جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > آموزش تولید محتوا > تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟

آوریل 29, 2023
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سئو، آموزش تولید محتوا
فرآیند تولید محتوا و اهمیت آن
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از تولید محتوا یا Content Creation چیست؟
  2. 2 آشنایی با کاربرد، اهداف و اهمیت تولید محتوا
    1. 3 برندسازی (Branding):
    2. 4 افزایش ترافیک و جذب مخاطب:
    3. 5 افزایش فروش:
  3. 6 انواع روش های تولید محتوا کدامند؟
    1. 7 تولید محتوای متنی:
    2. 8 تولید محتوای ویدیویی و بصری:
    3. 9 تولید محتوای شنیداری و صوتی:
    4. 10 انواع محتوا براساس سبک و ماهیت آنها
  4. 11 چه کسی تولید محتوا را انجام می دهد؟
    1. 12 کارشناس تولید محتوا کیست؟
    2. 13 وظایف کارشناس تولید محتوا
  5. 14 مدل های مختلف تولید محتوا سایت چگونه است؟
    1. 15 محتوای بلاگ:
    2. 16 محتوای محصول:
    3. 17 تولید محتوای رپورتاژ:
  6. 18 چگونه تولید محتوا کنیم؟ + آموزش نکات تولید محتوا
  7. 19 اصول تولید محتوا کدامند؟
    1. 20 سئو محتوا:
    2. 21 قوانین نگارشی و املایی:
    3. 22 دیجیتال مارکتینگ:
  8. 23 مهم ترین مراحل در فرایند تولید محتوا چیست؟
    1. 24 تعیین استراتژی تولید محتوا:
    2. 25 تحقیق کلمه کلیدی:
    3. 26 تولید محتوا:
  9. 27 بهترین راه های آموزش تولید محتوا
  10. 28 معرفی 10 مورد از بهترین ابزار های تولید محتوا
  11. 29 بازار کار تولید محتوا در ایران چگونه است؟
    1. 30 معرفی 3 تا از بهترین روش های کسب درآمد از تولید محتوا
  12. 31 سوالات متداول
    1. 32 بهترین سایت برای سفارش تولید محتوا چگونه است؟
    2. 33 تعرفه تولید محتوا در سایت های مختلف چقدر است؟
    3. 34 کارشناس تولید محتوا چه کسی است؟
    4. 35 تولید محتوای سایت به چه اشکالی انجام می شود؟
امتیاز ۴.۳۸ از ۵ – ۳ رای
spinner در حال ثبت رای

یادگیری تولید محتوا را می توان یک مهارت مکمل برای آموزش سئو، برندسازی، تعامل با مخاطب و تبلیغات درنظر گرفت که خود به شاخه ها و روش های مختلفی تقسیم می شود. روزانه بیش از 2.5 کوینتیلیون داده در فضای مجازی تولید می شوند که می توان آنها را در فرمت های ویدیویی، متنی و تصویری مشاهده کرد. هرکدام از این محتواها ممکن است در مدل های مختلف آن با هدف سرگرم کردن مخاطب، آموزش و انتقال صحیح اطلاعات، اطلاع رسانی و غیره ارائه شود. هدف از تمام این کارها، پاسخ به بیش از 5 میلیارد جستجوی روزانه در فضای مجازی و تبلیغات برند یا پرسونال برندینگ است که برای رفع نیاز مخاطب و جذب کاربران انجام می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به آموزش تولید محتوا، بررسی چیستی و اهمیت این موضوع بپردازیم.

منظور از تولید محتوا یا Content Creation چیست؟

امروزه فضای مجازی به شدت گسترش یافته است؛ به طوری که همه ما برای یافتن چیزی که به آن نیاز داریم، پاسخی برای پرسش های خود و رفع مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شویم، از داده های آن استفاده می کنیم. همه این اطلاعات، در قالب یکسری متن، ویدیو، صوت یا تصویر وجود دارند که به هرکدام محتوا گفته می شود.

