SEOEDU

افزایش سرعت سایت از طریق cpanel

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

چرا سرعت وب سایت اهمیت زیادی دارد؟

سرعت وب سایت یکی از موثرترین عوامل در موفقیت هر وب سایت است  و بر معیارهای کلیدی زیادی از جمله؛ تعداد بازدید از صفحه و رتبه بندی سایت در نتایح جستجوی گوگل تاثیر قابل توجهی دارد. طبق تحقیقات انجام شده هر یک ثانیه تاخیر در در زمان بارگیری منجر به  بازدید کمتر از صفحه، کاهش رضایتمندی کاربران  و بازدید کنندگان و در نتیجه کاهش انجام اقدامات خاص (خرید) می شود. به همین دلیل بهینه سازی سرعت وب سایت به یکی از ضروریات تبدیل شده است. برای کند بودن سرعت وب سایت دلایل زیادی وجود دارد. برای افزایش میزان بازدید از سایت خود و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل لازم است  بدانید چگونه و با استفاده از چه روش هایی می توان با برداشتن موانع  و بهبود عملکرد سایت زمان بارگذاری آن را کاهش داد.

روش های زیادی برای افزایش سرعت وب سایت و نزدیک شدن به زمان ایده آل اعلام شده توسط گوگل وجود دارد. با است از هاست cpanel می توان موارد و مشکلاتی  که سبب کاهش سرعت سایت می شوند را برطرف کرد.

سرعت سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو و رتبه بندی سایت شما داشته باشد. شما می توانید از مقالات آموزش رایگان سئو ما نیز در همین وبسایت استفاده نمایید.

هاست cpanelچیست و چه اثری در سرعت وب سایت دارد؟

هاست  cpanel  یکی از هاست های بسیار قدرتمند و پرکاربرد است که مبتنی بر سرور لینوکس است، استفاده از هاست cpanel بسیار آسان است. با بکارگیری و استفاده از پلاگین های cpanel،  می توان به بهبود عملکرد و افزایش سرعت وب سایت دست یافت. پلاگین های cpanel پردازش سرور را افزایش می دهند و از طریق ذخیره سازی داده ها سرعت وب سایت را بهبود می بخشند. همچنین با کاهش بارهای سرور موجب صرفه جویی در در میزان حافطه مصرف شده می شوند. برای افزایش کارایی وب سایت و بهبود عملکرد آن می توان با مسیر یابی سریع و پایان دادن به ترافیک ssl از پلاگین هایی مانند xvarnish استفاده کرد.

یکی از عمده تریت دلایل کند شدن صفحه و افزایش زمان باگذاری آن پردازش درخواست های http است که مورد نیاز نیستند. پلاگین های cpanel می توانند اسکریپت ها را به صورت صفحه ای غیر فعال کنند و بارگذاری کدها را در صورت عدم نیاز محدود کنند، این عمل به طور موثری با کاهش زمان بارگیری سبب افزایش سرعت صفحه  می شود.

یکی از روش های موثر در افزایش سرعت بارگیری صفحه فشرده سازی gzip است، از آنجایی که فایل های کوچکتر را خیلی سریعتر از فایل های بزرگ می توان بارگیر و مشاهده کرد بنابراین باید فایل های بزرگ را از طریق فشرده سازی کم حجم کرد، پلاگین ها امکان فشرده سازی پرونده های بزرگ را بوسیله gzip امکان پذیر می کنند. با فشرده سازی پرونده های بزرگ میزان بار سرور به میزان زیادی کاهش می یابد، در نتیجه سرعت وب بهبود می یابد.

تصاویر تاثیر قابل ملاحظه ای بر سرعت بارگیری هر وب سایت دارند به طوری که تصاویر با اندازه بزرگ یا وضوح بالا سرعت وب سایت را به شدت کاهش می دهند. پلاگین ها فشرده سازی تصاویر را بدون کاهش کیفیت امکان پذیر می سازند و از این طریق بر بهبود سرعت وب سایت اثر می گذارند.

گزینه lazy loading در سرعت بارگذاری وب سایت تاثیر زیادی دارد. این پلاگین بارگیر تصاویر را زمانی که کاربر در در وب سایت پیمایش می کند امکان پذیر می کند و تنها در صورت درخواست بازدید کننده تصاویر بارگیری می شوند در غیر این صورت صفحه را با حداقل اطلاعات بارگذاری می کند. این ویژگی سبب بهبود سرعت بارگیری و ذخیره پهنای باند می شود.

تعداد زیادی از فایل های js  یا css سبب بارگیری آهسته صفحه می شوند. برای برطرف کردن این مشکل و کوچک کردن چنین پرونده هایی باید همه آنها را در یک فایل واحد جمع آوری کرد، یک راه حل دیگر این است که با از بین بردن تمام فضای سفید پرونده ها آنها را کوچکتر کنید. پلاگین های cpanel به صورت خودکار تمام این کارها را به صورت خودکار انجام می دهند و سبب بهبود سرعت صفحه می شوند.

پلاگین هایی که در هاست نقش مهمی ندارند، تاثیر بسیار مهمی در زمان بارگیری دارند، پلاگین p3 به شناسایی و ردیابی همه پلاگین های ناکارامد کمک می کند، برای افزایش عملکرد وب همواره باید پایگاه داده را از وجود موارد اضافی، ناخواسته و غیر ضروری پاک کرد. پلاگین ها با حذف همه این موارد ناخواسته و اضافی به افزایش سرعت مرورگر در در جمع آوری و ارسال فایل ها به پایگاه داده کمک می کند.

هدف اصلی پلاگین ها بهبود عملکرد وب سایت است . علاوه بر این آنها از امنیت سرور در برابر نرم افزار های مخرب و خطرات احتمالی دیگر محافظت می کنند.

مقاله پیشنهادی:

چگونه سرعت لود سایت را بالا ببریم

برخی از پلاگین های هاست cpanel که به تقویت عملکرد وب سایت کمک می کنند.

افزایش سرعت سایت از طریق هاست cpanel

اقداماتی که می توان در cpanel برای بهبود عملکرد وب سایت انجام داد

Mail man: با استفاده از mail man می توان ایمیل هایی زیادی را ارسال کرد ممکن است شما بخواهید از mail man  برای ارسال ایمیل های تبلغاتی خود استفاده کنید اما ابا استفاده از mail man این احتمال وجود دارد که در لیست سیاه قرار بگیرید بنابراین بهتر است از سرویس های دیگری مانند mail chimp برای ارسال ایمیل های خود استفاده کنید.

نرم افزارهای آماری که cpanel ارائه می دهد نیز ممکن است بر سرعت سیستم تاثیر زیادی داشته باشند با مراجعه به پیکر بندی نرم افزارهای آماری در cpanel می توانید این موارد را اصلاح کنید.

Nginnx  یک وب سرویس پیشرفته است که  نسبت به A pach درخواست های بیشتری را اجرا می کند و در افزایش سرعت وب بسیار موثر است. همچنین Nginnx یک گزینه بسیار خوب برای ذخیره سازی است و به کاهش  Cpu و Ram  کمک زیادی می کند. همچنین از خطراتی مانند slow lovis جلوگیری می کند.

در این مقاله افزایش سرعت هاست cpanel و نحوه انجام دادن این کار را به شما توضیح دادیم. امیدواریم که از این مقاله بهره ی کافی رو برده باشید و به پاسخ معمای ایجاد شده در ذهنتان رسیده باشید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 

خروج از نسخه موبایل