SEOEDU

آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو + ترفندهای مهم

آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

 آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو به دلیل ظرفیت ها و امکانات بی نظیری که این ابزار هوش مصنوعی دارد، شامل موارد مختلفی می شود. از تولید محتوا گرفته تا ایجاد تقویم محتوایی، حل مشکلات مربوط به تکنیکال سایت، مشاوره و آنالیز پلتفرم شما و بسیاری موارد دیگر. از آنجایی که این نوع هوش مصنوعی با تکنولوژی های روز و با قابلیت پشتیبانی از بان های مختلف ساخته شده است، شما می توانید تمام کارکردهای این ابزار را به زبان فارسی نیز دریافت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو را به صورت کامل بررسی کنیم.

معرفی وبسایت ChatGPT

آشنایی با چت جی پی تی

ChatGPT یکی از ربات های هوش مصنوعی است که از فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. این تکنولوژی کمک خواهد کرد تا بتوانید مکالمه های شبه انسانی را ایجاد نمایید. مثلا شما می توانید با وی همانند یک انسان صحبت کرده، دغدغه های خود را برای وی مطرح نموده و نیز به سوالات او پاسخ دهید.

اگر به وب سایت هایی که قسمت مکالمه آنلاین دارند رفته باشید، مشاهده خواهید کرد که سرویسی برای پرسش و پاسخ با هوش مصنوعی دارند. زمانی که مشکل خود را مطرح می کنید، به صورت خودکار به نزدیک ترین راهنمای ممکن هدایت می شوید. هوش مصنوعی چت جی پی تی نیز همانند این نوع چت بات ها عمل می کند اما مستقیما با شما تکلم کرده و با توجه به داده های خود، پاسخ تان را می دهد.

اگر می خواهید برای آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو اقدام کنید، بد نیست داده هایی را در مورد چگونگی ساخت و کارکرد این بات بدانید:

آموزش مدل چت جی پی تی در سال 2022 به اتمام رسید. این ابزار در نوامبر سال 2022 منتشر شد و داده های آن تا سپتامبر سال 2023 به روزرسانی شده اند.

کاربردهای وبسایت ChatGPT چیست؟

قبل از اینکه به آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو بپردازیم، لازم است در مورد کاربردهای این پلتفرم، نمونه مثال هایی را بیان کنیم که به شرح زیر می باشند:

نکته: نکات آموزش تولید محتوا را در مقالات بلاگ سایت و نیز دوره آموزشی داخل سایت برای شما آورده ایم.

نحوه کارکردن و ثبت نام در وب سایت چت جی پی تی

اولین قدم در آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو، ثبت نام در این پلتفرم است. کافیست طبق مراحل زیر اقدام کنید. توجه نمایید که برای انجام مراحل، باید به یک برنامه تغییر دهنده آی پی متصل باشید. اگر چنین برنامه ای ندارید، می توانید از ابزارهای واسط ایرانی مانند شکن یا الکترو استفاده نمایید که دی ان اس های دور زدن تحریم ها را دارد.

نکته: ثبت نام با ایمیل انجام می شود. با این حال اگر نیاز به شماره تلفن داشتید، می توانید از سایت های معتبر واسط، برای اجاره شماره تلفن استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با پرداخت 20 دلار در ماه، نسبت به ارتقا اکانت خود به سطح Plus اقدام کنید. آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو با اکانت های پلاس، کارآمدتر خواهد بود و مزیت های زیر را ارائه می کند:

برای استفاده از این ابزار کافیست پس از ثبت نام، در چت بات مربوطه نسبت به نوشتن پرامپت اقدام کنید. منظور از پرامپت، همان درخواست شما است که با یکسری عبارات و کلمات خاص ارائه می شود. مثلا اگر قصد دارید یک پاسخ به سوالی را بدست آورید، کافیست سوال را مطرح کرده و از چت بات بخواهید به عنوان یک فرد متخصص در آن حوزه، جواب شما را بدهد.

آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو – تولید محتوا

حال می خواهیم فرآیندهای آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو را به صورت عملی به شما آموزش دهیم. در ابتدا به سراغ تولید محتوا با این ابزار می رویم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی به دلیل استفاده از تکنولوژی NLP به خوبی با زبان انسان ها نزدیک بوده و به همین خاطر برخی از سئوکارها از هوش مصنوعی نیز استفاده می کنند. شما می توانید برای تولید محتوای بلاگ، پست ها در رسانه های اجتماعی، توضیحات محصول، مقالات و ایمیل ها از این ابزار استفاده کنید.

 با این حال تولید محتوا با این ابزار چند عیب بزرگ دارد. از نظر گوگل، تولید محتوایی با ارزش است که یونیک بوده و توسط یک نویسنده با تجربه و دانش نگارش شده باشد. تولید محتواهای ChatGPT که با ابزارهای AI قابل شناسایی هستند، برمبنای داده های از پیش نگارش شده ارائه می شوند. در نتیجه محتوای جدیدی ارائه نمی شود. به همین خاطر احتمال آن وجود دارد که گوگل، لینک صفحات با این نوع کانتنت ها را در عالی ترین پتانسیل شان رتبه بندی نکند. شما کاربران می توانید برای تولید محتوا با کیفیت بالا، از لینک سفارش تولید محتوا در سایت SEOEDU استفاده کنید که این خدمات به کسب و کارها ارائه می شوند.

