جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > آموزش لینک سازی > معرفی انواع بک لینک (9مدل بک لینک در سئو خارجی)

معرفی انواع بک لینک (9مدل بک لینک در سئو خارجی)

دسامبر 23, 2020
ارسال شده توسط محمدرضا دهقانی
آموزش سئو، آموزش لینک سازی
معرفی انواع بک لینک ها
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 معرفی انواع بک لینک
    1. 2 بک لینک به زبان ساده
  2. 3 آیا بک لینک واقعا در سئو تاثیرگذار است؟
  3. 4 بررسی انواع بک لینک
    1. 5 1- بک لینک پروفایل
    2. 6 2- بک لینک کامنتی
    3. 7 3- بک لینک رپورتاژ
    4. 8 4- بک لینک Web2
    5. 9 5- بک لینک فروم
    6. 10 6- بک لینک سوشال بوکمارک
    7. 11 7- بک لینک دایرکتوری
    8. 12 8- بک لینک چند گرهی یا بک لینک هرمی
    9. 13 9- بک لینک PBN
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

معرفی انواع بک لینک

از زمان روی کار آمدن آموزش سئو سایت و تولید محتوا تا به امروز، مدل ها و استراتژی های زیادی پیشنهاد می شوند که هرکدام از آن ها با توجه به ماهیتی که دارند، می توانند برای مدت زمان قابل توجهی تاثیرگذار باشند و سایت شما را بهینه کنند. اما در این میان، یکی از این روش ها که جزو روش های سئو خارجی محسوب می شود، محبوبیت بسیار بالایی دارد و تقریبا همه سایت های موفق از این استراتژی بهره برده اند. پس اگر تا به امروز با این مدل از سئو خارجی آشنا نبوده اید یا انواع آن را نمی شناسید، با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله شما را با بک لینک و انواع آن آشنا کنیم.

مقاله ای که پیشنهاد می کنیم تا درمورد لینک سازی خارجی به طور کامل اطلاعات کسب کنید، مقاله آموزش لینک سازی خارجی می باشد. در این مقاله به صورت تمام و کمال درمورد بک لینک و نحوه ساخت آن ها صحبت کرده ایم.

بک لینک به زبان ساده

زمانی که سایتی به سایت شما لینک می‌دهد شما یک Backlink کسب کرده‌اید. این لینک ها انواع مختلفی دارند و بسته به دامین آتوریتی یا قدرت دامنه وبسایت مبدا، می ‌توانند در رتبه ‌بندی سایت شما و به طور کلی سئو آن تاثیرات مختلف و البته مثبتی بگذارند.
همچنین اگر فردی به سایت شما لینک دهد، یعنی از او بک لینک گرفته اید. در مقابل اگر شما به وبسایت دیگری لینک کنید، یعنی شما به آنها بک لینک داده اید.

آیا بک لینک واقعا در سئو تاثیرگذار است؟

آیا بک لینک های بر سئو اثر گذار هستند

امیدواریم به مفهوم Backlink پی برده باشید. حال می خواهیم چند مورد از تاثیرگذاری های این نوع از لینک سازی را به شما دوستان و همراهان محترم بگوییم.

  • به طور کلی موتورهای جستجو مانند گوگل، بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد می بینند. عموما هرچقدر که رای های مربوط به صفحه وب شما بیشتر باشد، یعنی احتمال امتیازگیری شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این به معنی افزایش رتبه سایت خواهد بود. البته این موضوع دارای یک محدودیت بوده و بهتر است برای هر صفحه بیشتر از 100 بک لینک درست نکنید.
  • علاوه بر این موارد، یک لینک خوب توسط سایتی که بازدید بالایی دارد می‌تواند منجر به هدایت ترافیک بالایی به وبسایت شما شود. فراموش نکنید که اگر در درجه اول محصول یا خدمتی با کیفیت ارائه دهید و وبسایت شما نیز تجربه خوبی در اختیار کاربران قرار دهد، ترافیک بالاتر به معنای نرخ تبدیل بالاتر است. همچنین اگر سایت مبدا که به شما لینک داده است یک سایت مرتبط با کسب و کار شما باشد، فرصت خوبی است که ترافیک ورودی به سایت خود را از طریق لینک مورد نظر به مشتری و خریدار تبدیل کنید.
  • از این گذشته، شما با تولید محتوا، تخصص خود را نشان می‌دهید و با در معرض نمایش گذاشت این تخصص و درخواست به اشتراک‌گذاری آن از افراد فعال در صنعت مورد نظر در حال ساخت برند خود هستید. به این طریق می‌توانید هم آگاهی از برند خود را بالا ببرید و هم اعتماد‌سازی کنید. فراموش نکنید در هر حوزه‌ای به اشتراک گذاشته شدن محتوای شما، یا لینک داده شدن به وبسایت شما توسط افراد و کمپانی‌های معتبر آن حوزه، نوعی امضا و تایید برای برند شماست.

