SEOEDU

تیم سازی در پروژه های سئو به چه صورت می باشد؟

تیم سازی در پروژه های سئو

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

موفقیت هر کسب و کاری وابسته به فعالیت مجازی آن کسب و کار است در واقع برندی موفق است که در ابتدا سایت داشته باشد و در قدم دوم در صفحه اول گوگل رتبه بگیرد. اما این که چگونه یک برند بتواند در 10 لینک برتر گوگل قرار بگیرد به یک سری المان های مختلف اعم از آنالیز سایت، ایده تبیلغات، تولید محتوای مناسب و ساختار درست و غیره مرتبط است. اما آیا این فعالیت ها از عهده یک نفر بر می آید؟ درصد بسیار کمی وجود دارد کسی بتواند تمام این فعالیت ها را همزمان یک نفره هندل کند و موفق باشد اما با تقسیم کار و تیم سازی در پروژه های سئو راه موفقیت بسیار هموار است. در این مقاله قصد داریم به زبان ساده بیان کنیم که تیم سازی در پروژه های سئو به چه صورت می باشد پس همراه ما باشید.

روند انجام یک پروژه سئو

1. آنالیز اولیه وب سایت و ارائه گزارش تحلیلی از جایگاه و روند فعلی سئو سایت

2. آنالیز رقبا وب سایت (سایت های مشابه)

3. بررسی کلید واژه ها بر اساس محتوای وب سایت و سرچ کاربران در گوگل

4. رفع خطاهای کد نویسی و اصلاح معماری سایت برای افزایش سئو

5. تهیه محتوای اصولی بر اساس تکنیک های سئو

6. بهینه‌سازی تصاویر موجود در سایت

7. بهینه‌سازی تگ های توضیحات و برچسب ها

8. ایجاد استراتژی در گرفتن لینک به وب سایت

9. برطرف کردن ارورهای 404 وب سایت

10. اجرا تکنیک سئو تکرار

11. اجرای تکنیک لینک بیلدینگ

12. افزایش قدرت ایندکس سایت (بعد از انتشار مطلب)

13. شناساندن سایت به موتورهای جستجو

14. افزایش بازدید سایت با دریافت ورودی و ترافیک از گوگل

15. قرارگیری سایت در 10 لینک برتر گوگل بر اساس کلمه های کلیدی

16. افزایش رتبه سایت در گوگل و الکسا

17. افزایش بک لینک های سایت طبق گزارشات الکسا

18. افزایش Page Authority

19. افزایش Domain Authority سایت

20. مانیتورینگ و گزارش هفتگی سایت

21. بهینه‌سازی کامل سایت با تمام عناوین صفحه اول

در تیم سئو به چه تخصص هایی احتیاج داریم؟

تیم سازی در پروژه های سئو

یک تیم سئو خوب به بین 7 الی 14 نفر و گاهی حتی به تعداد بیشتری بسته به بزرگی سازمان نیاز دارد. در تیم سازی در پروژه های سئو به افرادی با تخصص هایی نظیر مدیریت، نویسنده محتوا، طراح گرافیست، لینک ساز، متخصص سئو، توسعه دهنده وب و مدیر حسابداری نیاز است تا در تعامل با یکدیگر در تیم در راستای هر چه بهتر شدن وب سایت فعالیت کنند. در زیر وظایف هر یک از این عناوین را به صورت کلی شرح می دهیم.

برای خدمات سئو سایت بر روی لینک کلیک کنید.

مدیر سئو

هر مجموعه و تیمی برای پیش برد دقیق اهداف خود به یک مدیر یا سرگروه احتیاج دارد. مدیر سئو همانطور که از اسمش مشخص است مدیریت کل پروژه را به دست می گیرد و با یک استراژی از پیش برنامه ریزی شده و تقویم زمان‌بندی مسیر را مشخص می کند تا اعضای تیم در یک مسیر مشخص و یک سرعت ثابت همگانی به جلو پیش بروند. در واقع وظایف کلی مدیر سئو تدوین قرارداد با مشتری، تنظیم مراحل انجام سئو و استراتژی کلی سئو و نظارت بر صحت فعالیت تیم سئو است. مدیر سئو با تقسیم وظایف در بین اعضای تیم و ایجاد محیطی انگیزشی، سالم و دوستانه برای کارکنان و اطمینان از این که هر فرد وظیفه خود را به خوبی درک کرده است برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می کند.

