SEOEDU

اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار + مزیت های آن چیست؟

مزیت های سئو برای رشد کسب و کار

امتیاز ۴.۵ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار چیست؟ در این مقاله یک بررسی اجمالی از فرصت‌ها و مزیت‌هایی که سئو کسب و کار خواهد داشت برای شما بیان می‌کنیم. در دنیای امروز با گسترش فضای مجازی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت به بیش از 90 درصد (در ایران)، تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی بیشتر از گذشته احساس می‌شود. اگر شما به عنوان صاحب یک شغل از اهمیت سئو در سایت و کسب و کارهای اینترنتی غافل هستید، لازم  است مطالب زیر را مطالعه کنید تا از رقبای خود عقب نمانید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

برای آنکه بتوانید با اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار آشنا شوید، می‌بایست ابتدا این مفهوم را درک کنید. امروزه با گسترش فضای مجازی، کمتر کسی است که با سئو آشنایی نداشته باشد. به همین خاطر می‌خواهیم با معرفی کوتاه این مهارت، به اهمیت آن در کسب‌و‌کارها بپردازیم. همچنین شما می‌توانید در مقاله‌ای دیگر از سایت ما، راه‌های رونق کسب‌وکار در سریع‌ترین زمان! ممکن را نیز مشاهده کنید.

منظور از سئو، مجموعه تکنیک‌هایی است که می‌توانید به کمک آن برای بهینه سازی سایت خود در نتایج گوگل اقدام کنید. به این نکته دقت کنید که سئو اکنون پس از یک دهه، بسته به حوزه کاری که دارید به یک عمل کاملا تخصصی تبدیل شده است. چراکه فرآیند سئو سایت، برحسب تقاضا و رقابت پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود و با توجه به رقابت بسیار بالایی که اکنون در کالاهای مختلفی مشاهده می‌کنید، سئو نیاز به تحقیق، برنامه ریزی و غیره دارد. از سوی دیگر، قوانین گوگل با بیش از 200 فاکتور در رتبه بندی، قوانین و الگوریتم‌های سخت گیرانه‌تر و پیشرفته‌تری را اعمال کرده است که منجر به پیچیده‌تر شدن این فرآیند شده است.

هدف نهایی سئو که می‌تواند بیانگر اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار باشد، به خصوص برای سایت‌های فروشگاهی، ایجاد ترافیک ارگانیک است. در ادامه شما می‌توانید با تدابیری برای بهینه سازی نرخ CTR یا تبدیل، بخش اعظمی از ورودی سایت خود را به مشتریان موقت یا دائمی تبدیل کنید. با توجه به این عوامل، مهم است که سئو سایت خود را به دست یک متخصص بسپارید تا از همان ابتدا پایه گذاری بنای سایت بر روی پایه‌های محکم سایت به درستی انجام شود.

اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار

ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که بپرسید علت اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار در مقطع کنونی چیست؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان به چند دلیل مهم اشاره کرد که عبارتند از:

با گسترش فضای مجازی، دیجیتال مارکتینگ به بلوغ خود رسید و یکی از ثمرات مهم آن، سئو است. سئو از جمله ارکان‌های اصلی در کنار فعالیت در شبکه‌های مجازی است که می‌توانید با تکیه بر آن در طولانی مدت، یک کانال درآمدزایی مستحکم را ایجاد کنید. با این حال این شیوه بازاریابی دیجیتال نیاز به استمرار مداوم دارد و عدم توجه به آن می‌تواند نتایج تمام کارها و هزینه‌های شما را در رقابت با دیگران از بین ببرد.

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو سایت، بیشتر کردن ویو یا بازدید از سایت‌های شما است. همانطور که می‌دانید، کاربران هدف شما برخی از کلمات خاص را جستجو می‌کنند تا به سایت‌های فروشگاهی که تامین کننده نیازشان شما هستید برسند. سئو با کار کردن روی این کلمات یا کیوردها، کاری می‌کند تا سایت شما در نتایج گوگل با جستجوی آنها بالاتر بیاید. در نتیجه شما می‌توانید پلتفرم مجازی خود را به افراد بیشتری نمایش دهید که سبب آن می‌شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود.

