سبد خرید 0

سئو تکنیکال، آموزش قدم به قدم از 0 تا 100

سئو به عنوان بطن موفقیت یک وبسایت در دنیای امروزی دارای انواعی است. یکی از انواع سئو، سئو فنی یا سئو تکنیکال است که در واقع به بهینه‌سازی وب‌سایت و سرور اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و فهرست کنند (برای کمک به بهبود رتبه‌بندی ارگانیک). شاید در قدم اول سئو تکنیکال و ویژگی­های آن چندان ساده به نظر نرسند، اما ما در این مطلب از دوره آموزش سئو توسط seoedu به زبان ساده توضیح خواهیم داد که هنگام کار بر روی جنبه‌­های فنی یا به عبارتی سئو تکنیکال وب سایت خود باید به چه چیزهایی توجه کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سئو تکنیکال را به طور کامل برایتان شرح دهیم و مراحل سئو تکنیکال به همراه چک لیست آن را ارائه دهیم.

H1 prev ui

سئو تکنیکال چیست؟

تکنیکال چیست

در پاسخ به این سوال که سئو تکنیکال چیست باید بگوییم، سئو فنی یا سئو تکنیکال به بهبود جنبه­‌های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. در واقع سئو تکنیکال فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل است که صفحات شما را پیدا کرده، بخزند، درک کنند و فهرست کنند. باید بدانید که هدف یافتن و بهبود رتبه برتر است. پس از آموزش سئو داخلی و یادگیری موارد لازم باید گفت، سئو تکنیکال بخشی از سئو داخلی یا سئو درون صفحه است که بر بهبود المان‌­های وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو و بهبود درک موتورهای جستجو نسبت به وب سایت شما تمرکز دارد.

Technical SEO زیرمجموعه‌ای از سئو است که شامل بهینه‌سازی زیرساخت وب‌سایت شما می‌شود تا بتوان آن را به راحتی توسط موتورهای جستجو، جستجو و فهرست کرد. همچنین با اجزای فنی وب سایت شما مانند نقشه سایت، سرعت صفحه، ساختار URL، طرحواره، ناوبری سایت و موارد دیگر سروکار دارد. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو جذب کنید، داشتن یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده ضروری است، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، طراحی و محتوای با کیفیت برای سایت، علی­‌رغم تلاش فراوان بی‌فایده می‌شود.

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه سازی کنید؟

هدف اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو این است که آن­ها می­‌خواهند بهترین نتایج ممکن و جذاب‌­ترین پاسخ­‌ها را به کاربران و مخاطبان مربوطه به نمایش قرار دهند. بنابراین ربات­‌های گوگل یا به عبارتی گوگل اسپایدرها صفحات وب­سایت‌­ها را بر اساس عوامل متعدد و فاکتورهای رتبه دهی خزیده و ارزیابی و تجزیه و تحلیل می­‌کنند. برخی از عوامل همانند سرعت بارگذاری صفحه و یا میزان سازگاری وب سایت با گوشی همراه، بر اساس تجربه کاربر است. سایر عوامل و فاکتورهای رتبه دهی به ربات­‌های موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که صفحات شما در مورد چه موضوعی است و چه ساختاری دارد. این همان کاری است که داده‌­های ساختار یافته انجام می‌­دهند. بنابراین سئو تکنیکال به عنوان یکی از انواع سئو، به موتورهای جستجو کمک می‌­کند تا بهتر در سایت  شما  بخزند و موضوع آن را درک کنند و برحسب فاکتورهای رتبه دهی و میزان بهینه بودن به وبسایت شما رتبه دهند و در نهایت بتوانید رنکینگ برتر گوگل را کسب کنید . 

اما در مقابل اگر در سایت خود اشتباهات فنی جدی مرتکب شوید و از سئو تکنیکال استفاده نکنید، ممکن است برای شما گران تمام شود. بطور کلی، سئو فنی یا سئو تکنیکال مهم است؛ زیرا اساساً تضمین می­‌‌کند که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و عاری از هرگونه مشکل فنی است که مانع از درک و رتبه بندی آن توسط موتورهای جستجو می­‌شود. برای جذب ترافیک ارگانیک و تبدیل آن ترافیک به مشتری باید سئو فنی را پیاده سازی کنید.

بسیاری از صاحبان وب سایت اهمیت سئو و محتوا را در صفحه می‌­دانند و همواره آموزش سئو را فرا می‌­گیرند؛ اما سئو تکنیکال را نادیده می‌گیرند؛ زیرا به نظر “پیچیده” می‌­رسد. اما، در واقع، سئو تکنیکال و آموزش سئو تکنیکال بسیار مهم است. سئو تکنیکال شامل تمام اجزایی است که وب سایت شما را سریع، موبایل پسند، آسان برای ناوبری، کاربر پسند و کاربردی می‌­کند. بدون آن، ممکن است سایت جذابی داشته باشید که به کندی بارگیری می‌شود، قابل استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه نیست، کاربران را به اطلاعاتی که نیاز دارند هدایت نمی‌کند، یا هنگامی که کاربران سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند یا محصولات شما را بخرند، دچار مشکل می‌شوند.

مزیت نهایی سئو تکنیکال این است که اگر یک سایت کاملاً بهینه داشته باشید، احتمالاً ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می­‌کنید، اما مزایای فردی بی شماری برای پیاده سازی سئو فنی وجود دارد. همه‌­ی این مزایا مربوط به آسان‌تر کردن خزیدن، فهرست‌بندی و پیمایش وب‌سایت شما است تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری از وب‌سایت را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

برخی از مزایای سئو تکنیکال شامل موارد زیر است

پایبندی به بهترین شیوه‌های گوگل برای بهینه سازی وب سایت

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل که کاربران می‌توانند از هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشند

اطمینان از بارگیری سریع وب سایت شما برای همه کاربران

خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان کنید

حذف پاپ آپ‌ها و سایر عناصر مزاحم که مانع تجربه کاربر می‌شوند

سایت شما را برای کاربران آسان می‌کند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند

ایمن نگه داشتن وب سایت شما

ایجاد یک ساختار URL مناسب برای موتورهای جستجو

حذف لینک شکسته و صفحات بی ارزش از وب سایت شما

افزودن داده‌های ساختار یافته برای بهبود نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو

شامل یک فایل robots.txt برای نشان دادن به موتورهای جستجو چه چیزی را بخزند (و چه چیزی را نباید بخزند)

