SEOEDU

سه شاخصه مهم برای اندازه گیری roi در سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

شاخصه roi  یا Return on Investment را به نام نرخ بازگشت سرمایه می شناسند. شاخصه ی  مذکور نشانگر میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی است. از نظر کارشناسان باید به  نرخ بازگشت سرمایه  در تدوین استراتژی بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ توجه شود. سئو نوعی علم در جهت موفقیت کسب و کارها است. برای افرادی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستند  اهمیت بسیار زیادی دارد. درک مفاهیم سئو به شما کمک می‌ کند تا در زمینه کسب و کار خود موفق باشید به همین دلیل بسیاری از شرکت ها به دنبال یادگیری و بهره مندی از علم سئو هستند.

آموزش سئو

شاخصه roi اهمیت بسیار زیادی دارد در واقع شاخصه roi نسبت سود حاصل از سرمایه گذاری به هزینه پرداختی است. برای شروع در علم سئو باید نسبت به اصول سئو اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین باید نسبت به ارگانیک  بودن حداقل ۵۰ درصد از ترافیک سایت اطلاعات داشته باشید. وقتی یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل در صدر بالا قرار داشته باشد بر روی رشد و عملکرد وبسایت تاثیر زیادی می گذارد. درک درست مفاهیم سئو یا بهینه سازی سایت به شما در صنعت بهینه سازی کمک زیادی می کند. شرکت هایی که نسبت به ارزش سئو آگاه نیستند و از تاکتیک های بهینه سازی سایت استفاده نمی‌ کنند همواره از شرکت هایی که به علم سئو  اهمیت می دهند عقب تر هستند. با استفاده از شاخصه roi می‌ توانید نسبت به عملکرد تیم بازاریابی محتوا آگاه باشید و عملکرد بهینه آن را بفهمید. در واقع سئو نوعی عنصر موفقیت است اما عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات در مورد سئو ممکن است گمراه  کننده به نظر برسد به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از سئو راه های استفاده از آن و مفاهیم آن را درک کنید. اگر در رابطه با سئو اطلاعات ندارید می توانید به لینک آموزش سئو مراجعه کنید.

معرفی  roi سئو

 

شاخصه roi یا نرخ بازگشت سرمایه در واقع یک مفهوم اقتصادی می باشد. این شاخص در علم بازاریابی کاربرد دارد. لذا این شاخصه در بازاریابی کسب و کارهای گوناگون مانند کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی استفاده می شود. شاخصه roi مخفف کلمه انگلیسی Return on investment  است. همانطور  که اشاره کردیم معنی آن نرخ بازگشت سرمایه می باشد. با استفاده از شاخصه roi صاحبان مشاغل می توانند نسبت به موفقیت و توسعه کسب و کار خود اطلاعات داشته باشند .  به عبارت دیگر مسیر توسعه و پیشرفت کسب و کار خود را ارزیابی کنند. این شاخه  کمک کننده صاحبان مشاغل است و میزان سود دهی آن ها را مشخص می کند. در واقع چگونگی محاسبه این شاخص با توجه به نوع کسب و کار متفاوت است چرا که هر کسب و کاری باید از روش متفاوت شاخص مذکور را محاسبه کند.  لذا این شاخص فرمول های متعددی دارد. شاخصه roi مشخص می‌ کند که آیا علم  سئو می تواند در گسترش کسب و کار مفید باشد. همچنین  علم بهینه سازی سایت  می تواند کسب و کارها را به موفقیت نزدیک کند. البته محاسبه این شاخص کار آسانی نبوده یا به عبارت دیگر  محاسبه این پارامتر کمی پیچیده است. چرا که افراد بدون اطلاعات قبلی نمی توانند آن را محاسبه کنند. باید بدانید که  این وظیفه به عهده وبمستران است. برای دریافت خدمات سئو سایت در تهران روی این لینک کلیک کنید. ما در این مطلب در مورد علم سئو و شاخص نرخ بازگشت سرمایه صحبت خواهیم کرد و چگونگی محاسبه آن را توضیح می دهیم.