تولید محتوا، فرآیندی است که معمولا با هدف رفع نیاز کاربر انجام می شود. این نیاز ممکن است پاسخ یک پرسش، یافتن یک داده آماری دقیق، پیدا کردن یک موزیک و غیره باشد. با این حال، هدف از تولید محتوا صرفا محدود به چنین چیزی نیست و شما می توانید برای سرگرم کردن مخاطب، ایجاد هیجان، افزایش آگاهی و اطلاع رسانی اخبار، برانگیختن حس کنجکاوی و ترس آن را انجام دهید. ایجاد محتوا در این فرآیند، با نوشتن و طراحی یا خلق هرچیزی که برای کاربر قابل درک باشد، انجام می گردد. به عنوان مثال، می توان به نمونه تولید محتوا فارسی در همین مقاله اشاره کرد که تلاش می کند با زبانی ساده، مفهوم محتوا را برای شما روشن کند.

اگر بخواهیم مثال های عینی مختلفی را برای تولید محتوا ذکر کنیم، همچنین می توان به طراحی و ساخت یک فیلم توسط هنرمندان، نگارش یک کتاب توسط نویسنده، ساخت یک پادکست توسط یک گوینده و غیره اشاره کرد.

تولید محتوا چیست؟

آشنایی با کاربرد، اهداف و اهمیت تولید محتوا

با درک مفهوم تولید محتوا، تقریبا می توان گفت این کار در ساده ترین حالت خود، به منظور تعامل با مخاطبان انجام می شود. با این حال، کاربرد و هدف تولید محتوا در مقیاس کلان برای شرکت ها یا سازمان ها بسیار گسترده تر خواهد بود که هرکدام از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به عنوان مثال می توان به 3 مورد مهم در این بخش اشاره کرد که عبارتند از:

  • برندسازی (Branding):

فرقی نمی کند برای برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) اقدام می کنید یا ارتقا نام تجاری یک شرکت. در هردو مورد، محتوا قادر است آنچه شما از خود نمایش می دهید را به مخاطب القا کند. این کار با ذهنیت سازی در بیننده، برخی فیچرها و ویژگی ها را در ذهن آنها برای نام تجاری تان خلق می کند. تولید محتوا کمک می کند تا بتوانید راحت تر در ناخودآگاه مخاطب ورود کرده و شخصیت سازی برندتان را انجام دهید.

  • افزایش ترافیک و جذب مخاطب:

به طور متوسط، بیش از 73 درصد از ترافیک وب سایت از طریق جستجو ارگانیک بدست می آید که محتوا بیشترین سهم را در آن دارد. شما می توانید با تولید محتوا، امکان افزایش تعداد کاربران روزانه و فعال سایت خود را داشته باشید.

  • افزایش فروش:

تولید محتوا می تواند با مرجع کردن برند و سایت شما در صنعتی که هستید، افزایش فروش را به دنبال داشته باشد. این کار از طریق افزایش اعتماد در کاربران انجام می شود. به عنوان مثال می توان به برند SEOEDU اشاره کرد که اکنون بین 5 برند مرجع سئو ایران قرار دارد و شما می توانید با اطمینان خاطر، سفارش پروژه ها و مشاوره سئو خود را به این پلتفرم بسپارید.

آشنایی با کاربرد تولید محتوا، اهداف و اهمیت آن

انواع روش های تولید محتوا کدامند؟

مدل های مختلف تولید محتوا را می توان به شیوه های مختلفی تقسیم کرد. در ابتدا به ماهیت آن می پردازیم که عبارتند از:

  • تولید محتوای متنی:

رایج ترین و مهم ترین مدل از انواع تولید محتوا می باشد که بیش از 75 – 80 درصد از محتوای اینترنت را تشکیل می دهد. این نوع محتوا، جستجو پذیری بیشتری داشته و یکی از مبناهای مستقیم در رتبه بندی محتوای سایت شما می باشد.

  • تولید محتوای ویدیویی و بصری:

بنابر آمارها در سال های اخیر، محتواهای ویدیویی و بصری توانسته اند در مقابل محتواهای متنی کاربران بیشتری به مشاهده خودشان ترغیب کنند. با این حال، کیفیت این نوع محتواها بسیار مهم خواهد بود. اشکال مختلف این نوع محتواها شامل ویدیو، تصویر، اینفوگرافیک، وبینار، معرفی محصول، مناظره ها و غیره می باشند.

  • تولید محتوای شنیداری و صوتی:

اشکال مختلف این نوع محتوا را می توان در قالب پادکست و فایل های صوتی مشاهده کرد. شما می توانید از آنها در پلتفرم های مختلف برای بازخوانی کامل متن، ذکر خلاصه محتوا و یا غنی تر کردن محتوا از نظر سئو استفاده کنید.