تنظیم نقشه سایت به عنوان "نقشه راه" برای وب سایت خود برای بهبود نمایه سازی

با سئو تکنیکال ارزش سایت خود را نشان دهید و
رتبه های برتر را قورت دهید

بهبود سئوی فنی وب سایت شما باعث می‌­شود محتوای با کیفیت شما در کانون توجه صفحات وب باقی بماند و می‌­تواند درک ارزش سایت شما را افزایش دهد. اگر استراتژی سئوی کلمات کلیدی استثنایی را اجرا کرد­­ه‌­اید، بهینه سازی سایت برای سئو فنی می­‌تواند اطمینان حاصل کند که محتوای ارزشمند شما به مخاطبان مورد نظر شما می‌­رسد و رتبه بندی نتایج جستجو را حفظ می­‌کند. بهینه سازی سایت شما برای سئوی فنی می­‌تواند رتبه شما را به دو روش کلیدی بهبود بخشد: جذب و حفظ بازدیدکنندگان و اجازه دادن به خزنده‌­ها برای اسکن آسان محتوای شما. 

سئو تکنیکال ارزش سایت خود را نشان دهید prev ui

سایت‌­هایی که با موفقیت برای SEO فنی بهینه شده‌­اند، تجربه کاربری دلپذیری را با زمان بارگذاری سریع و لینک­‌های قابل اعتماد و حاصل از یک آموزش سئو خارجی اصولی را ارائه می­‌دهند. Seoedu هم از این قائده مستثنی نیست. ضمن ارائه خدمات سئو، طراحی سایت فروشگاهی و خدمات طراحی سایت، شما را در زمینه سئو تکنیکال و اصول آن راهنمایی می‌کند. این مسئله تضمین می­‌کند که بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است با صفحات شما تعامل داشته باشند و رتبه بندی نتایج جستجوی شما را افزایش دهد. سایت‌هایی که برای عنکبوت‌ها و خزنده‌ها بهینه‌سازی شده‌اند نیز شانس بیشتری برای رتبه‌بندی چشمگیر در نتایج موتورهای جستجوی اصلی دارند.

ویژگی‌های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟

چند ویژگی کلیدی برای یک وب سایت بهینه شده فنی یا سایت پیرو سئو تکنیکال وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد هر یک چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شوند.

های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟

چگونه می‌توان سئوی فنی را بهبود بخشید؟

برای بهبود سئو تکنیکال، این چک لیست سئو تکنیکال را دنبال کنید:

می توان سئوی فنی را بهبود بخشید؟

لایه سوکت­های امن یا (SSL) یک پروتکل امنیتی است که برای ایجاد پیوندهای رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر ایجاد شده­است. SSLها اغلب در سایت هایی وجود دارند که شامل دریافت و ذخیره اطلاعات شخصی شما مانند خرید کارت اعتباری است. موتورهای جستجوی بزرگ اخیراً یک سیستم اطلاع رسانی را برای هشدار به کاربران در مورد ورود به سایت­های بدون SSL پیاده سازی کرده­اند. استفاده از SSL سایت می­تواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو کاربران را از صفحه وب شما هدایت نمی­کنند و می­تواند به حفظ رتبه بندی نتایج جستجوی شما کمک کند. به منظور اعمال SSL در صفحات وب خود، می­توانید یک گواهی امنیتی در دامنه وب سایت خود نصب کنید و وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

کاربران احتمالاً، وب سایتی را که بارگذاری آن خیلی طول می­کشد، رها می کنند. اطمینان از اینکه زمان بارگذاری وب سایت شما برای کاربران شما مناسب است، ممکن است زمان صرف تعامل با محتوای شما را افزایش دهد و رتبه نتایج جستجوی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، موتورهای جستجوی اصلی اکنون سرعت بارگذاری را به عنوان معیاری برای رتبه بندی نتایج تجزیه و تحلیل می کنند. برای کاهش زمان بارگذاری سایت خود، فشرده سازی تصاویر بزرگ و فایل­های غنی را به محتوای کوچک­تر و قابل مدیریت­تر در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید کش مرورگر، پیاده‌سازی یک شبکه تحویل محتوا و حذف اسکریپت‌ها و فایل‌های استفاده نشده را برای بهبود زمان بارگذاری سایت و افزایش سرعت سایت خود در نظر بگیرید.

صفحات 404 صفحاتی هستند که دیگر وجود ندارند، اگرچه پیوندهای آن­ها هنوز در صفحه وب شما وجود دارد. حذف این صفحات یک راه عالی دیگر برای بهبود سئوی فنی یا سئو تکنیکال سایت شما است. محتمل­ترین دلیل 404ها و لینک­های شکسته این است که شما صفحه­ای داشتید که در ابتدا در یک URL خاص زندگی می­کرد، اما URL را تغییر دادید یا به صفحه نیاز نداشتید، بنابراین آن را حذف کردید. هنگامی که هر یک از این موارد رخ می­دهد، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به کاربران خود اجازه دهید به صفحات جدید ارسال شوند. وقتی صفحه­ای خراب می­شود، ربات­های اسکن کننده مانند عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو نمی­توانند با موفقیت در سایت شما حرکت کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از کد 404 و لینک­های شکسته است می­تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رتبه نتایج جستجو را در راستای تکنیکال سئو بهبود بخشد.

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یکی از صفحات وب شما ظاهر می­شود. محتوای تکراری می­تواند ربات­های خزنده و عنکبوتی را گیج کند و ممکن است برای کاربران شما اضافی به نظر برسد. برای جلوگیری از این امر و بهینه سازی سایت خود برای سئوی فنی یا سئو تکنیکال، حتماً محتوای تکراری را از وب سایت خود حذف کنید. محتوای تکراری ممکن است یکسان یا مشابه باشد. در هر صورت، به دقت صفحات وب خود را برای این نوع اطلاعات اسکن کنید و هر گونه محتوای اضافی را حذف کنید.

یکی از روش­های پیروی از seo تکنیکال، استفاده از سایت مپ یا نقشه سایت است. نقشه سایت XML پروتکلی است که به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا موتورهای جستجوی اصلی را از URLهای موجود برای خزیدن مطلع کند. این یک راه عالی برای اطمینان از دیده شدن سایت شما و افزایش توجه عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو است.

بهترین روش‌های سئو تکنیکال که موجب پیشرفت شما می‌شود.

در زیر لیستی از بهترین شیوه­‌های رایج سئو فنی یا سئو تکنیکال آورده شده‌­است که خدمت‌تان شرح می­‌دهیم.