نکته: با توجه به این نکات، شما باید تولید محتوا با ChatGPT را به صورت محدود و یا با ویرایش قابل توجه محتوای آن انجام دهید.

در مورد آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو در بخش تولید محتوا، از نکات و توضیحات زیر استفاده کنید:

آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو – ساخت تقویم محتوایی

یکی دیگر از کارکردهایی که می توان در آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو پرداخت، ساخت تقویم محتوایی می باشد. تقویم محتوایی را می توان یک برنامه دانست. همانطور که شما برای تک تک روزهای هفته خود پلنی دارید، چنین چیزی برای محتوا نیز صورت می گیرد.

یکی از عواملی که می تواند توجه گوگل را به سایت شما جذب کند، تولید محتوای مستمر و پویایی سایت می باشد. برای آنکه بتوانید تولید محتوای خود را کمی هوشمندانه تر و منظم تر کنید، تقویمی را تدوین می کنید. این تقویم محتوایی چند کارکرد دارد:

حال این پرسش مطرح می شود که در آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو، چگونه می توانیم یک تقویم محتوایی ایجاد کنیم. در این حالت شما می توانید از 2 طریق اقدام کنید:

نمونه ای از جدول محتوایی را در تصویر بالا مشاهده می کنید. مهم است که در آموزش سئو، با پرامپت نویسی بیشتر آشنا شوید. شما می توانید همین جدول را در ستون های بیشتر با دستورات کامل تر و با خروجی اکسل نیز دریافت کنید.

آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو – کیورد ریسرچ

مورد دیگر از آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو، به کار گرفتن این ابزار AI در بخش کیورد ریسرچ است. البته برای کیورد ریسرچ، ابزارهای خاصی به صورت مجزا وجود دارند که نتایج بهتری ارائه می دهند و توصیه می کنیم حتما نتایج آنها را درنظر داشته باشید. مثلا می توان به Kwfinder، کیورد تولز، کیورد پلنر و نیز سرچ های خود گوگل اشاره نمود.

نکته: ممکن است ChatGPT اشتباه کند و یا کلمات جدیدی را بیان نماید که قبلا جستجو نشده اند. این موارد باگ هایی هستند که باعث می شوند بگوییم از این ابزار به عنوان مکمل استفاده کنید.

در خصوص نحوه تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی می توانید نکات و مراحل زیر را درنظر بگیرید:

در قسمت بالا، تصویری را برای آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو مشاهده می کنید که از این ابزار خواستیم تا کلمات کلیدی اصلی، فرعی و  هدف کلمات کلیدی را بیان کند.

دیگر ایده های کاربردی برای استفاده از چت جی پی تی در سئو

در ادامه بررسی ترفندهای آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد که به شرح زیر هستند:

یافتن ایده برای تولید محتوا

اولین ایده ای که می توان در این بخش بیان کرد، ایجاد تاپیک های محتوایی حول یک کلمه کلیدی است. شما می توانید در استراتژی بازاریابی خود، ایده های محتوایی برای پست ها، بلاگ و موارد دیگر را از طریق ابزار ChatGPT بیابید.

یافتن کلمات کلیدی اضافه

این مورد بیشتر در زمان آپدیت محتوا بدرد می خورد. شما می توانید کلمات کلیدی اضافه را که در محتوای سایت شما قرار ندارند، از طریق این ابزار بیابید. در این حالت کافیست محتوای بلاگ را به این ابزار داده و از او بخواهید تا کلمات کلیدی که به کار نرفته اند و مرتبط به کلمه کلیدی اصلی X هستند را مشخص کند.

تولید سوالات متداول

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در آموزش وبسایت chat gpt و استفاده آن در سئو انجام دهید، تولید سوالات متداول پیرامون مقاله تان است. در این مورد، چت جی پی تی می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و با توجه به سرچ کاربران و جملات سوالی آنها، چند سوال FAQ را برای مقاله تان مشخص کند.

تولید محتواهای جزئی در دیسکریپشن یا پست کپشن

شما می توانید برای تولید محتواهای جزئی تر از این ابزار استفاده کنید. مثلا بخش کپشن ویدیو یا پست اینستاگرامی و یوتیوبی، متادیسکریشن سایت، بخش جمع بندی یا مقدمه.

تولید کدها برای طراحی و ویرایش سایت

استفاده از ChatGPT در مبحث آموزش طراحی سایت نیز قابل استفاده است. از آنجایی که سئوکارها به زبان های برنامه نویسی تسلطی ندارند، می توانند کدهای موردنیازشان را با این ابزار تولید کنند.

 

خروج از نسخه موبایل