SEOEDU

معرفی انواع بک لینک (9مدل بک لینک در سئو خارجی)

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

معرفی انواع بک لینک

از زمان روی کار آمدن آموزش سئو سایت و تولید محتوا تا به امروز، مدل ها و استراتژی های زیادی پیشنهاد می شوند که هرکدام از آن ها با توجه به ماهیتی که دارند، می توانند برای مدت زمان قابل توجهی تاثیرگذار باشند و سایت شما را بهینه کنند. اما در این میان، یکی از این روش ها که جزو روش های سئو خارجی محسوب می شود، محبوبیت بسیار بالایی دارد و تقریبا همه سایت های موفق از این استراتژی بهره برده اند. پس اگر تا به امروز با این مدل از سئو خارجی آشنا نبوده اید یا انواع آن را نمی شناسید، با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله شما را با بک لینک و انواع آن آشنا کنیم.

مقاله ای که پیشنهاد می کنیم تا درمورد لینک سازی خارجی به طور کامل اطلاعات کسب کنید، مقاله آموزش لینک سازی خارجی می باشد. در این مقاله به صورت تمام و کمال درمورد بک لینک و نحوه ساخت آن ها صحبت کرده ایم.

بک لینک به زبان ساده

زمانی که سایتی به سایت شما لینک می‌دهد شما یک Backlink کسب کرده‌اید. این لینک ها انواع مختلفی دارند و بسته به دامین آتوریتی یا قدرت دامنه وبسایت مبدا، می ‌توانند در رتبه ‌بندی سایت شما و به طور کلی سئو آن تاثیرات مختلف و البته مثبتی بگذارند.
همچنین اگر فردی به سایت شما لینک دهد، یعنی از او بک لینک گرفته اید. در مقابل اگر شما به وبسایت دیگری لینک کنید، یعنی شما به آنها بک لینک داده اید.

آیا بک لینک واقعا در سئو تاثیرگذار است؟

آیا بک لینک های بر سئو اثر گذار هستند

امیدواریم به مفهوم Backlink پی برده باشید. حال می خواهیم چند مورد از تاثیرگذاری های این نوع از لینک سازی را به شما دوستان و همراهان محترم بگوییم.

بررسی انواع بک لینک

1- بک لینک پروفایل

یکی دیگر از روش‌های معمول برای ایجاد بک ‌لینک، روش پروفایل است . در این روش شما می‌توانید به صورت رایگان در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر حساب کاربری باز کنید. بعد از این اقدام، خواهید توانست لینک سایت‌ یا محتوای مربوطه را به پروفایل خود اضافه کنید تا عملیات Backlink سازی تکمیل شود. توجه داشته باشید که این روش، یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد تنوع لینک محسوب شده و اغلب وبسایت ‌ها با قابلیت عضویت کاربران مانند انجمن‌های گفتگو و … کار لینک‌سازی از طریق بک ‌لینک پروفایل را انجام می‌دهند.

همراهان محترم، یادتان نرود که ساخت بک لینک پروفایلی روشی ساده تر و کم هزینه تر است، اما همیشه هم با نتیجه خوبی همراه نیست زیرا تمام سایتها از لحاظ کیفیت قوی نیستند و ممکن است باعث ایجاد نتیجه برعکس شوند. پس در انتخاب سایت منبع دقت کنید.

2- بک لینک کامنتی

این نوع از Backlinkها، مواردی هستند که شما با ایجاد نظر در وبلاگ ها و سایت های دیگر برای وب سایت خود لینک ایجاد می کنید. برای این کار کافیست در زیر هر پست کامنت بگذارید و ادرس سایت خود را وارد نمایید، پس از وارد کردن آدرس یک لیستی باز می‌شود که می‌توانید پست موجود در سایت خود را انتخاب نمایید.
البته به این مسئله مهم توجه کنید که در همه سایت ها این اقدام را انجام ندهید و سعی کنید از این روش، در سایت های مربوطه استفاده کنید تا نتیجه واقعی را بگیرید.

3- بک لینک رپورتاژ

اکنون به یکی از انواع بک لینک هایی رسیدیم که یک تفاوت اصلی با 2 نوع اولی دارد. این Backlink که به رپورتاژ آگهی شهرت دارد، پولی بوده و شما با پرداخت مبلغی مشخص به سایت منبع باید آنرا تهیه کنید. به زبان ساده شما برای استفاده از رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است یک محتوای جذاب و مناسب برای تبلیغ سایت خود آماده کنید و سپس با قرار دادن لینک های مناسب داخل این محتوا، مخاطب را از سایت های دیگر به سایت خود منتقل کنید.
به این مسئله هم توجه داشته باشید که لینک های ساخته شده در رپورتاژ آگهی فقط در همان صفحه گزارش در سایت مورد نظر قرار دارد و فقط زمانی توسط بازدید کنندگان دیده می شوند که وارد این صفحه از سایت مورد نظر شده باشند. همچنین رپورتاژ آگهی ها به شما این امکان را می دهند که توضیحات اختصاصی و کاملی از سایت و محصولات و خدمات خود ارائه کنید و از چند کلمه کلیدی مرتبط با صفحات مختلف وبسایت خود به عنوان بک لینک استفاده کنید. نکته آخر هم این که اگر بودجه برای شما اهمیت زیادی دارد ، این روش مناسبی است زیرا فقط باید یک بار هزینه تبلیغات را پرداخت کرده و بعد از آن نیازی به تمدید مجدد نخواهید داشت.