روش ها prev ui
colorful signs with different domains prev ui

یک دامنه ترجیحی را مشخص کنید

دامنه ترجیحی یک نکته ساده SEO است که می­‌تواند سازگاری سایت شما با خزنده‌­های موتور جستجو را تا حد زیادی افزایش دهد. به‌روزرسانی تنظیمات دامنه دلخواه شما می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد کدام یک از صفحات وب شما برای خزیدن مناسب‌تر است. به عنوان مثال، گوگل، www.wesbite.com و website.com را به عنوان دو سایت متفاوت تفسیر می­‌کند و می­‌تواند آن­ها را به عنوان محتوای تکراری اشتباه بگیرد. برای بهبود بهینه سازی فنی وب سایت خود، حتما تنظیمات دامنه دلخواه خود را در گوگل به روز کنید.

Robots.txt را بهینه کنید

فایل robot.txt پسوند فایلی است که به ربات‌­های موتورهای جستجو می گوید کدام صفحات سایت شما را بخزند. بهینه‌سازی فایل robots.txt برای هدایت خزنده‌ها به بهترین و مرتبط‌ترین اطلاعات شما، راهی عالی برای بهبود رتبه‌بندی نتایج موتور جستجو و افزایش ترافیک به سایت شما است.

robot blank sign1 prev ui
8426454 39189291 prev ui

ساختار URL خود را بهینه کنید

بهینه سازی ساختار URL برای تشخیص آسان توسط کاربران و ربات موتور جستجو، گام مهمی در بهینه سازی فنی وب سایت شما است. برای اطمینان از اینکه URL شما برای موفقیت بهینه شده است، چک لیست زیر را در نظر بگیرید:

  • URL هر صفحه را برای ارتباط ویرایش کنید.
  • از یک ساختار URL استاندارد پیروی کنید.
  • آن را ساده نگه دارید.
  • از کلمه کلیدی اصلی خود در URL مورد نظر استفاده کنید
  • برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید.
  • در صورت لزوم از تگ‌­های متعارف استفاده کنید.

ناوبری و ساختار سایت

در خصوص ناوبری و ساختار سایت باید گفت، یک وب سایت منسجم و به راحتی قابل پیمایش، ممکن است به جذب کاربران و افزایش سازگاری وب سایت شما با ربات­‌های خزنده کمک کند. این مراحل را برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی ناوبری و ساختار وب‌سایت خود دنبال کنید:

  • یک سلسله مراتب برای سازماندهی اطلاعات خود ایجاد کنید.
  • از ساختار URL استفاده کنید که با سلسله مراتب شما مطابقت دارد.
  • ناوبری سایت خود را در HTMLیا CSS ایجاد کنید.
  • از ساختار ناوبری با عمق کم استفاده کنید.
  • صفحات ناوبری اصلی خود را در یک هدر در صفحه اصلی خود فهرست کنید.
  • یک ساختار پیوند داخلی جامع ایجاد کنید.
11668784 209453651 prev ui
website breadcrumbs

منوهای خرده نان یا بردکرامب

منوهای بردکرامب سیستم‌­های ناوبری هستند که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی کاربر در یک وب سایت ارائه می­‌دهند. این نوار پیمایش ثانویه یک راه عالی برای افزودن راحتی به تجربه کاربری شما با فراهم کردن زمینه‌­ای برای تعامل کاربر با محتوای شما است. منوهای Breadcrumb یک گزینه ناوبری اضافی هستند که ممکن است به افزایش قابلیت استفاده سایت شما و ارتقای رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کنند.

بهینه سازی صفحه 404

بهترین راه برای بهینه سازی صفحات 404 در وب سایت شما این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران لینک­‌های شکسته را دنبال نمی­‌کنند. راه­‌های مختلفی برای نظارت و بهینه سازی صفحات ارور 404 وجود دارد، شما می‌­توانید از ابزارهایی برای این کار استفاده کنید. از جمله کنسول جستجوی گوگل (ابزارهای وب مستر سابق گوگل) و گوگل آنالیتیکس. همچنین جهت رفع ارورهای سرچ کنسول روی URL INSPECT کلیک کنید، جزئیات بیشتری در مورد خطاها دریافت کنید، روی URL TEST LIVE کلیک کنید، خطا را برطرف کنید و درخواست ایندکس کنید، در نهایت به عقب برگردید و روی VALIDATE FIX کلیک کنید

21586054 Na Nov 261 prev ui
8412820 39071631 prev ui

XML بهینه سازی نقشه سایت

بهینه سازی نقشه سایت XML ممکن است به موفقیت سئوی فنی شما کمک کند. ابزارها و پلاگین­‌های مختلفی برای نظارت و بهینه سازی نقشه سایت شما به صورت خودکار وجود دارد. همچنین می‌­توانید نقشه سایت خود را به صورت دستی بهینه کنید و آن را برای بررسی به گوگل ارسال کنید. هنگام بهینه سازی نقشه سایت خود، مطمئن شوید که صفحات با بالاترین کیفیت خود را در اولویت قرار دهید تا بهترین محتوای خود را در معرض دید قرار دهید.

بهینه سازی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت برای یک وب سایت بهینه شده فنی بسیار مهم است. چند راه مختلف وجود دارد که می‌­توانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، از جمله:

  • فعال کردن فشرده سازی
  • کوچک کردن جاوا اسکریپت، CSS و HTML
  • کاهش ریدایرکت­ها
  • استفاده از کش مرورگر
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا
  • بهینه سازی تصاویر

در ادامه به توضیح روش های افزایش سرعت سایت می‌پردازیم

9932805 Speed Test Freepik1 prev ui
9175330 65321 scaled

سازگاری با موبایل

اطمینان از سازگاری وب‌سایت شما با گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های قابل حمل، یک عمل مهم در یک سایت بهینه‌سازی فنی است. شما می­‌توانید سازگاری تلفن همراه خود را با موارد زیر بهینه کنید:

  • تست سایت خود با استفاده از ابزار سازگار با موبایل گوگل
  • استفاده از قالب وردپرس واکنش گرا
  • انتخاب یک میزبان وب قابل اعتماد
  • طراحی مجدد پنجره­‌های بازشو برای مرورگرهای تلفن همراه
  • ساخت اپلیکیشن موبایل

اسکیما یا زبان نشانه گذاری سایت

نشانه گذاری اسکیما یک استراتژی جدید و کمتر شناخته شده سئو است. در حالی که کمتر از آن استفاده می­‌شود، یکی از تاثیرگذارترین پیاده سازی‌­هایی است که می­‌توانید برای وب سایت خود انجام دهید. به بیان ساده، کدی است که به موتورهای جستجو در نمایش اطلاعات مرتبط کمک می‌­کند.