علاوه بر مورد قبل که خود یکی از دلایل اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار است، سئو منجر می‌شود تا پویایی و تجربه کاربری از سایت شما در سطح بالایی حفظ شود. همچنین سئوکار با تولید محتوا در کلمات کلیدی خاص، سرنخ‌هایی را از نام برند شما در فضای مجازی منتشر می‌کند که آهسته آهسته کاربران را به سایت شما هدایت خواهد کرد. در مجموع همه این کارها باعث می‌شوند تا برند شما در نظر کاربران بیشتری نمایش داده شده و پروموت شود.

سئو به طرق مختلفی باعث می‌شود تا اعتمادسازی نسبت به برند شما صورت گیرد. از جمله می‌توان به بهینه سازی تجربه کاربری، پاسخ و تعامل با کاربران در قسمت نظرات و سوشیال مدیا، افزایش سرعت سایت، اخذ نمادها و مجوزهای اعتماد، پویا و به روز نگه داشتن سایت، تولید محتوا، جذب سوشیال سیگنال‌ها با همکاری و ایجاد آنها اشاره کرد. همه اینها باعث می‌شوند تا کاربران بازخورد بهتری از سایت داشته باشند و با تجربه مثبت از پلتفرم آنلاین شما، راحت‌تر اعتمادسازی شکل گیرد.

مورد دیگری که می‌توان آن را جزو دلایل اهمیت زیاد سئو برای سایت‌های فروشگاهی درنظر گرفت، جمع آوری مخاطبین و مشتریان بالقوه است. در این حالت کاربران بیشتری با سایت شما و محصولات آن آشنا می‌شوند و خود به خود عمل بازاریابی انجام می‌گردد. این مورد نیز یکی از مزیت‌های سئو برای کسب‌و‌کار به شمار می‌آید.

تاثیرات و مزیت های سئو برای کسب و کارها چیست؟

حال که فهمیدیم اهمیت سئو برای رشد یک وبسایت کسب‌و‌کاری چیست، می‌خواهیم تاثیرات و مزیت‌های آن را برای شما بیان کنیم. در این حالت می‌توان گفت:

یک مورد بسیار جذاب از مزیت‌هایی که می‌توان در جهت اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار بیان کرد، جلو زدن از رقبایتان است. این کار از چند جهت انجام می‌شود که عبارتند از: راه اندازی بخش مجازی کسب‌و‌کار شما که ممکن است توسط بسیاری از سایت‌های همکار یا رقیب انجام نشده باشد. همچنین مورد دیگر، برندسازی است که در فضای مجازی انجام می‌دهید. شما می‌توانید از طریق راه اندازی سایت، امکان جذب مخاطبان بسیار زیادی را در فضای مجازی داشته باشید که مخاطبان شما را بیشتر از دیگر رقبا و هم صنفی‌هایتان خواهد کرد.

سئو به شما کمک می‌کند تا دقیقا همان گروه از مخاطبانی را که مورد نظر شما هستند هدف قرار دهید. این کار نیز به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. مثلا کلمات کلیدی خاصی که مرتبط با کسب‌و‌کار شما هستند سئو شده و کاربرانی که آنها را سرچ می‌کنند، به سایت شما ورود خواهند کرد. از سوی دیگر شما می‌توانید از طریق تولید محتوا بر روی موضوعاتی که کاربران هدفتان به آنها علاقمند هستند نیز این کار را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار، به صرفه بودن آن است. سئو از روش‌های تبلیغاتی مختلف دیگر بهتر است و بازدهی بیشتری خواهد داشت. مثلا اگر بخواهیم این روش را با تبلیغات PPC مقایسه کنیم، باید گفت مدل سئو تا 71.33 درصد کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات کلیکی یا PPC دریافت می‌کند؛ چراکه سئو راه میانبر نیست و به صورت اصولی در نتایج جستجو توسط گوگل بالا می‌آید. در نتیجه کاربران به آن اعتماد می‌کنند. پس هم از نظر بازدهی و نیز اعتماد، سئو برتری خواهد داشت.

چگونه برای سئو سایت خود اقدام کنیم؟

حال که اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار را بیان کردیم، می‌خواهیم روش‌هایی را که می‌توانید از طریق آنها برای انجام این کار اقدام کنید، معرفی نماییم. در این خصوص می‌توان گفت:

ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که می‌توانید در اولین بخش از سئو سایت خود انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است. در این حالت می‌بایست دقیق‌ترین کیوردهایی که می‌خواهید زمان و هزینه خود را صرف آن کنید مشخص نموده و در مرحله بعدی آنها را اولویت بندی کنید. کیوردها، کلمات کلیدی هستند که می‌توانند به کیوردهای اصلی، مانی کیوردها، کیوردهای ترافیک زا و مرتبط با حوزه کاری‌تان تقسیم شوند.