4- بک لینک Web2

احتمالا نام این نوع از Backlink کمی برایتان نا آشنا باشد. جالب است بدانید سایت هایی وجود دارند که به Web2 مشهور هستند و مطالب آنها توسط کاربران گردآوری و درج می شود. همچنین این گونه سایت ها معمولا دارای اتوریتی بسیار بالا و الکسای خوبی هستند. در ایران نیز وبلاگ های بسیاری وجود دارند که نوعی سایت وب 2 هستند.

بنابراین شما با ثبت نام و ایجاد وبلاگ، می توانید اقدام به درج مطلب کنید. همچنین سایت های وب 2 دارای بازدید روزانه زیادی هستند چرا که کاربران از سراسر جهان روزانه با ورود و لاگین کردن در سایت با درج و یا بروزرسانی مطالب خود، ترافیک را بالا می برند. این مورد هم جزو روش های کاربردی و بدون هزینه محسوب شده و توصیه می کنیم از آن بهره ببرید.

5- بک لینک فروم

یکی دیگر از بک لینک هایی که می توان به صورت ساده و رایگان بدست آورد، Backlink فروم نام دارد و شما برای آن ها ناچار به پرداخت هزینه نخواهید بود. به طور کلی فروم ها یکی از گزینه های مهم برای تهیه بک لینک ها محسوب شده و شما می توانید با انتشار محتوای خود در فروم ها و به همراه آن لینک گذاری خود، سایتتان را بهینه کنید.

توجه داشته باشید که این بک لینک ها بسته به تنظیمات فروم می توانند فالو و نوفالو باشند. برای مشاهده فروم ها، کافیست در گوگل سرچ کرده تا لیستی از آنها را مشاهده کنید.

6- بک لینک سوشال بوکمارک

یکی دیگر از روش های مناسب و تاثیرگذار برای بک لینک ساختن، سوشال بوکمارک نام دارد. وبسايت های خاصی وجود دارند كه به ما امكان می دهند تا لينک وب سايت يا صفحاتی از وب سايت خود را در آنجا ذخيره و به اشتراک بگذاريم. همچنین این سایت های اجتماعی به شما در جمع کردن بک لینک و افزایش ترافیک کمک می کنند.

جالب است بدانید اين روند از سال 1996 آغاز شد و در سال 2003 به شهرت رسيد. در اين وب سايت ها امكان به اشتراک گذاری بوک مارک ها توسط كلمات كليدی مانند هشتگ در توئیتير وجود دارد. به اين صورت چنين بوک مارک هايی توسط افراد ديگر به اشتراک گذاشته شده و باعث ترافیک سایتتان می شود. به طور کلی Social Bookmarking برای ايجاد فهرست منابع با اهداف آموزشی و اشتراک گذار با ديگران در زمينه های مورد علاقه بسيار مفيد و تاثیرگذار است. سایت هایی مانند Reddit، tumblr، twitter و getpocket جزو بهترین و مشهورترین این سایت ها هستند که پیشنهاد می کنیم در آن ها ثبت نام کنید.

7- بک لینک دایرکتوری

آخرین مورد از انواع Backlink، با نام دایرکتوری شناخته می شود. این سایت ‌ها فضای مناسبی برای لینک بیلدینگ رایگان هستند و اصلی ترین هدف آن ها ثبت‌نام اصناف مختلف در سایت آن‌هاست تا به این وسیله بتوانند به یک مرجع کامل از همه کسب و کارها تبدیل شوند.
شما می توانید با ثبت نام در این سایت ها، به راحتی مقاله خود را در آنها قرار دهید و لینک مربوطه به صفحه مورد نظرتان را درج کنید.

8- بک لینک چند گرهی یا بک لینک هرمی

در این نوع لینک سازی خارجی ما از روش چند گرهی استفاده می کنیم. به اینصورت که ابتدا برای مثال در مرحله اول لینک های بلاگی را در سطح یک قرار می دهیم. سپس به این بلاگ ها لینک دهی انجام می دهیم که به آن ها لینک سازی سطح 2 می گویند. سپس برای لینک های سطح 2 نیز شروع به لینک سازی می شود که به آن لینک سازی سطح 3 نیز می گویند و به همین روال ادامه دار خواهد شد.

9- بک لینک PBN

یک چاقوی سوئیسی که هم خطرناک است هم می تواند سبب برد شما در رقابت یا حذف دائمی شما در نتایج گوگل شود.

در این روش که به Private Blog Network نیز معروف است شما از یک سری بلاگ ها برای لینک سازی استفاده خواهید کرد و به صورت رپورتاژ به خود لینک خواهید. پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در ساخت PBN را مطالعه کنید و حتی اگر دوست دارید تا یک pbn کار قوی باشید می توانید مقاله آموزش ساخت pbn را مطالعه کنید و از تمام نکات و جزئیات برای لینک سازی شبکه ای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری
در این مقاله تخصصی سعی نمودیم شما را به بهترین و ساده ترین شکل ممکن با اهمیت لینک سازی خارجی و انواع بک لینک آشنا کنیم. توصیه می کنیم روش های گفته شده را جدی بگیرید و از همین امروز نسبت به آن ها اقدامات لازم را انجام دهید تا شما در صفحه اول گوگل ببینیم.

خروج از نسخه موبایل