SEOEDU

آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چطوری دو صفحه از یک سایت را در یک کلمه کلیدی نشان دهیم؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید! بی شک از اهمیت بازاریابی مبتنی بر وب و مشاهده صفحات سایت خود در نتایج موتور جستجو آگاهی دارید. متخصصان سئو و بازاریابان همواره در تلاش برای برجسته کردن بخش های SERP هستند.

اما با توجه به رقابت تنگاتنگی که در دنیای تجارت وجود دارد و همچنین رشد سریع تکنولوژی؛ برای بهینه سازی موتورهای جستجو قبل از هر کاری باید با روند یک جستجو تا به نمایش در آمدن صفحات یک وب آشنا شوند و در کمترین زمان به نتایج مطلوب دست پیدا کنند. در ادامه مقاله با مطالعه آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ می توانید با به حداکثر رساندن دید خود، گامی بزرگ در جهت نمایش بهتر صفحات سایت و رتبه بندی آن بردارید.

اهمیت نمایش صفحات جستجو

یکی از مهمترین اهداف در سئو، چگونگی ایجاد دو صفحه از یک سایت در یک سرچ بهینه است. صفحاتی که در یک جستجو دیده می شود، حاصل جستجوی آنلاین ما در یکی از موتورهای جستجو مانند گوگل هستند. در این میان، بهینه کردن موتور های جستجو جزو یکی از مباحث اصلی آموزش سئو محسوب می شود. این ابزارهای هوشمند امکانی را برای کاربر فراهم می کنند تا با سرچ عباراتی خاص یا همان کلمات کلیدی به صفحات یا SERP مورد نظر خود دست پیدا کنند. نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ به عوامل متعددی بستگی دارد.

سئو مهمترین عامل تاثیر گذار در نمایش صفحات یک سایت است. الگوریتم موتورهای جستجو نمایشی منحصر به فرد از هر SERP ارائه می دهد. علت اصلی این موضوع را می توان؛ ارائه نتایج بر اساس آیتم های مهم دیگری حتی فراتر از کلمات کلیدی، مانند مکان کاربر، سابقه مرور و تنطیمات اجتماعی در نظر گرفت.

همچنین گوگل و سایر رقبای آن برای ایجاد یک تجربه ی بصری بهتر برای کاربران، به طور مداوم همراه با تغییرات سریع تکنولوژی در حال بروزرسانی موورهای جستجو هستند. جالب است بدانید در سال های اخیر علاوه بر نتایج ارگانیک یا همان نمایش صفحه از طریق الگوریتم جستجو؛ شاهد نتایج پولی در صفحه اول هستیم. ولی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که بهینه سازی محتوای وب سایت ها رتبه بالاتری در نتایج دارد. با توجه به مطالب مطرح شده و اهمیت نمایش یک صفحه وب، در ادامه مقاله شما را با ایندکس شدن صفحه وب در موتور جستجو آشنا می کنیم.

آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ

آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ

موتور های جستجو از روش های متفاوتی برای برای نمایه سازی صفحات وب استفاده می کنند. یکی از روش های معمول، تجزیه و تحلیل تعداد کلمات کلیدی در کل یا بخشی از وبسایت است.

همچنین استفاده از الگوریتم ها برای تشخیص ارتباط بین کلمات، روش دیگری برای نمایش صفحه وب محسوب می شود و بکارگیری ربات ها برای یافتن صفحات پیوند شده به فهرست ترفند تخصصی دیگر برای مشاهده صفحه وب است. در ادامه به چگونگی آموزش 2 صفحه از یک سایت در یک سرچ و روند نمایه سازی یک صفحه وب در موتورهای جستجو می پردازیم.

• سایت مپ

ایجاد نقشه سایت اولین گام برای نمایش صفحات شما در Search Engine است. در واقع نقشه سایت به عنوان یک پشتیبان موتورهای جستجو برای شناساندن محتوای سایت شما به خزنده های وب عمل می کند و سپس خزنده ها صفحه وب شما را ایندکس می کنند. نقش مهم دیگر sitemap تشخیص مهمترین صفحه شما و معرفی به موتور های جستجو است.