انواع محتوا براساس سبک و ماهیت آنها

همچنین انواع محتوا را می توان براساس موارد زیر نیز تقسیم کرد که عبارتند از:

  • سبک تولید محتوا: به صورت تعاملی، یکطرفه، داستانی، طنز، خودمانی یا رسمی و حتی به سبک تولید محتوای کاربر.
  • ماهیت محتوا: به صورت آموزشی، خبری، رپورتاژ، تبلیغاتی، بلاگ، معرفی محصول.

انواع روش های تولید محتوا کدامند؟

چه کسی تولید محتوا را انجام می دهد؟

از آنجایی که برای تولید محتوا، لازم است نکات مختلفی را درنظر داشته باشید، این کار معمولا توسط فردی به عنوان کارشناس محتوا انجام می شود.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس محتوا، فردی است که توانایی نگارش محتوا برای سایت یا شبکه های اجتماعی را دارد. برخی از مهارت های این فرد عبارتند از:

  • توانایی تایپ با سرعت مناسب و به صورت ده انگشتی
  • آشنایی مقدماتی با فتوشاپ و ادیت تصویر
  • توانایی نگارش محتوا و تسلط بر املای صحیح کلمات
  • تسلط بر علائم نگارشی و نحوه استفاده صحیح از آنها
  • داشتن انسجام ذهنی برای روان نویسی محتوا و پرهیز از پراکنده گویی
  • تسلط بر سیستم مدیریت محتوا
  • توانایی ریسرچ کردن محتوا و دسته بندی آن

همچنین امروزه کارشناسان محتوا باید بر برخی قوانین و الگوریتم های سئو و سئو داخلی نیز تسلط داشته باشند. به عنوان مثال می توان به الگوریتم پنگوئن اشاره کرد که نسبت به کپی بودن محتوا بسیار حساس می باشد.

وظایف کارشناس تولید محتوا

برخی از وظایف مهم یک کارشناس تولید محتوا عبارتند از:

  • تهیه محتوا یونیک متناسب با کلمات کلیدی و موضوع ارائه شده.
  • تحقیق و جستجوی محتوا از منابع معتبر و صحیح.
  • طراحی تصاویر مرتبط در قالب استاندارد برای محتوا.
  • ویرایش و تصحیح غلط های املایی و رعایت اصول نگارشی در محتوا.
  • بروزرسانی محتوا.
  • در صورت نیاز، ویرایش محتوا.
  • رعایت اصول سئو در محتوای نگارش شده.
  • همکاری با بخش های دیگر برای طراحی کمپین های تبلیغاتی، طراحی محتواهای بصری و انجام استراتژی بازاریابی.
  • در برخی موارد، ممکن است دیتا اینتری یا انتقال محتوا به سایت توسط نویسنده انجام شود.

کارشناس تولید محتوا کیست؟ + وظایف او

مدل های مختلف تولید محتوا سایت چگونه است؟

از آنجایی که امروزه بسیاری از کسب و کارها در حوزه های مختلف، به فضای آنلاین مهاجرت کرده اند، نیاز تولید محتوا به اشکال مختلفی گسترش یافته است. این موضوع باعث شده تا اشکال مختلفی از تولید محتوا ایجاد شوند که عبارتند از:

  • محتوای بلاگ:

به محتواهایی که معمولا جنبه اطلاعاتی داشته و می توانند مخاطب را پیرامون موضوع خاصی هدایت و آشنا کنند، محتوای بلاگ گفته می شود.

  • محتوای محصول:

این نوع محتواها به منظور معرفی محصول به مخاطب تولید می شود. آشنایی با ویژگی های محصول، کاربردها، هدف، نحوه و میزان مصرف، نکات مهم و عوارض جانبی یا فواید آن از مهم ترین بخش های این نوع محتواها می باشند.

  • تولید محتوای رپورتاژ:

به محتواهایی که معمولا برای تبلیغ یک کسب و کار، محصول و یا پلتفرم تولید می شود، رپورتاژ گفته می گویند. معمولا تولید محتوای رپورتاژ به گونه خاصی نگارش می شوند تا جنبه تبلیغاتی بودن آن کمتر حس شده و مخاطب را به استفاده از محصول یا خدمات ترغیب می کنند.