6640348 231651 prev ui
18954526 60765331 prev ui

ریدایرکت چیست؟

در پاسخ به این سوال که ریدایرکت چیست باید گفت ریدایرکت زمانی اتفاق می‌­افتد که شخصی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری ارسال شود. اغلب، صاحب سایت، صفحه را حذف می­‌کند و یک تغییر مسیر یا ریدایرکت برای ارسال بازدیدکنندگان و خزنده‌­های موتور جستجو به صفحه مربوطه تنظیم می‌­کند. رویکردی بسیار بهتر از ارائه یک پیام آزاردهنده و کاربر برای شکستن پیام 404. ریدایرکت­‌ها نقش مهمی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و سئوکاران دارند.

آشنایی با سئو تکنیکال و سئو فنی

سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست؟ همانطور که در ابتدای صفحه راجع به این پرسش صحبت کردیم، سئو تکنیکال به معنای بهینه سازی یک وب سایت از جنبه فنی برای موتورهای جستجو است. معمولا بهینه سازی‌ها در بخش سئو تکنیکال مرتبط با مجموعه‌ای از کارها در پشت صحنه است که کاربر آنها را کمتر مشاهده می‌کند. هرچند برخی کارها از جمله بهینه سازی سرعت، افزودن برخی تگ‌ها و اِلمان‌ها می‌تواند برای کاربر تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند.

  • بررسی وضعیت سئو تکنیکال

بهبود سئو فنی هر سایتی در قدم اول با بررسی وضعیت آن مشخص می‌شود. به همین خاطر می‌خواهیم پیش از آنکه بیشتر راجع به این مبحث صحبت کنیم، ابزاری را برای تحلیل وضعیت این بخش از سئو سایت شما پیشنهاد دهیم.

  • نرم افزار اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog).
  • سرچ کنسول (Google Search Console).
  • جی تی متریکس (GTMetrix).

با این مقدمه اجمالی در ادامه مطلب همراه ما باشید تا این ابزارها را بیشتر به شما معرفی کنیم.

آشنایی با سئو تکنیکال و ابزارهای بررسی وضعیت آن در سایت

اهمیت سئو تکنیکال برای بهینه سازی سایت در چیست؟

دلایل و موضوعات بسیار زیادی را می‌توان در مورد اهمیت سئو تکنیکال برای بهینه سازی سایت بیان نمود که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • بهبود تجربه کاربری

بخشی از مشکلاتی که مرتبط با ارورهای سئو تکنیکال سایت می‌شوند، مستقیما بر تجربه کاربران اثرگذار هستند. از جمله می‌توان به سرعت پایین صفحات، لینک‌های شکسته، خطاهای 404 و غیره اشاره نمود. این موارد می‌توانند عملکرد ضعیفی را برای تعامل با سایت شما ایجاد کنند که سئو فنی آنها را برطرف می‌نماید.

  • جلوگیری از افت رتبه

خطاهای سایت می‌توانند بر رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت شما تاثیرگذار بوده و منجر به افت رتبه در نتایج SERP یا حذف آنها شود.

  • ایندکس کردن

شاید بتوان 3 دلیل مهم بودن اقدامات سئو تکنیکال را رفع مشکلات ایندکس سایت دانست. بدین معنا که سایت شما در نتایج جستجو ثبت شده و می‌تواند به کاربران نمایش داده شود. به دلیل محدود بودن ظرفیت ربات‌های خزش گوگل، تلاش خزیدن اولویت بندی شده و کراول بادجت در این قسمت مهم است. زمانی که سایت شما از نظر سئو تکنیکال مشکلی نداشته باشد، خزیدن سریع‌تر انجام شده و صفحات بی مورد بدون اتلاف بودجه کراول خزش نمی‌شوند.

اهمیت سئو تکنیکال چیست؟

اهداف سئو تکنیکال در سایت چیست؟

همانطور که در بخش قبل راجع به اینکه سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست توضیح دادیم، به مجموعه اقداماتی که برای بهینه سازی سایت و سرور جهت دسترسی سریع تر، ایندکس بهتر و افزایش رنکینگ توسط موتور جستجو انجام می شوند، سئو فنی گفته می شود. با این حال ممکن است برای شما این پرسش مطرح شود که هدف ما از بهینه سازی تکنیکال یک سایت چیست؟ در این خصوص می توان به چند مورد دیگر اشاره کرد که عبارتند از:

  • بهینه سازی سرعت سایت:

یکی از فاکتورهای مستقیم در رتبه بندی سایت شما توسط گوگل، سرعت بارگذاری آن است. از سوی دیگر، برای آنکه نرخ فرار (Bounce Rate) کاربران را کاهش داده و افراد بیشتری را برای سایت خود جذب کنید، می بایست سرعت سایت را بیشتر نمایید. سایت های سریع، تجربه کاربری بسیار خوبی را برای کاربر ایجاد می کنند که به ایجاد یک ذهنیت مثبت از سایت و برند شما و افزایش اعتماد وی کمک خواهد کرد.

  • جلوگیری از تجربه کاربری نامناسب:

گوگل همواره تلاش می کند وب سایت هایی که برای کاربران خوشایند باشد را پروموت نماید. سئو تکنیکال با یکسری اقدامات نظیر حذف ریدایرکت ها، لینک های شکسته، محتواهای کپی، موبایل فرندلی کردن و افزایش سرعت سایت در راستای این هدف گام برمی دارد.

  • بهینه سازی ساختار سایت:

یکی دیگر از اهدافی که می بایست برای سئو تکنیکال درنظر گرفت، اصلاح کردن ساختار وب سایت شما است. بهبود سئو فنی سایت با تصحیح اجزای مختلف آن اعم از ساختار لینک ها، توضیحات متا، عناوین، تگ های هدر، اضافه کردن سایت مپ و غیره انجام می شود. اگر نمی‌دانید سایت مپ چیست؟ پیشنهاد می کنیم مقاله آن را در سایت ما مطالعه کنید.

