SEOEDU

افزایش بازدید سایت | نحوه افزایش ترافیک سایت

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

اگر شما هم صاحب یک سایت تولید محتوا یا ارایه خدمات و محصولات باشید مطمعناً به دنبال راهی برای افزایش بازدید سایت خود هستید و این موضوع، فارغ از این که صاحب چه محتوا یا محصولی باشید کاملا دغدغه ای طبیعی است چون ترافیک هر سایتی جزئی از سرمایه آن است و مسلم است که صاحبان سایت باید تلاش کنند تا از روز قبل و ماه قبل ترافیک بیشتری برای سایت ‌شان بگیرند.

همان طور که می دانید اگر کیفیت محتوای سایت شما در بالا ترین یا حتی ایده آل ترین حالت ممکن باشد تا زمانی که سایت شما بازدید کننده ای نداشته باشد هیچ فایده ای ندارد!
اما نگران نباشید ما در این مطلب قصد داریم راه‌ هایی را به شما آموزش بدهیم که شما بازدید کننده داشته باشید البته دقت داشته باشید که موضوع مورد توجه شما تنها نباید محدود به بازدید کننده باشد، شما باید تمام توانتان را در کسب بازدید کننده واقعی و ارگانیک به کار بگیرید.

از آن جایی که این مطلب هم برای افراد مبتدی و هم متخصص نوشته شده است اجازه بدهید توضیح کوتاهی درمورد مفهوم ترافیک سایت و کسب بازدید از سایت ارایه بدهیم و بعد برویم سراغ اصل مطلب!

منظورمان از کسب بازدید یا ترافیک سایت در واقع تعداد کاربرانی است که به یک سایت و صفحات آن وارد می شوند. این ترافیک ورودی براساس تعداد بازدید محاسبه می‌ شود(که گاهی به هر بازدید جلسه(Session) گفته می شود.)

پس، هر ورود برابر است با یک بازدید. اما یادتان باشد هر ورود به منزله کسب یک بازدید بیشتر نیست. معمولاً IP کاربران شمرده می ‌شوند و معیار اصلی رنکینگ سایت ها نیز بر اساس همین شمارش روزانه است.

از آن جایی که هر چقدر آمار بازدید ارگانیک روزانه شما بالاتر باشد سایت شما معتبر می ‌شود پس این نکته مهم و حیاتی است که برای افزایش بازدید سایت خود راه های بیشتر و متفاوتی را به کار بگیرید. حواستان باشد هرچه بازدید ها بیشتر باشد نرخ تبدیل هم به همان میزان افزایش می یابد.(در مبحث بازاریابی اینترنتی، Conversion Rate، نرخ تبدیل بازدید کننده معمولی به مشتری و بازدید کننده همیشگی است).

اکنون که با این مبحث آشنا شدیم به معرفی راهکار های افزایش بازدید از سایت و افزایش ترافیک آن می پردازیم. اگر سرمایه ای برای شروع این کار ندارید اصلا نگران نباشید چون در ابتدا با راهکار های رایگان و بعد با راه هایی که نیاز به سرمایه دارند آشنا می شوید.

1- افزایش ترافیک وب سایت با ویرایش محتوای قدیمی

اگر جز آن دسته از افراد هستید که با پاک کردن و حذف نمودن مطالب قدیمی که در سایت قرار داده اید مخالف هستید این مطلب مخصوص شما است .

وقتش رسیده است که دل از مطالب قدیمی ببرید! یادتان باشد که به روز کردن مطالبی که در سایتتان دارید شما را همیشه آپدیت و به ‌روز نگه می ‌دارد و به یک سایت و منبع قابل اعتماد و جامع برای مشتری تبدیل می کند و همچنین در فرایند سیو به پیشرفت شما کمک میکند.

یکی از موضوعاتی که ما درمورد آن زیاد بحث می کنیم، همین بحث به روز رسانی مطالب سایت است. شاید باورتان نشود که چقدر تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما می گذارد.

