SEOEDU

سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

سئو مارک قرار گرفتن در اولین صفحه گوگل و کسب درآمد انفجاری

در دنیای امروزی، نقش وبسایت ها در کسب و کارهای مجازی بسیار پررنگ است و با توجه به این که قرار گرفتن وبسایتی در صفحه ی اول گوگل می تواند در رشد یک کسب و کار و توسعه ی آن نقش مهمی را ایفا کند، اهمیت آن دو چندان می شود. بدون شک ایده آل ترین حالتی که برای یک فرد صاحب کسب و کار اینترنتی می تواند وجود داشته باشد، این است که سایت کاری او در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد. دقیقا با توجه به اهمیت این موضوع، ما می خواهیم موضوع سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را برای شما همراهان و کاربران عزیز Seoedu مورد بررسی دقیق و مفید قرار دهیم.

Seo یا سئو چیست؟

به طور کلی به فرآیندی که طی آن تمامی صفحات موجود در یک وبسایت برای موتورهای جست و جو همانند گوگل، به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شود، سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو گفته می شود.

بهینه سازی موتورهای جست وجو خود به دو بخش اصلی و مهم بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی تقسیم می شود. نکته ای که در ارتباط با این نوع بهینه سازی وبسایت حائز اهمیت است، نیاز مستمر و مرتب وبسایت به آن است. به بیان دیگر وبسایت برای دریافت رتبه ی مناسبی از سوی گوگل باید به صورت مرتب بهینه ی سازی داخلی و خارجی شود تا تمام محتواهای داخلی وبسایت به راحت ترین حالت ممکن توسط خزنده های موتور جست و جو خزش شوند( موتور جست و جو، محتوای قرار گفته شده در وبسایت ما را بفهمند).

موتور جست وجو چیست و چگونه محتوای موجود در وبسایت های مختلف را شناسایی می کند؟

سئومارک رسیدن به صفحه اول گوگل

با توجه به ارتباط بین سئو وبسایت و موتورها جست وجو، بهتر است به سوال رایج موتور جست و جو چیست و چه کاری انجام می دهد پاسخ دهیم. موتورهای جست و جو امکان قرار دهی و جست و جوی مطالب مبتی بر وب را توسط کاربران فراهم می آورد. موتورهای جست وجوی زیادی در سراسر دنیا مورد استفاده گرفته می شوند که از معروف ترین و رایج ترین آن ها می توان به موتور جست و جوی Google، Yahoo و MSN Search اشاره کرد.

اگر بخواهیم چگونگی عملکرد موتورهای جست و جو را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این موتورها با استفاده از خزنده ها و ربات های خاصی که مورد استفاده قرار می دهند، می توانند اطلاعات قرار گرفته شده در صفحه های وب را در پایگاه داده ی های خاص خود ذخیره کنند. پس از این که اطلاعات موجود در وبسایت ها در پایگاه داده ها ذخیره شد، اطلاعات با یگدیگر مقایسه می شود و با توجه به امتیازی که هر کدام از اطلاعات دریافت خواهند کرد، آن ها را در صفحه ی اول جست وجوها قرار می دهد.

سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به چند دسته تقسیم می شود؟

به طور کلی مسائل مربوط به سئو یک وبسایت به سه دسته ی اصلی که در قسمت پایین شرح داده شده است، تقسیم می شود.

1. سئو تکنیکال

یکی از مباحثی که در سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل همیشه مطرح هست، سئو تکنیکال است. به طور کلی سئو تکنیکال به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در نتیجه ی انجام دادن آن ها، می توان دسترسی موتورهای جست وجو را به محتوای وبسایت به بهترین حالت ممکن مدیریت کرد. فاکتور های زیای در بحث سئوی تکنیکال وجود دارند که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

2. سئو داخلی سایت

از دیگر مباحثی که در بحث سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید به آن دقت شود، سئو داخلی یا همان بهینه سازی سایت داخلی است که معمولا جزو مباحث آموزش رایگان سئو محسوب شده و هزینه آنچنانی ندارد. جالب است بدانید یکی از مهم ترین معیارهای موتورهای جست وجو برای دادن امتیاز به وبسایت ها، بهینه سازی داخلی آن هاست. به مجموعه فعالیت هایی که جهت بهینه سازی داخلی وبسایت انجام می شود و نتیجه ی آن خزش راحت تر محتوای موجود در وبسایت توسط موتور جست و جو است، سئو دخلی وبسایت گفته می شود.

تمامی فاکتورهای مورد نظر موتورهای جست و جو با استفاده از الگوریتم های خاص آن ها مورد بررسی قرار گرفته می شوند. توجه داشته باشید که اکثر افراد، هنگامی که کلمه کلیدی را در گوگل جست و جو می کنند تنها صفحه ی اول گوگل را بررسی کرده و از این جهت سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی پیدا می کند. مهم ترین فاکتورهایی که در بهینه سازی داخلی یک وبسایت مورد بررسی قرار گرفته می شود عبارت اند از:

