یکی از مهم ترین اقدامات در فضای رقابتی کسب و کار آنلاین، تولید محتوا می باشد. با محتوای خوب و کاربرپسند به راحتی می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد. بنابراین هزینه تولید محتوا بخشی از سرمایه گذاری برای کسب نتایج برتر است.

اما از آنجایی که بازاریابی بخش زیادی از هزینه تولید محتوا سایت را به خود اختصاص می دهد، مدیران سایت ها سعی می کنند تا این هزینه ها را کاهش دهند.

بنابراین به دنبال تولید محتوای ارزانتر می روند در حالی که از اهمیت محتوای بهینه برای رسیدن به اهداف خود بی خبرند. در این مقاله درباره تعرفه تولید محتوا و نحوه کاهش قیمت تولید محتوا وبسایت بدون کاهش کیفیت‌ آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

تولید محتوا، هزینه یا درآمد؟

تولید محتوا، هزینه یا درآمد؟

تولید محتوا سایت به قدری مساله مهمی است که یکی از اساسی ترین معیارها برای جذب مخاطبان و در نهایت فروش محصول یا خدمات است. از همین رو با محتوای مفید و جذاب می توان تا حدود قابل توجهی موجب رشد سایت و ماندگاری در ذهن مخاطبان شد. به همین جهت هزینه ای که برای تولید محتوا پرداخت می کنید، نه تنها امری بی مورد است بلکه نوعی سرمایه گذاری برای رسیدن به هدف است.

تعرفه تولید محتوا

عوامل متعددی در قیمت تولید محتوا تاثیرگذارند. هر محتوایی که تولید می شود، دارای خصوصیاتی است که قیمت آن را مشخص می کند.
عوامل تعیین کننده قیمت محتوا شامل: نوع محتوا اعم از متنی، صوتی یا تصویری،‌ کیفیت محتوای تولیدی، مفید و تخصصی بودن محتوا، تولید محتوا سئو شده و تجربه تولید کننده محتوا می باشد. بنابراین نمی توان نرخ ثابتی را برای تولید انواع محتوا در نظر گرفت. با توجه به هریک از عوامل یادشده می توان قیمت تولید محتوا را به طرز چشمگیری کاهش داد.

قیمت تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا با توجه به نوع محتوا متفاوت است. این که محتوای تولید شده به صورت تالیفی، ترجمه و یا بازنویسی باشد، در قیمت تولید محتوا موثر است. به همین جهت تعرفه تولید محتوا بسته به کاری که انجام شده است، افزایش یا کاهش می یابد. برخی از مدیران سایت ها ترجیح می دهند محتوای مورد نیاز خود را به افراد فریلنسر بسپارند و برخی دیگر محتوانویس استخدام می کنند. تمامی اینها به علاوه عوامل یادشده در بالا در تعیین قیمت نهایی محتوا نقش مهمی دارند.

برون‌سپاری تولید محتوا و هزینه های آن

برون‌سپاری تولید محتوا و هزینه های آن

همانطور که گفتیم برخی از مدیران وبسایت ها برای تولید محتوای سایت خود کارشناس تولید محتوا استخدام می کنند و برخی دیگر کار محتوا را به نویسنده های فریلنسر می سپارند. اما در حقیقت کدام روش کم هزینه تر و به صرفه تر است؟

پاسخ این سوال این است که میزان صرفه اقتصادی تولید محتوا بستگی به چند عامل دارد. همیشه چنین نیست که استخدام کپی‌رایتر ارزان ترین و بهترین گزینه برای صاحبان کسب و کارها باشد. در این روش نویسنده باید از فضای اداری و حقوق و مزایای استخدام برخوردار شود.

به همین جهت ممکن است مساله‌ پرهزینه ای به نظر بیاید. اما با کمی دقت می توانید حدس بزنید که استفاده از این روش در کنار معایبی که دارد، می تواند گزینه بهتری باشد. چرا که نویسنده ای که مسئول تولید محتوا برای سایت شماست، به خوبی با مسائلی که شما برای آن برنامه ریزی و تقویم محتوایی تهیه کرده اید، آشناست. از طرفی برون سپاری تولید محتوا همشه هم ارزان تمام نمی شود.

