12083278 Wavy Bus 11 Single 12 2.jpg

راهنمای جامع سئو خارجی
سئو خارجی چطور کار می کند؟

اگر شما هم کسب و کار آنلاین خودتان را دارید و به دیجیتال مارکتینگ مشغول هستید، اگر با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو سروکار دارید، یا حتی اگر می‌خواهید سایت شما در گوگل رتبه‌بندی شود و ترافیک ارگانیک برندتان را افزایش دهد و بهترین نتایج را برای معرفی کسب و کار و برندتان کسب کنید، باید با استراتژی­ها و ترفندهای سئو آشنا شوید. امروزه، بیش از پیش تکنیک­‌های سئو و بهینه سازی مورد توجه قرار گرفته‌­اند و کمتر کسی است که با داروی شفابخش وبسایت، یعنی سئو و انواع آن آشنایی نداشته باشد. وقتی حرف از بهینه سازی موتورهای جستجو می­‌شود، ابتدا باید انواع آن را معرفی کنیم. همانطور که می­‌دانید، به جز سئو تکنیکال، سئو محتوایی و… سئو شامل دو بخش ضروری سئو داخلی و سئو خارجی می­شود. سئو خارج از صفحه یا سئو خارجی، یکی از بخش­های ضروری یک استراتژی سئو موفق است. ‌در ادامه به آموزش سئو می­پردازیم و به شما می­گوییم که off page سئو چگونه کار می­کند و چگونه از آن برای افزایش دید سایت و ترقی خود استفاده کنید.

خارجی چیست removebg preview

سئو خارجی چیست؟

در پاسخ به این سوال که سئو خارجی چیست؟ باید بگوییم که سئو خارج از صفحه به تمام تاکتیک­‌های سئو اطلاق می­شود که شامل به روز رسانی یا تولید محتوا در وب سایت شما نمی­شود و در واقع شامل تمام اقدامات خارج از سایت شما، جهت بهینه سازی است. در گذشته، بسیاری از افراد از «سئوی خارج از صفحه» و «لینک‌سازی» به جای یکدیگر استفاده می‌کردند، اما در واقعیت، بسیاری از تاکتیک‌های سئو خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن­ها استفاده کنید، از جمله برند سازی، بازاریابی محتوا، رسانه­های اجتماعی و موارد دیگر. این تاکتیک­ها به موتورهای جستجو و کاربران کمک می­کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند و اعتبار، اعتماد و ارتباط سایت شما را افزایش دهند. در واقع در پاسخ سوال سئو آف پیج چیست می­توانیم بگوییم «سئوی خارج از صفحه» به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می­شود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP تأثیر بگذارد. در کنار سئو داخلی، این موارد شامل چندین عامل سئوی اولیه است که به رتبه بندی سایت کمک می­کند.

بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود درک موتور جستجو و کاربر از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. این کار توسط سایر مکان‌های معتبر در اینترنت مثل صفحات، سایت‌ها، افراد و… انجام می‌شود که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند یا آن را تبلیغ می‌کنند و به طور مؤثر کیفیت محتوای شما را تضمین می‌کنند.

سئو خارجی مهم است removebg preview

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

در مورد سئو خارجی به عنوان ایجاد اعتبار دامنه سایت خود فکر کنید. بدون این ویژگی، سایت شما ممکن است برای برتری از وب‌سایت‌های دارای اعتبار بالاتر تلاش کند. وب‌سایت‌های دارای اعتبار بالاتر، نسبت به وب‌سایت‌هایی که دارای اعتبار پایین یا فاقد اعتبار هستند رتبه بهتری دارند. زیرا موتورهای جستجو، آن­ها را معتبرتر، مرتبط‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند. در حالی که الگوریتم‌های جستجو و فاکتورهای رتبه‌بندی دائماً در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه سئو این است که مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتباری که سئوی خارج از صفحه مؤثر برای یک وب‌سایت فراهم می‌کند، همچنان نقش مهمی در توانایی صفحه برای رتبه‌بندی دارد. در حالی که ما از الگوریتم کاملی که گوگل برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند اطلاعی نداریم، داده‌های حاصل از مطالعه عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سئو خارجی  احتمالاً بیش از ۵۰ درصد وزن فاکتور رتبه‌بندی را دارند.

شما می­‌خواهید نشان دهید که بسیاری از افراد به موتورهای جستجو اعتماد دارند، اشتراک گذاری   می­ کنند و سایت شما را ارجاع می­دهند. پیوندها یکی از راه‌های نشان دادن آن هستند، اما نمی‌توانید به تنهایی روی لینک‌سازی تمرکز کنید. بسیاری دیگر از تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه یا سئو خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن­ها استفاده کنید. بیایید به تعدادی از آن­ها که می‌توانید برای افزایش اعتبار و ترافیک جستجوی ارگانیک استفاده کنید نگاهی بیندازیم.

