SEOEDU

مهم ترین دلایل بررسی سئو سایت کدام اند؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

بررسی و آنالیز سئو سایت

بهینه سازی یکی از زمانبرترین فعالیت هایی است که باید به صورت مرتب برای هر وبسایتی انجام شود. فرآیند های زیادی با استفاده از تجزیه و تحلیل کمات کلیدی مورد استفاده در محتوای یک وبسایت انجام می شود و در نهایت با استفاده از نتایج به دست آمده و استفاده از روش هایی همانند کدنویسی، استفاده از بک لینک و … می توان مقدار بازدید یک وبسایت را به مقدار قابل توجهی افزایش داد. با ما باشید تا به سوالات شما در ارتباط با آنالیز وبسایت پاسخ داده شود.

درست حدس زدید. امروز قصد داریم موضوع چگونگی و لزوم بررسی سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم، پس برای دریافت پاسخ تمام سوالات خود در این باره با ما همراه باشید.

سئو سایت چیست و با چه هدفی انجام می شود؟

قبل از بررسی هر موضوعی بهتر است به ارائه ی یک تعریف ساده و قابل فهم درباره ی سئو بپردازیم. به بیان کاملا ساده سئو یا Search Engine Optimization به کمک گرفتن و بکارگیری تمام روش ها و مواردی گفته می شود که به کسب جایگاه بهتر یک وبسایت در نتیجه ی موتورهای جست و جو کمک می کند.

در سئو موارد بسیار زیادی در محتوا اضافه می شود که از جمله رایج ترین این موارد می توان به اضافه کردن کلمه های کلیدی، اضافه کردن کلمه های کلیدی مرتبط، افزودن یکسری موارد به تیترها و پاراگراف های موجود در وبسایت، استفاده از تگ alt به عکس های مورد استفاده در وبسایت و … اشاره کرد.

بررسی سئو سایت چه اهمیت و لزومی دارد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در ارتباط با سئو وجود دارد، دلایل لزوم بررسی آن در یک website است. در این میان از مهم ترین و اساسی ترین جنبه های سئو، هماهنگ کردن و قابل فهم کردن یک سایت با فهم و درک کاربران و موتورهای جست و جوی مختلف است.

جالب است بدانید بسیاری از افراد بر این باورند که موتورهای جست و جو رضایت کاربران را به افراد صاحب وبسایت ارائه و پیشنهاد می دهند و دیگر لزومی به آنالیز سایت نخواهد بود. این در حالی است که چنین افرادی باید به این که موتورهای جست و جو انسان نیستند نیز توجه داشته باشند.

در اینکه موتورهای جست و جو از الگوریتم های پیچیده و به روزی استفاده می کنند شکی نیست اما طبیعتا قدرت بینش آن ها برابر با بینش یک انسان نیست. به همین دلیل بهینه سازی سایت به مقدار قابل توجهی به موتورهای جست وجو کمک می کند تا موضوع های مختلف را بهتر درک کرده و رتبه ی بهتر و مرتبط تری را به وبسایت در نتایج جست و جو ارائه دهد.

اهمیت بررسی سئو سایت

هزینه ی بررسی سئو سایت چه مقدار است؟

با توجه به مطالبی که در قسمت قبل شرح دادیم و پی بردن به اهمیتی که سئو وبسایت دارد، یک سوال پیش می آید که هزینه ی بررسی و بهینه کردن سئو وب سایت چه مقدار است؟ خب در صورتی که شما در این زمینه آموزش ببینید و مهارت کسب کنید، بدون این که هزینه ای برای شما داشته باشد می توانید یک وبسایت را از نظر سئو مورد بررسی قرار داده و رتبه ی آن را در نتایج گوگل افزایش دهید، اما در صورت نداشتن هیچگونه تجربه و مهارتی در این زمینه باید بگوییم باید کار را با کاردان بسپارید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که بررسی سئو وبسایت های مختلف توسط افراد متخصص در این زمینه به راحتی قابل انجام است. شما می توانید برای کسب رتبه ی بهتر در نتایج جست و جو و بررسی سئو وبسایت خود از متخصصان سئو وبسایت Seoedu کمک گرفته و بدون پرداخت هزینه های گزاف و اضافی و با کمک گفتن از افراد حرفه ای میزان بازدید و رتبه ی سایت خود را افزایش دهید تا کسب و کارتان به حداکثر پیشرفت برسد.

توجه داشته باشید که در زمینه سئو، تجربه حرف اول را می زند. از این رو تیم مارکتینگ و سئوی سایت Seoedu تجربه بسیار بالایی در این زمینه داشته و با کسب و کارهای بزرگ و مطرحی نیز سابقه همکاری دارد.

سئو (Seo) به چند دسته تقسیم می شود و هر کدام چه کاربردهایی دارند؟

به طور کلی بهینه سازی یک وبسایت برای موتورهای جست و جو به دو دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

1. سئو داخلی ( on page seo)

همانطور که از نام این نوع سئو مشخص است به بررسی و بهینه سازی محتواها و کدهای داخلی یک ساین گفته می شود. تمامی محتواهایی که درون یک website هستند اعم از تصویر های موجود، تمام مطالب، ویدئوها و … در این بخش مورد بررسی قرار گرفته خواهند شد.
در یک کلام، اولین قدمی که برای بهینه سازی website باید برداشته شود، سئو داخلی است. توجه داشته باشید که تمامی تغییرهای بزرگ و کوچک می تواند در نتایج و بهینه سازی سایت تأثیر گذار باشد. مهم ترین عناصر موجود در بخش های سئو داخلی عبارت اند از:
یکی از مهم ترین موارد تأثیر گذار در سئو داخلی رعایت تگ عنوان یا همان title tag است.
قرار دادن محتوایی که طبق اصول تولید محتوا و سئو تولید شده است.
به بهترین و درست ترین روش ممکن از تگ های H استفاده شود.