اهداف سئو تکنیکال در سایت چیست؟

بخش های مختلف سئو تکنیکال در سایت چیست؟

ممکن است شما هم از تعاریفی که در بخش های قبل بیان کردیم، ساختار درستی در مورد سئو تکنیکال در ذهن خود مجسم نکرده باشید. در این حالت می توان این نوع سئو را به چند دسته زیر تقسیم کرد که عبارتند از:

  • خزش و کراول شدن | Crawlability
  • ایندکس شدن | Indexability
  • در دسترس بودن یا رندر شدن | Accessibility – Rendering
  • رتبه بندی | Rankability
  • کلیک شدن | Clickability

هر کدام از این موارد، نیازمند تکنیک های سئو فنی و تکنیکال هستند که می توانید آنها را به صورت تجربی در دوره منتورینگ سئو بیاموزید. ترتیب اهمیت این بخش ها را می توان در تصویر زیر در قالب یک هرم مشاهده کرد که به شکل زیر می باشند:

بخش های مختلف سئو تکنیکال در سایت

اصول سئو تکنیکال کدامند؟

سئو تکنیکال پتانسیل سایت شما را در جذب ترافیک، بالا بردن ارزش سایت و ایندکس و کراول آن افزایش می‌دهد. در کل 3 فاکتور را می‌توان به عنوان اصول اساسی سئو معرفی نمود که به شرح زیر می‌باشند:

  • فراهم کردن دسترسی به خزش سایت

گوگل بات‌ها، بازوان موتورهای جستجو هستند که وظیفه خزش سایت شما را دارند. یک اصل مهم در اقدامات سئو تکنیکال آن است که موانع موجود از سر راه این ربات‌ها برداشته شده و خزش و ایندکس سایت را تسهیل کنند. همچنین شما می‌توانید با وضع یکسری قوانین در فایل ربات سایت یا متاتگ‌ (index) خود، خزش صفحات مختلف سایت را کنترل کنید. مثلا صفحات حساب کاربری یا صفحاتی که ارزش کمی برای ورودی ارگانیک دارند.

  • بهینه سازی ساختار سایت

هر وب سایتی یک معماری یا ساختار خاص دارد که صفحات در قالب این چهارچوب تعریف می‌شوند. مثلا در بخش بلاگ یک سایت فروشگاهی لوازم جانبی موبایل، معمولا دسته‌بندی‌های موبایل، هندزفری‌ها، گجت‌ها، اکسسوری‌های موبایل و غیره وجود دارند که تمام مقالات تولید محتوا در دسته بندی خود قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود ساختار سایت به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند حداکثر با 3 کلیک به مقاله یا صفحه مدنظر خود برسد. در این بخش بهتر است از علم Information Architecture یا سازماندهی اطلاعات در وب سایت‌ها استفاده کنید.

نکته: در ایجاد ساختار سایت، این کار بدنبال انجام تحقیق کلمات کلیدی انجام شده و بهتر است چنین معماری‌هایی به صورت هرمی باشند.

  • بهبود تجربه کاربری

از آنجایی که UX و SEO پارامترهایی مشترکی دارند، بهبود آن منجر به کسب نتایج بهتر برای سئو سایت می‌شود. در این بخش کارهایی که سئو تکنیکال در جهت بهینه سازی UX انجام می‌دهد، بسیار مهم است و شامل مواردی همچون بهبود سرعت سایت و ریسپانسیو شدن آن می‌شود. همه این موارد از تاثیر منفی بر سئو سایت و رتبه بندی با بیشتر شدن نرخ بانس ریت و کاهش مخاطبان ورودی جلوگیری می‌کنند.

عواقب انجام ندادن سئو تکنیکال منجر به ناقص ماندن سایت شما و وجود حفره‌ها و مشکلات متعدد در آن است. در نتیجه گوگل کیفیت سایت شما را پایین‌تر ارزیابی کرده و آن را فرصت (رتبه بندی) کمتری به آن می‌دهد.

اصول سئو تکنیکال

عواقب انجام ندادن بهینه سازی و سئو تکنیکال سایت چیست؟

عواقب دست کم گرفتن و عدم اهمیت سئو تکنیکال در سایت ها چیست؟ به صورت خلاصه در این خصوص می توان به 4 مورد مهم اشاره کرد که عبارتند از:

  • رتبه بندی بسیار ضعیف و کراولینگ و ایندکسینگ ناکارآمد سایت:

در صورتی که اصول سئو تکنیکال در سایت شما رعایت نشود، رتبه بندی مقالات و صفحات سایت به شدت افت کرده و حتی ممکن است ایندکس نشوند. بسیار مهم است تا اقداماتی از جمله ایجاد نقشه سایت، بهینه سازی فایل txt، اضافه کردن بردکرامپ و ناوبری سایت یا اصلاح ساختار آن به درستی انجام شوند.

  • تجربه کاربری نامناسب:

به طور قطع وب سایتی که سئو تکنیکال را دست کم می گیرد، برای افزایش سرعت سایت، ریسپانسیو بودن، بهینه سازی ساختار URLها و موارد مختلف اقدامی نکرده است. در نتیجه، این کار باعث می شود تا تعامل کاربر با سایت شما کمتر شده که در نهایت با افت رتبه و تنبیه آن توسط گوگل همراه می گردد.

  • افت ارزش برند:

وب سایت، جلوه‌ی کامل برند شما در فضای مجازی است و تجربه کاربری، عاملی برای قضاوت آن می باشد. پارامترهایی نظیر دیزاین جذاب، سرعت، Responsive بودن و مواردی از این قبیل که در سئو تکنیکال اهمیت دارند، فاکتورهایی برای بهبود تجربه کاربری هستند و در صورتی که نادیده گرفته شوند، منجر به افت آن می شوند. پایمال شدن تجربه کاربری به معنای عدم اعتماد مشتری به برند شما و کاهش ارزش آن می باشد.

عواقب انجام ندادن بهینه سازی و سئو تکنیکال سایت

نشانه های یک وب سایت با سئو تکنیکال خوب چیست؟

اگر می خواهید به بهینه بودن سایت خود از نظر سئو تکنیکال پی ببرید، باید نشانه های زیر را بررسی کنید که عبارتند از:

  • قابلیت خزش آسان:

وب سایتی که به صورت صحیح سئو تکنیکال را انجام داده باشد، مشکلی در روند خزش سایت خود مشاهده نخواهد کرد. تمام صفحات سایت به صورت پیوسته و در مدت زمان چند ساعت تا چند روز ایندکس شده و در گوگل نمایش داده می شوند. ثبات در خزیدن و ایندکس مهم ترین نشانه خواهد بود.

