SEOEDU

آشنایی با بخش links سرچ کنسول

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

معرفی بخش links سرچ کنسول

با بخش Links سرچ کنسول جدید می ‌توانید تمامی لینک‌ های خارجی و داخلی را تحت نظر داشته باشید و موارد کپی یا کارهایی که در زمینه سئو منفی صورت گرفته باشد پیگیری کنید. اگر سایتی که به شما لینک داده است، اسپم باشد می ‌توانید نسبت به حذف آن لینک اقدام کنید.

ضمنا می ‌توانید بررسی کنید آیا سایت ‌هایی که برای ‌شما مهم هستند به سایت شما لینک داده‌ اند یا خیر. برای مثال اگر یک کافه دارید و برای آن سایت طراحی کرده‌ اید، قطعا برای ‌تان مهم خواهد بود که صفحات کافه گردی و بلاگ‌ های فعال در این زمینه به سایت شما لینک داده باشند.

در باکس پایین ‌تر و زیر عنوان Top linking sites می ‌توانید ببینید کدام سایت ‌ها بیشترین لینک را به سایت شما داده‌ اند. برای بررسی دقیق ‌تر روی گزینه More کلیک کنید.

با کلیک روی هر یک از گزینه‌ ها، می ‌توانید ببینید سایت مورد نظر چند بار و به کدام صفحه از سایت ‌تان لینک داده است.

در پایین ‌ترین باکس از بخش Links در سرچ کنسول جدید عنوان Top linking text را مشاهده می ‌کنید. در این بخش می‌ توانید ببینید سایت‌ های دیگر با چه کلماتی به سایت شما لینک داده‌ اند. با کلیک روی هر یک از کلمات جزئیات بیشتری دریافت خواهید کرد.

در این بخش تنها می ‌توانید کلمات کلیدی و تعداد لینک‌ هایی که از طریق آن‌ ها دریافت کرده ‌اید را مشاهده کنید و امکان بررسی لینک ‌ها به صورت جداگانه وجود ندارد.

یکی از کاربردهای این بخش این است که ببینید متن لینک همان است که خودتان می ‌خواهید و اسپم نیست. نکته دیگر این است که می ‌توانید ببینید سایت‌ های دیگر وب سایت شما را چگونه توصیف می ‌کنند. در صورتی که این توصیف مطابق میل‌ تان نیست، باید محتوای سایت ‌تان را به روز رسانی کنید و خود را واضح ‌تر معرفی کنید.

 در ادامه این مقاله با بخش link در سرچ کنسول گوگل بیشتر آشنا می شویم.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث آموزش سئو وجود دارد همین مسئله لینک سازی ها می باشد که باید بی نهایت به آن توجه داشت و حواستان به آن باشد. در این بخش از سرچ کنسول شما می توانید دقیقا این موارد را آنالیز و بررسی کنید.

بخش link در سرچ کنسول

بخش link در سرچ کنسول

یکی از بخش های کاربردی در سرچ کنسول، link است. این بخش به شما در مدیریت از سئو خارجی و یا همان لینک بیلدینگ کمک می کند. یکی از کارهای مهم برای بهینه سازی وب سایت خود لینک سازی یا لینک بیلدینگ است. ایجاد یک شبکه از لینک های داخلی وخارجی جریان حرکت، خزنده های گوگل را سرعت می بخشد و موجب صحت سئو در نتایج موتور جست وجو می شود.

در بخش links درسرچ کنسول درباره ی لینک های داخلی وخارجی سایت،جزئیات دقیقی را رویت می کنید که فهمیدن آنها برای وبمسترها و سئوکارها ضروری است.

بخشExternal links

در سرچ کنسول لینک های خارجی یکی از مهم ترین بخش های links است. دراین بخش می توانید مورد های زیر را نظارت کنید:

در زیر عنوان Top sites linking to this page می توانید سایت هایی را که بیشترین لینک به صفحه ی شما داده اند را رویت کنید وبا کلیک بر روی هر کدام از سایت ها اطلاعات دقیقی مشاهده کنید.

دراین بخش از link، می توانید مشاهده کنید کدام قسمت از متن سایت شما برای سایت های دیگر موثر بوده و با داشتن اینگونه اطلاعات می توانید روی محتواهای محبوب سایت تان بیشترکارکنید. اگرروی هرکدام از لینک ها کلیک کنید به صفحه سایتی که به شما لینک داده است برده می شوید. این خصوصیت در مواقعی که سایت های دیگر از سایت شما کپی کرده باشد موثر است.

زمانی سایت های دیگر نوشته های شمارا کپی می کنند و متوجه لینکی که درون متن قراردارد نمی شوند.