نرخ بازگشت سرمایه و محاسبه سود از طریق گوگل آنالیتیکس

برای اینکه بتوانید از طریق گوگل آنالیتیکس  میزان سود را محاسبه کنید باید اقدام به فعال کردن گزینه های مورد نظر در این ابزار کنید. با فعال کردن گزینه ها گوگل آنالیتیکس و به  دست آوردن اطلاعات،  داده های مورد نیازتان را ارائه می دهد. این تنظیمات باید به صورت مرحله به مرحله فعال شوند.  توجه داشته باشید که تنظیمات مورد نظر باید برای سایت های مختلف مانند  سایت های فروشگاه یا آنلاین شاپ ها و سایت های غیر فروشگاهی به صورت کاملا متفاوت و متنوع اعمال شود. لذا تنظیمات برای کسب و کار های گوناگون متفاوت است.  در طی چندین سال اخیر کسب و کارهای قدیمی یا کسب و کارهای سنتی برای اینکه بتوانند از دیگر کسب و کارها و رقیبان عقب نیفتند یا برای جذب بیشتر مشتری سایت های فروشگاهی طراحی کرده اند. به همین دلیل روز به روز تعداد افرادی که به تجارت الکترونیک و وب سایت سازی روی می آورند بیشتر شده  است. لذا  میزان صفحات وب تجاری نیز افزایش پیدا کرده است.  اینترنت بستری جدید و نو برای همه کسب و کارهای جدید و سنتی است. کسب و کارها در  زمینه‌ های گوناگون از علم سئو استفاده می کنند. بسیاری از کسب و کارها و آنلاین شاپ ها برای افزایش مشتری یا رسیدن به سود بیشتر از چندین راه استفاده می کنند. تجارت الکترونیکی یا تجارت اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ از راه های افزایش سود و افزایش تعداد مشتریان است. اما برای اینکه صاحبان کسب و کارها از درست بودن کار خود اطمینان پیدا کنند یا میزان هزینه و سود خود را ارزیابی کنند نیاز به پارامتری به نام شاخصه roi  دارند‌‌.

اهمیت نرخ بازگشت سرمایه

در واقع بر روی نرخ بازگشت سرمایه سئو یا شاخصه roi تاکید بسیار زیادی می کنند.  در واقع شاخصه roi اهمیت بسیار زیادی دارد و این اهمیت از دو جنبه قابل بررسی است. جنبه اول کامل بودن شاخصه roi است. در واقع این شاخص جزو کامل ترین شاخص ها به شمار می رود.  کسب و کارها برای تخمین موفقیت کسب و کار خود در استراتژی سئو از روش‌ های گوناگونی مانند شاخصه roi استفاده می کنند. به عنوان مثال روش دیگر برای تخمین موفقیت کسب و کارها در استراتژی سئو شمارش تعداد مشتریان مراجعه کننده است. به علاوه اینکه مشتریان با استفاده از صفحه نتایج گوگل یا موتور های جستجوگر به وبگاه کسب و کار مورد نظر مراجعه کرده‌اند.  ممکن است  از روش های ارائه شده محصولات و خدماتی را از شرکت دریافت کرده باشند . روش دیگر شمارش مراجعه کنندگانی است  که اقدام به ثبت سفارش کرده اند‌. در واقع محاسبه نرخ تبدیل بیانگر تعداد افراد بازدید کننده از وب سایت و افرادی که ثبت سفارش کردند است‌. روش دیگر شمارش تعداد مشتریانی است  که اقدام به تماس با سازمان و شرکت مورد نظر کرده اند.

همچنین مدت زمانی که مشتری یا کاربران اینترنتی از صفحه شما بازدید کرده اند نیز محاسبه می شود. این روش ها برای تخمین  میزان موفقیت استراتژی سئو است. جنبه دوم نیز مربوط به پروژه سئو است.   وجود چنین پارامتری به شما امید دهنده برای ادامه کسب و کار است و می توانید با استفاده از این پارامتر رتبه سئو فروشگاه مجازی خود را ارتقا دهید و به تعداد مشتریان خود بیافزایید.