  • عدم مشاهده صفحات 404 و ریدایرکت ها:

برای این نشانه باید چند ساعت را در سایت بچرخید. هرچقدر به صفحات ریدایرکت، بن بست (صفحات 404) کمتری برسید، این موارد نشانه ای از بهینه بودن تکنیکال سایت شما خواهند بود. اگر نمیدانید ارور 404 چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله ارور 404 چیست؟ را در سایت ما مطالعه کنید.

  • سریع بودن سایت:

تمام داده ها و کش وب سایت خود را در مرورگر پاک کرده و یا از یک کامپیوتر دیگر وارد سایت خود شوید. در صورتی که سایت در مدت زمان کمتری (توصیه ما زیر 3-4 ثانیه است) لود شود، این مورد نشانه ای از خوب بودن وضعیت سئو تکنیکال سایت شما است.

برخی دیگر از نشانه های یک وب سایت با سئو تکنیکال خوب عبارتند از: قابل خزش بودن برای تمام موتورهای جستجو، عدم وجود لینک های مرده، عدم مشاهده صفحات مشابه و کپی برای موضوعات یکسان در گوگل، عدم سردرگم شدن گوگل برای بالا آوردن یک صفحه از سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص، ایمن بودن، وجود سایت مپ، hreflang و طرحواره (structured data) در سایت. شما می توانید در مقاله اسکیما چیست؟، به صورت اجمالی با این داده های ساختار یافته آشنا شوید.

نشانه های یک وب سایت با سئو تکنیکال خوب چیست؟

امنیت سایت در سئو تکنیکال

جالب است بدانید امنیت، یکی از ارکان های مهم در سئو تکنیکال سایت است که در حفظ داده های آن و از همه مهم تر، تضمین ایندکس صحیح آن موثر خواهد بود. همانطور که می دانید، با گسترش کلاهبرداری های اینترنتی، گوگل موضوع امنیت سایت شما را به شدت مهم تلقی می کند که به طور طبیعی در سئو و رتبه بندی آن نیز موثر خواهد بود. وجود فیشینگ، نقض حریم خصوصی کاربران و هر نوع تهدیدی که به کاربر آسیب وارد کند، شما را از رتبه بندی گوگل حذف خواهد کرد.

برخی از اقداماتی که در سئو تکنیکال برای امنیت سایت درنظر گرفته می شوند، عبارتند از: دریافت گواهی SSL برای سایت، پیکربندی صحیح سایت و محافظت در برابر بدافزارها و کدهای مخرب، اصلاح کد های اسکریپت های XSS، بلاک کردن ربات های خاص و مسدود کردن دسترسی به برخی آدرس ها در فایل Robots.txt. شما می توانید آموزش فعال کردن ssl در سایت را به عنوان اولین قدم برای بهینه سازی امنیت سایت خود در سایت ما مشاهده کنید.

امنیت سایت در سئو تکنیکال

روش های بهینه سازی سرعت سایت در سئو تکنیکال

از آنجایی که سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید در سئو تکنیکال بهینه سازی شود، روش هایی را به صورت تیتروار و کامل برای شما اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • فشرده سازی فایل ها:

بهتر است هر نوع فایلی که در وب بارگذاری می کنید، فشرده سازی شود. از کدهای قالب گرفته تا تصاویر، ویدیوها و فایل کدهایی که در وب سایت شما قرار دارند. این کار باعث می شود تا سرعت بارگذاری سایت به شدت افزایش یابد.

  • بررسی مداوم ریدایرکت ها:

جالب است بدانید که هر ریدایرکت از نوع 301 می تواند تا چند ثانیه طول بکشد. این مورد در ریدایرکت های چندلایه ممکن است زمان بیشتری گرفته و کاربر را معطل کند؛ بنابراین لازم است برای رفع مشکل ریدایرکت ها و جلوگیری از کند شدن سرعت سایت خود حتما اقدام کنید. شما کاربران می توانید از مقاله معرفی انواع ریدایرکت برای آشنایی بیشتر با عملکردهای آن بهره ببرید.

  • استفاده از CDN:

CDN به معنای شبکه تحویل محتوا است که به زبان ساده، چند نسخه کپی شده از سایت شما را در سرورهایی که در کشورهای مختلف قرار دارند، ذخیره می کند. در نتیجه، کاربران از سراسر نقاط جهان قادر خواهند بود به سرعت به سایت شما دسترسی داشته باشند و سرعت لود سایت کمتر خواهد شد.

  • حذف تمام فایل های اضافی:

کلیه فایل هایی که اضافه هستند، می بایست از سایت شما حذف شوند. از افزونه های اضافی گرفته تا فونت هایی که به صورت پیش فرض در قالب قرار گرفته اند، کدهای اضافی، فیچرها، انیمیشن ها، کدهای CSS و غیره. این موارد همگی باعث کاهش درخواست های HTTP برای لود سایت می شوند.

  • بهینه سازی فونت:

شاید بتوان گفت بهینه سازی فونت در سئو تکنیکال و افزایش سرعت سایت به شدت مهم است. روش های انجام این کار عبارتند از: به حداقل رساندن وب فونت ها، محدود کردن تعداد وزن و استایل آنها، کش کردن فونت در مرورگر و غیره.

نکته: اگر بیشتر مخاطبین شما از مرورگرهای مدرن استفاده می کنند، استفاده از فونت بهینه و فشرده سازی شده با فرمت WOFF2 پیشنهاد می شود. شما می توانید ترفندهای بیشتر و طراحی استاندارد سایت خود را با دوره های آموزش طراحی سایت با وردپرس و آموزش افزایش سرعت سایت در سایت SEOEDU بیاموزید.

روش های بهینه سازی سرعت سایت در سئو تکنیکال

تکنیک های سئو فنی برای بهبود خزش سایت

در اولین سطح از برخورد موتورهای جستجو با سایت شما، آنها باید بتوانند صفحات سایت‌تان را پیدا کرده، خزیده، رندر کرده و در نهایت ایندکس نمایند. برای انجام این کار می‌توانید برخی موارد زیر را که هرکدام از اقدامات مهم در سئو تکنیکال هستند انجام دهید:

  • تنظیم کردن فایل ربات گوگل

فایل‌های Robots.txt بخشی از تنظیمات سایت شما است که می‌توانید از طریق آن به خزنده‌ها بگویید کدام صفحات را جستجو کنند. برخی اقدامات مهم در این قسمت عبارتند از:

  • عدم کراول صفحات تکراری.
  • جلوگیری از بارگذاری بیش از حد سرورها که در زمان بارگیری همزمان چند محتوا برای خزنده‌ها انجام می‌شود.
  • جلوگیری از ایندکس کردن صفحات خصوصی.
  • در صورتی که سایت شما بزرگ است، محدود کردن نرخ خزش در صفحات مهم.
  • انتخاب هاست خوب

هاست خوب می‌تواند بر عملکرد فنی سایت چه ازنظر سرعت، حفظ آپتایم 99.99درصدی، امنیت و یا اعتماد به آن تاثیر مثبتی بگذارد.