اشکال مختلف تولید محتوا براساس سبک های آن

چگونه تولید محتوا کنیم؟ + آموزش نکات تولید محتوا

اگر قصد ورود به این حرفه را دارید، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟ برای این کار، کافیست با اصول اولیه تولید محتوا آشنا شده و به صورت مداوم آن را تمرین و تکرار کنید. در ادامه به به عنوان یک نقشه راه، اصول و مراحل تولید محتوا را برای شما ذکر می کنیم.

اصول تولید محتوا کدامند؟

برای تولید محتوای باکیفیت، لازم است در قدم نخست با اصول و قوانین پایه تولید محتوا آشنا شوید. در این حالت می توان گفت:

  • سئو محتوا:

بدیهی است که کارشناس محتوا باید تا حدودی نسبت به سئو محتوا و قوانین موتورهای جستجو مرتبط با محتوا اطلاعاتی را داشته باشد. از جمله مهم ترین موضوعات در این بخش می توان به تحقیق کلمات کلیدی، کپی رایتینگ، آشنایی با تگ های محتوا و اسکیماها اشاره کرد.

  • قوانین نگارشی و املایی:

مهم است یک نویسنده، نسبت به اصول نگارشی و املایی زبانی که به آن تولید محتوا می کند، تسلط داشته باشد. از جمله موضوعات در این بخش می توان به آشنایی با واژگان و املای صحیح کلمات، آشنایی با علائم نگارشی و نحوه استفاده از آن، آشنایی با گرامر و ساختار جملات اشاره کرد.

  • دیجیتال مارکتینگ:

علاوه بر موارد فوق، آگاهی از اصول دیجیتال مارکتینگ می تواند به نویسنده کمک کند تا محتوای خود را در راستای خدمات و محصولات وب سایت ارائه کند. چراکه تولید محتوا، یک ابزار چند منظوره تلقی می شود که هم برای بهبود سئو و هم بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین مراحل در فرایند تولید محتوا چیست؟

ممکن است در اولین تجربه عملی، برای همه ما این سوال مطرح شود که تولید محتوای سایت چگونه است و چطور باید آن را انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش، یک راهنمای خلاصه جهت آشنایی با مراحل تولید محتوا ذکر می کنیم که عبارتند از:

  • تعیین استراتژی تولید محتوا:

پیش از آنکه بخواهید وارد بحث تولید محتوای سایت بشوید، لازم است اقدام به تدوین استراتژی تولید محتوا نمایید. منظور از این عبارت، تعیین یک نقشه راه، تقویم محتوایی و هدف برای تک تک محتواهایی است که باید مطابق با پرسونای مخاطب، تحلیل و توصیف برند، رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و تعیین سایر ویژگی های آن مانند لحن، ارزش و نوع اطلاعات انجام شود. این کار باید با همکاری متخصص سئو، کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ انجام گردد.

  • تحقیق کلمه کلیدی:

بعد از مشخص کردن موضوع، لازم است نسبت به تحقیق کلمات کلیدی برای محتوا اقدام کنید. شما می توانید برای این کار، آموزش تحقیق کلمه کلیدی را در وب سایت SEOEDU مشاهده نمایید.

  • تولید محتوا:

حال لازم است شروع به نگارش کنید و با درنظر گرفتن نیاز مخاطب، کلمات کلیدی، پرسش ها و جامعیت مقاله، به تشریح موضوعات مرتبط آن بپردازید.

بازبینی و انتشار: در قدم بعدی، لازم است محتوا را از نظر غلط های املایی و نگارشی، کپی بودن محتوا و روان بودن جملات بررسی نمایید. سپس برای انتشار آن اقدام کنید.

اصول و نکات مهم تولید محتوا

بهترین راه های آموزش تولید محتوا

با وجود منابع بسیار گسترده ای که به عنوان راهنمای تولید محتوا در فضای مجازی قرار داده شده اند، شما می توانید از متدهای مختلفی برای یادگیری تولید محتوا استفاده کنید.

  • مطالعه کتاب آموزش تولید محتوا.
  • شرکت در دوره های آموزشی و وبینار ها.
  • الگوگیری از محتواهای نگارش شده.
  • مطالعه کتاب های آموزش زبان.
  • کارآموزی و تولید محتوا تحت نظارت متخصص سئو و کارشناس محتوا.

