SEOEDU

معرفی بخش performance سرچ کنسول

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

به طور کلی اولین اقدام واجب و ضروری برای بهینه کردن وب سایت و شروع فرایند سئو، ثبت رسمی سایت در ابزار گوگل سرچ کنسول است.

سرچ کنسول، ویژگی های مناسب و بی نظیری را برای مدیریت وب سایت و همچنین رفع مشکلات آن به صورت کاملا رایگان در اختیار ما گذاشته است.

در مقاله قبل درمورد بخش overvidew سرچ کنسول صحبت کردیم و آنجا کمی با قسمت performance آشنا شدیم و در حد یک معرفی کوتاه صحبت کردیم، اما اکنون به صورت مفصل می خواهیم به آموزش این بخش بپردازیم.

قبل از کار با بخش performance کنسول چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای کار با ابزار performance، احتیاج به کسب اطلاعاتی در زمینه چگونگی استفاده از آن دارید. در صورتی که ندانید چگونه اطلاعاتی را باید در رابطه با این ابزار کسب نمایید و یا اینکه به چه شکلی باید از آن استفاده کنید، کار کردن با آن برای شما سودی نخواهد داشت.

پیش از اینکه آموزش performance را شروع کنیم، لازم است نکات مهمی را شرح دهیم. سرچ کنسول گوگل یکی از بخش های مهم در حوزه آموزش سئو به حساب می آید و تنها مکانی است که شما می توانید با استفاده از آن به اطلاعاتی که در رابطه با سایتتان نیاز دارید، به صورت مستقیم دسترسی پیدا کنید.

همچنین سئوکاران حرفه ای از این قضیه اطلاع دارند که سرچ کنسول گوگل، دارای نکاتی در خصوص search performance است که باید در زمان کار با این ابزار به آن توجه شود و به همین دلیل است که این بخش بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های بخش performance سرچ کنسول

پس از اینکه وارد سرچ کنسول خود شدید، باید با انتخاب قسمت performance اطلاعات و توضیحاتی که در این قسمت وجود دارد را مطالعه کنید. گزارش قابل مشاهده به طور پیش فرض درباره ی کلیک هایی هست که وب سایت شما در طی حدود 3 ماه قبل در نتایج جست و جو گوگل داشته است.

نموداری که در قسمت بالای صفحه مربوط به بخش performance سرچ کنسول گوگل قابل مشاهده است، دارای چند بخش اصلی هست:

آموزش کامل performance در سرچ کنسول

Total Impressions: عدد قابل نمایش در این قسمت، جمع دفعاتی که وب سایت شما در نتایج جست و جو گوگل نمایش داده می شود را نشان می دهد. این عدد برای مواردی چون تصاویر، محتوای متنی و… بوده و داده های آن متغیر است.

Average CTR: این قسمت به متوسط نرخ کلیک مرتبط اشاره دارد. به زبان ساده، به تعداد کلیک های انجام شده متناسب با تعداد نمایش وب سایت نرخ کلیک گفته می شود. فرمول محاسبه CTR بسیار ساده است:

۱۰۰ * (تعداد نمایش / تعداد کلیک) = CTR
مثلا اگر تبلیغی در سایتی داشته باشیم که روزانه ۱۰۰۰۰۰ بار این آگهی نمایش داده می‌شود و از این رقم تعداد ۲۰۰۰ کلیک بر روی آن انجام شود ، نرح کلیک ما عددی معادل ۲% خواهد بود.

Total Clicks: این بخش جمع کلیک های انجام شده را بر روی محتوای وب سایت شما در نتایج گوگل نشان می دهد.

Average Position: در این قسمت موقعیت وب سایت شما در چند ماه اخیر نمایش داده می شود. این مقدار با دقت به بهترین موقعیت وب سایت مشخص می گردد. به طور مثال در صورتی که وب سایت شما در طی نتیجه جست و جو دارای موقعیت های 6، 4، 2 باشد، عدد 2 که از موقعیت بالاتری برخوردار است، نمایش داده می شود.

آموزش شناسایی اثر بخشی کلمات کلیدی

شما تا پیش از استفاده از ابزار performance به هیچ عنوان قدرت تشخیص میزان اثر گذاری کلمات کلیدی انتخابی خود را ندارید. هنگامی که از این ابزار استفاده می کنید، از عملکرد کلمه کلیدی خود اطلاع حاصل خواهید کرد و همچنین می توانید محتوای خود را در جهت اثر گذاری بهتر اصلاح نمایید.

