SEOEDU

کیورد استافینگ چیست و نحوه رفع این مشکل

امتیاز ۴.۷۳ از ۵ – ۳ رای
در حال ثبت رای

کیورد استافینگ چیست؟ چه تاثیری بر سئو محتوا دارد؟

برخی از متخصصان حوزه سئو، هنگام بهینه ‌سازی صفحات وب‌ سایت خود برای موتور های جستجو گری مانند گوگل، ممکن است از تاکتیک‌ های مختلفی برای دستیابی به رتبه‌ های بالاتر استفاده کنند، کیورد استافینگ در سئو سایت اهمیت بسیار بالای دارد. یکی از اصلی ‌ترین تکنیک ‌های مورد استفاده برای این کار  Keyword Stuffing یا همان پر کردن کلمه کانونی است. حالا سوال اینجاست که چرا برخی از افراد صحت این تکنیک را زیر سوال می ‌برند و اعتقاد دارند که نباید از آن استفاده کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کیورد استافینگ چیست؟

یکی از روش‌ های سئوی کلاه سیاه محسوب می‌ شود که قرابتی با استاندارد های سئو ندارد. در این مطلب با تعریف، انواع و مضرات این تاکتیک و راهکارهایی آشنا خواهید شد که با استفاده از آن ‌ها هیچ‌ گاه نیازی به توصل به keyword stuffing پیدا نخواهید کرد.
در هنگام انجام امور مرتبط با سئو (SEO) و بهینه سازی وب ‌سایت برای کسب رتبه ‌های بهتر در صفحه نتایج جستجو، هیچ بعید نیست که وسوسه شوید و بخواهید از راه‌ های میانبر استفاده کنید. شاید تصور کنید که استفاده از تاکتیک ‌هایی که در کوتاه مدت باعث کسب سریع ‌تر رتبه‌ های بهتری می‌ شوند ضرری نخواهد داشت؛ اما توسل به راه ‌های میانبر و تاکتیک‌ های سئوی کلاه سیاه نه‌ تنها به بهبود وضعیت سئوی سایت شما کمک نمی‌ کند؛ بلکه صدماتی را بر پیکره کسب‌ و کارتان وارد می ‌کند که جبران آن‌ ها اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود. در این مطلب به سراغ یکی از این روش ‌ها به نام  Keyword Stuffing می‌ رویم و پس از تعریف و شرح مضرات آن، راهکارهایی را معرفی می ‌کنیم که با استفاده از آن‌ ها بدون توسل به این روش ناکارآمد می‌ توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

حال سوالی که در ذهن ما ایجاد می شود این است که:

چرا keyword stuffing برای وب ‌سایت مضر است؟

با مشاهده و خواندن پاراگراف نمونه ‌ای که در بالا آوریم خودتان یکی از واضح ‌ترین مضرات این تاکتیک را به وضوح احساس کردید: «کیورد استافینگ تجربه بدی را برای کاربر رقم می‌ زند»
محتوای وب‌ سایت شما باید آموزنده، ارزش آفرین و سودمند باشد و مخاطب را به تعامل یا انجام عمل خاصی ترغیب کند؛ اما هنگامی که مطلب مورد نظر را از کلمه کلیدی هدف پر می ‌کنید، تحقق چنین اهدافی غیرممکن می ‌شود. در واقع، با توسل به این تاکتیک، به جای نوشتن برای مخاطبانتان برای موتور های جستجو می‌ نویسید. در نتیجه، تجربه مناسبی را برای کاربران خود فراهم نمی ‌کنید و باعث می ‌شوید که مخاطب شما عطای خواندن مطلب حاضر و حتی مطالب آتی را به لقایش ببخشد؛ لذا بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش شما افزایش پیدا می‌ کند و در نهایت، مشتریان بالقوه را از کسب‌ و کارتان دور می‌ کنید. در واقع، در حالی که به امید جذب مخاطبان بیشتر، مطلبتان را از کلمه کلیدی هدف پر می‌ کنید؛ اما عکس نتیجه مورد نظر را شاهد خواهید بود.
ایراد مهم دیگر آن در قوانین موتور های جستجو و نحوه برخورد آن‌ ها با چنین تاکتیک‌ هایی ریشه دارد. موتور های جستجو استفاده از این روش را ممنوع کرده و وب سایت های خاطی را جریمه می ‌کنند. به عبارت دیگر، اگر صفحه‌ ای را با کلمات کلیدی غیر ضروری پر کنید، نه تنها شانسی برای کسب رتبه‌ های بهتر نخواهید داشت، بلکه رتبه شما کاهش پیدا خواهد کرد و حتی چه بسا جریمه شوید و برگه مورد نظر کلاً از نتایج جستجو حذف شود.
بنابراین اگرچه به بازی گرفتن و فریب دادن موتور های جستجو وسوسه انگیز به نظر می ‌رسد؛ اما باید از پر کردن صفحه با کلمات کلیدی به هر شکلی خودداری کنید. در عوض، با استفاده از روش‌ های زیر می ‌توانید از مسیر درستی وارد شوید و کلمات کلیدی مناسب را به صحیح‌ ترین حالت ممکن در صفحات سایت خود قرار بدهید.