تولید کننده محتوا

قدرتمند ترین ابزار موجود در دست کارشناس سئو برای رسیدن به لینک های برتر گوگل، محتوا است. در واقع تامین محتوای اصولی، دومین وظیفه مهم تیم سئو می باشد. در صورتی که محتوای موجود در سایت، محتوای قوی باشد و نیاز کاربران را رفع کند هیچ چیز نمی تواند جلوی افزایش ترافیک سایت را بگیرد و این یعنی موفقیت.

چنانچه با اصول تولید محتوا آشنایی ندارید از مقاله آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوا استفاده کنید.
کلمات قدرت دارند چه در صحبت با یک شخص چه در نوشتن یک متن برای یک سایت در صورتی که شما با محتوای خود بتوانید یک چیزی به کاربر یاد دهید و نیاز کاربر و یا مشکل او در آن زمان را رفع کنید یعنی کلید موفقیت SEO را دستتان گرفته اید. از سال 2018 تمرکز اصلی وب سایت ها از کنار هم گذاشتن بدون معنای کلمات کلیدی به تولید محتوای کاربر پسند تغییر کرد. در قبل از سال 2018 تمرکز ربات های گوگل بر تعداد کلمات کلیدی هر صفحه بود و این مسئله باعث شده بود تا سایت ها بدون هیچ اطلاعات خاصی به لینک اول گوگل انتقال یابند اما دیگر این ترفند پاسخگو نیست و ساز و کار ربات های گوگل هم تغییر کرده است. شما نباید برای ربات های گوگل محتوا بنویسید بلکه باید برای کاربران بنویسید. اگر محتوای شما بدون معنا و بی ربط باشد کاربر زمانی را در سایت صرف نمی کند و این باعث می شود تا ربات های گوگل گمان کنند محتوای شما به درد کاربران نمی خورد و پس از طی زمانی از لینک های ابتدایی خود شما را حذف می کند. استخدام یک نویسنده محتوا در تیم سئو باعث دریافت ترافیک زیادی می شود. یک نویسنده فردی است که دارای اطلاعات پایه ای در زمینه سئو مانند به کارگیری کلمات کلیدی، قواعد نگارشی و ویراستاری و غیره است. چنین شخصی 50 درصد از مسیر سئو تیم را هموار می کند.

یکی از روش های جدید جذب ترافیک از طریق محتوا برای سایت رپورتاژ آگهی است چنانچه نیاز به آموزش اصولی دارید از مقاله آموزش رپورتاژ آگهی کمک بگیرید.

طراح گرافیست

در ابتدای ورود به هر جایی شما ابتدا با چشم خود محیط را آنالیز می کنید. فرض کنید قصد دارید به یک رستورانی برای صرف ناهار بروید اگر دیزاین آن رستوران زیبا نباشد هر چقدر غذای خوبی داشته باشد شما بار دیگر به آنجا نمی روید هر چند امکان دارد با دیدن دیزاین همان بار اول هم پشیمان شوید و از آنجا خارج شوید و به رستوران دیگری روید. به همین منوال اگر کاربران اینترنت وارد سایتی شوند که از عکس، انیمیشن و لوگوی زیبا و انحصاری خود استفاده نکرده باشد و به اصطلاح دید بصری خوبی به کاربر منتقل نکند هر چقدر محتوای خوبی داشته باشد درصد بسیار کمی احتمال دارد که کاربر در سایت زمان صرف کند و محتوای آن سایت را مطالعه کند. در تیم سئو باید حداقل یک نفر متخصص در خصوص گرافیک وجود داشته باشد تا تصاویر و اینفوگرافی های مقالات را به صورت تخصصی طراحی کند.

تصاویر خود نقش مهمی در سئو بازی می کنند در واقع نویسنده محتوا و طراح گرافیک باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا یک محتوای اصولی شکل گیرد زیرا در صورتی که این دو با یکدیگر همکاری نکنند محتوایی که ایجاد می شود هیچ گونه هماهنگی با تصویر ندارد و بر عکس آن نیز اتفاق می افتد.
چنانچه با سئو آشنایی ندارید برای آموزش اصولی سئو از طریق لینک آموزش سئو اقدام کنید.

سازنده لینک

به فرایندی بدست آوردن لینک از وب سایت های دیگر برای سایت خود لینک سازی یا هایپرلینک گفته می شود. در واقع موتورهای جستجو از آن ها برای کراول کردن (خزیدن) در سایت ها استفاده می کنند. تکنیک ها و روش‌ های بسیاری برای لینک بیلدینگ وجود دارد و تقریباً همه کارشناسان سئو بر این باورند که یکی از سخت‌ترین مراحل سئو همین مبحث لینک سازی است که نیاز به هنر ساخت لینک با کیفیت دارد. این کار نیازمند یک شخص مستقل با دانش به روز است تا بتواند به خوبی و اصولی از این راه ترافیک ارگانیک دریافت کند و بازدید سایت را افزایش دهد.

