قرار گرفته شده در قسمت زیر استفاده کنید.

Phones: <768px
Tablets: ≥۷۶۸px
Medium Desktops: ≥۹۹۲px
Large Desktops: ≥۱۲۰۰px

به مقاله طراحی سایت بدون کدنویسی حتما سر بزنید در این مقاله برای شما اطلاعات جذابی را گردآوری کرده ایم.

مهم ترین مزیت وبسایت های رسپانسیو یا واکنشگرا کدام اند؟

در این قسمت از مقاله ی آموزش رسپانسیو کردن سایت، به بررسی مهم ترین مزیت های رسپانسیو بودن site می پردازیم.

  1. اولین و مهم ترین مزیت یک وبسایت رسپانسیو، سازگاری بالایی است که انواع صفحه نمایش ها با ابعاد مختلف دارد. به عنوان مثال یک وبسایت بدون این که قالب اصلی آن به هم بریزد، می تواند در مانیتور یک سیستم کامپیوتری، گوشی تلفن همراه، تبلت و … نمایش داده شود. همراهان محترم و عزیز، اگر به دنبال بهترین و اصولی ترین آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی هستید، پیشنهاد ما به شما، آموزش طراحی سایت وردپرس پلاس است که با بهترین کیفیت برای شما علاقه مندان در وبسایتSeoedu قرار گرفته شده است.
  2. در صورتی که یک وبسایت از ویژگی رسپانسیو بهره مند باشد، امکان نمایش داده شدن آن در طیف بسیار وسیعی از مرورگرها را دارد. در چنین شرایطی مرورگرهای قدیمی و جدید تفاوتی با هم ندارند.
  3. شرایطی را در نظر بگیرید که یک وبسایت رسپانسیو نباشد و از این ویژگی در طراحی وبسایت استفاده نشده باشد. خب اضافه کردن این ویژگی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود تا این که روش طراحی وبسایت برای گوشی های موبایل انجام داده شود و این موضوع میزان انعطاف پذیری بسیار بالای وبسایت رسپانسیو را اثبات می کند.
  4. در شرایطی که یک سایت به بهترین شکل ممکن و با همان قالب و استاندارد طراحی شده در هر مرورگری و با هر دستگاه هوشمندی باز شود، به طبع میزان رضایت کابران از این وبسایت بالا خوهد رفت. البته توجه داشته باشید که این ویژگی می تواند سبب افزایش رتبه ی وبسایت در موتورهای جست وجو نیز شود.
  5. آمار نشان می دهد میزان محبوبیت سایت رسپانسیو بین تمامی کاربران و موتورهای جست وجو نسبت به وبسایتی که رسپانسیو نیست، بسیار بیشتر است.

رسپانسیو بودن وبسایت و 3 تاثیر مهم آن بر سئو

نتیجه گیری

در این مقاله آموزش رسپانسیو کردن سایت و مزایا ی آن مورد بررسی قرار گرفته شد. با توجه به درصد بالای استفاده از گوشی های همراه جهت جست وجو و … نیاز به ویژگی واکنشگرا یا همان رسپانسیو بیش از پیش احساس می شود. در یک کلام باید اعتراف کرد که این ویژگی می تواند تأثیر زیادی در سئو و کسب رتبه ی یک وبسایت توسط گوگل داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل