SEOEDU

جستجوی صوتی گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

جستجوی صوتی گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت

در دنیایی که تکنولوژی در آن حرف اول را می زند، مواجه شدن با چیزهایی که می تواند انجام کارها را برای شما راحت تر کند، اصلا دور از انتظار نخواهد بود.
تا همین چند سال پیش، شما برای آنکه بتوانید در موتور جستجوی گوگل، چیزی را جستجو کنید ناچار بودید صفحه ای را باز کرده و کلمه و یا عبارت مورد نظرتان را در آن تایپ کنید.

اما، از آنجایی که این موتور جستجو همواره به دنبال آن است که راحتی و رضایت را برای کاربران خود فراهم کند، امکانی را برای آنها ایجاد کرد تا بتوانند بدون نوشتن، دستور جستجو را صادر و اطلاعات مورد نظر را کسب کنند.

این روش، کار را برای کسانی که اصلا حس و حال نوشتن را ندارند، راحت کرده و آنها نیز می توانند بدین شکل سرچ های موضوعی خود را انجام دهند.

از آنجایی که جستجوی صوتی گوگل امروزه بسیار مورد استفاده قرار دارد، در این متن قصد داریم در مورد این مبحث و تاثیری که بر روی سئو دارد صحبت کنیم.

اگر به مباحث سئو و بهینه سازی سایت علاقمند هستید، به شما پیشنهاد میکنم تا مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

جستجوی صوتی گوگل چیست؟

گوگل کرومی که بر روی سیستم یا گوشی هوشمندتان قرار دارد را باز کنید. در گوشه کادری که وسط صفحه وجود دارد، یک علامت کوچک به شکل میکروفون مشاهده خواهید کرد.

این میکروفون به شما کمک می کند تا بتوانید بدون نیاز به تایپ کردن و فقط با صوت، سرچ انجام دهید. نتایجی که از این طریق بدست خواهید آورد، با زمانی که شما یک کلمه یا عبارت را تایپ می کنید هیچ تفاوتی ندارند و هر دو یک نتیجه را به شما نشان می دهند.

نکته ای که در این بین اهمیت دارد آن است که معمولا جنس وارد کردن کلمات و یا عبارات به وسیله صوت، اندکی با تایپ متفاوت است. شما به هنگام سرچ کردن به وسیله جستجوی صوتی باید به صورت کاملا محاوره ای کلمات را انتخاب کرده و آن ها را ادا کنید. اما همان طوری که حتما در جریان هستید در تایپ کردن، نحوه نوشتن باید کاملا به صورت کتابی باشد و جستجوی محاوره ای شاید گاهی اوقات شما را به نتیجه ای که می خواهید نرساند.

معمولا جستجوی صوتی برای کسانی که با استفاده از موبایل یا تبلت قصد دارند در مورد موضوعی سرچ کنند، مورد استفاده قرار می گیرد و پاسخ هایی که شما دریافت می کنید بنابر موقعیت مکانی که در آن قرار گرفته اید به شما نشان داده خواهد شد.

فرض کنید به شهر دیگری سفر کرده اید و به دنبال یک رستوران خوب می گردید. از آنجا که موقعیت شما با استفاده از GPS ها برای گوگل مشخص است، اگر از صوت برای پیدا کردن یک رستوران در گوگل استفاده کنید، دقیقا همان رستوران هایی که نزدیک به شما قرار دارند را پیشنهاد می دهد.

آیا دیگر محتوا متنی فراموش شده است؟

باید گفت خیر!

بلکه شما علاوه بر اینکه تولید محتوا متنی انجام می دهید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که پادکست های خوبی را تولید کنید تا بتوانید بحث جستجوی صوتی گوگل را نیز پشتیبانی کنید و از این طریق ورودی های خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید. پس نگران هزینه تولید محتوا که برای سایت خود انجام داده اید نباشید.

چرا باید به جستجوی گوگل به صورت صوت اهمیت داده شود؟

گوگل قصد کرده است خود را در یک رابطه و ارتباط نزدیک تر با مردم قرار دهد و به همین دلیل سعی دارد مردم را ترغیب کنید از صوت در جستجوی گوگل استفاده کنند.

گاهی اوقات فردی که به وسیله صوت در مورد موضوعی سرچ انجام می دهد، ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسد و این موضوع باعث نارضایتی کاربر خواهد شد.