  • حذف صفحات بیکار و فاقد ارزش

وجود صفحات بیهوده علاوه بر اتلاف بودجه خزش سایت شما و زمان ربات گوگل، امتیاز منفی را ایجاد می‌کنند. همچنین ممکن است منجر به نادیده گرفته شدن صفحات مهم سایت شما در هنگام خزش شوند. بنابراین مهم است که صفحات بیهوده و یا مشکل دار (404)، حذف شده، کپی (Duplicate) و نیمه کامل را مدیریت کنید.

از دیگر اقدامات مهم سئو تکنیکال در این بخش همچنین می‌توان گفت:

  • پیاده سازی ناوبری سایت.
  • استفاده از بردکرامب.
  • ایجاد سایت مپ.
  • رفع مشکلات dns، اتصال سایت به هاست و ارورهای 500.

شما کاربران می‌توانید از چک لیست سئو تکنیکال در این مقاله برای بررسی و رفع مشکلات فنی سایت خود استفاده کنید.

تکنیک های سئو فنی برای بهبود خزش سایت

چک لیست قابلیت خزش در سئو تکنیکال چیست؟

در ادامه چند چک لیست برای بخش های مختلف سئو تکنیکال به شما معرفی می کنیم. این موارد می توانند یک راهنمای اجمالی برای بررسی وضعیت تکنیکال سایت شما باشند. اولین مورد برای بررسی Crawlability به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد سایت مپ XML.
  • بهینه سازی و بیشتر کردن بودجه خزش سایت.
  • بهینه سازی ساختار سایت.
  • اصلاح ساختار URL سایت.
  • ایجاد و ویرایش فایل txt.
  • اضافه کردن منوی بردکرامپ: شما کاربران می توانید در این مقاله با برد کرامپ چیست؟ بیشتر آشنا شوید.
  • صفحه بندی یا Pagination.
  • بررسی فایل های Log سایت با ابزارهایی مانند اسکریمینگ فراگ.

نکته: اکیدا توصیه می کنیم برای بهینه سازی ساختار URL سایت، ایجاد سایت مپ و ویرایش فایل Robots.txt، از خدمات سئو سایت توسط یک سئوکار متخصص کمک گرفته و پیش از آن نیز یک بکاپ از سایت خود داشته باشید. چراکه اشتباه در این بخش صدمه زیادی به سایت شما می زند.

چک لیست قابلیت ایندکس شدن در سئو تکنیکال چیست؟

همچنین در مورد چک لیست بررسی Indexability سایت می توان گفت:

  • بررسی دسترسی ربات های گوگل به سایت با ویرایش فایل txt که می توانید از ابزار robots.txt Tester گوگل برای آن اقدام کنید.
  • حذف محتواهای کپی.
  • بررسی ریدایرکت ها.
  • بهینه سازی سایت برای موبایل (Mobile-Friendly).
  • برطرف کردن خطاهای HTTP.

چک لیست قابلیت خزش و کراول در سئو تکنیکال چیست؟

چک لیست قابلیت در دسترس بودن در سئو تکنیکال چیست؟

همچنین در مورد چک لیست بررسی Accessibility سایت می توان گفت:

  • بررسی وضعیت سرور سایت.
  • بررسی وضعیت HTTP و خطاهای آن در سایت.
  • بررسی زمان بارگذاری سایت با وب سایت های Gtmetrix و google pagespeed insight.
  • بررسی وضعیت رندر شدن کدهای جاوا اسکریپت.
  • بررسی وضعیت صفحات یتیم و Orphan پیج ها.
  • بررسی Page Depth در صفحات مختلف سایت که باید تا 3 کلیک بیشتر فاصله نداشته باشند.
  • بررسی زنجیره ریدایرکت های موجود در سایت.

چک لیست قابلیت رنکینگ در سئو تکنیکال چیست؟

همچنین در مورد چک لیست بررسی Rankability سایت می توان گفت:

  • بررسی لینکسازی های داخلی و خارجی سایت.
  • بررسی کیفیت بک لینک های سایت.
  • بررسی محتواهای خوشه ای و روابط بین صفحات مادر و فرزند.

چک لیست قابلیت کلیک پذیر بودن در سئو تکنیکال

همچنین در مورد چک لیست بررسی Clickability سایت می توان گفت:

  • استفاده از داده های ساختار یافته.
  • بررسی Rich Result برای افزایش نرخ کلیک.
  • بهینه سازی Featured Snippet برای صفحات سایت.
  • بررسی Google Discover و شاخص های آن در آنالیز سایت.

چک لیست های بررسی سئو تکنیکال سایت رنکینگ ، کلیک پذیر بودن و در دسترس بودن

تگ hreflang در سایت های بین المللی

تگ hreflang یک تگ HTML است که از آن برای بهینه سازی سئو تکنیکال استفاده می شود. اثر این تگ با مشخص کردن زبان مناسب صفحه سایت شما به موتور جستجو معلوم شده و می تواند در سایت های چند زبانه، تعیین کننده زبان هر صفحه باشد. اگر قصد استفاده از این تگ را دارید، می بایست کد زیر را با ویرایش مقدار زبان و لینک URL در صفحه سایت وارد کنید:

<link rel=”alternate” hreflang=”fa” href=”https://example.com/” />

اگر می خواهید بیشترین تاثیر را در سئو با این تگ ایجاد کنید، می بایست کد آن را برای هر صفحه از سایت خود به کار ببرید. مزیت استفاده از این تگ در سئو تکنیکال، با بهینه کردن دسترسی به صفحات، ارائه اطلاعات بیشتر به موتور جستجو و فهم سایت شما در سطح بین المللی برای کاربران مختلف می باشد.

تگ hreflang در سایت های بین المللی

فرق سئو خارجی، داخلی و سئو تکنیکال چیست؟

یکی از فرضیات نادرست بسیاری از وبمسترها، اشتباه گرفتن سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی با یکدیگر است. در این خصوص سه تعریف زیر را با مثال ارائه می کنیم که می تواند فرق این موارد با یکدیگر را واضح تر بسازد:

  • سئو تکنیکال:

این نوع سئو، مجموعه کارهایی است که برای بهینه سازی وب سایت جهت بهبود رتبه در موتورهای جستجو انجام می شود. از جمله می توان به بهبود سرعت سایت، اصلاح ساختار سایت و لینک ها و غیره اشاره کرد.