سئو خارجی شامل چه مواردی می‌شود؟

تکنیک های سئو

چگونه تکنیک های سئوی خارج از صفحه می تواند قدرت دامنه شما را بهبود بخشد؟

بهبود عملکرد سئو خارجی شما به طور مستقیم با امتیاز Domain Authority (DA) یا قدرت دامنه شما مرتبط است. DA سایت شما یک امتیاز رتبه بندی است که توانایی سایت شما را برای رتبه بندی در SERPها تعیین می کند. این امتیاز از 1 تا 100 است که بر اساس عوامل متعددی از جمله پیوند دادن دامنه های ریشه و تعداد کل پیوندها است. DA سایت شما معیاری نیست که گوگل برای تعیین رتبه شما استفاده می کند، اما نشانگر خوبی برای عملکرد سایت شما از منظر سئوی خارج از سایت است. 13 تکنیکی که نام بردیم کاربردی ترین اقداماتی هستند که می توانید برای اطمینان از اینکه وب سایت شما بهترین فرصت را برای بهبود اعتبار دامنه خود دارد و در نهایت رتبه بالاتری در SERP دارد، از آن ها استفاده کنید.

نحوه انجام سئو خارج از صفحه

در سطح بالا، بهبود “سئوی خارج از صفحه” یک وب سایت شامل بهبود موتور جستجو و درک کاربر از کیفیت یک سایت است. این امر با دریافت لینک از سایت‌های دیگر (به خصوص سایت‌هایی که خود معتبر و قابل اعتماد هستند)، ذکر نام تجاری، اشتراک‌گذاری محتوای شما، و “رای اعتماد” از منابع خارج از وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد. برنامه ریزی استراتژی سئوی خارج از سایت یا سئو خارجی ساده نیست و به سطحی از مهارت و تخصص نیاز دارد. اگر منبع مناسبی ندارید، ما اینجا هستیم تا کار را برای شما آسان‌تر کنیم و ضمن مشاوره سئو، منبع و خدمات سئو ارزشمندی را برای شما ارائه دهیم. آموزش­ هایی نظیر انواع سئو، آموزش سرچ کنسول، تولید محتوا و… را با ما تجربه کنید.

seo pic 4

دوره ویژه آموزش سئو

صفر تا صد آموزش سئو خارجی

seo1

از پایه تا ورود به بازار کار

icons8 seo

آموزش صفر تا صد

icons8 support 64

پشتیبانی و مشاوره

فقط 500 هزار تومان

اهمیت یادگیری سئو خارجی چیست؟

اهمیت یادگیری سئو خارجی

تاکنون در مورد اهمیت یادگیری سئو داخلی و سئو تکنیکال مطالب بسیاری زیادی بیان کردیم و محتواهای مختلفی را پیرامون آن در بخش بلاگ سایت آپدیت کرده و منتشر نموده‌ایم. با این حال پیرامون سئو خارجی می‌خواهیم در این صفحه به صورت مفصل بحث کنیم.

در اولین قدم راجع به اهمیت سئو خارجی باید بدانید بنابر آنچه وب سایت Moz اعلام کرده است، داده‌‌های حاصل از مطالعات آنها پیرامون عوامل رتبه بندی موتور جستجو نشان می‌دهد سئو خارجی بیش از 50 درصد از وزن و اهمیت سئو را در رتبه بندی تشکیل می‌دهد. در حالی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو و فاکتورهای رنکینگ آنها به طور دائم تغییر می‌کنند، سئو خارجی با ایجاد اعتماد پذیری، اعتبار و مرتبط بودن برای سایت شما، نقش مهمی را برای رتبه دادن به صفحه ایفا می‌کنند. بنابراین تا اینجا ما به اهمیت یادگیری سئو خارجی برای آنکه بتوانیم رتبه‌های بالاتری را دریافت کنیم پی بردیم.

در تصویر زیر شما می‌توانید فاکتورهایی که یک محتوا در صفحه شما به وسیله آن رتبه بندی می‌شود را مشاهده کنید که بخش‌های مربوط به سئو خارجی آن مشخص شده‌اند.

دلایل مهم یادگیری سئو خارجی

دلایل مهم یادگیری سئو خارجی

با درک مقدماتی از اهمیت سئو خارجی، حال می‌خواهیم 3 دلیل مهم یادگیری سئو خارجی را برای شما ذکر کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

انتقال اعتبار

یکی از مهم‌ترین عللی که برای یادگیری سئو خارجی وجود دارد، انتقال اعتبار از سایت‌های مختلف است. در سئو خارجی به شما آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانید با ثبت رپورتاژ یا درج بک لینک‌های با کیفیت، انتقال اعتبار خوبی را برای صفحات خود داشته باشید.

