SEOEDU

url انگیسی یا فارسی، کدام برای آدرس صفحه بهتر است

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

از پیوند یکتا فارسی استفاده کنیم یا انگلیسی؟

آخر کدام؟! url انگیسی یا url فارسی؟

امروزه یکی از سوال های اکثر سئو کاران، مربوط به url های سایت است؛ قطعا استفاده از url فارسی url انگلیسی تفاوت هایی را با یکدیگر دارند و برخی از سئو کاران، این مسئله را نمی دانند. در این مقاله، به بررسی این مسئله می پردازیم و اطلاعاتی را درباره آن، به شما می گوییم.

url چیست؟

url انگلیسی یا فارسی؟

url به لینکی که در بالای صفحه وجود دارد، گفته می شود؛ اگر نگاهی به بالای همین صفحه ای که در آن حضور دارید بیندازید، می توانید url را مشاهده کنید. url مخفف سه کلمه Uniform Resource Locator بوده و برای تعیین محل منابع به کار برده خواهد شد.
شما می توانید با خواندن مقالات ” آموزش سئو سایت “، از تاثیر url در سئو با خبر شوید.

url ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله به دو نوع انگلیسی و فارسی آن می پردازیم؛ url ها یکی از فاکتورهای مهم در سئو محسوب شده و ممکن است با رعایت کردن نکات انتخاب آن، صفحه شما چند رتبه بالا تر از حالت عادی قرار بگیرد و در نتیجه رشد مناسبی داشته باشد.

برعکس؛ اگر از url به درستی استفاده نشود، بدون شک مطلب و پست شما بعد از مدتی، افت خواهد کرد و دیگر جایگاه بالایی در گوگل نخواهد داشت و در پی آن، تعداد بازدید کننده های سایت شما با کاهش مواجه خواهد شد.

استفاده از url انگلیسی

url انگلیسی از نظم نوشتاری خاصی برخوردار است و هنگام کپی و پیست کردن، بر هم نخواهد خورد؛ استفاده از این نوع url می تواند بر روی سئوی مطالب سایت شما تاثیر نسبتا زیادی بگذارد.

البته لازم به ذکر است که سعی کنید در تمامی مطالب و مقالات سایت خود، از url های یکسان استفاده کنید؛ برای مثال اگر تا به حال از url فارسی برای مقالات استفاده می کردید، اکنون هم از همان استفاده کنید یا اگر قصد دارید که در ادامه از url انگلیسی استفاده کنید، url های مقالات قبلی را هم به انگلیسی تغییر دهید.

پیشنهاد ما این است که به راحتی کاربر فکر کنید؛ همانطور که خود گوگل نیز می گوید، کاربر مهم تر از گوگل است و مطمئنا زمانی که کاربر از یک سایت راضی باشد، گوگل آن را تشخیص می دهد و باعث می شود تا سایت رشد بسیار خوبی پیدا کند و رتبه بالاتری را در صفحات گوگل به دست بیاورد.

استفاده از url فارسی

یکی از بزرگ ترین مشکلات استفاده از url فارسی، هنگام کپی و پیست کردن رخ می دهد؛ برای مثال زمانی که شما یک url فارسی را کپی می کنید، هنگام پیست دیگر آن نوشته منظمی که هنگام در url مشاهده کردید، به نمایش در نمی آید و لینکی که شما پیست کردید، به صورت مخلوطی از چند عدد، حرف و علامت است که هیچ مفهومی ندارد.

همین امر کاربر را ” گیج ” می کند و باعث می شود تا زمانی که سایت باز نشده است، نداند که موضوع مقاله در رابطه با چه چیزی است؛ در حالی که url انگلیسی چنین مشکلی را ندارد و دقیقا به همان شکلی که کپی شده است، پیست خواهد شد و به راحتی مفهوم را بیان می کند.

از آن جایی که اکثر متخصصان سئو می دانند، استفاده از یو آر ال به استراتژی بستگی دارد؛ ممکن است شخصی استراتژی خود را بر پایه یو آر ال های فارسی و استفاده از تمامی کلمات کلیدی در آن، پایه گذاری کرده باشد یا بلعکس.

برتری های url انگلیسی بر url فارسی

می توان گفت یو آر الی که انگلیسی است، از یو ار ال فارسی، مزیت های بیشتری دارد؛ در ادامه این برتری ها را برای شما می گوییم.