  • سئو خارجی:

سئو خارجی  که به آن Off-Page نیز گفته می شود، مجموعه کارهایی است که در خارج از سایت شما انجام می شود. هدف این مدل سئو، ارتقای برند و محبوبیت سایت شما در سراسر وب و محیط خارج از آن است.

  • سئو داخلی:

به مجموعه تکنیک هایی که درون سایت شما برای بهینه سازی جنبه های مختلف آن انجام می شود، سئو داخلی می گویند. از جمله تولید محتوا، کیورد ریسرچ، غنی کردن محتوا و غیره. از آنجایی که بخش عمده سئو داخلی مربوط به محتوا است، پیشنهاد می کنیم حتما آموزش تولید محتوا و روش های بهینه سازی آن را یکبار برای همیشه بیاموزید. شما کاربران می توانید برای تقویت سئو داخلی سایت خود، علاوه بر خدمات سئو مجموعه ما، از خدمات سفارش تولید محتوا به صورت کاملا بهینه سازی شده استفاده کنید.

اگرچه سئو تکنیکال جزوی از سئو داخلی به شما می آید اما جنس این دو با یکدیگر فرق می کنند و به همین خاطر جدا از هم درنظر گرفته می شوند. در سئو تکنیکال، اقدامات ما بیشتر با تکیه بر مهارت های کدنویسی برای بهینه کردن سایت از نظر سرعت،‌ رفع ارورهای فنی گوگل و ارورهای HTTP، کراول و خزش و ایندکس سایت انجام می‌شود اما در سئو داخلی، اقدامات بهینه سازی سایت غالبا روی محتوا انجام شده و نیز می‌تواند مباحث مرتبط به آن یعنی لینک سازی، کیورد ریسرچ، قرار دادن تگ‌های مهم در سایت و غیره را شامل شود.

شما کاربران می توانید برای دنبال کردن آموزش تکنیکال سئو، از وبلاگ سایت SEOEDU بازدید نموده و محتواهای مختلف آن را بررسی کنید. همچنین کاربران یزدی می توانند خدمات سئو در یزد را به صورت حضوری و آنلاین از مجموعه SEOEDU دریافت کنند.

فرق سئو خارجی، داخلی و سئو تکنیکال چیست؟

جمع بندی سئو تکنیکال در سایت

در یک جمع بندی کلی باید گفت سئو تکنیکال مجموعه ای از تکنیک هایی است که بیشتر بر روی کدنویسی و بهینه سازی سایت در این بخش متمرکز بوده و هدف آن، سهولت دسترسی به سایت، کراول و ایندکس شدن راحت صفحات سایت توسط ربات های گوگل و نیز افزایش رضایت و بهبود تجربه کاربری می باشد. در این بخش تلاش کردیم به صورت اجمالی با روش هایی که می توانید از طریق آنها برای بهبود سئو سایت خود اقدام کنید بپردازیم و شما را با مفهوم دقیق تر این نوع سئو آشنا کنیم. شما کاربران اکنون می توانید با دریافت مشاوره سئو از سایت SEOEDU، با بیش از 5 سال سابقه فعالیت در بهینه سازی سایت، از خدمات مجموعه ما برای ارتقا عملکرد فنی سایت خود استفاده کنید.

جمع بندی آموزش سئو تکنیکال سایت

سوالات متداول

سئو فنی به بهبود عناصر فنی در تلاش برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو اشاره دارد. این شامل اتصال به سرور، طراحی واکنشگرا، سرعت سایت سریع، امنیت، تغییر مسیرها و معماری سایت است. تمرکز روی این عناصر روی صفحه به بهبود میزان خوبی که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را برای فهرست بندی محتوا بخزند کمک می کند.

نقشه تصویر معمولاً در وب سایت­ها برای ناوبری استفاده می­شود. این تصویر دارای مناطق قابل کلیکی است که به مقصد دیگری پیوند دارند. این نقشه‌ها عمدتاً زمانی استفاده می‌شوند که انتقال اطلاعات با استفاده از محتوای متنی آسان‌تر باشد. با وجود محبوبیت آن­ها در گذشته، نقشه­های تصویری دیگر نباید در طراحی وب استفاده شوند. نقشه­های تصویر نه تنها بی جهت پیچیده هستند، بلکه می­توانند زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهند و کاربران را گیج کنند.

داده­های ساختاریافته یک روش استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه است که به موتورهای جستجو اجازه می­دهد تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته در وب‌سایت شما، ویژگی‌های ویژه نتایج جستجو را فعال می‌کند، مانند دوره‌ها، رویدادها، سؤالات متداول، تصاویر و سایر نتایج غنی.

جهت واجد شرایط بودن برای نتایج غنی در جستجوی Google، وب‌سایت‌ها باید از دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته تنظیم‌شده توسط Google پیروی کنند. داده­های ساختاریافته باید با استفاده از یکی از سه فرمت مختلف پشتیبانی شده کدگذاری شوند: JSON-LD، Microdata و  .RDFaمحتوای داده­های ساختاریافته باید مرتبط، اصلی، کامل باشند و نمی­توانند شامل هرزنامه باشد.

در حالی که اغلب به جای یکدیگر استفاده می­شود، سئو داخلی و سئو فنی یکسان نیستند. در حقیقت، سئوی درون صفحه یا سئو داخلی، متا تگ ها، تصاویر، لینک داخلی و موارد مشابه را پوشش می­دهد. به اینها به عنوان عناصر صفحه­ای که برای کاربران قابل مشاهده است فکر کنید. از سوی دیگر، سئو تکنیکال به این موضوع می­پردازد که چگونه گوگل سایت شما را برای ربات­های موتور جستجو قابل درک می­کند و ایندکس سایت را بهبود می­بخشد. همچنین در سئو تکنیکال به مواردی مانند سرعت سایت، داده­های ساختاریافته، متعارف سازی، نقشه­های سایت XML، hreflang و موارد دیگر فکر کنید.

s1920
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=15207

تست پاپ آپ

profile-pic (7)

سلام، چطورری؟!

من محمدرضا دهقانی هستم، موسس آکادمی سئو ادیو

یه هدیه رایگان برات دارم، روی دکمه زیر کلیک کن و هدیه ات رو رایگان دریافت کن