2. سئو خارجی (off page seo)

سئو خارجی یا همان off page seo به مجموعه فعالیت های قابل انجام در خارج از سایت و بدون استفاده از پنل های مدیریتی مانند بک لینک ساختن، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … گفته می شود. در قسمت قبل به نکات مهم و مواردی که در اولین قدم سئو که همان سئو داخلی بود اشاره کردیم اما باید بدانید که عوامل مهم و اساسی دیگری نیز وجود دارند که می توانند در بهینه سازی و سئو سایت تأثیر گذار باشند.
نکته ای که در ارتباط با این نوع سئو وجو دارد این است که تمام فعالیت های انجام شده در بهینه سازی خارجی یک وبسایت بسیار حساس بوده و هر شخصی بدون مهارت نمی تواند این فعالیت را به درستی انجام دهد.

حساسیت این کار از آن جهت است که مرتکب شدن یک اشتباه کوچک در روند انجام آن سبب جریمه شدن سایت از سوی موتور جست و جوی گوگل خواهد شد و در نهایت رتبه ی به دست آمده ی site و میزان بازدید آن به شدت کاهش پیدا می کند که این اتفاق می تواند ضرر های جبران ناپذیری را به کسب و کارهای آنلاین وارد کند.
به همین دلیل افرادی که به دنبال بهینه سازی خارجی وبسایت خود هستند، باید در ابتدای راه آموزش های فراوانی را ببینند و با علمی آپدیت شده، مشغول سئو شوند.

مهم ترین روش های مورد استفاده جهت بهینه سازی وبسایت کدام اند؟

برای بهینه سازی site از روش های زیادی استفاده می شود که مهم ترین و پرکاربرد ترین این روش ها عبارت اند از:

سئو کلاه سیاه یا black hat seo

به تمام فعالیت هایی که مورد تأیید قوانین گوگل نباشد و به بیان کاملا ساده سبب دور زده شدن قوانین گوگل شود، سئو کلا سیاه گفته می شود. مهم ترین نکته ای که در ارتباط با این روش بهینه سازی وبسایت ها وجود دارد این است که در صورت استفاده ازاین روش رتبه ی سایت با سرعت فوق العاده ای رشد خواهد کرد اما اگر به هر طریقی گوگل متوجه ی دور شدن قوانین شود site را از نتایج جست و جوی خود حذف خواهد کرد.

سئو کلا سفید یا white hat seo

در مقابل، به تمامی فعالیت هایی که مطابق با قوانین و الگوریتم های گوگل انجام شود و مهم ترین هدف از انجام آن ها بهینه سازی اصولی و صحیح وبسایت باشد، سئو کلاه سفید گفته می شود. مهم ترین نکته در ارتباط با این روش بهینه سازی استفاده از تمام موارد و قوانین مود تأیید گوگل برای بهینه سازی site است که در نهایت انجام دادن درست آنها باعث افزایش رتبه ی سایت خواهد شد.

چه تفاوتی بین SEO و SEM وجود دارد؟

بسیاری افراد از تفاوت بین SEO و SEM اطلاع کاملی ندارند و این دو روش بهینه سازی را یکی می دانند. با توجه به این که تفاوت بین SEO و SEM به یکی از رایج ترین سوالات در زمینه ی بهینه سازی تبدیل شده است و ما در این قسمت از مقاله سعی داریم تفاوت های موجود بین این دو روش افزایش رتبه websitre را به صورت کاملا مختصر توضیح دهیم.
Search Engine Marketing یا همان بازاریابی سئو است که در جهت افزایش رتبه ی یک وبسایت در نتیجه ی گوگل مورد استفاده قرار گرفته می شود. با وجود این که هدف از انجام SEO و SEM افزایش رتبه ی وبسایت در نتایج گوگل است اما یکی نیستند و روندهای خاص خود را دارند.
مهم ترین تفاوتی که این دو با هم دارند این است که SEM در روش خود از تاکتیک های پولی نیز استفاده می کند در حالی که SEO اینگونه نیست. به بیان کاملا ساده و قابل فهم در صورت استفاده از SEO برای افزایش رتبه ی یک وبسایت شما هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد و در حالی که برای افزایش رتبه ی وبسایت با استفاده از SEM باید هزینه های مربوط به تبلیغات را پرداخت کنید.

در صورتی که جهت بررسی و آنالیز سئو سایت خود به مشاوره سئو نیاز داشتید می توانید از بخش مشاوره سئو داخل منو سایت اقدام نمایید.

نتیجه گیری
اصلی ترین هدف ما از تولید این محتوا، شناسایی راحت مفهوم بررسی سئو سایت بود و امیدواریم تا حدودی به این هدفمان دست پیدا کرده باشیم. توجه داشته باشید که اگر بتوانید آموزش های سئو را به خوبی یاد بگیرید، می توانید کسب و کار خودتان را پر رونق کنید. اگرهم فکر می کنید از پس آموزش سئو و دیگر مسائل مانند طراحی سایت و … بر نمی آیید، بهترین کار این است که از مشاوره های موجود در این زمینه بهره ببرید تا در کمترین زمان و به بهترین روش، به هدف خود برسید.

خروج از نسخه موبایل