چگونگی محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم محاسبه و اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه یا شاخصه roi کار آسانی نیست. همچنین با دشواری های بسیار زیادی همراه است. چرا که شاخصه roi فرمول دقیقی ندارد و فرمول این شاخص به صورت کامل مشخص نیست.  به علاوه باید اشاره کنیم که در تعیین و محاسبه شاخصه roi پارامترها و فاکتورهای گوناگونی  دخیل هستند.  در تعیین علامت نقش بزرگ دارند. به عنوان مثال نمی توانیم به صورت کاملا دقیق و مشخص بگیریم که تعداد مشتریانی که با جست و جوی ارگانیک به سایت مراجعه کردند و ثبت سفارش کردند چقدر است. همچنین باید اشاره کنیم که استراتژی علم بهینه سازی سایت به صورت بلندمدت است.  ما نمی توانیم در کوتاه مدت به نتیجه  برسیم و تیم سئو برای رسیدن به نتیجه ثمربخش به چند ماه زمان نیاز دارد.  به همین دلیل در این علم باید صبر و حوصله خود را بالا ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید. اما دقت داشته باشید که میزان سود از میزان هزینه و بودجه صرف شده بیشتر است. لذا نتیجه بهینه سازی مثبت است. برای محاسبه شاخص مذکور به دو مقیاس محاسبه سود و محاسبه هزینه نیاز است. به عنوان مثال برای اینکه بتوانید شاخصه roi را محاسبه کنید باید هزینه های انجام گرفته در طی مراحل پیاده سازی استراتژی محاسبه شود. همچنین باید میزان سود نیز محاسبه شود برای این کار درآمد حاصل از کمپین بهینه سازی را به دست آورید. برای اینکه عملکرد کمپین های سئو به درستی تشخیص داده شود باید از شاخص‌های کلیدی دیگری استفاده کنید.

چگونگی اثبات  ROI در علم بهینه سازی سایت

همه افراد مانند دیجیتال مارکتر ها نسبت به ارزش سئو اطلاعات کافی دارند . آن ها  می دانند که سئو در کسب و کارها ارزش بسیار زیادی داشته و یک بلیط طلایی به شمار می‌ رود.  چرا که این بلیط طلایی سبب افزایش بازدید های ارگانیک می شود. توجه داشته باشید که بیشتر کاربران نسبت به صفحه اول یا صفحه دوم واکنش نشان می دهند. آن ها  هرگز از صفحه اول به صفحات بعدی مراجعه نمی‌ کنند. اگر سایت شما در رده پایین تر یعنی صفحه پایینتر از صفحه ششم گوگل قرار داشته باشد به این معنی است که سایت شما هیچ گونه پیشرفتی نداشته است. لذا  رتبه ای در گوگل کسب نخواهید کرد.  به همین دلیل میزان درآمد از کسب و کار شما به شدت کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید که  کاربران یعنی بیش از  ۹۱ درصد کاربران بیشتر بر روی صفحات اول گوگل تمرکز می کنند. لذا بیشترین ترافیک به وسیله  کلیک بر روی سایت های انجام می گیرد که در صفحه اول گوگل وجود دارند. دقت داشته باشید  که شاخصه roi و سئو فرایند پیچیده ای هستند. بالا رفتن میزان سود و فروش یک شرکت و کسب و کار فقط بر اساس ارزش های بدیهی برای سرمایه گذاری در علم بهینه سازی سایت کافی نیست. برای افزایش سود و جذب بیشتر مشتری باید شاخصه roi را در نظر بگیرید. نرخ بازده سرمایه گذاری را  برای مشخص کردن ارزش واقعی ابتکارات مورد استفاده قرار دهید. در واقع محاسبه سئو می تواند ارزش واقعی کوشش هایتان را در بهینه سازی موتورهای جستجوگر نشان دهد.

