SEOEDU

وب سایت چیست؟ معرفی وب سایت به زبان ساده

وب سایت ها چه هستند؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از وب سایت چیست؟
  2. 2 آشنایی با تاریخچه وب سایت ها و روند تکامل آنها
  3. 3 آشنایی با انواع وب سایت ها از نظر تکنولوژی ساخت
    1. 4 طراحی سایت با برنامه نویسی:
    2. 5 طراحی سایت با CMS:
    3. 6 طراحی با سایت سازهای آنلاین:
  4. 7 اصطلاحات مهم وب سایت چیست؟
    1. 8 URL وب سایت
    2. 9 دامنه سایت
    3. 10 هاست
    4. 11 دایرکتوری
    5. 12 سئو سایت
    6. 13 صفحات وب سایت
  5. 14 انواع وب سایت از نظر موضوعی و کاربرد
    1. 15 آنلاین شاپ‌ها
    2. 16 شرکت‌ها و استارتاپ‌ها
    3. 17 افیلیت مارکتینگ
    4. 18 وبلاگ‌ها
  6. 19 سایت چه کاربردهایی دارد؟
    1. 20 گسترش مارکت و بازار:
    2. 21 تبلیغات:
    3. 22 برندسازی:
  7. 23 اهمیت داشتن وب سایت در دنیای کنونی
    1. 24 فروش بیشتر:
    2. 25 افزایش اعتماد:
  8. 26 مزیت طراحی وب سایت برای کسب و کارها چیست؟
    1. 27 فواید داشتن وب سایت فروشگاهی
    2. 28 فواید داشتن وب سایت شرکتی
    3. 29 فواید داشتن وب سایت شخصی
  9. 30 5 تا از مهم ترین فواید داشتن سایت برای کسب و کار کوچک
  10. 31 آموزش طراحی و راه اندازی وب سایت
    1. 32 استفاده از دانش کدنویسی:
    2. 33 استفاده از وب سایت بیلدرهای آنلاین:
    3. 34 طراحی سایت با cms:
  11. 35 طراحی سایت در SEOEDU
  12. 36 هزینه طراحی سایت چقدر است؟ + فاکتورهای موثر در آن
  13. 37 آشنایی با خدمات سئو سایت
    1. 38 تولید محتوا
    2. 39 کیورد ریسرچ
    3. 40 بک لینک سازی
  14. 41 پرسش های متداول
    1. 42 اهمیت داشتن یک وب سایت چیست؟ چرا کسب و کارها باید وب سایت داشته باشند؟
    2. 43 هزینه یک وب سایت چقدر است؟
    3. 44 وب سایت چگونه ساخته می شود؟
    4. 45 تفاوت وب سایت و وبلاگ در چیست؟
    5. 46 خدمات طراحی سایت در سئو ادیو شامل چیست؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

وب سایت چیست؟ جالب است بدانید بنا بر آخرین آمارها، بیش از 71 درصد از کمپانی های دنیا دارای یک وب سایت هستند. امروزه از این پلتفرم برای کاربری های مختلفی استفاده می شود که از آن جمله باید به ارتباط با کاربران، فروش محصولات، خدمات و برندسازی اشاره کرد. در ادامه تلاش می کنیم یک دید کلی از وب سایت ارائه کرده و در مورد روش های راه اندازی آن صحبت کنیم.

منظور از وب سایت چیست؟

وب سایت چیست؟ چرا استفاده از آن امروزه به شدت رایج شده است؟ اگر نگاهی به محیط پیرامون خود داشته باشید، مشاهده می کنید که تقریبا هر کسب و کار، موسسه و شرکتی یک وب سایت برای خود ساخته است. اگر به این وب سایت ها مراجعه کنید، قادر خواهید بود خدمات، محصولات و انواع محتواها پیرامون معرفی برند آن را مشاهده کرده و با آن بیشتر آشنا شوید. اما دقیقا منظور از وبسایت اینترنتی چیست؟ چه کاربری، امکانات و مزایایی دارد؟ در ادامه با ما باشید تا به این پرسش به طور کامل پاسخ دهیم.