کوتاه بودن

یو آر ال انگلیسی، کوتاه است و به راحتی می توان مفهوم و معنای مقاله را با دیدن یو آر ال انگلیسی، متوجه شد؛ در حالی که یو آر ال های فارسی به هیچ عنوان چنین مزیتی را ندارند و بسیار بلند هستند.

البته زمانی که آن ها را کپی می کنید، دقیقا حروف فارسی هستند که به راحتی خوانده می شوند و موضوع مقاله را می گویند، اما هنگام پیست چنین چیزی وجود ندارد و مجموعه ای از اعداد، حروف انگلیسی و علامت هایی مانند #، % و & به نمایش در می آید که مطمئنا باعث گیج شدن کاربر خواهد شد.

تاثیر بیشتر در سئو

همانطور که اکثر سئو کار های حرف ای می دانند، کوتاه بودن url تاثیر نسبتا زیادی بر روی بهینه سازی مقاله و سایت شما خواهد داشت؛ به همین منظور، استفاده از url انگلیسی به جای فارسی، پیشنهاد می شود.
به طور کلی پست هایی که نامک یا همان یو آر ال انگلیسی دارند، برای سئو مناسب هستند و نامک های فارسی از قدرت کمتری در سئو برخوردارند؛ دلیل این قدرت کم، طولانی بودن نامک است.

رضایت کاربر

از آن جایی که رضایت کاربر بسیار مهم تر از رضایت گوگل است، باید با توجه به میل و نظر کاربر، نامک را انتخاب کنید؛ اکثر کاربران در کشور ما، از نامک یا همان یو آر ال انگلیسی نسبت به فارسی رضایت بیشتری دارند و بدون شک یکی از این دلایل، کوتاه بودن نامک انگلیسی است.

تایپ راحت

با توجه به شرایط این دو نامک، قطعا تایپ یو آر ال انگیسی و به خاطر سپردن آن بسیار راحت است؛ لازم به ذکر است که تایپ url فارسی بسیار سخت و به خاطر سپردن آن غیر ممکن است و شما به هیچ عنوان نمی توانید آن را بدون استفاده از وسیله یا ابزاری، در ذهن خود بسپارید.

ایندکس سریع

موتور های جستجو، علاقه بسیار بیشتری به یو آر ال انگلیسی دارند و به راحتی آن را در سریع ترین زمان ممکن ایندکس می کنند؛ اما ایندکس url یا همان نامک های فارسی، دیرتر از نامک انگلیسی خواهد بود و از محبوبیت خاصی نزد موتور های جستجو، برخوردار نیست.

راحت تر شدن کار آنالیز

برخی از ابزار های سئو وجود دارند که می توانید با دادن یو آر ال مقاله مورد نظر، آن را بررسی و تحلیل کنید؛ این ابزار ها سازگاری مناسبی با نامک های انگلیسی دارند و استفاده از نامک های فارسی برای تحلیل، کار را بسیار سخت و دشوار می کند.

ما در مورد این نوع مسائل نیز در دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی صحبت کرده ایم و مطالب بسیار مفید که بر سئو سایت شما اثر گذار هستند و خیلی از افراد آن را هنگام طراحی سایت رعایت نمی کنند برای شما گردآوری کرده و در قالب یک دوره آموزشی کامل برای شما تهیه کرده ایم.

جمع بندی نهایی

با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل درباره سئو، مدام در حال تغییر است، نمی توان نظر خاصی را درباره استفاده از روش و اصول سئو به شما ارائه داد؛ اما نکته ای که واضح است، استفاده از url انگلیسی است.

بدون استفاده از نامک انگلیسی به جای فارسی، می تواند تاثیر نسبتا خوبی را بر روی سئوی سایت شما بگذارد.

اگر تا به حال از نامک فارسی برای مقالات خود استفاده می کردید و نتیجه نگرفته اید، حتما یو آر ال را به انگلیسی تغییر دهید و با استفاده از ابزارهای مختلف، آن را تحلیل کنید؛ مطمئن باشید نتیجه ای که می گیرید، بسیار بهتر از نتیجه ای است که با استفاده از نامک فارسی گرفته اید.

wikipedia

خروج از نسخه موبایل