آشنایی بیشتر با شاخص roi سئو

شاخصه roi معیار ای ارزشمند برای تحلیل ارزش مالی فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.  شاخصه roi بهترین دوست برای محاسبه ارزش مالی است. اگر می خواهید بازده سرمایه گذاری را برای تبلیغات Pay-per-Click اندازه گیری و محاسبه کنید محاسبه کردن شاخصه roi کار بسیار راحتی می شود. PPC شامل مبلغی هزینه است و برای هر کلیک این مبلغ از شما دریافت می شود. محاسبه این شاخص در علم بهینه سازی سایت شاید کمی چالش‌ برانگیز باشند.  چرا که برخلاف Pay-per-Click برای هر کلیک نیاز به پرداخت مبلغ هزینه ندارید.  چرا که  هزینه ثابت برای کلیک وجود ندارد. در واقع همانطور که در بخش قبل نیز توضیح دادیم امکان برآورد دقیق میزان بازدید ارگانیک وجود ندارد. لذا  نمی توانیم برآورد کنیم که بهبود سئو تا چه اندازه نرخ تبدیل و میزان بازدید را بالا برده است. شاخصه roi حاصل تلاش های تان در علم بهینه سازی سایت برآورد می‌ کند . اگر درآمد بیشتر از هزینه باشد بازده سایت مثبت می شود. اما توجه داشته باشید که بهینه سازی سایت تاکتیکی سریع برای فرار از مشکل نیست. در واقع این علم فعالیتی است که در جهت یک نتیجه مثبت انجام می دهید. لذا نباید انتظار داشته باشید که فعالیت‌ های سئویی شما در مثبت شدن شاخصه roi  تاثیر گذار باشد. همانطور که اشاره کردیم این استراتژی کاملاً بلند مدت است. لذا نیاز به دقت و صبر و حوصله دارد.  با استفاده از این شاخص می‌ توانید میزان سرمایه صرف  شده و سود خود را برآورده کنید.

آشنایی با چند مرحله محاسبه ROI سئو

برای محاسبه شاخصه roi نیازمند آنالیز های داخلی و کار های زیادی هستید و اگر این محاسبه را با استفاده از گوگل آنالیتیکس انجام دهید کار شما راحت تر خواهد شد.  در ادامه در مورد تنظیمات مورد نیاز برای محاسبه این شاخصه صحبت می‌ کنیم. در گام اول اقدام به توزیع کردن مسئولیت ROI کنید. در واقع مسئولیت ROI به عهده تیم پشتیبانی مشتری، تیم سئو و مسئول رسیدگی به مشکلات است. تیم ها باید در رسیدن به هدف تبدیل فرد مشتری تمام تلاش خود را به کار ببرند. در واقع باید اینطور بگویم که این تلاش و کوشش تیمی و گروهی است و فقط به عهده تیم سئو نیست. گام بعدی Conversion Rate است. در تعیین نرخ تبدیل بازاریابان باید نرخ تبدیل مشتری را درک کرده و با تیم مورد نظر مشورت کنند. آنها باید نسبت به تعداد افرادی که محصولات را خریداری یا خدمات را دریافت می کنند اطلاعات داشته باشند. به عنوان مثال از ده نفر تعداد کاربران تنها یک نفر به مشتری تبدیل شود نرخ تبدیل مشتری تنها ۱۰ درصد است. گام بعدی فعال کردن  E-Commerce Tracking System است. برای فعال کردن سیستم تجارت الکترونیک می توانید از آن استفاده کنید زیادی به شما ارائه می دهد. مرحله بعدی تنظیم کردن اهداف کسب و کار و شغل مورد نظرتان  گوگل آنالیتیکس است. در واقع این اهداف برای هر شخص کاملاً متفاوت است چرا که کسب و کارها متفاوت هستند. به عنوان مثال برای فروشگاه دیجیتال مورد نظر جذب مشتری و فروش محصولات است. بر اساس اهداف مورد نظرتان  هدف سایت شما افزایش نرخ ترافیک است.