یکی از مراحل مهم که در اهمیت طراحی سایت برای یک کسب و کار به آن نیز اشاره کردیم، بازاریابی محتوایی است. در این حالت شما می‌بایست برای کلمات کلیدی که تحقیق می‌کنید، محتواهای قدرتمندی را تولید کنید. رعایت سئو محتوا و ارائه ارزش افزوده در محتواها، چیزی که کاربر به دنبال آن است، 2 نکته مهم در بازاریابی و تولید محتوا است.

سئو، 4 بخش اصلی و بسیار مهم دارد که در ادامه آنها را به عنوان مراحل سئو سایت بیان می‌کنیم. توجه کنید که درک اهمیت مشاوره سئو سایت برای رشد کسب و کار و بهره مندی از مزیت‌های آن بدون درنظر گرفتن مواردی که در این بخش بیان می‌شوند، غیر قابل اجتناب است.

منظور از سئو تکنیکال، رعایت اصولی است که باید در طراحی و کدنویسی سایت خود انجام دهید. این بخش نیاز به دانش برنامه نویسی دارد و به همین خاطر سئوکار به یک برنامه نویس احتیاج خواهد داشت. سئوکارهای حرفه‌ای معمولا به دانش بهینه سازی این بخش از سئو نیز تسلط دارند و خدمات جامع‌تری را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید برای بهینه سازی سایت خود به صورت کامل همراه با سئو تکنیکال، از خدمات طراحی سایت و خدمات سئو سایت SEOEDU استفاده کنید.

برخی از اقدامات در این بخش قابل انجام هستند، عبارتند از: ویرایش صحیح فایل Robots.txt، ثبت سایت مپ، بهینه سازی سرعت سایت، افزودن کدهای اسکیما، رفع ارورهای سرچ کنسول و غیره.

شاید بتوان در این بخش پاسخ داد که چرا SEO سایت مهم است؟ سئو داخلی، اقداماتی است که کیفیت سایت و تمام محتواها یا صفحاتی که درون آن است را افزایش می‌دهد. از اقدامات در این بخش می‌توان به لینکسازی داخلی، طراحی استاندارد سایت، بهینه سازی عناوین و خلاصه‌ها، بهینه سازی ساختار آدرس سایت، غنی کردن محتوا و استفاده از فایل‌های مالتی مدیا، تعاملی‌تر کردن سایت با فعال کردن بخش نظرات، پاسخ به آنها و غیره.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تمامی اقداماتی که در این بخش انجام می‌شوند، به نفع کاربر است و آنها را بیشتر به سایت شما جذب می‌کند. در نتیجه تعامل آنها با سایت شما افزایش یافته و درخواست یا اعتمادسازی آنها از برند شما بیشتر می‌شود.

برخلاف سئو داخلی که تمام فعالیت‌های آن محدود به داخل سایت است، در سئو خارجی باید تمام تمرکز خود را بر روی فضای بیرونی سایت قرار دهید. اقداماتی که در این بخش انجام می‌شوند نیز می‌توانند به نوعی نمایش دهنده اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار باشند. مثلا سئوکار در سئو خارجی شما را وادار می‌کند تا در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و کاربران را از آنجا به سایت هدایت کنید. درج رپورتاژ و تبلیغات، لینکسازی خارجی و بک لینک‌ها از جمله کارهایی هستند که علاوه بر بهبود سئو سایت، به برندسازی و افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک می‌کنند.

برای کسب‌و‌کارهایی که بیشتر مشتریان آنها از افراد در محله‌های پیرامونی تشکیل می‌شود، سئو محلی بسیار مهم است. در این بخش اقداماتی صورت می‌گیرد تا این افراد از وجود کسب‌و‌کار شما در نزدیکی خود یا سطح استان با خبر شوند. از جمله درج سایت و نام و راه‌های ارتباطی آن در گوگل مپ، همکاری با پیج‌های همکار و تبلیغات یا تبادل پیج.

خروج از نسخه موبایل