12083278 Wavy Bus 11 Single 12 2

راهنمای جامع سئو خارجی
سئو خارجی چطور کار می کند؟

اگر شما هم کسب و کار آنلاین خودتان را دارید و به دیجیتال مارکتینگ مشغول هستید، اگر با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو سروکار دارید، یا حتی اگر می‌خواهید سایت شما در گوگل رتبه‌بندی شود و ترافیک ارگانیک برندتان را افزایش دهد و بهترین نتایج را برای معرفی کسب و کار و برندتان کسب کنید، باید با استراتژی­ها و ترفندهای سئو آشنا شوید. امروزه، بیش از پیش تکنیک­های سئو و بهینه سازی مورد توجه قرار گرفته­اند و کمتر کسی است که با داروی شفابخش وبسایت، یعنی سئو و انواع آن آشنایی نداشته باشد. وقتی حرف از بهینه سازی موتورهای جستجو می­شود، ابتدا باید انواع آن را معرفی کنیم. همانطور که می­دانید، به جز سئو تکنیکال، سئو محتوایی و… سئو شامل دو بخش ضروری سئو داخلی و سئو خارجی می­شود. سئو خارج از صفحه یا سئو خارجی، یکی از بخش­های ضروری یک استراتژی سئو موفق است. در ادامه به آموزش سئو می­پردازیم و به شما می­گوییم که off page سئو چگونه کار می­کند و چگونه از آن برای افزایش دید سایت و ترقی خود استفاده کنید.

سئو خارجی چیست removebg preview

سئو خارجی چیست؟

در پاسخ به این سوال که سئو خارجی چیست؟ باید بگوییم که سئو خارج از صفحه به تمام تاکتیک­های سئو اطلاق می­شود که شامل به روز رسانی یا تولید محتوا در وب سایت شما نمی­شود و در واقع شامل تمام اقدامات خارج از سایت شما، جهت بهینه سازی است. در گذشته، بسیاری از افراد از «سئوی خارج از صفحه» و «لینک‌سازی» به جای یکدیگر استفاده می‌کردند، اما در واقعیت، بسیاری از تاکتیک‌های سئو خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن­ها استفاده کنید، از جمله برند سازی، بازاریابی محتوا، رسانه­های اجتماعی و موارد دیگر. این تاکتیک­ها به موتورهای جستجو و کاربران کمک می­کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند و اعتبار، اعتماد و ارتباط سایت شما را افزایش دهند. در واقع در پاسخ سوال سئو آف پیج چیست می­توانیم بگوییم «سئوی خارج از صفحه» به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می­شود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP تأثیر بگذارد. در کنار سئو داخلی، این موارد شامل چندین عامل سئوی اولیه است که به رتبه بندی سایت کمک می­کند.

بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود درک موتور جستجو و کاربر از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. این کار توسط سایر مکان‌های معتبر در اینترنت مثل صفحات، سایت‌ها، افراد و… انجام می‌شود که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند یا آن را تبلیغ می‌کنند و به طور مؤثر کیفیت محتوای شما را تضمین می‌کنند.

چرا سئو خارجی مهم است removebg preview

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

در مورد سئو خارجی به عنوان ایجاد اعتبار دامنه سایت خود فکر کنید. بدون این ویژگی، سایت شما ممکن است برای برتری از وب‌سایت‌های دارای اعتبار بالاتر تلاش کند. وب‌سایت‌های دارای اعتبار بالاتر، نسبت به وب‌سایت‌هایی که دارای اعتبار پایین یا فاقد اعتبار هستند رتبه بهتری دارند. زیرا موتورهای جستجو، آن­ها را معتبرتر، مرتبط‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند. در حالی که الگوریتم‌های جستجو و فاکتورهای رتبه‌بندی دائماً در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه سئو این است که مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتباری که سئوی خارج از صفحه مؤثر برای یک وب‌سایت فراهم می‌کند، همچنان نقش مهمی در توانایی صفحه برای رتبه‌بندی دارد. در حالی که ما از الگوریتم کاملی که گوگل برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند اطلاعی نداریم، داده‌های حاصل از مطالعه عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سئو خارجی  احتمالاً بیش از ۵۰ درصد وزن فاکتور رتبه‌بندی را دارند.

شما می­خواهید نشان دهید که بسیاری از افراد به موتورهای جستجو اعتماد دارند، اشتراک گذاری   می­ کنند و سایت شما را ارجاع می­دهند. پیوندها یکی از راه‌های نشان دادن آن هستند، اما نمی‌توانید به تنهایی روی لینک‌سازی تمرکز کنید. بسیاری دیگر از تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه یا سئو خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن­ها استفاده کنید. بیایید به تعدادی از آن­ها که می‌توانید برای افزایش اعتبار و ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده کنید نگاهی بیندازیم.

13 تکنیک فوق العاده سئو خارجی که موجب رشد سئو شما خواهند شد

تاثیر تکنیک های سئو

چگونه تکنیک های سئوی خارج از صفحه می تواند قدرت دامنه شما را بهبود بخشد؟

بهبود عملکرد سئو خارجی شما به طور مستقیم با امتیاز Domain Authority (DA) یا قدرت دامنه شما مرتبط است. DA سایت شما یک امتیاز رتبه بندی است که توانایی سایت شما را برای رتبه بندی در SERPها تعیین می کند. این امتیاز از 1 تا 100 است که بر اساس عوامل متعددی از جمله پیوند دادن دامنه های ریشه و تعداد کل پیوندها است. DA سایت شما معیاری نیست که گوگل برای تعیین رتبه شما استفاده می کند، اما نشانگر خوبی برای عملکرد سایت شما از منظر سئوی خارج از سایت است. 13 تکنیکی که نام بردیم کاربردی ترین اقداماتی هستند که می توانید برای اطمینان از اینکه وب سایت شما بهترین فرصت را برای بهبود اعتبار دامنه خود دارد و در نهایت رتبه بالاتری در SERP دارد، از آن ها استفاده کنید.

نحوه انجام سئو خارج از صفحه

در سطح بالا، بهبود “سئوی خارج از صفحه” یک وب سایت شامل بهبود موتور جستجو و درک کاربر از کیفیت یک سایت است. این امر با دریافت لینک از سایت‌های دیگر (به خصوص سایت‌هایی که خود معتبر و قابل اعتماد هستند)، ذکر نام تجاری، اشتراک‌گذاری محتوای شما، و “رای اعتماد” از منابع خارج از وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد. برنامه ریزی استراتژی سئوی خارج از سایت یا سئو خارجی ساده نیست و به سطحی از مهارت و تخصص نیاز دارد. اگر منبع مناسبی ندارید، ما اینجا هستیم تا کار را برای شما آسان‌تر کنیم و ضمن مشاوره سئو، منبع و خدمات سئو ارزشمندی را برای شما ارائه دهیم. آموزش­ هایی نظیر انواع سئو، آموزش سرچ کنسول، تولید محتوا و… را با ما تجربه کنید.

seo pic 4

دوره ویژه آموزش سئو

صفر تا صد آموزش سئو خارجی

seo1

از پایه تا ورود به بازار کار

icons8 seo

آموزش صفر تا صد

icons8 support 64

پشتیبانی و مشاوره

فقط 500 هزار تومان