همچنین یکی از راه های بسیار جذاب برای آموزش نگارش و ایجاد محتوا، خواندن پست های بلاگ سایت های بزرگ است. چراکه این پلتفرم ها معمولا از نویسندگانی ماهر برای نوشتن محتوا استفاده می کنند.

بهترین راه های آموزش تولید محتوا

معرفی 10 مورد از بهترین ابزار های تولید محتوا

برای کسانی که اقدام به تولید محتوا می کنند، ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که برحسب نوع محتوا و امکاناتی آنها، متفاوت هستند. از متداول ترین و بهترین برنامه های تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  1. نرم افزار ورد (Microsoft Word): این برنامه برای نگارش محتوای متنی استفاده می شود.
  2. گوگل داکس (Google Docs): گوگل داک یک ابزار بر بستر وب از شرکت گوگل است که می توانید از آن برای مستندسازی و تولید محتوای متنی در قالب داکیومنت، فرم، اسلاید، اسکریپت و غیره استفاده کنید. از جمله ابزارهای جذاب این برنامه می توان به تایپ صوتی، دیکشنری و تصحیح غلط های املایی اشاره کرد.
  3. گرامرلی (Grammarly): اگر قصد تولید محتوای انگلیسی را دارید، می توانید به آسانی با ابزار گرامرلی، قواعد گرامری و اشتباهات املایی را بررسی کنید. این ابزار تنها برای زبان انگلیسی ارائه شده است.
  4. داپلی چکر (Duplichecker): از آنجایی که مهم است تا محتوای متنی شما کپی نباشد، می توانید از ابزار آنلاین Duplichecker استفاده کنید. این برنامه بیش از 100 ابزار مختلف برای بهینه سازی محتوای شما از نظر کیفی و سئویی ارائه می کند.
  5. گوگل ترندز: اگر به دنبال کلمات کلیدی هستید و یا ایده پرطرفداری را جستجو می کنید، می توانید از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید. همچنین کیورد پلنر، یکی دیگر از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است که صرفا برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می شود.
  6. فتوشاپ (Photoshop): برای کسانی که در بخش تولید محتواهای تصویری فعالیت می کنند، فتوشاپ ابزاری تمام عیار برای طراحی خواهد بود. از جمله کاربردهای این برنامه می توان به تولید پست و استوری اینستاگرام، ویرایش تصاویر، ساخت اینفوگرافیک و غیره اشاره کرد.
  7. ایلوستریتور (Illustrator): مهم ترین کاربرد نرم افزار ایلوستریتور، تولید محتوای الکترونیک است. استفاده از این برنامه برای ساخت لوگو و خلق کاراکتر یا آیکن های مختلف بسیار کاربردی است.
  8. پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro): این برنامه، محصولی از کمپانی ادوبی است که اولین بار در سال 2003 منتشر شد. مهم ترین کاربرد این نرم افزار در تولید محتوای ویدیویی و ویرایش ویدیو می باشد.
  9. افتر افکت (Adobe After Effect): اگر قصد ساخت جلوه های بصری، موشن گرافیک یا لوگو موشن را دارید، این برنامه به شما قدرت انیمیت کردن اِلمان ها و ادغام عناصر مختلف در ویدیو را می دهد.
  10. ادوبی آدیشن (Adobe Audition): در نهایت برای کسانی که می خواهند اقدام به ضبط و انتشار محتواهای صوتی نمایند، برنامه آدیشن پیشنهاد می شود. این نرم افزار قادر است در بخش میکس و ویرایش محتوای صوتی، ایجاد و بازیابی آن به کار گرفته شود.

10 تا از بهترین ابزارهای تولید محتوا

بازار کار تولید محتوا در ایران چگونه است؟

امروزه همه ما در فضایی قرار داریم که اطلاعات بسیار زیادی در آن رد و بدل می شود و بسیاری از ما از طریق فضای مجازی از آنها استفاده می کنیم. همین موضوع باعث شده است تا بیش از 200 میلیون تولید کننده محتوای حرفه ای در جهان برای کسب و کارهای مختلف کار کنند که مطابق با آمارها، توانسته اند بعد از 6 ماه ( به طور میانگین)، فرصت کسب درآمد از تولید محتوا را داشته باشند. اما این افراد چگونه این کار را می کنند؟

