SEOEDU

آموزش ساخت پاپ آپ در سایت + نکات مهم در ساخت آن

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آموزش ساخت پاپ آپ در وبسایت

به طور کلی طراحی سایت وردپرس یا هر وبسایت حرفه‌ای دیگری به عوامل زیادی بستگی دارد. یک سایت خوب در حالی که باید ظاهری زیبا داشته باشد، باید به گونه ای طراحی شود که هر کاربری بتواند به راحتی بخش مورد نظر خود را یافته و مطالعه کند. در دنیای تکنولوژی برای دستیابی به اهداف اصلی طراحی یک سایت ابزارهای گوناگونی پا به عرصه گذاشته اند. یکی از این ابزار های مفید که در بازاریابی و تبلیغ محصول شما می تواند کاربرد داشته باشد، پنجره های بازشو یا پاپ آپ هستند. پس برای آشنایی بیشتر با این ابزار ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

پاپ آپ چیست؟

تعریف پاپ آپ ، پاپ آپ چیست

پاپ آپ یکی از ابزار های کاربردی در تبلیغات آنلاین محسوب می شود. بی شک همه ی شما در ورود به یک وب سایت یا خروج از آن با پنجره های بازشو روبرو شده اید! این پنجره ها به پاپ آپ معروف بوده و در واقع عصای دست بازاریاب ها در تبلیغات یک محصول هستند. در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که چرا استفاده از این ابزار در یک سایت جایگاه مهمی دارد.

• ایجاد فرم اشتراک

یکی از راه های مشارکت بازدید کنندگان از وب سایت شما استفاده از فرم های اشتراک در ورود به سایت است. اگر سایت شما بازدید کننده ی زیادی دارد؛ پاپ آپ می تواند وسیله ای باشد که مشترکین با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند و در فرمی که در پنجره بازشو ظاهر می شود می توانید از کاربر بخواهید آدرس ایمیل خود را ثبت کند تا بتوانید از این طریق برای تبلیغات با او در تماس باشید.

• تبلیغ محتوای خاص

یکی دیگر از دلایل اهمیت این پنجره های کوچک باز شو، استفاده در تبلیغات با محتوای خاص است. در واقع می توانید با استفاده از این ابزار به تبلیغ یک کتاب الکترونی خاص بپردازید یا از این طریق راهنمای مربوط به صفحه بازدید کننده را تبلیغ نمایید.

• کاهش نرخ دفع کاربر

یکی از موارد مهم که در آنالیز سایت مورد توجه قرار می گیرد؛ مدت ماندگاری کاربر در صفحه وب شماست. طراحی یک مودال در هنگام خروج از سایت و درخواست ثبت آدرس ایمیل یا شماره تلفن برای برقراری ارتباط بیشتر می تواند بازدید کننده را برای بازدید و ماندن بیشتر در سایت ترغیب کند و روند پرش کاربر را کاهش دهد.

استفاده از پاپ آپ و کاهش سرعت سایت

استفاده از پاپ ها می توانند تاثیر بسیار زیادی بر سرعت سایت و همینطور سنگین شدن هاست بگذارند. ما در مقاله معرفی راه های افزایش سرعت سایت در مورد چگونگی بالا بردن سرعت سایت شما صحبت کرده ایم که می توانید از آن طریق مطالعه کرده و سرعت سایت خود را هرچه بیشتر و بهتر از قبل بهینه کنید.

نحوه ساخت پاپ آپ در وبسایت

برای ایجاد یک پاپ روش های زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله ابتدا روند ساخت آن را به صورت کلی شرح خواهیم داد و سپس به ذکر روش هایی در این زمینه می‌پردازیم:

برای اضافه کردن یک صفحه کوچک بازشو برای محصول خود می توانید ابتدا به قسمت مربوط به آن محصول بروید و در بخش مدیریت ویرایشگر وب سایت خود را انتخاب کنید و سپس پنجره بازشو را از طریق افزودنیهای وب سایت انتخاب و سپس سفارشی نمایید و مراحل زیر را صفحه باز شده طی نمایید:

ایجاد پاپ آپ فرم ورود

روش اول : با استفاده از کد HTML

مرحله 1 : فایل HTML را برای صفحه وب خود در Notepad باز کنید.