آشنایی با نرخ تبدیل

بسیاری از کسب و کارها بر روی شاخصی به نام بازدهی مالی تمرکز دارند . توجه داشته باشید که دستیابی به نتیجه مورد انتظار به زمان نیاز دارد و باید در بلند مدت فعالیت های خود را ادامه دهید تا به نتیجه ملموس دست پیدا کنید. به عنوان مثال نباید تکیه شما تنها  بر روی شاخصه roi باشد. هرچند که این شاخص بسیار مهم بوده و کارایی بسیار بالایی دارد اما باید به شاخص‌ های دیگری نیز توجه داشته باشید. نرخ تنزیل به مخاطبان و کاربرانی اشاره می کند که شما را به اهدافتان می رسانند. این کاربران اهداف شما را انجام می دهند. لذا تنها اکتفا کردن به شاخصه roi سبب رساندن شما به اهدافتان  نمی شود. چرا که در کنار شاخصه roi باید شاخص های دیگری را نیز در نظر بگیرید. افزایش در جذب نرخ تبدیل نشان دهنده میزان تلاش شما در این جهت است. اما قبل از اینکه در یک کمپین شروع به کار کنید باید اطلاعات کافی از  شاخص تبدیل داشته باشید. چرا که عدم درک درست نسبت به این شاخص، سبب سخت شدن  به تصویر کشیدن آن نسبت به نرخ کنونی می شود. شما می توانید از استراتژی های ساده و کاربردی در استفاده کنید تا به اهدافتان برسید. میانگین به دست آورده نوعی فاکتور برای اندازه گیری و  برآورد بهبود تبدیل است. البته امکان در نظر داشتن نرخ تبدیل در گوگل آنالیتیکس وجود دارد.

سئو و بهینه سازی سایت

یکی از مهمترین بخش ها در استراتژی یک تجارت الکترونیک بهینه سازی سایت و علم سئو است. لذا هر تجارت آنلاین برای رسیدن به موفقیت بهینه سازی سایت و سئو نیازمند است. امروزه خرید آنلاین افزایش پیدا کرده است و تعداد جستجوی اینترنتی رو به افزایش می باشد‌. به همین دلیل هر تجارت و کسب و کاری برای افزایش سود به تجارت الکترونیک و  تجارت آنلاین رو می آورد. صاحبان کسب و کار و تجارت با هدف کسب سود به دنبال دستیابی به نتایج بالای گوگل هستند و می‌ خواهند ترافیک بیشتری جذب کنند. لذا شاخصه roi در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که  شاخصه roi در سئو بسیار کاربردی بوده و سبب ارائه مسیرهای پربازده‌تر می شود‌. در واقع شاخصه roi نشان دهنده کارایی کمپین در علم سئو است. این میزان هزینه پرداخت شده برای تبلیغات و … را برای برآورد سود محاسبه کرده و نتیجه را مشخص می کند. البته آنالیز این شاخه پیچیده‌تر است و برای آنالیز آن باید به معیارهای جزئیات توجه داشته باشید تا بتوانید نتایج را به درستی بدست آورید. حقیقت این است که سئو و بهینه سازی سایت در ارتقای ارزش سایت اهمیت بسیار زیادی دارد، لذا اگر به دنبال افزایش رتبه خود در موتورهای جستجوگر گوگل هستید حتماً از این استفاده کنید.برای دریافت خدمات سئو سایت روی این لینک کلیک کنید. دقت داشته باشید که میزان دشواری یک کلمه کوتاه به معنی افزایش بازدهی نیست. چرا که ممکن است کارمندان برای پیدا کردن محصول و خدمات مورد نظر خود کلمات بلندتری استفاده کنند.