هدایت ترافیک بیشتر

برخلاف اعتقاد بسیاری از افراد، سئو خارجی تنها محدود به درج بک لینک و رپورتاژ نیست بلکه اجزای دیگری نیز دارد. از فعالیت در شبکه‌های مجازی گرفته تا پیشرفت و برندسازی. همه اینجا به هدف انتقال ترافیک و افزایش نرخ CTR انجام می‌شود که بخشی از نکات مهم آن در یادگیری سئو خارجی آموزش داده می‌شوند.

برندسازی

در کنار انتقال اعتبار و ترافیک به سایت، تقویت برند نیز هدف دیگری از سئو خارجی است. همانطور که می‌دانید، امروزه اعتماد مهم‌ترین پارامتری است که می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. بیش از 80 درصد از کاربران، اعتماد به برند را علت اصلی خرید خود می‌دانند. در سئو خارجی به شما آموزش داده می‌شود تا با فعالیت در فضای مجازی، بتوانید محبوبیت خود را افزایش دهید.

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

برخی از مزیت‌های سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی عبارتند از:

  • برندسازی

اولین و مهم‌ترین موردی که قبلا هم به آن پرداختیم، برندسازی است. در سئو خارجی شما کاری می‌کنید تا به واسطه پلتفرم‌هایی که در بیرون از سایت شما قرار دارند، برند شما، محصولات و خدمات آن پروموت شود. این کار با ذکر نام برند، تبلیغات برند، نشان دادن نام و نشان برند به خصوص در پلتفرم‌های بزرگ و معتبر انجام می‌شود. به تدریج تمام این کارها باعث می‌شوند تا بتوانید خودتان را به کاربران حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید نشان داده و بشناسید.

  • رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو

زمانی که گوگل سیگنال‌های برند شما را از سمت سایت‌های دیگر به خصوص پلتفرم‌های بزرگتر دریافت می‌کند، به تدریج به سایت شما بها خواهد داد. در نتیجه رتبه بندی صفحات سایت شما بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، جذب ترافیک و نیز انتقال اعتبار و اعتماد همگی دلایلی هستند که سیگنال‌های مثبتی را از سایت شما به گوگل منتقل خواهند نمود.

زمانی که بتوانید رتبه بالاتری در حوزه کاری خود دریافت کنید، فروش محصول، کاربران و شهرت شما افزایش خواهد یافت.

  • اطلاع رسانی بیشتر و جلب اعتماد

یکی از محصولات و فواید سئو خارجی و برندسازی، آگاهی بیشتر مردم از برند و محصولات شما است که می‌تواند منجر به اعتماد شده و یا فروش آنها را بیشتر کند. در قسمت قبل گفتیم اعتماد به برند تا 80 درصد در خرید کاربر نقش دارد. زمانی که مدام نام برند شما در جای جای فضای مجازی و سایت‌های بزرگ و کوچک نمایش داده شود، کاربر به تدریج به آن اعتماد خواهد کرد. این به مهارت شما وابسته است که چقدر پلن‌های تبلیغاتی و سئو خارجی خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که بیشترین نتیجه را به خصوص در مناسبت‌های مهم و پرفروش ایام سال مانند بلک فرایدی و غیره دریافت نمایید.

مجموعه SEOEDU یک پلتفرم ارائه دهنده خدمات سئو در یزد و سایر شهرهای ایران به خصوص برای کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی است. شما می‌توانید از خدمات این مجموعه در بخش مشاوره سئو و خدمات طراحی سایت و تولید محتوا استفاده کنید.

تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت چیست؟

تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت چیست؟

تا این قسمت بر تاثیرات و اهمیت سئو خارجی بر سایت و کسب‌و‌کار شما مواردی را بیان کردیم. با این حال یک جنبه مهم دیگر، تاثیر آن بر رتبه‌های سایت است. برخلاف سئو داخلی که با فاکتورهای درونی سایت به بهبود این قسمت کمک می‌کند، در سئو خارجی شما باید با عوامل بیرونی، گوگل یا موتور جستجو را قانع کنید تا رتبه بالاتری را به شما اختصاص دهند. اما انجام اقدامات مهم سئو خارجی که در قسمت آتی بیان می‌کنیم، چگونه بر رتبه وب سایت اثر می‌گذارند؟

در پاسخ به سوال قبل باید گفت سئو خارجی کمک می‌کند تا با برندمنشن، ارائه نقد و بررسی‌ها و نظرات بهتر و مورد اعتمادتر کردن جنبه عمومی کسب‌و‌کار شما، کاربران بیشتری به سایت مراجعه کنند. در نتیجه با افزایش ترافیک مستقیم به سایت، گوگل این سیگنال را به عنوان بالابودن آتوریتی و ارزش دامنه شما تلقی می‌کند که عامل غیرمستقیم در بهبود رتبه بندی است. بنابراین فراهم کردن ترافیک یک عامل برای پروموت کردن رتبه صفحه با سئو خارجی است.