شما می توانید با سفارش تولید محتوا برای به روزرسانی مطالب خود میزان قابل توجهی ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

2- شبکه های اجتماعی و رسانه را دست کم نگیرید

شبکه های اجتماعی یکی از منابع مهم برای افزایش ترافیک وب سایت ها می باشند. شبکه های اجتماعی بعد از موتور های جستجوگر به عنوان دومین منبع برای انتقال ترافیک به یک وب سایت می باشند. شما برای اینکه بتوانید آمار بازدید وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی بالا ببرید می توانید در شبکه های اجتماعی معروف مثل تویتر ، لینکدین، اینستاگرام و… حساب کاربری بسازید و پست هایی که در وب سایتتان قرار داده اید را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و به این روش به افزایش بازدید وب سایت کمک کنید.

خلاق باشید

3- خلاق باشید

از دیگر نکات مهم در افزایش بازدید از محتوای شما خلاقیت و نوآوری در استفاده از عناوین است مطمئن باشید اگر کمی برای این موضوع وقت بگذارید عناوین و تیتر های جذابی یافت میکنید که هر کاربری را به سمت مطلب شما جذب میکند. برای این موضوع از گوگل هم می توانید استفاده کنید.

4-از محتوای خوشه ای استفاده کنید ( ایجاد بک ‌لینک)

تا چند وقت پیش محتوای استاندارد و شرکت‌ های برتر حوزه سئو ، از محتوایی که با کلید واژه‌ های بلند هدفمند شده بود، استفاده می‌ کردند اما مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که هر بار که مطالب جدیدی منتشر می کنید، آن مطلب هم با محتوای رقیبانتان هم با مطلب قدیمی خودتان رقابت می کند اما مدل محتوای خوشه ‌ای، تمرکز شما را به سمت هدف قرار دادن یک موضوع خاص که می‌ خواهید برند شما در آن به عنوان یک متخصص شناخته شود، تغییر می ‌دهد.
از آن‌ جا که شما برای کلمات کلیدی مختلف مرتبط با موضوع انتخاب شده خود، محتوا ایجاد می‌ کنید سپس آن‌ ها را به یکدیگر لینک می ‌کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد محتوا خوشه ای به مقاله محتوا تاپیک کلاستر مراجعه کنید.

5- محتوای طولانی منتشر کنید

علیرغم اینکه ما فکر می کنیم ارایه مطالب کوتاه و خلاصه برای افزایش بازدید سایت مفید است تحقیقات نشان داده است که محتوایی که بیش از ۳ هزار کلمه باشد، ۲۸ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. از این روز یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت که به آن اشاره کردیم، انتشار محتوای طولانی به روش آسمان خراش (Skyscraper) است. مسلم است که ارایه مطلب طولانی به تنهایی کافی نیست و مفید بودن و کار راه انداز بودن آن است که موجب می شود مخاطب محتوا را تا انتها مطالعه بکند.

تولید محتوا می تواند تاثیر بسیار خوب و زیادی در جذب ترافیک را برای سایت شما داشته باشد.

6- دوره ‌های آموزشی آنلاین برگزار کنید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک و بازدید سایت برگزاری کلاس های رایگان و وبینار می باشد مطمئن باشید همیشه مخاطبینی وجود دارند که به دنبال حرفه ای هستند که شما ارایه میدهید.

این دوره ها می توانند به صورت پولی هم باشند اما شرطش آن است که شما در آن زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید و حرفه ای عمل کنید تا مخاطبان راضی به پرداخت پول شوند. این روش به خصوص برای شرایط کنونی که آموزش مجازی جزیی از زندگی جامعه به خصوص جوانان شده است می تواند کارآمد باشد.

برای مثال شما می توانید آموزش سئو را به صورت آنلاین در وبسایت خود ارائه دهید و از این طریق ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید.

7- سیستم CDN را روی سایت خود راه‌اندازی کنید

سیستم CDN یا Content Delivery Network (به فارسی: شبکه توزیع محتوا) سیستمی زنجیرشده از سرورهای پرسرعت برای دریافت داده‌های سایت شما است که راه اندازی آن باعث افزایش سرعت و رتبه‌بندی‌ سایت شما می شود. این سیستم، دسترسی به منابع سایت شما را تا چندین مرحله سریع‌ تر می‌کند. در نتیجه کاربران از هر جای دنیا که بخواهند وارد سایت شما شوند، با سرعت بسیار بیشتری به محتوای آن دسترسی پیدا خواهند کرد. این کار باعث رضایت بازدید کنندگان و افزایش بازدید از سایت شما می شود.