از آنجایی که گوگل تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا درصد عمده ای از کاربران و مخاطبان را راضی نگه دارد، متوسل به این روش شده و به همین دلیل وب سایت هایی که در این زمینه به خوبی کار می کنند، را در جایگاه بهتری قرار می دهد.

پس اگر یک وب مستر هستید و قصد دارید سئو سایت خود را به نحوی بسیار موثر بهبود دهید سعی کنید از این روش جستجوی گوگل نیز استفاده کنید و کاربران بیشتری را به سمت سایت خود روانه کنید.

نکاتی برای بهبود سئو در جستجوی گول به صورت صوت

جستجوی صوتی گوگل و سئو

از آنجایی که امروزه جستجو به وسیله صوت بسیار زیاد مورد استفاده کاربران قرار دارد، بنابراین اگر یک وب سایت می خواهد سئو خود را بهبود بخشد، به کمک آن می تواند خود را به جایگاه خوبی در گوگل برساند و رتبه خود را افزایش دهد.

برای آنکه بتوان از این طریق تعداد کسانی که از یک سایت بازدید می کنند را افزایش داد، باید چند تکنیک را مورد استفاده قرار داد تا سایت مورد نظر جزء یکی از اولین سایت هایی باشد که کاربران به هنگام جستجوی گوگل به صورت صوت، به آن وارد می شوند.

محاوره نویسی

معمولا زمانی که سرچ کردن به صورت صوت انجام می شود، کلمات محاوره ای و عادی به کار برده می شود. بنابراین سعی کنید برای کمک به رشد و پیشرفت سئو سایت، از عباراتی استفاده کنید که به صورت محاوره ای هستند. در این صورت شما می توانید نتایج بهتری را به دست آورید و شاهد افزایش رتبه خود در گوگل باشید.

استفاده از کلمه های کلیدی طولانی و بلند

یکی دیگر از مواردی که در جستجوی گوگل به صورت صوت زیاد اتفاق می افتد، توضیحات طولانی است. این نکته را خود شما نیز می توانید امتحان کنید. موقعی که قصد دارید در مورد یک موضوع اطلاعاتی را به دست آورید و از جستجوی صوتی استفاده می کنید، معمولا عبارات و کلمات بلندتری به ذهن شما خطور می کند.

بنابراین اگر شما نیز سعی کنید کلمات و عباراتی که مخاطب ممکن است آنها را در زمان جستجو به کار ببرد حدس بزنید، می توانید سئو سایت خود را به نحو بسیار موثرتری ارتقاء دهید و شاهد باشید که به صفحه اول راه پیدا می کنید.

نوشتن محتواهای محاوره ای و عامیانه

کسانی که قصد دارند وب سایت خود را در میان سایت هایی قرار دهند که با استفاده از جستجوی صوتی گوگل به کاربر ارائه شده، بهتر است در محتواهایی که در سایت خود قرار داده اند یک بازنگری و بازنویسی انجام دهند.

سعی کنید محتواها را تا جایی که امکان دارد به زمان عامیانه مردم نزدیک کنید تا موقع جستجوی گوگل، شما نیز جزء آن دسته سایت هایی باشید که گوگل در اختیار کاربر قرار می دهد.

علاوه این موضوع، در انتخاب موضوع محتوا نیز سعی کنید مواردی را مد نظر قرار دهید که برای کاربر جذاب و کاربردی است. بنابراین محتواهایی را نگارش کنید به صورت کاملا موثر می تواند به مخاطبان در برطرف کردن مشکلاتشان کمک کند.

تولید پادکست برای جذب کاربران

شما می توانید از طریق تولید پادکست های حرفه ای به جذب کاربران خود از جستجوی صوتی گوگل اقدام کنید. شما می توانید با سفارش تولید محتوا به صورت صوتی، به راحتی این فرآیند را به نفع سایت خود انجام دهید.

اگر به بحث سئو و مباحث سئو کلاه سفید علاقمند هستید می خواهید روش های آن را بشناسید حتما به محتوا آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید.

نکته پایانی

با توجه به اینکه گاهی اوقات گوگل ترفندهایی را به کار می برد تا بتواند رضایت کاربران را بیش از پیش جلب کند، شما نیز ناچارید از این ترفندها استفاده کنید و در همان راستا به سمت جلو پیشروی نمایید. امیدواریم از این مقاله سئو ادیو لذت برده باشید.

google.com

خروج از نسخه موبایل