به طور مثال، یک صفحه با یک کلمه کلیدی وجود دارد، این صفحه ممکن است در طول حدود یک ماه رنکینگ خوبی را کسب کند. اما در زمان مراجعه به گوگل آنالیتیکس متوجه خواهید شد که بانس ریت این صفحه بسیار ضعیف است.

پس بهتر است عنوان هایی انتخاب کنید که برای گوگل روشن و قابل درک باشد. پس عنوان را کوتاه تر و مفهومی تر نوشته و همچنین کلمات آن را به طوری قرار دهید که هیچ گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد. البته در رابطه با کلمه کلیدی انتخابی، باید میزان سختی کلمه کلیدی را بررسی کنید.

شناخت فرصت های بررسی و اصلاح محتوا در performance

قسمت زیادی از سئو مرتبط به بهینه ساختن محتوا برای کسانی است که موتورهای جست و جو را با شبکه های اجتماعی اشتباه می گیرند.

پس در جهت اثر گذاری هرچه بیشتر این گونه از بهینه سازی، نیاز به این دارید که با سوال های کاربران و دغدغه آنها آشنا شوید و این دغدغه ها را به بهترین شکل ممکن، در محتوای خود منعکس کرده و به آن ها جواب دهید. به شما قول می دهیم در صورت رعایت این مسئله، بهترین بازدهی ممکن را بگیرید.

در این قسمت از آموزش performance طرز به دست آوردن بهترین و جالب ترین سرنخ های اصلاح محتوای سایت را شرح می دهیم.

شناخت راهکارهایی برای به وجود آوردن محتوای جدید

در این قسمت به شما یاد می دهیم که چگونه بتوانید علاوه بر تشخیص و یا ویرایش و اصلاح محتوای خود، با استفاده از ابزار performance، در سرچ کنسول به ایده هایی نو در جهت ایجاد محتوای جدیدتر دست یابید.

در قدم اول کلیه ی کوئری های خود در چند ماه اخیر را مشاهده کنید. کلمات کلیدی را که بالاترین جست و جو را دارند و در عین حال، در خارج از فاصله موثرند، اما با هم مرتبطند ” به این معنی که موقعیت آن ها بین 20 تا 50 هست ” را پیدا نمایید.

در قدم بعدی، کلمات کلیدی که به طور مستقیم به محتوای شما مرتبط نیستند، اما به گونه ای با آن در ارتباط هستند را اولویت بندی نمایید. این امکان وجود دارد که این کوئری ها، توانایی کاندید شدن در جهت ایجاد محتوای جدید در سایت شما را داشته باشند. در آخر، یک محتوای جدید در رابطه با موضوع محتوای خود بنویسید.


نتیجه گیری
در صورتی که پیش از این، سرچ کنسول خود را به گوگل آنالیتیکس لینک دهی نکرده اید، حتما همین حالا این کار را انجام بدهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی، مقاله هایی در رابطه با آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس را مطالعه نمایید. به شما تضمین می دهیم با استفاده از این اطلاعات و همچنین دیگر مطالب گفته شده در سایت seoedu، می توانید با استفاده از محتواهای هدفمند و بدون هزینه گزاف، کسب و کار خودتان را ارتقا بدهید.

 

در بخش بعدی از آموزش سرچ کنسول به معرفی قسمت url inspction می پردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید. (آموزش بخش url inspection سرچ کنسول)

سوالات متداول:

1- آیا به عنوان یک سئوکار باید با بخش های مختلف سرچ کنسول کار کرده باشیم؟

کسی که به عنوان یک سئوکار می خواهد فعالیت داشته باشد، طبیعتا باید ابزارهای مربوط به حوزه را بشناسد و با آن ها کار کرده باشد، یکی از مهمترین ابزارهای حوزه سئو، سرچ کنسول است که باید شما آن را به خوبی آموزش دیده باشید.

2- از بخش پرفورمنس سرچ کنسول چه نتایجی را می توانیم استخراج کنیم؟

شما در این بخش می توانید اطلاعات مربوط به میزان کلیک، ایمپرشن و میانگین جایگاه و نرخ تبدیل خود را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید و حتی از بخش فیلترهای این قسمت، اطلاعات بسیار مهم و مفیدی درمورد url هر صفحه می توانید به دست آورید.

خروج از نسخه موبایل