در پاسخ به آنکه وب سایت چیست؟ باید بگوییم، مجموعه ای از چند صفحه وب (World Wide Web Page) لینک شده به یکدیگر می باشد. این صفحات معمولا محتوای مشترک و مرتبطی داشته و در یک موضوع خاص فعالیت می کنند. به طور معمول، هر وب سایت با یک نام دامنه مشخص در دسترس عموم قرار می گیرد که به آن آدرس سایت می گویند. به عنوان مثال، وب سایت SEOEDU با آدرس Seoedu.ir از طریق مرورگرهای وب نمایش داده می شود.

همچنین در تعریف فنی تر برای این پرسش که وب سایت چیست باید گفت: مجموعه از فایل ‌های مختلف اعم از مالتی مدیا و متنی است که از طریق سرورهای اینترنتی در دسترس مرورگرهای وب قرار می گیرند. هر سایت با مجموعه ای از فایل های HTML، CSS، JavaScript ساخته شده و با کمک برنامه نویسی بک اند مانند زبان PHP، با سرور و دیتابیس ارتباط برقرار می کند.

وب سایت چیست؟

آشنایی با تاریخچه وب سایت ها و روند تکامل آنها

برای ارائه پاسخ کامل در مورد اینکه وب سایت چیست باید گریزی به تاریخچه آن نیز بزنیم. اولین وب سایت در سال 1991 ایجاد شد که این کار توسط فردی به نام تیم برنز لی، دانشمند بریتانیایی علوم رایانه رخ داد. تقریبا تا 5 سال بعد، افراد محدودی از آن استفاده می کردند اما بعد از آن، با به وجود آمدن مرورگرهای ساده و موتورهای جستجو از جمله گوگل (1998)، کم کم وب سایت ها کاربران بیشتری پیدا کردند. شاید بتوان گفت بسیاری از افراد مفهوم وب سایت چیست را در دهه انتهایی قرن 20 و دهه ابتدایی قرن 21 درک کردند. چراکه شاهد به وجود آمدن سایت های بزرگی همچون آمازون، فیسبوک (وب 2) و غیره بودیم که این دوره امکان تعامل کاربر در سایت (مانند قرار دادن پست و غیره) به وجود آمد. در این دوره، بسیاری از غول های اینترنتی وب سایت های خود را ایجاد کردند.

 دهه بعدی (سال های 2007 به بعد) زمانی بود که گوشی های همراه کم کم وارد شدند و بعد ریسپانسیو شدن اهمیت بیشتری یافت. در این دوره طراحی واکنشگرا اهمیت بیشتری یافت و از این سال ها بود که کم کم اهمیت سئو و بهینه سازی سایت نیز در گوگل مورد توجه قرار گرفت. در دوره کنونی، وب سایت ها بیشتر بر روی جزئیات تمرکز می کنند و به گونه ای ساخته می شوند که می توان آنها را نسل سوم اینترنت (وب 3) توصیف کرد. در این نسخه (بروزترین مدل وب)، علاوه بر تعامل کاربران با سایت، امکان ارتباط نرم افزارها با یکدیگر وجود داشته و از ویژگی های مهم آن می توان به عدم وجود محدودیت، غیرمتمرکز و فراگیر بودن آن اشاره کرد.

آشنایی با انواع وب سایت ها از نظر تکنولوژی ساخت

ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که بپرسید روش های ساخت یک وب سایت چیست؟ در پاسخ می توان رویه ساخت این نوع پلتفرم ها را به 3 روش تقسیم کرد که عبارتند از:

در این حالت وب سایت با زبان های برنامه نویسی فرانت و بک اند ایجاد می شوند. در این روش، هر جزء از سایت با استفاده از کد خلق شده که تشکیل دهنده هر بخش ظاهری یا عملکردی سایت شما (فرانت اند) هستند و می توانند ارتباط سایت را با دیتابیس (بک اند) ایجاد کنند.