محاسبه  شاخص‌ از او ای  با کمک گوگل آنالیتیکس

اندازه گیری و محاسبه شاخصه  roi دو فاکتور را پوشش می دهد. KPI یا شاخص های کلیدی عملکرد. با بررسی این معیار آن نسبت به زمان تغییر استراتژی و تصمیمات تجاری اطلاعات پیدا می کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای مناسب برای محاسبه و برآورد میزان بازدهی است. گوگل آنالیز نیز کمک بسیار زیادی در این زمینه می‌ کند. با استفاده از این ابزار می توانید مخاطبانتان را مشخص کنید. علاوه بر آن امکان تعیین مسیر برای ادامه دادن و رسیدن به اهداف نیز امکان پذیر است.  برای رسیدن به اهداف خود باید از جذاب ترین کلمات کلیدی استفاده کنید تا رتبه شما در موتورهای جستجوگر افزایش پیدا کند. ارزش صحفه یا پیج ولیو جنبه بسیار مهمی است و در هنگام بررسی شاخصه roi باید آن را در نظر بگیرید. علاوه بر این هر یک از این فاکتورها ارزش به خصوصی داشته و برای تجارت اهمیت زیادی دارند. به عنوان مثال آنلاین شاپ وب سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که ممکن است میزان مقالات در صفحات ارزشمندی بالایی نداشته باشند اما در خرید مشتری تاثیر گذار باشند. لذا باید وب سایت خود را رده بندی  کنید و به آن نمره خاص بدهید.  این روند به شما کمک می کند تا در سرمایه گذاری و پرداخت هزینه های مربوط به آن بر روی وب سایت به صورت دقیق تر عمل کنید. به این موضوع توجه کنید که تمامی صفحات شما در افزایش نرخ فروش تاثیر گذار نیستند. چرا که ممکن است ارزش یک صفحه نسبت به صفحه دیگر بیشتر باشد. به همین دلیل بهتر است با ردیابی داده های موجود در پیج و محاسبه سرمایه گذاری بر روی آنها میزان شاخصه roi را برآورد کنید.

آشنایی با تجارت الکترونیک

گوگل آنالیز دارای ویژگی‌ های پیشرفته بسیار مفیدی هستند و این ویژگی ها می تواند برای مدیر تجارت سود بسیار زیادی داشته باشد. در واقع با  روشن کردن تنظیمات مربوط به تجارت آنلاین و الکترونیکی می توانید میزان سفارش ها و میزان فروش و سود و میانگین آن را برآورد و بررسی کنید. به این ترتیب می‌ توانید  به بررسی و آنالیز میزان فروش و داده های وب سایت اقدام کنید. با استفاده از آنالیز این صفحات می توانید نسبت به عملکرد بهتر از صفحات اطلاعات داشته باشید. همچنین بدانید که کدام صفحات عملکرد بهتری دارند. گوگل آنالیتیکس بعد از تنظیم ردیابی تجارت آنلاین یک ابزار مناسب است. لذا  به داده هایی نظیر نرخ تبدیل تجارت الکترونیک و عملکرد محصول و رفتار مشتریان، میانگین ارزش سفارش دسترسی خواهد داشت. این معیار ها  کمک کننده شما در درک بهتر و تعامل کارمندان با وب سایت تان بوده و در افزایش فروش محصولات تاثیر گذار هستند. اطلاع داشتن نسبت به عملکرد مشتری و صفحاتی که مشاهده می کنند در دانستن ارزش صفحات به شما کمک زیادی می کند.  با این اطلاعات می توانید در بخش های پربازده تجارت آنلاین تمرکز کرده و تلاش خود را برای افزایش بازده به کار ببرید.