نرخ هایی که از طرف افراد فریلنسر اعلام می شود، متفاوت و متغیر است و هیچ منبعی برای تعیین دستمزد محتوا وجود ندارد. یکی دیگر از مزیت های استخدام کارشناس تولید محتوا، این است که معمولا این افراد محتوای با کیفیت تری را در راستای برنامه ریزی اهداف سازمانی تولید می کنند.

عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا

عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا

از آنجایی که محتوا یک کالای مشخص با قیمت ثابت نیست و عوامل متعددی بر قیمت آن تاثیر گذارند، قیمت تولید محتوا توسط افراد مختلف، متفاوت است. برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تولیدمحتوا عبارتند از:
موضوع محتوا
زمان تولید محتوا
میزان تخصصی بودن محتوا
میزان کیفیت محتوا و ویراستاری
میزان تجربه و تحصیلات تیم تولید محتوا
تخصص تیم در بازاریابی محتوایی و سئو

قیمت تولید محتوا برای سایت

اشخاص مختلفی در بازار تولید محتوا فعالیت می کنند که برای کارشان تعرفه های متفاوتی در نظر می گیرند. تولید کنندگان محتوا برچند نوعند:

افراد برند
افرادی که در زمینه ای تخصصی کار می کنند و از شهرت ویژه ای در تولید محتوا برخوردارند، هزینه های تولید محتوای خود را به صورت پروژه ای قیمت گذاری می کنند. محتوای تولیدی آنها ارزشمند می باشد و نمی توان به ازای هر کلمه قیمت گذاری کرد.

فریلنسرها
به طور کلی به نویسندگان آزادکار، فریلنسر می گویند. این افراد با توسعه مهارت های شخصی و بازاریابی محتوا، متن سفارشی ارائه می دهند. این دسته از تولید کنندگان محتوا ارزان ترین تعرفه تولید محتوا را پیشنهاد می دهند.

شرکت های تولید محتوا

شرکت های خدماتی تولید محتوا، در دو نوع مبتنی بر کمیت و مبتنی بر کیفیت فعالیت می کنند. دسته اول معیار خود را بر «قیمت کمتر» و «کار بیشتر» تعریف می کنند. بر همین اساس نویسنده ها در این شرکت ها تعرفه تولید محتوا را تعیین می کنند. تعرفه تولید محتوا به ازای هر کلمه بسته به موضوع معمولا از 20 تا 50 تومان می باشد.

اما شرکت هایی که «کیفیت بالاتر» و «برندسازی» را شعار کار خود قرار داده اند، تعرفه های متفاوت تری ارائه می دهند. از آنجایی که این شرکت ها به صورت تخصصی در حوزه برندسازی کار می کنند، هزینه تولید محتوا سئو شده را از کلمه ای 80 تا 500 تومان در نظر می گیرند.

کاهش هزینه های تولید محتوا

معمولی ترین راه برای کاهش هزینه تولید محتوا این است که کار تولید محتوا را به ارزان ترین تولید کننده محتوا بسپاریم. در این صورت به دلیل دستمزد پایین تولید کننده محتوا، توجهی به کیفیت محتوا ندارد و صرفا یک محتوای بی ارزش از نظر سئو و نوع محتوا ارائه می دهد.

شاید در وهله اول به نظر برسد که هزینه محتوا از این طریق بسیار کمتر شده است اما با کاهش کیفیت محتوا عملکرد شما نیز در رسیدن به نتیجه دلخواه کاهش می یابد و در نتایج گوگل رتبه مورد نظر را کسب نخواهید کرد. به خوبی می دانید که در این صورت هزینه بسیار گزافی را برای دوباره کاریو بهینه سازی رتبه سایت پرداخت خواهید کرد!
بهترین راهکار برای کاهش هزینه تولید محتوا، برنامه ریزی و تولید هدفمند محتوای با ارزش است. بنابراین برای سفارش تولید محتوا بهتر است یک استراتژی تولید محتوا داشته باشید و بهترین و با کیفیت ترین محتوا را استفاده کنید. قطعا شما ارزش این کار را می دانید.