مورد دیگر، انتقال اعتبار لینک سازی است که در سئو خارجی منجر به بهبود رتبه سایت می‌شود. اعتبار دامنه یا Domain Authority یک عدد متغیر از 0 تا 100 است که تا حدی مشخص کننده قدرت سئو سایت می‌باشد. شما می‌توانید با انتقال اعتبار یا به عبارت دیگر قدرتمندتر کردن ارزش بک لینک، به بهبود رتبه سایت و صفحات کمک کنید.

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی کدامند؟

فاکتورها و عوامل موثر در سئو خارجی کدامند؟

اکنون برای شما این پرسش مطرح می‌شود که سئو خارجی را چه طور باید اعمال کنید. در این خصوص ما چند فاکتور را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با کمک آنها حرکت‌هایی را در سئو خارجی و بهینه سازی سایت خود از این بخش اعمال کنید که عبارتند از:

ساخت بک لینک برای بهبود دامین آتوریتی

از دیدگاه گوگل، هرچقدر تعداد بک لینک ها به سایت شما بیشتر باشد، اعتبار بیشتری برای شما وجود خواهد داشت. با این حال چند نکته مهم در این خصوص وجود دارد.

  • ترجیح این است که کمیت بک لینک در دامنه بیشتر باشد نسبت به تکرار آن در یک دامنه خاص.
  • ترجیح این است کیفیت بک لینک چه از نظر انکرتکست و سایت مبدا مهم‌تر از کمیت آن باشد.

همچنین توجه کنید برگزاری کمپین‌های لینک سازی خارجی نباید غیرطبیعی اجرا شود. چراکه ممکن است تاثیر معکوس گذاشته و سئو کلاه سیاه تلقی شود.

تعامل در شبکه های اجتماعی

یک فاکتور دیگر که گوگل می‌تواند از طریق آن برای بررسی وضعیت سئو خارجی شما اقدام کند، بررسی وضعیت سوشیال سیگنال‌ها است. بدین معنا که گوگل می‌تواند از میزان تعامل، نقد و بررسی‌ها، نظرات و امتیازها و میزان ترافیک ورودی به سایت شما از این شبکه‌ها، لایک و Share و غیره، میزان تعامل پلتفرم شما با مخاطبانتان را بسنجد. بدیهی است که هرچقدر این مقدار بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به شما خواهد داد و سئو خارجی سایت شما بهینه‌تر می‌شود.

برندمنشن

برندمنشن یا ذکر نام تجاری شما، یک بخش جدایی ناپذیر از سیگنال‌های خارج از صفحه است که می‌توانید از آن برای بهینه سازی سئو خارجی سایت خود استفاده کنید.

معرفی و بررسی اهمیت رپورتاژ در سئو خارجی

معرفی و بررسی اهمیت رپورتاژ در سئو خارجی

اگر نمی‌دانید رپورتاژ آگهی چیست؟ بهتر است این مقاله را با توضیحات کامل آن مطالعه کنید. با این حال به صورت خلاصه می‌توان گفت رپورتاژ یک محتوای تبلیغی با محتوایی به لحن خاص است که با هزینه در یکی از سایت‌های قدرتمند و قابل قبول منتشر می‌شود.

اهمیت رپورتاژ آگهی در 4 بخش مهم خلاصه می‌شود که عبارتند از:

  • برندسازی:

رپورتاژ برند شما را معرفی می‌کند. این کار در یک پلتفرم معتبر صورت می‌گیرد و می‌تواند اعتماد گوگل و کاربران را به سمت کسب و کار شما بیشتر کند.

  • معرفی خدمات و محصولات:

کسی که اقدام به نگارش رپورتاژ می‌کند، باید محتوای آن را به گونه‌ای نگارش کند که محصولات و خدمات برند شما به مشتری معرفی شود. معمولا رپورتاژ‌ها جنبه تبلیغاتی مخفیانه‌ای دارند تا مخاطب را فراری نداده و در نهایت با پیشنهاد یک محصول یا خدمات، نیاز کاربر را رفع کنند.