متخصص فنی سایت

درست است که با محتوای اصولی و ظاهر جذاب مخاطب جذب سایت می شود اما از کجا متوجه شدیم چه محتوایی نیاز کاربر است؟ یا این که به چه روشی از درستی لینک سازی اطمینان خاطر حاصل کنیم. برای این منظور نیاز به یک متخصص امور فنی است در واقع تحت هیچ شرایطی نمی توان نقش متخصص فنی را مورد غفلت قرار داد و جنبه فنی سئو را نادیده گرفت. یک متخصص فنی باید لینک سازی را بررسی کند و بهینه‌سازی لینک های داخلی را مورد بررسی قرار دهد همینطور باید تحقیق کلمات کلیدی را هم انجام دهد و مطابق با نیاز کاربران در زمان محتوای به روز بخواهد. در استخدام متخصص فنی در نظر بگیرید که برای این کار لازم است که شخص مورد نظر با ابزار سرچ کنسول آشنایی های لازم را داشته باشد چنانچه با این ابزار آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنم از لینک آموزش سرچ کنسول هر چه سریع تر با این ابزار قدرتمند آشنا شوید. این متخصصان علاوه بر آشنایی با ابزار سرچ کنسول، دانش کافی در برنامه نویسی و دیگر زمینه های فنی سایت دارند و ساختار وب سایت را درک می کنند و در صورت بروز هر مشکل ساختاری از آن جایی با توسعه دهندگان در تعامل هستند می توانند مشکل را شناسایی و رفع کنند.

توسعه دهندگان وب

در دنیای تکنولوژی امروز همواره در حال تغییر هستیم اگر شما محتوای درستی تولید می کنید و کاملا مطابق با نیاز روز کاربر پیش می روید اما وب سایتی که در آن محتوا را قرار می دهید جذاب نیست و متناسب با طرح های قدیمی است باید بگوییم در حال خراب کردن تجربه کاربر هستید. به همین دلیل وجود یک طراح تضمین کننده موارد مربوط به نگهداری و حفظ سایت و به روز رسانی آن می باشد و از الزمات یک تیم سئو به شمار می آید.

مدیر حسابداری

این وظیفه را می توان به مدیر سئو هم واگذار کرد اما اگر درگیر پروژه های زیاد و بزرگ شوید بهتر است حداقل یک فرد را برای مدیریت حساب ها و مسئولیت نظارت بر هزینه ها و درآمدهای وارده و حقوق افراد تعیین کنید. حسابدار مسئول پرداخت های مشتریان نیز می باشد و از طرفی درخواست مشتریان را پاسخ می دهد و همواره سعی در جلب رضایت و متقاعد کردن آنان از گزارش ها و هزینه های مرتبط با پروژه دارد. در واقع به نحوی دستیار مدیر سئو هم محسوب می شود.

ویژگی های یک تیم سئو خوب و حرفه ای

در تعیین وضعیت، جایگاه و رتبه سایت از طرف موتورهای جستجو از جمله موتور جستجوی گوگل، رعایت استانداردهای سئو، نقش به سزایی دارد این مسئله به قدری مهم است که بسیاری از بیزنس های موفق قبل از طراحی و راه‌اندازی سایت، با یک تیم حرفه ای سئو قرار داد می بندند و بعد به سراغ طراحی سایت می روند زیرا این کار باعث می شود از همان ابتدای فعالیت طراحی سایت، تمامی بخش های سایت با رعایت اصول سئو طراحی شود. از جمله ویژگی های یک تیم سئو خوب و حرفه ای:
• داشتن تجربه
• نمونه کارها موفق
• در اختیار داشتن تیم حرفه ای
• تیم تولید محتوا قوی
• منظم و خوش قول

برای تیم سازی در پروژه های سئو باید در نظر بگیرید تیمی موفق می شود پروژه های بیشتری دریافت کند که افراد متخصص و مجرب در حوزه های مختلف وب سایت را با خود همراه کرده است و همه افراد حاضر در تیم برای یک هدف مشترک یعنی قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل و در رتبه های نخست گوگل تلاش می کنند.

چنانچه به یک تیم قوی و حرفه ای برای انجام خدمات سئو سایت در تهران نیاز دارید بر روی لینک کلیک کنید و فرم مورد نظر را پر کنید تا در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان seuedu با شما تماس بگیرند.

خروج از نسخه موبایل