استراتژی محتوا، بهترین راه کاهش هزینه تولید محتوا

داشتن استراتژی محتوا مبتنی بر تحقیق، توسعه و شناخت بازار می تواند به شما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت کمک کند. آنالیز رقبا، شناخت نیاز مخاطبان و بازار باعث می شود محتواهای تولید شده بر طبق استراتژی محتوا انتخاب و تولید شود. بنابراین با تولید محتوای هدفمند و کارآمد می توان سریعتر به نتیجه دلخواه رسید و از صرف هزینه های بی مورد جلوگیری کرد.

برنامه ریزی برای مدیریت هزینه ها

یکی از بهترین پیشنهادات متخصصان Content Marketing درباره هزینه تولید محتوا، مدیریت کردن آن است. آنها می گویند بهترین راهکار برای کاهش تعرفه تولید محتوا این است که هزینه ها را مدیریت کنید. در بازاریابی محتوا به جای تمرکز بر کاهش قیمت تولید محتوا بر بازدهی سرمایه گذاری تمرکز کنید و از مصرف هزینه های اضافی بپرهیزید.

چند اقدام ساده برای افزایش بازدهی هزینه تولید محتوا:

  1. مشخص کردن اهداف کسب و کار خود
  2. بررسی و شناسایی مخاطبان و مشتریان
  3. بررسی نیازهای محتوایی مخاطبان
  4. شناسایی و آنالیز رقبای SEO سایت
  5. بررسی کلمات کلیدی (Keyword Research)
  6. مشخص کردن موضوعات برای تولید محتوا
  7. داشتن خوشه بندی محتوایی (Topic Clustering)
  8. داشتن تقویم محتوایی (Editorial Calendar)
  9. طراحی صفحات فرود (Landing Page)
  10. بهینه سازی محتوای لندینگ پیج ها را بر اساس کلمات کلیدی
  11. لینک سازی داخلی و تقویت لندینگ پیج ها بر اساس استراتژی محتوا

هزینه تولید محتوا متنی

نرخ گذاری و قیمت تولید محتوا متنی از عوامل زیادی پیروی می کندکه مهم ترین آنها کیفیت محتوای تولید شده است. همچنین فاکتورهایی مانند تعداد کلمات، تجربه نویسنده و تخصص او در زمینه سئو تاثیر مستقیم بر نرخ پیشنهادی توسط او دارد.

بنابراین در هنگام سفارش تولید محتوا باید به این نکات توحجه کنید. هر چه نویسنده محتوا تخصصی تر و با کیفیت تر کار کند، شما را به رسیدن اهداف تان نزدیکتر کرده است. به همین جهت نگران قیمت بیشتر پیشنهادی نباشید بلکه به نتیجه کار بیندیشید. ممکن است سپردن کار به افراد خبره و کاربلد در وهله اول گران و هزینه بر باشد، اما با توجه به زمان کمتری که به اهداف خود می رسید، گزینه به صرفه تری است.

تولید محتوا سئو؛ معیار قیمت تولید محتوا

امروزه برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو در فضای آنلاین نیازمند به کارگیری اصول سئو هستید. این مساله مهم موجب رشد هر چه زودتر شما در فضای مجازی می شود. بنابراین تولید محتوا سئو شده یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود. هر نویسنده ای با اصول سئو و تاثیر آن در پیشرفت نتایج گوگل آشنا نیست.