  • هدایت ترافیک:

مورد مهم دیگر از اهمیت رپورتاژ به خصوص در سئو خارجی، هدایت کاربران از پلتفرم بیرونی به سایت شما است.

  • انتقال اعتبار:

همانطور که بارها گفتیم، رپورتاژ یک نوع بک لینک به شما می‌آید که معمولا در یک سایت قدرتمند منتشر می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید بخشی از اعتبار سایت مبدا را به مقصد یعنی پلتفرم خود وارد کنید که منجر به بهبود سئو آن صفحه خواهد شد.

برای کسانی که می‌خواهند به طور کامل بر مبحث تولید محتوای رپورتاژ آگهی مسلط شوند، با توجه به گسترده بودن نکاتی که باید در تولید محتوا، نحوه انتشار، محل انتشار، چگونگی انتشار، زمان انتشار و غیره باید بدانید، دوره آموزش رپورتاژ آگهی SEOEDU درنظر گرفته شده است. این دوره شامل یک پکیج صفر تا صدی است که تمام تجربیات آقای دهقانی با تجربه برگزاری بیش از 500 کمپین تبلیغاتی را برای شما ارائه می‌کند.

تکنیک های سئو خارجی (سئو آف پیج) 

تکنیک های سئو خارجی سئو آف پیج چیست؟

برای آنکه بتوانید در سئو خارجی چند حرکت فنی و تاثیرگذار بزنید، نمونه راه حل‌هایی را در این صفحه ذکر می‌کنیم که می‌توانید موارد بیشتر را در دوره جامع سئو SEOEDU مشاهده کنید. این تکنیک‌ها عبارتند از:

بک لینک سازی چندلایه

یکی از ترفندهای بسیار جذاب، ساخت بک لینک های چند لایه است. شما می‌توانید لایه اول را به عنوان رپورتاژ درنظر گرفته و لایه‌های دیگر را بک لینک‌ها در انجمن‌ها، سوشیال سیگنال و غیره قرار دهید.

تبلیغ و هدایت ترافیک از اکانت های شبکه مجازی

شما می‌توانید با پیج‌های بزرگ قراردادی ببندید تا صفحات شبکه اجتماعی شما تبلیغ گردد. سپس کاربران را با تولید محتوا جذب کرده و آنها را در به صفحات مهم سایت خود هدایت کنید. در این حالت یک شوک با افزایش ترافیک ناگهانی صفحه ایجاد کرده که می‌تواند برای سئو سایت مفید باشد.

کامنت گذاری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای تبلیغ برند، معرفی خدمات و محصولات استفاده کنید، گذاشتن کامنت است. شما می‌توانید در انجمن‌ها، سایت‌های رقیب و غیره نام برند خود را ذکر کرده و محصولات و خدمات آن را معرفی کنید. در این حالت ممکن است کاربران دیگر به سمت برند شما جذب شوند.

شما کاربران می‌توانید برای دریافت خدمات سئو سایت همین حالا از سایت SEOEDU اقدام کرده و تمام بخش‌های سئو داخلی و خارجی‌تان را به ما بسپارید.

بررسی سئو خارجی را چگونه انجام دهیم؟

بررسی سئو خارجی

شاید برای شما هم این پرسش مطرح شود که چگونه می‌توانیم از وضعیت سئو خارجی خود اطلاعاتی را بدست آوریم؟ آیا امکان آن وجود دارد که نمره کلی از عملکرد سئو خارجی خود داشته باشیم؟ در پاسخ شما باید چند عامل را مورد بررسی قرار دهید که در در نهایت می‌توانند وضعیت سئو خارجی سایت شما را تعیین کنند:

  • وضعیت بک لینک‌ها (کمیت و کیفیت): یک نمایه کلی از وضعیت بک‌ لینک‌های خود، تعداد آنها و ریفر دامین‌ها بدست آورید. در این قسمت می‌توانید از ابزارهای مختلفی اعم از اچرفز، گوگل سرچ کنسول، Moz و یا سمراش استفاده کنید. در این حالت حتما پارامترهای DA و DR (اعتبار و رتبه دامنه)، انکرتکست و تعداد صفحاتی که لینک شما وجود دارند را درنظر داشته باشید.
  • وضعیت بک لینک رقبا: برای ارزیابی وضعیت سئو خارجی مهم است که خود را با رقبای مهم مقایسه کنید. این کار یک درک کلی از وضعیت سئو خارجی سایت شما می‌دهد. بهترین راهکار برای این کار، بررسی وضعیت بک لینک رقبا است.
  • بررسی سوشیال سیگنال‌ها: یک قسمت دیگر از ارزیابی سئو خارجی با بررسی وضعیت عملکرد شما در پلتفرم‌های خارج از سایت انجام می‌شود. به سوشیال سیگنال‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی در سایت شما هدایت می‌شوند توجه کنید. تعداد شبکه‌های اجتماعی، تعداد مخاطبان، لایک و فالوورها، کامنت‌ها و تعامل آنها، بک لینک‌هایی که در این قسمت درج شده‌اند و ترافیک ورودی از آنها بسیار مهم هستند.
  • برند منشن و تبلیغات: از آنجایی که تبلیغات یک جنبه مهم از سئو خارجی است، شما می‌توانید وضعیت خود و رقبایتان را در این قسمت بسنجید. در این بخش ابزار خاصی را نمی‌توان پیشنهاد کرد مگر آنکه رقبای خود را دنبال کرده و یا از ابزارهای یافتن بک لینک استفاده کنید. البته ابزار اچرف می‌تواند علاوه بر ارائه تعداد بک لینک‌های رقبا در سایت‌های مختلف، ترافیک آنها را نیز مشخص کند که در انتخاب رسانه برای تبلیغات بسیار مفید خواهد بود.