بررسی انواع بک لینک

بررسی انواع بک لینک

1- بک لینک پروفایل

یکی دیگر از روش‌های معمول برای ایجاد بک ‌لینک، روش پروفایل است . در این روش شما می‌توانید به صورت رایگان در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر حساب کاربری باز کنید. بعد از این اقدام، خواهید توانست لینک سایت‌ یا محتوای مربوطه را به پروفایل خود اضافه کنید تا عملیات Backlink سازی تکمیل شود. توجه داشته باشید که این روش، یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد تنوع لینک محسوب شده و اغلب وبسایت ‌ها با قابلیت عضویت کاربران مانند انجمن‌های گفتگو و … کار لینک‌سازی از طریق بک ‌لینک پروفایل را انجام می‌دهند.

همراهان محترم، یادتان نرود که ساخت بک لینک پروفایلی روشی ساده تر و کم هزینه تر است، اما همیشه هم با نتیجه خوبی همراه نیست زیرا تمام سایتها از لحاظ کیفیت قوی نیستند و ممکن است باعث ایجاد نتیجه برعکس شوند. پس در انتخاب سایت منبع دقت کنید.

2- بک لینک کامنتی

این نوع از Backlinkها، مواردی هستند که شما با ایجاد نظر در وبلاگ ها و سایت های دیگر برای وب سایت خود لینک ایجاد می کنید. برای این کار کافیست در زیر هر پست کامنت بگذارید و ادرس سایت خود را وارد نمایید، پس از وارد کردن آدرس یک لیستی باز می‌شود که می‌توانید پست موجود در سایت خود را انتخاب نمایید.
البته به این مسئله مهم توجه کنید که در همه سایت ها این اقدام را انجام ندهید و سعی کنید از این روش، در سایت های مربوطه استفاده کنید تا نتیجه واقعی را بگیرید.

3- بک لینک رپورتاژ

بک لینک رپورتاژ از انواع بک لینک

اکنون به یکی از انواع بک لینک هایی رسیدیم که یک تفاوت اصلی با 2 نوع اولی دارد. این Backlink که به رپورتاژ آگهی شهرت دارد، پولی بوده و شما با پرداخت مبلغی مشخص به سایت منبع باید آنرا تهیه کنید. به زبان ساده شما برای استفاده از رپورتاژ آگهی، ابتدا لازم است یک محتوای جذاب و مناسب برای تبلیغ سایت خود آماده کنید و سپس با قرار دادن لینک های مناسب داخل این محتوا، مخاطب را از سایت های دیگر به سایت خود منتقل کنید.
به این مسئله هم توجه داشته باشید که لینک های ساخته شده در رپورتاژ آگهی فقط در همان صفحه گزارش در سایت مورد نظر قرار دارد و فقط زمانی توسط بازدید کنندگان دیده می شوند که وارد این صفحه از سایت مورد نظر شده باشند. همچنین رپورتاژ آگهی ها به شما این امکان را می دهند که توضیحات اختصاصی و کاملی از سایت و محصولات و خدمات خود ارائه کنید و از چند کلمه کلیدی مرتبط با صفحات مختلف وبسایت خود به عنوان بک لینک استفاده کنید. نکته آخر هم این که اگر بودجه برای شما اهمیت زیادی دارد ، این روش مناسبی است زیرا فقط باید یک بار هزینه تبلیغات را پرداخت کرده و بعد از آن نیازی به تمدید مجدد نخواهید داشت.

4- بک لینک Web2

احتمالا نام این نوع از Backlink کمی برایتان نا آشنا باشد. جالب است بدانید سایت هایی وجود دارند که به Web2 مشهور هستند و مطالب آنها توسط کاربران گردآوری و درج می شود. همچنین این گونه سایت ها معمولا دارای اتوریتی بسیار بالا و الکسای خوبی هستند. در ایران نیز وبلاگ های بسیاری وجود دارند که نوعی سایت وب 2 هستند.

بنابراین شما با ثبت نام و ایجاد وبلاگ، می توانید اقدام به درج مطلب کنید. همچنین سایت های وب 2 دارای بازدید روزانه زیادی هستند چرا که کاربران از سراسر جهان روزانه با ورود و لاگین کردن در سایت با درج و یا بروزرسانی مطالب خود، ترافیک را بالا می برند. این مورد هم جزو روش های کاربردی و بدون هزینه محسوب شده و توصیه می کنیم از آن بهره ببرید.