8- بخش نظرات سایت را جدی بگیرید

محتوایی که شما منتشر می کنید مختص به بازدید کنندگان سایت شما است پس آنها واقعی ترین نظرات را به شما میگویند .سعی کنید انتقاد پذیر باشید و هم به نظرات مثبت و هم به نظرات منفی توجه کنید و یادتان باشد که این منتقدان شما هستند که باعث بهبود عملکرد شما می شوند.
9- به صورت مدام رقبای خود را آنالیز کنید
تلاش کنید رقبای خود را پیدا کنید و آنها را آنالیز کنید منظور از این کار تقلید بی چون و چرا نیست ،بلکه هدف الگوبرداری و آنالیز کردن است .همه شما در راه طی کردن یک مسیر هستید و چه بهتر است که از اشتباهات و نقاط ضعف و یا نقاط مثبت یکدیگر درس بگیرید .از این طریق هم می توانید به منابعی که آنها دسترسی دارند دست پیدا کنید و نیز نکات منفی خود را شناسایی کنید که نتیجه هر دوی آنها، چیزی جز پیشرفت شما نیست.

-استفاده از قدرت اینفلوئنسر ها

اگر اهل اینستاگرام و دنبال کردن اینفلوئنسر ها باشید حتما تبلیغاتی که روزانه از طریق پست و استوری انجام می دهند را مشاهده کرده اید. شما نیز می توانید با معرفی سایت خود به آنها و هزینه کردن در این راه، بازدید کنندگان زیادی را روانه سایت خود کنید.

– مصاحبه با صاحب نظران

می توانید مصاحبه یا گفت و گویی با انسان های معروف جامعه نظیر هنرمندانی که پیشه آنها با محتوای سایت شما همخوانی دارد انجام دهید که مطمئنا استقبال طرفداران آنها خواه ناخواه باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.

– از تبلیغات PPC گوگل استفاده کنید

گوگل با ارائه ابزاری بسیار کاربردی امکان ارائه تبلیغات شما به مخاطبین مشخص را فراهم کرده است. شما می ‌توانید تبلیغ خود را با کلمات کلیدی خاص برای افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می ‌کنند شخصی‌ سازی کرده و هر میزان بازدیدی را که تمایل دارید سفارش داده و در زمان کوتاهی آن بازدیدها را دریافت کنید. گوگل همچنین انواع دیگری از تبلیغات مشابه نیز در اختیار وبمستران قرار داده است که می توانید در این زمینه پژوهش کنید.

9- افزایش سرعت سایت

یکی از مواردی که می تواند تاثیر خیلی زیادی در افزایش میزان بازدید از سایت شما دارد این است که کاربر به محض ورود به وبسایت شما سایت شما را ببینید و بتواند از اطلاعات شما استفاده کند.

پس به سرعت سایت خود اهمیت دهید زیرا عاملی است که می تواند به بهبود و افزایش رتبه های سایت و همینطور افزایش میزان ترافیک سایت شما کمک کند.

اگر افزایش سرعت سایت برای شما سخت است ما در یک دوره آن را به طور کاملا تخصصی به شما آموزش داده ایم. میتوانید در دوره افزایش سرعت سایت وردپرس ما شرکت کنید.

10- سفارش رپورتاژ آگهی

یکی از روش های دیگر که می تواند به رشد رتبه های سایت شما در گوگل کمک کند، موضوع سفارش رپورتاژ آگهی می باشد.

شما می توانید با اجرای کمپین های خیلی خوب و قوی، قدرت بسیار زیادی را به سایت خود منتقل کرده و در نتیجه رتبه های بهتری را کسب کنید که در نهایت منجر به افزایش چشم گیر رتبه های سایت شما شود.

در پایان باید بگویم که راه های فراوانی در زمینه کسب بازدید از سایت شما وجود دارد اما به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه محتوا مناسب و جامع و معتبر نمی تواند شما را در رتبه بندی های مختلف سرآمد کند. برای افزایش بازدید سایت خود اخلاق را زیر پا نگذارید و سه اصل اخلاق، تلاش و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهید.

wordstream

خروج از نسخه موبایل