نکته: استفاده از ابزارهای Website Audit مانند seoptimer و غیره می‌توانند یک تحلیل از عملکرد شما در سئو داخلی، مشکلات تکنیکال سایت و نیز سوشیال مدیا ارائه کنند.

نحوه بررسی سئو خارجی رقبا و فاکتورهای مهم آن

بررسی سئو خارجی رقبا

در قسمت قبل نحوه ارزیابی سئو خارجی را برای سایت خودمان بیان کردیم. برای بررسی این قسمت از سئو در میان رقبا نیز می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • برای تحلیل وضعیت بک لینک‌های رقبا، از ابزارهای یاد شده نظیر اچرف، Moz یا سمراش استفاده کنید.
  • استفاده از گزارش‌هایی که سایت‌های Audit ارائه می‌کنند مانند sitechecker نیز در بخش‌هایی مانند سوشیال مدیا، BackLink Tracker مفید خواهد بود.
  • شما می‌توانید با ابزارهایی همچون اچرف، بفهمید که سایت مقصد از چه راه‌هایی ترافیک بیشتری کسب می‌کند. این کار می‌تواند تا حدودی عملکرد سئو خارجی و داخلی آنها را مشخص کند.

شما می‌توانید تبلیغات PPC رقبای خود را ردیابی کنید که این قابلیت در بخش Paid keywords اچرف قرار دارد.

دیگر اقدامات مهم در بهبود سئو خارجی کدامند؟

اقدامات مهم در بهبود سئو خارجی

حال می‌خواهیم راجع به اقداماتی که می‌توانید برای بهبود سئو off page انجام دهید مواردی را ذکر کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

ساخت وبلاگ

یکی از اقدامات مهم در بهبود سئو خارجی، انتشار مطلب در وبلاگ‌ها است که این کار معمولا در سایت‌های غیر از پلتفرم شما انجام می‌شود. برای این مورد به چند نکته مهم زیر توجه کنید:

  • انتشار پست‌های بلاگ را در پلتفرم‌هایی انجام دهید که حوزه کاری آنها با شما یکسان است. (ترجیحا).
  • بهتر است برای گرفتن بازخورد بیشتر که همان ترافیک بالاتر و انتقال رنک قوی‌تر است در سایت‌هایی که محبوبیت و DA بالایی دارند این کار را انجام دهید.
  • انتشار پست در وبلاگ‌ها را به گونه‌ای انجام دهید که بتواند مخاطب را در عمق مطلب جذب کند. حال نوبت آن است که لینکسازی را در منعطف‌ترین نقاط به سایت خود بدهید تا کاربر را وادار به ورود در سایت شما نماید.

درج رپورتاژ خبری

از جمله اقدامات دیگر برای تقویت سئو خارجی سایت آن است که رپورتاژ‌هایی را در سایت‌های مختلف درج کنید. معمولا انجام این کار همانند انتشار مطلب در وبلاگ است با این تفاوت که باید لحن محتوا به گونه غیر تبلیغاتی باشد. معمولا درج رپورتاژ در رسانه‌های بسیار قدرتمند انجام می‌شود و از این راهکار در زمانی که بخواهید رتبه صفحه خود را افزایش دهید و یا اعتبار صفحه را بالاتر ببرید انجام می‌شود.