چگونه از کیورد استافینگ جلوگیری کنیم؟

اگر می خواهید از پر کردن کلمات کلیدی یا keyword stuffing خودداری کنید، کافی است مانند وبلاگ نوشتن، برای سایت خود بنویسید. به صورت مستقیم با مخاطبین خود صحبت کنید و استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد را کنار بگذارید. در واقع نیاز نیست تا در هر مقاله ای از وب سایت خود بیش از 30 کلمه کلیدی استفاده کنید. باید اجازه دهید تا مخاطبین شما بتوانند به راحتی مقاله شما را مطالعه کنند.

یکی از مزایای جلوگیری از کیورد استافینگ این است که هم موتور جستجو گر گوگل و هم بازدید کننده می تواند درک کند که مطالب سایت شما ارزشمند است و صرفا برای مخاطبین نوشته شده است و از این جهت موتور های جستجو گر، اهمیت بیشتری به مطالب سایت شما خواهند داد.

یکی از موضوعاتی که در هنگام سفارش تولید محتوا متنی باید به آن توجه کنیم این است که بعد از تحویل سفارش حداقل، در همان فایل ورد کلمه کلیدی مورد نظر را یک بار جستجو کرده و بررسی کنیم که میزان تعداد کلمات کلیدی استفاده در این صفحه چقدر می باشد.

درمورد موضوع کیورد استافینگ خیلی دقت داشته باشید، زیرا حتی اگر شما سهوا این کار را انجام داده باشید، گوگل آن را کاملا جدی می گیرد.

انواع کیورد استافینگ

انواع کیورد استافینگ

از جمله فاحش ‌ترین نمونه‌ های keyword stuffing می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تکرار غیر ضروری کلمات و عبارات

    اینکه شما در یک تیکه از متن چندین دفعه کلمه کلیدی خود را تکرار کنید، یعنی به جای استفاده از کلماتی مثل این، آن، یا استفاده از کلمات مترادف انکرتکست یا معادل انگلیسی کلمه استفاده کنید تا دچار چنین مشکلی نشوید. گاهی اوقات در سفارش رپورتاژ آگهی مشاهده می کنیم که شخص سفارش دهنده به دلیل اینکه رتبه خوبی با رپورتاژ بگیرد، کلمات کلیدی خود را به شکل قابل توجهی در محتوا قرار داده و فکر می کند با این کار می تواند به بهبود رتبه های خود کمک کند. که در این حالت نتیجه عکس رخ خواهد داد.

  2. بی رنگ کردن کلمات کلیدی

    در این روش که یک روش کلاه سیاه به شمار می رود، فرد سئو کار شروع به نوشتن کلمات کلیدی و همرنگ با پس زمینه می کند. در این حالت نوشته یا همان کلمه از دید کاربر مخفی بوده اما این کلمات را گوگل مشاهده می کند و ربات های گوگل تشخیص می دهند. این روش قبل ها باعث افزایش رتبه می شد اما الان سبب افت و حتی پنالتی شدن می شود.

مشکلات مربوط به پر کردن کلید واژه ها در محتوا

شما روش های مختلف زیادی برای فهمیدن اینکه چه کلمات کلیدی برای کسب و کار شما مناسب است را پیدا کنید. از استفاده از نرم افزار گرفته تا کار با شرکت های بازاریابی اینترنتی، می تواند تجربه های مختلفی را برای شما رقم بزند. با کار کردن با آژانس های دیجیتال مارکتینگ، می توانید به راحتی کلمات کلیدی مورد نظر رقیبان خود را در یابید و از این جهت ببینید که عملکرد آن ها برای دریافت بازدید کنندگان در سراسر ایران و یا دنیا، به چه صورت است. صرف نظر از نحوه به دست آوردن آنها، پس از تحقیق کلمات کلیدی می توانید آنها را وارد متن وب سایت خود کنید و این زمانی است که موضوع keyword stuffing شروع می شود.

نکته:
بر خلاف صفحاتی که با استفاده از روش کیورد استافینگ سعی دارند سیستم‎ های رتبه‌ بندی را دور بزنند، صفحاتی که در آنها از روش بهینه‌ سازی کلمات کلیدی استفاده شده است، نتایج بهتری را کسب می ‌کنند. این به نوبه خود به صفحات شما کمک می ‌کند تا از رتبه ‌های بالاتری برخوردار شوند و در نهایت ترافیک بیشتری به سایت شما باز گردد.
بنابراین وقت خود را صرف انجام تحقیقات مناسب در مورد کلید واژه ها کرده و محتوای با کیفیت برای خوانندگان تولید کنید. فراموش نکنید که گوگل هرگز به عقب بر نمی ‌گردد. بنابراین سعی نکنید که با روش‌ های قدیمی این الگوریتم پیشرفته را گول بزنید.