همچنین می توانید مشاهده کنید آیا سایت های معتبر که اهمیت بسیاری برایتان دارند به شما لینک داده اند یا نه. برای مثال اگر یک رستوران دارید و برای آن سایتی طراحی کرده اید قطعا برایتان مهم است که صفحات رستوران گردی و بلاگ ها در این باره به سایت شما لینک داده باشند.

در زیر عنوان Top linking sites می توانید مشاهده کنید کدام یک از سایت ها بیشترین لینک را به سایت شما داده است.

در زیر عنوان Top linking text می توانید مشاهده کنید سایت های دیگر با چه کلماتی به سایت شما لینک داده اند و اگربر روی هر کدام از کلمات کلیک کنید می توانید کلملت کلیدی و تعدادلینک هایی که از طریق آنها دریافت کرده اید را مشاهده کنید.

مطلب دیگر این است که می توانید مشاهده کنید سایت های دیگرسایت شما را چطورتعریف می کنند.چنانچه این تعریف طبق میلتان نیست، باید متن سایت تان رابه روز رسانی کنید.

بخشInternal links

لینک های داخلی یا internal links لینک هایی هستند که از صفحات درون سایت به صفحات دیگر سایت خودمی دهید.این لینک ها حاوی دسته بندی منو ها نیز می شوند.

یک شبکه داخلی که از طریق آن کاربر را به قسمت های گوناگون سایت خود راهنمایی می کنید .لینک سازی داخلی می تواند موجب توسعه مقام سایت شود.

به این علت باید برای آن راهبرد صحیحی شرح دهید. و بعد می توانید از طریق بخش links به نظارت این راهبرد و لینک های داخلی بپردازید.

دراین قسمت می توانید مشاهده کنید که بیشترین لینک های داخلی را کدام صفحات دریافت کرده اند. ضروری است لینک ها را طوری طراحی کنید که با کم ترین کلیک کاربران به صفحه دلخواه خود برسند.

بخش links در سرچ کنسول گزارش های دقیق تری ارائه می دهد.

بخش links در سرچ کنسول چیست؟

یکی از مهم ترین کار ها که برای بهینه ‌سازی وب سایت خود باید انجام دهید، لینک ‌سازی یا لینک بیلدینگ است. در بخش Links در سرچ کنسول جدید جزئیات دقیقی را درباره ساختار لینک ‌های داخلی و خارجی سایت مشاهده می ‌کنید.

بخش external links چه اطلاعاتی را ارائه می دهد؟

در این قسمت می ‌توانید مشاهده کنید تعداد لینک ‌هایی که از سایت‌ های دیگر به سایت شما داده شده است چقدر است؟ کدام یک از مطالب و صفحات سایت ‌تان بیشترین لینک را دریافت کرده‌ اند؟ لینکی که به سایت شما داده شده است، از کدام بخش وب سایت خارجی بوده است؟ و … .

بخش internal links چه داده هایی ارائه می دهد؟

در این قسمت می ‌توانید مشاهده کنید کدام صفحات بیشترین لینک داخلی را دریافت کرده ‌اند. همچنین می‌ توانید از این گزارش برای مدیریت عمق لینک ‌ها استفاده کنید و لینک‌ ها را به گونه‌ ای طراحی کنید که کاربران بتوانند با کمترین کلیک ممکن به صفحه مورد نظرتان برسند.

شما می توانید آموزش های بیشتر درمورد آموزش سرچ کنسول را داخل سایت مطالعه نمایید و اطلاعات زیادی را در این باره کسب نمایید.

امیدواریم این مقاله از seoedu نیز برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوال و هر گونه مشکل میتوانید از طریق کامنت اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- بخش links در سرچ کنسول چیست؟

شما در قسمت لینک ها می توانید به لینک سازی داخلی و خارجی سایتتان تسلط داشته باشید و بررسی کنید که کدام صفحات شما کمترین میزان لینک داخلی و کدام صفحات بیشترین میزان لینک داخلی را دارند تا بتوانید یک تصمیم گیری درست برای آن صفحات داشته باشید.

2- بخش internal links در سرچ کنسول چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

در این بخش شما می توانید درمورد لینک سازی داخلی وبسایت خود آنالیز داشته باشید و ببینید کدام صفحات بیشترین میزان لینک سازی داخلی و همینطور کدام ها کمترین میزان لینک سازی داخلی را دارند.

3- بخش external links در سرچ کنسول برای چیست؟

در این بخش شما می توانید به لینک سازی خارجی سایت خود دسترسی داشته باشید و ببینید که گوگل کدام بک لینک ها را شناسایی و ایندکس کرده است.

خروج از نسخه موبایل