آشنایی با رویدادهای سرگرم کننده یا Engagement Events

برای اینکه بتواند میزان بازده سرمایه گذاری را بررسی کنید می توانید از پارت رویداد سرگرم کننده استفاده کنید. در واقع این روش در سبک های مختلف نظیر سایت های فروشگاهی تاثیر گذار بوده است. همچنین می تواند میزان بازدهی صفحات و محبوبیت صفحات را برآورد و بررسی کند. تعامل هایی که در سایت شما اتفاق می‌ افتد مانند ارسال فرم تماس یا دانلود و ثبت نام در خبرنامه ها نوعی فاکتور از بینش مشتریان و کاربران اینترنتی و واکنش آنها نسبت به پیج شما است. به عنوان مثال فرض کنید که مقاله ای در وب سایت شما وجود دارد.  ۶۰ درصد از کاربران نسبت به سایت شما علاقه مند شده و تعامل بیشتری برقرار می کنند . این کاربران خواهان عضویت و ثبت نام در وب سایت شما هستند.  این به این معنی است که مقاله های ارائه شده توسط شما مورد علاقه کاربران اینترنتی قرار می گیرد. به علاوه آنها مایل هستند تا مقاله های بیشتری از شما به دست آورند. لذا در این برهه از زمان شما باید سرمایه گذاری را در این حوزه افزایش دهید تا جذب ترافیک سایت بیشتر شده و کاربران در سایت شما ماندگار شوند. برای آموزش رپورتاژ آگهی روی این لینک کلیک کنید.

امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای بهبود عملکرد وب سایت و بررسی آن استفاده می کنند کنسول سرچ گوگل است. در حقیقت برای اینکه بتوانید به بهترین شکل عمل کرده وب سایت خود را بهینه کنید لازم است در ابتدا نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را آموزش ببینید. در این صورت می توانید به سادگی وبسایت خود را توسعه دهید. امروزه اتفاقی افتاده است که موجب بهبود عملکرد شما در زمینه مدیریت وب سایت شده است. چرا که با رو نمایی سرچ کنسول جدید گوگل، در نسخه جدید آن تغییراتی به وجود آمده این تغییرات در زمینه وبمستر جدید و ثبت سایت و نحوه استفاده از آن است.

آشنایی مختصری با سرچ کنسول گوگل

در ابتدا مطالبی را ارائه می دهیم که شما در مورد سرچ کنسول گوگل کمی اطلاعاتی داشته باشد و با آن آشنا شوید. در واقع سرچ کنسول گوگل یک ابزار قدرتمندی است که شرکت گوگل آن را معرفی کرده و صاحبان وب سایت می توانند با استفاده از این ابزار در مورد عملکرد خود اطلاعاتی کسب کنند. اما سوال این است که صاحبان وب سایت ها چگونه می توانند از سرچ کنسول گوگل بهره بگیرند. در حقیقت باید ذکر کنیم که این افراد با ثبت سایت خود در کنسول گوگل سرچ می‌ توانند به راحتی با بهره گیری از اطلاعاتی که سرچ کنسول گوگل برای این افراد ارائه می دهد برای بررسی و بهبود شرایط سایت خود و حتی برای بهینه سازی آن تلاش کنند. در این صورت با استفاده از مطالبی که در این مقاله ارائه می دهیم علاقه‌ مندان می‌ توانند آشنایی کافی با ابزار قدرتمندی به نام سرچ کنسول گوگل داشته باشند.

بررسی سایت در بخش Overview سرچ کنسول گوگل

اولین پخش پیشخوان سرچ کنسول گوگل با نام overview شناخته می شود. اگر به نام overview توجه داشته باشید مشاهده می کنید که به معنی بررسی اجمالی است.‌ در حقیقت این بخش نگاهی کلی به وضعیت وب سایت شما دارد و شما عزیزان می توانید با ورود به این بخش خلاصه ای از عملکرد کلی وبسایت خود را جستجو کنید و به بررسی کلی وبسایت خود بپردازید. اما در مورد بخش Performance باید ذکر کنیم که شما می توانید در این بخش خلاصه‌ای از عملکرد وب سایت خود را مشاهده کنید در کنسول قدیمی این بخش با نام دیگری شناخته می‌ شد که به آن search analytics می گویند. اما در همین صفحه بخش دیگری وجود دارد که نام آن Coverage است. در حقیقت باید ذکر کنیم که این بخش به منظور یافتن خلاصه‌ای از هشدارهای گوگل و مهمترین معیار های گوگل مانند گزارشات ایندکس و عملکرد سایت در جستجوی گوگل و معیارهای قابلیت استفاده از تلفن همراه ایجاد شده است. لذا شما می توانید برای مشاهده مواردی که ذکر کردیم به بخش مذکور مراجعه کنید. اما نکته مهم این است که شما عزیزان باید توجه داشته باشید که بخش coverage در نسخه پیشین با نام index status شناخته می شد.

