SEOEDU

علت ایندکس نشدن تصاویر چیست؟

امتیاز ۴.۶۷ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

یکی از موضوعات بسیار مهم در مبحث سئو تکنیکال و چالش برخی از صاحبین کسب و کار، به ویژه افرادی که تصاویر سایتشان برای آن ها اهمیت بالایی داشته و میتواند ترافیک زیادی را برای سایتشان به ارمغان آورد، مسئله ایندکس نشدن تصاویر می باشد.

در این مطلب سعی داریم تا به صورت ریشه ای مشکل ایندکس نشدن تصاویر سایت را حل کرده و این چالش را برطرف نماییم.

ایندکس (index ) شدن اطلاعات یک وبسایت به چه معناست؟

معنای لغت ایندکس معادل شاخص است و تمامی موتورهای جست و جو بر اساس شاخص های موجود اطلاعات را از پایگاه داده های خود به کاربران مختلف ارائه می دهند. فعالیت موتورهای جست و جو به این صورت است که پس از جست و جوی فضای اینترنت و تمام اطلاعات قرار گرفته شده در وبسایت های مختلف، اطلاعاتی که بیشترین ارتباط را با کلمه ی کلیدی جست و جو شده توسط کاربر دارد را، در نتایج جست و جو قرار می دهند.
بد نیست بدانید، یکی از سوال های رایج کاربران و علاقه مندان به آموزش سئو و بهینه سازی سایت، درباره ی بهبود رتبه گوگل بدون استفاده از Backlink است که ما در یک مقاله اختصاصی با عنوان گرفتن رتبه بدون بک لینک ممکن است؟، به آن پاسخ داده ایم.

علت ایندکس نشدن تصاویر در وبسایت های مختلف چیست؟

در قسمت قبل به عملکرد ایندکس شدن اطلاعات موجود در وبسایت های مختلف اشاره کردیم، اکنون به بررسی علت ایندکس نشدن تصاویر خواهیم پرداخت.

چرا تصاویر در گوگل ایندکس نمیشود؟

همچنین از دیگر نکاتی که در ارتباط با این مشکل وجود دارد، این است که برای دسترسی پیدا کردن به تمامی پوشه های موجود در ساب دامین، دسترسی به 755 تغییر داده شود.
کاربران عزیز با توجه به اهمیت بهینه سازی موتور جست و جو و استفاده از آن برای افزایش رتبه ی وبسایت، می توانید به دیگر مقالات موجود در وبسایت Seoedu مراجعه کنید و از قسمت آموزش رایگان سئو قرار گرفته شده در این سایت، بهره مند شوید. توجه داشته باشید که با دیدن دوره های آموزشی بهینه سئو، می توانید در زمینه ی کسب رتبه برای وبسایت خود موفق تر باشید.

علت اصلی ایندکس نشدن تصاویر وبسایت وردپرسی بر روی کلود فلیر چیست و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

تمامی افرادی که وبسایتی را با استفاده از وردپرس طراحی می کنند، با استفاده از اس اس ال برای مسائل مربوط به سئو رسیدگی می کنند و برای انجام دادن چنین فعالیتی از سی دی ان یا همان سیستم توزیع محتوا استفاده می شود. سی دی ان به راحتی یک کپی کامل از محتوای موجود در وبسایت را بر روی سرور های مختلف جغرافیایی قرار داده و هنگامی که کاربران کلمه کلیدی هایی که با استفاده از آن ها محتوا تولید شده است را جست وجو می کنند، با بالاترین سرعت ممکن اطلاعات در نتایج جست و جو قرار داده می شود.

مشکل اصلی در این باره که سبب ایندکس نشدن تصویرهای موجود در وبسایت شده است، ایندکس نشدن تصاویر موجود در وبسایت های اس اس ال است که وارد سامانه ی توزیع می شوند. امکان به وجود آمدن این مشکل برای سایت های وردپرس وجود دارد و این مشکل تعداد ورودی های وبسایت را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد زیرا در بسیاری از مواقع کاربران با استفاده از Google image search وارد وبسایت می شوند.
اما روش برطرف کردن این مشکل به شرح زیر خواهد بود.
بر خلاف تصویر بسیاری از افراد، روش حل این شکل بسیار ساده است و می توان با استفاده قطعه کد قرار گرفته شده در قسمت زیر مشکل را به ساده ترین حالت ممکن برطرف ساخت.
توجه داشته باشید قطعه کد اشاره شده باید در انتهای فایل functions.php اضافه شود تا مشکل ایندکس نشدن تصاویر برطرف شود.

function wpseo_cdn_filter( $uri )
{
return str_replace( ‘http://example.com’, ‘http://cdn.example.com’, $uri );
}
add_filter( ‘wpseo_xml_sitemap_img_src’, ‘wpseo_cdn_filter'(

نتیجه گیری
آمار نشان داده است که یکی از رایج ترین مشکلات وبمسترها، ایندکس نشدن تصاویر موجود در وبسایت توسط گوگل است. به همین دلیل در این مطلب سعی نمودیم به بهترین و راحت ترین شکل ممکن، این معضل را مورد بررسی قرار دهیم.

خروج از نسخه موبایل