فعالیت در فروم‌ها

از اهداف مهمی که می‌توان در سئو خارجی به آن اشاره کرد، برندسازی است که با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از بهترین سکوهایی که می‌توانید در آنجا چنین اقداماتی را انجام دهید، فروم‌ها هستند. معمولا انجمن‌ها محلی برای بحث و تبادل هستند که با پرسش و پاسخ می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. این یک راه حل خوب برای سوق دادن مشتریان احتمالی به پلتفرم شما و جذب اعتبار برای برندتان است.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

نقش شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در 3 موضوع خلاصه کرد که عبارتند از: توسعه آگاهی از برند، هدایت ترافیک بیشتر و نیز ایجاد یک تمرکز یا قدرت قوی در موضوعی خاص. از پلتفرم‌های رایجی که می‌توان در این قسمت به آنها اشاره نمود می‌توان گفت: یوتیوب، توییتر، پینترست، لینکدین، گوگل پلاس و فیس بوک.

منظور از لینک سازی در سئو آف پیج

لینک سازی در سئو خارجی

ایجاد لینک در سئو خارجی یکی از اقدامات اصلی در بهینه سازی سئو خارجی سایت است. منظور ایجاد بک لینک یا پیوندهایی از سایت‌های رقبا یا پلتفرم‌های خارج از سایت به صفحات با دامنه شما می‌باشد. لینک بیلدینگ یک تکنیک بازاریابی بسیار محبوب در جهان است که علاوه بر سئوکارها، اینفلوئنسرها، صاحبین کسب‌و‌کار و دیجیتال مارکتینگ‌ها برای پروموت همدیگر از آن استفاده می‌کنند.

شاید بهتر است بگوییم پیوندها از نظر گوگل، رای‌های تشویق برای سایت شما ترجمه می‌شوند که منجر می‌شود تا اعتبار صفحه مقصد بیشتر شود. لینکسازی تا حدی مهم است که ساخت تقلیدی یا به اصطلاح “زورکی” آن باعث پدید آمدن سئو کلاه سیاه شد. این کار منجر شد تا عادات نادرست مانند درج بک لینک در سایت‌های لینکسازی انبوه، دایرکتوری‌ها، تبادل لینک‌های مصنوعی و غیره رخ دهند که همه این کارها در ساخت بک لینک برای سئو خارجی نادرست هستند. امروزه گوگل با هوش مصنوعی و پایش عملکرد سایت شما، به شدت روی فعالیت‌های تقلبی حساس شده است و انجام این کارها می‌تواند نتیجه معکوس و با افت رتبه همراه باشد.

لینک خوب در سئو خارجی کدام است؟

لینک خوب در سئو خارجی

برای آنکه بتوانید از حداکثر پتانسیل لینکسازی استفاده کنید، لازم است نکاتی را در فرآیند لینک سازی خوب سئو خارجی انجام دهید که عبارتند از:

  • بالا بودن اعتبار وب سایت لینک دهنده که می‌توانید این مورد را از طریق یافتن رتبه DA و DR آنها بیابید.
  • ارتباط موضوعی که وب سایت ارجاع دهنده با سایت شما باید داشته باشد. این فاکتور می‌تواند از مشکوک شدن گوگل به تبادل لینک سایت شما با سایت‌های دیگر بکاهد و آن را نیز منطقی جلوه بدهد.
  • انکرتکست یا متنی که پیوند روی آن می‌آید نیز مهم بوده و بهتر است شامل کلمه کلیدی اصلی یا موضوع مقاله ثانویه باشد. توجه کنید که استفاده بیش از حد از متن دقیق کلمه کلیدی می‌تواند به عنوان هرزنامه درنظر گرفته شود.
  • فالو بودن لینک که عامل اصلی در انتقال اعتبار از سایت مبدا به مقصد است. در این حالت ویژگی rel=nofollow در کدنویسی آن قسمت اضافه می‌شود که به ربات میفهماند که انتقال اعتبار انجام شود.
  • ریفرینگ دامین های متنوع یکی دیگر از فاکتورها در این بخش است. بدین معنا که توصیه می‌شود به جای بک‌لینک سازی از یک سایت واحد در تعداد بالا، از سایت‌های متنوع لینک سازی‌های بیشتری انجام دهید. این کار منجر به جذب سیگنال‌های متنوع از سایت‌های گوناگون برای مورد اعتماد بودن سایت شما می‌شود.

سئو خارجی را از کجا یاد بگیریم؟

آموزش سئو خارجی و منابع آن

از آنجایی که سئو خارجی بخش مهمی از مبحث سئو و بهینه سازی سایت است، تقریبا در همه پلتفرم‌های آموزش سئو برای آن دوره‌هایی وجود دارند. اگر قصد دارید یک آشنایی اجمالی با این بخش داشته باشید، محتواهای سطح وب کفایت می‌کنند. با این وجود برای عمیق‌تر شدن در این بخش، می‌توانید از دوره‌های آموزشی در سایت‌های تخصصی سئو مانند SEOEDU استفاده کنید.