5- بک لینک فروم

یکی دیگر از بک لینک هایی که می توان به صورت ساده و رایگان بدست آورد، Backlink فروم نام دارد و شما برای آن ها ناچار به پرداخت هزینه نخواهید بود. به طور کلی فروم ها یکی از گزینه های مهم برای تهیه بک لینک ها محسوب شده و شما می توانید با انتشار محتوای خود در فروم ها و به همراه آن لینک گذاری خود، سایتتان را بهینه کنید.

توجه داشته باشید که این بک لینک ها بسته به تنظیمات فروم می توانند فالو و نوفالو باشند. برای مشاهده فروم ها، کافیست در گوگل سرچ کرده تا لیستی از آنها را مشاهده کنید.

6- بک لینک سوشال بوکمارک

بک لینک سوشال بوکمارک یکی دیگر از انواع بک لینک

یکی دیگر از روش های مناسب و تاثیرگذار برای بک لینک ساختن، سوشال بوکمارک نام دارد. وبسايت های خاصی وجود دارند كه به ما امكان می دهند تا لينک وب سايت يا صفحاتی از وب سايت خود را در آنجا ذخيره و به اشتراک بگذاريم. همچنین این سایت های اجتماعی به شما در جمع کردن بک لینک و افزایش ترافیک کمک می کنند.

جالب است بدانید اين روند از سال 1996 آغاز شد و در سال 2003 به شهرت رسيد. در اين وب سايت ها امكان به اشتراک گذاری بوک مارک ها توسط كلمات كليدی مانند هشتگ در توئیتير وجود دارد. به اين صورت چنين بوک مارک هايی توسط افراد ديگر به اشتراک گذاشته شده و باعث ترافیک سایتتان می شود. به طور کلی Social Bookmarking برای ايجاد فهرست منابع با اهداف آموزشی و اشتراک گذار با ديگران در زمينه های مورد علاقه بسيار مفيد و تاثیرگذار است. سایت هایی مانند Reddit، tumblr، twitter و getpocket جزو بهترین و مشهورترین این سایت ها هستند که پیشنهاد می کنیم در آن ها ثبت نام کنید.

7- بک لینک دایرکتوری

بک لینک دایرکتوری از انواع بک لینک های سئو خارجی

آخرین مورد از انواع Backlink، با نام دایرکتوری شناخته می شود. این سایت ‌ها فضای مناسبی برای لینک بیلدینگ رایگان هستند و اصلی ترین هدف آن ها ثبت‌نام اصناف مختلف در سایت آن‌هاست تا به این وسیله بتوانند به یک مرجع کامل از همه کسب و کارها تبدیل شوند.
شما می توانید با ثبت نام در این سایت ها، به راحتی مقاله خود را در آنها قرار دهید و لینک مربوطه به صفحه مورد نظرتان را درج کنید.

8- بک لینک چند گرهی یا بک لینک هرمی

در این نوع لینک سازی خارجی ما از روش چند گرهی استفاده می کنیم. به اینصورت که ابتدا برای مثال در مرحله اول لینک های بلاگی را در سطح یک قرار می دهیم. سپس به این بلاگ ها لینک دهی انجام می دهیم که به آن ها لینک سازی سطح 2 می گویند. سپس برای لینک های سطح 2 نیز شروع به لینک سازی می شود که به آن لینک سازی سطح 3 نیز می گویند و به همین روال ادامه دار خواهد شد.

9- بک لینک PBN

یک چاقوی سوئیسی که هم خطرناک است هم می تواند سبب برد شما در رقابت یا حذف دائمی شما در نتایج گوگل شود.

در این روش که به Private Blog Network نیز معروف است شما از یک سری بلاگ ها برای لینک سازی استفاده خواهید کرد و به صورت رپورتاژ به خود لینک خواهید. پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در ساخت PBN را مطالعه کنید و حتی اگر دوست دارید تا یک pbn کار قوی باشید می توانید مقاله آموزش ساخت pbn را مطالعه کنید و از تمام نکات و جزئیات برای لینک سازی شبکه ای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری
در این مقاله تخصصی سعی نمودیم شما را به بهترین و ساده ترین شکل ممکن با اهمیت لینک سازی خارجی و انواع بک لینک آشنا کنیم. توصیه می کنیم روش های گفته شده را جدی بگیرید و از همین امروز نسبت به آن ها اقدامات لازم را انجام دهید تا شما در صفحه اول گوگل ببینیم.

قبلی آموزش سئو پادکست - چطوری پادکست را سئو کنیم
بعدی آموزش ساخت پاپ آپ در سایت + نکات مهم در ساخت آن

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • bimeh-saman گفت:
    سپتامبر 22, 2021 در 1:43 ب.ظ

    ممنون ازسایت عالیتون

    پاسخ
    • محمدرضا دهقانی گفت:
      سپتامبر 26, 2021 در 3:28 ب.ظ

      مرسی از لطف شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=3545
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