مرحله 2: کد زیر را در فایل HTML خود بین برچسب ها، کپی و جایگذاری کنید:

مرحله 3 : در علامت های نقل خود پیام های خود را وارد کنید و سپس تغییرات را ذخیره کرده و صفحه وب خود را بروز رسانی کنید تا پنجره بازشوی ورودی سایتتان منتشر شود.

روش دوم : با استفاده از کد JavaScript

در این روش مراحل مشابه روش اول است فقط به جای استفاده از کد HTML از کد جاوا اسکریپت زیر استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از افزونه های ورد پرس

یکی از روش های پر کاربرد برای ساخت پنجره های تبلیغاتی استقاده از افزونه های ورد پرس است. با به کاربردن این افزونه ها در وب سایت خود می توانید از پنجره های باز شوی زیادی برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید و عکس ها و فرم های خود را با این پنجره ها به نمایش بگذارید. افزونه های زیادی با کاربردهای متفاوت برای گذاشتن این صفحات تبلیغی وجود دارد که در ادامه شما را با چند نمونه مهم آن آشنا می کنیم:

  1.  افزونه ورد پرس Popup Builder
  2.  افزونه ورد پرس popup supsystic
  3.  افزونه Icegram
  4.  افزونه ورد پرس ninja popup

ما در دوره طراحی سایت وردپرس پلاس به شما نکات بسیار مهمی را درمورد ساخت پاپ آپ گفته ایم که شما در زیر می توانید 5 مورد از این نکات را مشاهده و مطالعه کنید. همچنین می توانید از مقاله آموزش طراحی سایت با وردپرس استفاده کنید.

5 توصیه مهم در استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو

1. استفاده از این ابزار در مواقع ضروری

استفاده زیاد از این پنجره ها ممکن است برای کاربر آزار دهنده باشد. از این رو تنها برای اهداف اصلی خود از این ابزار تبلیغی استفاده کنید تا بتوانید ارتباطات خود با بازدید کننده را به سطح بالاتری برسانید. 2. غنی کردن تجربه کاربر

هر بازدید کننده سایت شما بعد از خواندن مطالب شما، صفحه را ترک می کنند. پس سعی کنید با استفاده درست از این ابزار بدون اینکه به تجربه کاربر آسیب وارد شود و باعث عدم حضور دوباره او در وب سایت شما شود با استفاده از فرم های خروجی و ثبت اطلاعاتش در جهت برقراری ارتباط مجدد با کاربر تلاش کنید.

3. پاپ خود را از نظر بصری سبک کنید

پنجره های بازشو معمولاً به صورت ناگهانی ظاهر می شوند؛ پس حتما رنگ آنها با صفحه زمینه یکی باشد، همچنین از متن های کوچک استفاده کنید و توجه داشته باشید که ایجاد یک نسخه بهینه از آن برای موبایل ضروری است.

4. زمانبندی نمایش پنجره باز شو

معمولاً برای زمانبندی نمایش این ابزار استراتژی خاصی وجود ندارد ولی باید سعی کنید در زمان های مختلف این ابزار را امتحان کنید تا به نتایج واقعی برسید.

5. ایجاد پنجره های مشوق

سعی کنید از بازشوهایی استفاده نمایید که به محتوای اصلی ارزش ببخشد. در واقع مطالب و عنوان بازشو در زمینه ی متن اصلی باشد تا مشوقی برای حضور دوباره کاربر باشد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم پنجره های باز شو در جذب و تشویق کاربر برای حضور دوباره در سایت بسیار موثر هستند. و این موارد از مهمترین اهداف سئو سایت محسوب می شوند. پس استفاده درست از این ابزار تبلیغی می تواند بطور مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد و شما را در رتبه بندی گوگل جابه جا کند.

ولی با توجه به توصیه های ذکر شده باید بدانیم از چه نوع پنجره ی بازشویی و در چه زمانی استفاده کنیم چرا که سیستم آنالیز گوگل به گونه ای طراحی شده که پاپ های مزاحم را تشخیص می دهد و رتبه ی سایت شما را کاهش می دهد. پس قبل از ایجاد هر گونه پنجره ی بازشویی با اصول و قواعد آن آشنایی پیدا کنید تا به نتیجه ی مطلوب خود برای بازاریابی محصوتان دست پیدا کنید.

ما در دوره آموزش سئو از آکادمی seoedu سعی کردیم تا نکات بسیار مهم در زمینه فروش های زیاد در وبسایت برای شما آماده نماییم.

خروج از نسخه موبایل