معرفی 3 تا از بهترین روش های کسب درآمد از تولید محتوا

برای آشنایی با روش های کسب درآمد از تولید محتوا می توان به ده ها متد مختلف اشاره کرد که برخی از مهم ترین آنها در ادامه ذکر می شوند:

  • ولاگری: در این روش، هدف پرسونال برندینگ است که می تواند برای ارتقای جایگاه فرد انجام شود. ولاگری با اشتراک گذاشتن از روزمرگی های فرد و اتفاقات پیرامون وی انجام می شود. ولاگرها می توانند با کسب محبوبیت، از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند.
  • ترجمه و مقاله نویسی: یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق تولید محتوا، ترجمه است. در این روش، کسب درآمد از طریق بازگردانی مقالات علمی به زبان مقصد و نگارش محتواهای فنی که اصطلاحات خاصی دارند، انجام می شود.
  • تولید محتوای متنی سایت: موقعیت شغلی تولید محتوا در وب سایت ها بسیار مهم است و می تواند به عنوان یک کپی رایتر یا مولف درنظر گرفته شود. این افراد می توانند مطابق با استراتژی سئو سایت، برای موضوعات با کلمات کلیدی خاصی تولید محتوا نمایند که هدف آن، افزایش ترافیک سایت و یا بهبود سئو و رنکینگ صفحه و محصول خاصی در سایت شما خواهد بود.

همچنین از دیگر روش های درآمدزایی با تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوای ویدیویی یوتیوب
  • تولید محتوای صوتی و پادکست در پلتفرم های تجاری
  • تولید محتوای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوای تبلیغاتی و رپورتاژ
  • تولید محتوا در قالب کتاب های الکترونیکی

روش های کسب درآمد از تولید محتوا

سوالات متداول

از جمله سوالات متداولی که می توان در زمینه تولید محتوا سایت بیان کرد، می توان گفت:

بهترین سایت برای سفارش تولید محتوا چگونه است؟

تولید محتوای سئو شده با درنظر گرفتن موارد مختلفی انجام می شود. از تحقیق کلمات کلیدی، رعایت اصول نگارشی و املایی گرفته تا روان بودن، جذاب و مرتبط بودن محتوا. بنابراین مهم است تا انجام این کار به متخصصین مربوطه سپرده شود که این کار با برون سپاری به سایت های تولید محتوا انجام می شود.

یکی از بهترین وب سایت هایی که می توانید برای سفارش تولید محتوا از آن استفاده کنید، مجموعه SEOEDU نام دارد. این پلتفرم در امتداد ارائه خدمات خود برای سئو و بهینه سازیس کسب و کارهای آنلاین، اکنون در زمینه تولید محتوا، طراحی سایت و مشاوره سئو نیز فعالیت می کند. شما می توانید برای تولید محتوای انگلیسی، رپورتاژ و محتواهای سایت و محصولات خود، از خدمات این مجموعه با هزینه های رقابتی نسبت به دیگر پلتفرم ها استفاده کنید.

تعرفه تولید محتوا در سایت های مختلف چقدر است؟

تعرفه تولید محتوا براساس فاکتورهایی از جمله زبان محتوا، تعداد و کیفیت آن تعیین می شوند. به عنوان مثال، هزینه تولید محتوا در مجموعه SEOEDU (به ازای هر کلمه) به شرح زیر می باشد:

نوع محتوا / کیفیت معمولی نیمه تخصصی تخصصی
محتوای فارسی 120 140 160
محتوای انگلیسی 240 260 280
ترجمه انگلیسی 210 230 250

تعرفه و هزینه تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا چه کسی است؟

به فردی که در روند تولید محتوای سایت و سایر پلتفرم های شما همکاری می کند، کارشناس تولید محتوا می گویند. این فرد می بایست با فراگیری برخی مهارت ها اعم از آشنایی با سئو، علائم و قواعد نگارشی، شکل صحیح کلمات و غیره، تولید محتوای سایت شما را انجام دهد.

تولید محتوای سایت به چه اشکالی انجام می شود؟

برای تولید محتوای سایت می توانید به شیوه های مختلفی اقدام کنید از جمله: تولید محتوای تصویری، ویدیویی، متنی، پادکست (صوتی) و غیره.

قبلی ارور 404 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟
بعدی وب سایت چیست؟ معرفی وب سایت به زبان ساده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=18265
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