انواع موتورهای جستجو از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختل در سایت شما استفاده می کنند. همانطور که گوگل می گوید: “اگر صفحات سایت شما به درستی پیوند داده شوند ، خزنده های وب ما معمولاً می توانند بیشتر سایت شما را کشف کنند.”پس استفاده از این نقشه منطقی به نظر می رسد.

• خزنده های وب

خزنده وب برنامه ای خودکار است که در سراسر وب به جستجو می پردازد. همچنین روند خزیدن آن با لیستی از آدرس های وب از خزنده ها و نقشه های سایت گذشته ارائه شده توسط دارندگان وب سایت آغاز می شود.

وقتی خزنده های گوگل از این وب سایت ها بازدید کنند، از لینک های موجود در آن سایت ها برای کشف صفحات دیگر استفاده می کنند. این نرم افزار توجه ویژه ای به سایت های جدید، تغییر در سایت های موجود و لینکهای قطع شده دار. و تعیین می کند که کدام سایت ها، هر چند وقت یکبار و چند صفحه از هر سایت نمایش داده شود.

خزنده های وب

• ایندکس شدن صفحات وب

ایندکس شدن و ذخیره صفحات وب شما توسط خزنده ها در فرآیند قبلی صورت می گیرد. در واقع بعد از ایندکس شدن شما به راحتی با یک سرچ در وب دیده می شوید. اما چگونه می توانید وضعیت Index صفحات را در وب بررسی و مدیریت کنید؟!

ابزاری معروف به Search Console به شما این امکان را می دهد تا صفحات ایندکس شده خود را مشاهده و با نقشه سایتتان مطابقت دهید. ممکن است در نقشه شما صفحات بیشتری باشد اما سرچ کنسول تعداد کمتری را به شما نمایش می دهد و به این صورت شما این امکان را دارید برای رفع مشکل در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه ممکن را برای کاربران رقم بزنید.

• تگ کنونیکال

تگ کنونیکال یکی از موارد مهمی است که در آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ و سئو سایت از اهمیت خاصی برخوردار است. این ابزار به شما در شناسایی آدرس اصلی هر صفحه وب به موتور جستجو کمک شایانی کرده و توسط Canonical، تعداد صفحات را برای نمایش در وب مشخص می کند. از مزایای مهم استفاده از این تگ شناسایی محتواهای بسیار پر تکرار و جلوگیری از کاهش رتبه سایتتان است.

درج URLدر کنونیکال

محدودیت نمایش صفحات در گوگل

موتورهای جستجو به صورت منظم توسط شرکت های سازنده به روزسانی می شوند. یکی از اتفاقات مهمی که در بروزرسانی اخیر گوگل رخ داده است، محدویت نمایش بیش از دو صفحه از یک سایت در یک سرچ است. به عبارت دیگر در آپدیت جدید الگوریتم های گوگل به ازای سرچ یک عبارت از هر سایت حداکثر 2 صفحه قابل نمایش است. این تغییر گامی برای جستجوی سریعتر کاربران در محتوای مورد نظرشان محسوب می شود.

پاسخ قطعی به سوال url فارسی بهتر است یا انگلیسی در این مقاله: url انگیسی یا url فارسی

جمع بندی
بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از اهداف مهم در نمایش نتایج جستجو است. سئو سایت مهمترین عامل در رتبه بندی هر سایتی است و نتایجی که فاکتورهای سئو در آن رعایت شده باشد در جستجو های کاربر بر خلاف نتایج پولی ماندگارتر هستند. در آموزش نمایش دو صفحه از یک سایت در یک سرچ روند های لازم برای مشاهده صفحات وب شما بیان شد. بی شک با انجام این فرآیند و رعایت نکات سئو می توانید صفحات سایت خود را در شبکه جهانی وب برای کاربران به نمایش بگذارید.

خروج از نسخه موبایل