نحوه رفع کیورد استافینگ

زمانی که شما از تکرار کلمات بیش از حد استفاده کنید و این ارور برای شما رخ دهد باید به فکر رفع آن باشید. ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا بتوانید این مسئله را قدم به قدم رفع کنید:

  1. ابتدا کلمه کلیدی هدف خود را در گوگل سرچ کنید.
  2. سپس کلماتی که تکمیل کننده کلمه هدف شما هستند را استخراج کنید.
    برای مثال من کلمه سئو را بیش از حد در محتوای خود تکرار کرده ام. پس کلمه کلیدی سئو را سرچ می کنم و با کلماتی مثل آموزش رایگان سئو ، سئو سایت، سئو وردپرس و امثال این موارد برخورد میکنم. آن هایی که با کار من مرتبط هستند را استخراج می کنم.
  3. جایگزین کردن کلمه کلیدی با تکرار زیاد با کلمات جدید:
    در این مرحله شما کلمات جدید که مرتبط با محتوا شما هستند را جایگزین کلمه کلیدی می کنید که بیش از حد تکرار شده است. و سپس مقاله را به روز رسانی کرده و ایندکس کنید.

مقالات طولانی قاتل کیورد استافینگ

یکی از روش هایی که ما می توانیم برای گرفتن رتبه ها از آن استفاده کنیم بدون اینکه بخواهیم کیورد استافینگ کنیم یا از کلمات کلیدی زیاد استفاده کنیم نوشتن مقالات طولانی است. مقالات طولانی یا sky scraper ها مقالاتی هستند که دارای تعداد کلمات خیلی بالایی می باشند مثلا 5000 کلمه.

زمانی که شما از مقالات طولانی استفاده می کنید قطعا تعداد تکرار کلمات کلیدی شما در محتوا بیشتر خواهد شد بدون اینکه شما خواسته باشید از تکرار کلمات کلیدی بدون هدف و فقط برای سئو استفاده کنید.

استفاده بیش از کلمه کلیدی در مقالات کوتاه باعث میشود کاربر خسته شود. برای مثال اگر ما در این مقاله از کلمه keyword stuffing بجای 14 بار از 50 دفعه استفاده کرده بودیم مسلما شما تا اینجای مقاله مطالعه نمی کردید زیرا ممکن بود در هر خط مدام با کلمه ی مذکور رو به رو شده و خسته شوید.

پس نوشتن مقالاتی با تعداد کلمات 5000 تا به بالا می تواند این مشکل را برای شما رفع کند و همینطور باعث شود رتبه های شما بدون نیاز به استفاده از روش های کلاه سیاه بهبود پیدا کند.

در پایان

با عدم استفاده از کیورد استافینگ و تقویت استراتژی کلمه‌ های کلیدی، رتبه‌ های بهتری را کسب کنید
همان ‌طور که متوجه شدید، انتخاب یک کلمه کلیدی و تکرار آن با امید به کسب رتبه‌ های بهتر در نتایج جستجو نه تنها سودی را عاید شما نمی‌ کند، بلکه از مصادیق

کیورد استافینگ محسوب می‌ شود و عواقب نا مطلوبی را برای سئو و رتبه برگه‌ های سایتتان در پی خواهد داشت. بنابراین به منظور بهینه سازی محتوا و فراهم آوردن پیش نیازهای لازم برای کسب رتبه‌ های بهتر از رقبا، لازم است که تحقیق کنید و از استراتژی‌ های صحیح و استاندارد استفاده نمایید.

شما می توانید پروژه طراحی سایت و سئو خود را از 0 تا 100 در اختیار تیم seoedu قراردهید و از افراد متخصص در تیم ما خدمات خیلی خوب و حرفه ای را دریافت نمایید. همچنین اگر علاقه مند به پادگیری سئو هستید پیشنهاد می کنم مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از کیورد استافینگ باعث می شود تا سایت پنالتی شود؟

بله زمانی که شما در حال استفاده از کیورد استافینگ هستید دقیقا از یک روش کلاه سیاه استفاده می کنید پس در نتیجه، دچار جریمه می شوید.

استفاده از چند کلمه در محتوا باعث کیورد استافینگ می شود؟

دقت داشته باشید این که چه تعداد کلمه باعث پنالتی شدن سایت شما می شود اصلا نمی توان گفت، چون به خیلی عوامل مختلفی بستگی دارد. اما زمانی که خودتان حس می کنید کلمه کلیدی را به شدت تکرار کرده اید، در آنجا حتما بدانید که کیورد استافنیگ کرده اید.

چگونه از کیورد استافینگ جلوگیری کنیم؟

درمورد اینکه چطوری می توانیم از بروز کیورد استافینگ جلوگیری کنیم باید گفت، یکی از روش های مهم و عالی این است که مقالات طولانی بنویسید. اما ما در مقاله روش های دیگر را معرفی کرده ایم که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی از شر کیورد استافینگ راحت شوید.

google.com

خروج از نسخه موبایل