در مورد بخش URL inspection  در سرچ کنسول گوگل

در سرچ کنسول گوگل ابزاری وجود دارد که به آن URL inspection می گویند. این ابزار برای این طراحی شده است که صاحبان سایت برای ایندکس صفحات مختلف وب سایت شان بر روی آن کلیک کرده تا در نهایت اطلاعاتی در مورد نسخه ایندکس شده صفحات وب سایتشان در اختیارشان قرار بگیرد. اما سوالی که برای افراد پیش می آید این است که اطلاعات ایندکس شده شامل چه چیزی است. در حقیقت باید بیان کنیم اطلاعاتی نظیر ارورهای داده  ساختار یافته و ارور های AMP و مشکلات ایندکس شامل این اطلاعات می شوند. لذا در مورد بخش URL inspection باید ذکر کنیم که صاحبان سایت می توانند از طریق آن تمام مشکلات موجود در وب سایت و خطاها را مشاهده کنند و به بررسی و حل آن بپردازند. به همین جهت می توان بیان کرد که بخش URL inspection یکی از مهمترین بخش‌های سرچ کنسول گوگل به حساب می آید.

بازاریابی محتوا چیست؟

امروزه بازاریابی محتوا مد نظر افرادی که در عرصه دیجیتال فعالیت می‌ کنند قرار گرفته است. در ابتدا باید تعریفی از بازاریابی محتوا ارائه دهیم تا شما با این معجزه آشنایی کافی داشته باشید. در حقیقت باید ذکر کنیم که بازاریابی محتوا در کسب و کار آنلاین یک معجزه ای است که می تواند موجب توسعه آن کسب و کار در آینده شود. امروزه اطلاعاتی تحت عنوان استراتژی محتوا و تولید محتوا بیان شده است که به صاحبان سایت کمک می کند تا بتوانند به توسعه وبسایت خود بپردازند. در حقیقت این بخش یکی از بخش های استراتژی توسعه کسب و کار و بازاریابی است که به صاحبان کسب و کار کمک می‌ کند تا این افراد توانایی تولید محتوای ارزشمند و یکپارچه را برای جذب مخاطب را داشته باشند. چرا که هدف از بازاریابی و توسعه کسب و کار و جذب مخاطب و در نتیجه کسب سود است. شما با یادگیری آموزش بازاریابی محتوا می توانید در کمترین زمان به اقدامات سود آورانه برسید. در حقیقت آموزش بازاریابی محتوا بهترین گام برای رسیدن به کسب سود و جذب مخاطبان واقعی است.

تاثیرات آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا به صاحبان سایت کمک می کند تا این افراد بتوانند نقاط ارتباط ایشان را با مشتری حفظ کنند و مشتریان را قانع کنند که به سراغ کسب و کارشان بیایند. در حقیقت زمانی که آموزش بازاریابی محتوا را دنبال کنید و گام به گام و مطابق با آن پیش بروید برند کاری کسب و کار شما اولین گزینه برای مشتریانی است که وارد سایت تان می شوند. همانطور که می دانید بهترین اقدام برای جلب رضایت مشتری و تولید محتوای درست و بی نقص است. بازاریابی محتوا تأثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد در حقیقت مواردی نظیر بازاریابی محتوا و تولید محتوای مناسب می تواند به شما کمک کند تا در سئو سایت با موفقیت عمل کنید. در این صورت با تولید محتوای با کیفیت و مناسب شانس صاحبان سایت با استفاده از آموزش بازاریابی محتوا در کسب رتبه های برتر گوگل بالا می رود. این موضوع باعث می‌ شود تا ترافیک سایت افزایش یابد و مخاطبانی که وارد سایت می شوند رو به فزونی روند. در حقیقت مواردی که بیان کردیم مزایای آموزش بازاریابی محتوا بود که موجب جلب اعتماد مخاطبان به سایت شما می شد.

خروج از نسخه موبایل