  1.  مشخص کردن کلمه کلیدی مناسب با کسب و کار
    یکی از مهمترین قدم های سئو و همان خشت اول سئو پیدا کردن کلمات کلیدی درست و بعد از آن ریتارگتینگ کیوردها می باشد. این مرحله جزو مهمترین مراحل سئو می باشد. زیرا اگر اشتباه انتخاب شود کل زحمات شما هدر رفته و
  2.  تولید محتوای بسیار مناسب و ایده آل با توجه به کلمه کلیدی تارگت شده
    تولید محتوا 30 تا 40% پروژه سئو را شامل می شود. شما اگر محتوای منظم و کاربر پسند تولید کنید می توانید سریع رشد کرده و به نتیجه های عالی دست پیدا کنید.
    در مورد موضوع سفارش تولید محتوا متنی وبسایت خود می توانید از تیم باتجربه و خبره seoedu استفاده نموده و محتواهای عالی برای بحث سایت خود ایجاد کنید.
    ما به شما تضمین کیفیت، سرعت و یونیک بودن محتوا را می دهیم.
  3.  محتوای قرار گرفته شده در هر وبسایت با توجه به کلمه کلیدی تارگت شده
    بررسی کردن محتواهای قدیمی سایت و به روزرسانی آن ها می تواند به کسب رتبه های بهتر شما کمک بزرگی کند.
  4.  رعایت کردن مقدار چگالی کلمه کلیدی در محتوای تولید شده
    بحث میزان دفعات تکرار کلمات کلیدی در یک صفحه بسیار بسیار مهم است که اگر رعایت نشود شما دچار کیورد استافینگ می شوید. ما در مقاله کیورد استافینگ در مورد این موضوع و رفع آن به طور مفصل صحبت کرده ایم.
  5.  بهینه سازی محتوای تولید شده در هر صفحه ی وبسایت
    اینکه هر محتوا لینک سازی اصولی، تگ های هدینگ به درستی رعایت شده باشد، تصاویر بهینه و نکات مهمی که در بحث تولید محتوا و سئو محتوا وجود دارد را بهینه و بررسی نمایید تا بتوانید رتبه های بالاتری را کسب نمایید.
  6.  بهینه سازی پاراگراف ها
    پاراگراف ها نباید خیلی طولانی باشند. زیرا پارگراف های طولانی کاربر را خسته و دلزده می کند. سعی کنید عنوان های جذابی را برای پارگراف های خود انتخاب نمایید.
  7.  تصاویر باید از نظر ابعاد بهینه سازی شوند
    یک مسئله خیلی مهم که بعضی ها به آن توجه نمی کنند سئو تصاویر است. شما می توانید با سئو اصولی و درست تصاویر رتبه های خوبی را در بخش تصاویر بگیرید و درنتیجه از قسمت photo در گوگل ورودی داشته باشید.
  8.  متن مناسب جایگزین جهت تصاویر موجود در وبسایت باید بهینه سای شود.
    خاصیت Alt یا متن جایگزین را برای تمامی تصاویر جدی بگیرید و نگذارید حتی یک عکس بدون متن جایگزین در وبسایت شما منتشر شود.
  9.  استفاده از لینک های داخلی بین صفحه های مختلف وبسایت به بهترین حالت ممکن.
    حتما برای لینک سازی داخلی خود استراتژی اصولی و درست و حسابی داشته باشید. از لینک دادن به تنها یک صفحه از طرف تمام مقالات خودداری کنید، بلکه این قدرت سئو داخلی خود را به صفحات مختلف سایت خود منتقل کنید تا رشد بهتری داشته باشید.
  10.  رعایت حد تعادل در بهینه سازی و جلوگیری از بهنیه سازی بیش از اندازه
  11.  و…

3. سئو خارجی سایت

یکی دیگر از مسائل موجود و مرتبط به سئومارک قرار گرفتن در صفحه اول وبسایت، بهینه سازی خارجی وبسایت است. همانطور که از عنوان این نوع بهینه سازی مشخص است، عملیات آن خارج از سایت انجام می شود. نام دیگر بهینه سازی خارجی، سئو آف پیج است. به طور معمول بهینه سازی خارجی وبسایت ها به سه دسته ی کلی سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری تقسیم می شوند.

یکی از بخش هایی که می توان به آن توجه بسیار زیادی داشت در لینک سازی خارجی، سفارش رپورتاژ آگهی می باشد. شما می توانید با خرید چند رپورتاژ به شدت به قدرت سایت خود بیفزایید و رتبه های خود را بهبود دهید.

هزینه سئو سایت

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که هزینه سئو سایت چقدر است و چگونه تعیین می شود، باید گفت هزینه سئو به عوامل بسیار زیادی وابسته و مربوط می شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع به مقاله هزینه سئو در وبسایت ما مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله موضوع مهم و حائز اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به بررسی مهم ترین فعالیت های مورد نیاز از جمله بهینه سازی داخلی، بهینه سازی خارجی و همچنین بهینه سازی تکنیکال پرداختیم. توجه داشته باشید که انجام دادن تمام نکات گفته شده در قسمت های قبل می تواند یک وبسایت را در صدر نتایج جست و جوی گوگل قرار دهد، پس هرچه سریع تر نسبت به انجام آن ها اقدام کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانیم به صفحه اول گوگل برسیم؟

برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید با علم سئو و قواعد آن آشنا باشیم. شما برای این که بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید باید تولید محتوا خوب، سئو داخلی و سئو خارجی درست و حسابی داشته باشید.

سئو مارک قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شامل چه مواردی می شود؟

شما می توانید با استفاده از سئومارک هایی که داخل همین صفحه درمورد آن ها صحبت شده به راحتی در نتایج برتر گوگل بدرخشید. عواملی مثل تولید محتوا، لینک سازی خارجی، رپورتاژ و… هم می توانند بر رشد رتبه های شما در گوگل تاثیر گذار باشند.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل آیا به بک لینک نیاز داریم؟

یکی از فاکتورهایی که هنوز گوگل به آن اهمیت میدهد بحث بک لینک ها می باشد. ما در تحقیقات خود به وضوح این موضوع را مشاهده کرده ایم که سایت هایی با داشتن بک لینک بیشتر از رقبای خود، در رتبه های اول گوگل قرار دارند.

خروج از نسخه موبایل