در سایت SEOEDU، رسالت ما آموزش این مهارت و ارائه خدمات آن است. در این راستا بخش بلاگ و نیز دوره‌هایی که در سایت قرار داده‌ایم، تقریبا همه بخش‌های سئو خارجی را پوشش داده‌اند. همچنین این صفحه نیز با محتوای بسیار خوبی برای سئو خارجی ارائه شده است که می‌توانید از اطلاعات آن استفاده کنید.

برخی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که باید در سئو خارجی بیاموزید عبارتند از: لینک سازی، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، رپورتاژ، سوشیال سیگنال‌ها، کامنت مارکتینگ، برندسازی.

هزینه لازم برای سئو خارجی چقدر است؟ + عوامل موثر بر آن

هزینه لازم برای سئو خارجی چقدر است؟ + عوامل مهم آن

شاید بتوان گفت در بخش راه اندازی و مدیریت سایت، سئو خارجی بیشترین هزینه را حتی بالاتر از طراحی آن دارد. در این خصوص می‌توان راجع به عوامل موثر در هزینه آن گفت:

  • هزینه تولید محتوا رپورتاژ:

یک بخش مهم دیگر از هزینه‌های سئو خارجی مربوط به سفارش تولید محتوای رپورتاژ می‌باشد.

  • پلتفرم انتشاردهنده:

بسته به اینکه در کدام پلتفرم رپورتاژ خود را منتشر می‌کنید و یا تبلیغ خواهید کرد، پلتفرم انتشار دهنده نیز در هزینه سئو خارجی مهم خواهد بود.

  • هزینه لینکسازی:

شما می‌توانید بسته‌های لینک سازی انبوه تهیه کنید که این روش نیز در سئو خارجی رواج دارد.

  • هزینه خرید ترافیک:

برخی از پلتفرم‌ها می‌توانند برای شما ترافیک ایجاد کنند. از جمله می‌توان به ترافیک مستقیم به صفحه سایت، برای کانال‌های ویدیویی مانند آپارات، یوتیوب و غیره اشاره کرد.

  • هزینه پروموت کردن:

شما می‌توانید برای پروموت کردن کانال‌های خود از نظر تعداد لایک، کامنت، فالوور و اشتراک گذاری هزینه‌ای را پرداخت کنید.

در کل می‌توان گفت هزینه سئو خارجی بسته به زمینه کاری و کلمه کلیدی اصلی که در آن فعال هستید، حدودا به اندازه 1.5 – 2 برابر هزینه سئو خارجی رقیب شما خواهد بود.

پرسش های متداول

پرسش های متداول سئو خارجی

برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به سئو خارجی را در ادامه بیان می‌کنیم که عبارتند از:

  • نقش بک لینک‌ها در سئو خارجی چیست؟

بک لینک‌ها نقش بسیار مهمی در سئو خارجی دارند؛ چراکه سیگنال‌های قدرتمندی از سایت‌های معتبر را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند. هر بک لینک می‌تواند اعتباری بر سایت شما بیفزاید. هرچقدر این لینک‌ها از سایت‌های بزرگتر باشد، ارزش آن بالاتر خواهد بود. در این خصوص همچنین باید در مورد کیفیت و کمیت بک لینک‌ها نیز اطلاعاتی را درنظر داشته باشید تا بتوانید وزن و اعتبار بیشتری منتقل نمایید.

  • رابطه سیگنال‌های سوشیال مدیا با سئو خارجی چیست؟

از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها شده است، نقش بسیار مهمی در سئو خارجی خواهد داشت. چراکه می‌تواند ترافیک بسیار خوبی از خارج سایت به پلتفرم شما هدایت کند و این یک سیگنال مثبت برای گوگل است. از سوی دیگر وقتی پست‌ها و مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای فراوانی بگیرد، آگاهی از برند و تقویت برندینگ می‌توانند به سئو خارجی سایت شما کمک کنند.

  • چرا باید به سئو خارجی اهمیت بدهیم؟

چه بخواهید یا نه، سئو خارجی به عنوان بخشی از اجزای حیاتی یک استراتژی جامع سئو سایت شما خواهد بود. به همین دلیل مهم است که با اجرای تکنیک‌های بهینه سازی خارج از صفحه از جمله به کارگیری بک لینک‌ها یا نگارش محتوا در بلاگ‌های مهمان، هدایت سوشیال سیگنال‌ها و غیره، اعتبار و رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت خود را افزایش دهید. همچنین توصیه می‌کنیم همواوره موفقیت‌های خود را در بخش سئوی خارج از صفحه اندازه‌گیری کنید و استراتژی‌های خود را بر این اساس تنظیم کنید تا از رقبا جلوتر بمانید.