سعی کنید حتما تولید محتوای خود را به افراد خبره و حرفه ای بسپارید. آموزش سئو یکی از اقداماتی است که برای نویسنده های استخدامی شما مفید و کاربردی است. به همین جهت اگر نویسنده ای را استخدام کرده اید که چیزی از سئو نمی داند، بهتر است که زمینه ای برای یادگیری مفاهیم سئو فراهم کنید.

قیمت تولید محتوا سئو شده چقدر است؟

همانطور که گفتیم رعایت مفاهیم و اصول سئو از مهم ترین مسائلی است که باید در هنگام تولید محتوا در نظر گرفته شود. طبیعی است که هزینه تولید محتوای سئو شده بسیار بالاتر از محتوای معمولی می باشد. این موضوع می تواند به ارتقای رتبه سایت شما بسیار کمک کند. بنابراین نگران هزینه پرداختی در این بخش نباشید. چرا که به زودی نتایج آن را در پیشرفت اهداف خود خواهید دید.

به دنبال تولید کننده محتوایی باشید که کارشناس و ویراستار سئو باشد و بتواند طبق تقویم محتوایی پیش برود. بهترین و با کیفیت ترین متن را به شما تحویل دهد. قیمت تولید محتوا سئو شده بر اساس نوع متن، طول متن و تخصی بودن موضوع متفاوت است اما به طور کلی قیمت آن نسبت به یک متن معمولی بالاتر است.

کپی نبودن محتوای سایت یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه کنید. ‌این امر مطابق با سئوی سایت نیست و رتبه آن را به طرز عجیبی کاهش می دهد. به همین دلیل هزینه تولد محتوا وبسایت در ابتدا هزینه ای گزاف به نظر می آید اما اگر به اهمیت محتوا پی برده باشید، آن را نوعی سرمایه گذاری در جهت رسیدن به رتبه برتر گوگل می دانید.

بسیار مهم است که تولید محتوای خود را به یک شرکت متخصص در زمینه تولید محتوا بسپارید. ارائه مطالب با کیفیت و سئو شده، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب رشد رتبه سایت و افزایش اعتبار شما می شود.

شرکت seoedu با دارا بودن مجموعه‌ کاملی از افراد متخصص و مجرب می‌تواند شما را در تولید محتوا و کاهش هزینه تولید محتوا یاری نماید. تولید محتوای سئو شده یکی از مهم ترین عوامل در کسب موفقیت نتایج جستجوی گوگل است.

استفاده از موضوعات جذاب، کلمات کلیدی مرتبطو مطالب ارزشمند موفقیت شما را در کسب نتیجه دلخواه تضمین می کند. همچنین شما می توانید برای سفارش رپورتاژ آگهی از متخصصان سایت seoedu کمک بگیرید.

هزینه تولید محتوای ویدیویی

محتوای تصویری شاخه‌های مختلفی دارد، نتیجتا محتوای نمایشی می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را به سمت خود بکشاند. قیمت تولید محتوای ویدئویی با توجه به فاکتورهای بسیاری دسته‌بندی می‌شود و این بسیار اهمیت دارد که خواسته مشتری به صورت کامل درک شده و بعد به سمت ایجاد و تولید محتوای ویدیویی رفت. در نتیجه در این نوع تولید محتوا تجربه کاری و رزومه فرد تولیدکننده محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت تولید محتوای فیلم و ویدئو چیزی است که بعد از استعلام توسط مشتریان انجام می‌شود و برای این امر می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی الومحتوا در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقت بخیر
    هزینه تولید محتوا متنی توسط تیم شما چقدره؟ و اینکه محتوایی که به ما تحویل میدین چقدر میتونه به بحث سئو سایت ما کمک کنه؟

    • سلام وقت بخیر
      بابت دریافت هزینه تولید محتوا میتونید از قسمت پنل کاربریتون اقدام کنین.
      محتواها سعی شده در زیر 24 ساعت تحویل داده بشه.
      البته محتواهایی که بیش از 2000 کلمه باشند قطعا زمان بیشتری رو نیاز داره

دیدگاهتان را بنویسید