در این حالت، از سکوهای آماده‌ای استفاده می شود که بستر لازم برای انتشار محتوا را برای شما ایجاد می کنند. به عنوان مثال، روش طراحی سایت وردپرس یکی از متداول روش های طراحی با پلتفرم های CMSای است که می توانید با آن در کمترین زمان ممکن، سایت خود را راه اندازی کنید.

 روش دیگری که می توانید از طریق آن برای دیزاین سایت خود اقدام کنید، استفاده از سایت سازهای آنلاین است. در این حالت می توان از پلتفرم های آنلاین داخلی و خارجی از جمله Wix، وبزی، Weebly، site123 و غیره نام برد که می توانند به صورت آنلاین، وب سایت شما را طراحی کنند.

اصطلاحات مهم وب سایت چیست؟

آیا می دانید اصطلاحات مهم وب سایت چیست؟ برای آنکه بتوانید درک کاملی از سایت داشته باشید، می‌بایست برخی از واژگان این حوزه را بدانید. در این خصوص می‌توان به چند تعریف زیر اشاره کرد:

منظور از URL، همان لینک یا آدرسی منحصر به فرد است که برای هر منبع در فضای مجازی درنظر گرفته می‌شود. امروزه ساختار این لینک‌ها در سئو نیز مهم بوده و باید به صورت خلاصه، قابل فهم و مرتبط باشد.

در تعریف وب سایت به زبان ساده به این نکته اشاره کردیم که هر سایت با یک دامنه مشخص در دسترس عموم قرار می‌گیرد. نام دامنه همان URLای است که در مرورگر خود آن را تایپ می‌کنید. به عنوان مثال، دامنه سایت کنونی seoedu.ir می‌باشد. در یک تشبیه می‌توان گفت سایت یک آپارتمان مسکونی است که دامنه آدرس همان آپارتمان می‌شود. URL هر صفحه داخلی از سایت، آدرس هر واحد این ساختمان است.

هاست که تلفظ صحیح آن هُست می‌باشد، مجموعه‌ای از شبکه‌های رایانه‌ای است که به صورت مداوم به اینترنت متصل هستند. این شبکه از کامپیوترها را می‌توان میزبان اطلاعات خود دانست که دارای آی‌پی واحد بوده و از آن در راه اندازی سایت، لود و نگهداری دیتای آن استفاده می‌کنند.

مدل دایرکتوری وب سایت چیست؟ مجموعه سایت‌هایی هستند که با هدف دسته بندی و درج سایت‌های دیگر در خود راه اندازی می‌شوند.

شاید شما هم بارها عبارت سئو یا SEO سایت را شنیده باشید. این کلمه به بهینه سازی سایت شما ربط دارد که در آن بیش از 200 فاکتور از داخل و خارج از سایت درنظر گرفته می‌شوند. هرچقدر سایت شما سئو قوی‌تری داشته باشد، به آسانی رتبه‌های بالاتری را در موضوعات مختلف کسب می‌کند. در نتیجه می‌تواند ترافیک بیشتری را جذب نماید.

اصطلاح دیگری که در قسمت قبل هم بیان کردیم، صفحات سایت است. اگر نمی‌دانید صفحات وب چیست، اجازه دهید مثالی را بزنیم. شما اکنون وارد سایت seoedu.ir شده‌اید و در صفحه‌ای از آن حضور دارید. این صفحه، می‌تواند شامل اطلاعات مختلفی باشد ولی با برنامه نویسی HTML و CSS و JS ساخته می‌شود. Web Pageها سندی در شبکه جهانی وب هستند و آدرس منحصربه فرد خود را دارند.

به این نکته توجه کنید که سئو سایت یک فرآیند به شدت مهم و دقیق بوده و بایستی از خدمات سئو سایت مراجع معتبر استفاده کنید. ما در مجموعه SEOEDU این سرویس‌ها را ارائه می‌کنیم که می‌توانید در ادامه مطلب با آنها بیشتر آشنا شوید.

انواع وب سایت از نظر موضوعی و کاربرد

کاربرد سایت چیست؟ از نظر موضوعی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ وب سایت‌ها می‌توانند براساس کاربرد و موضوعی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم شوند که در حالت کلی می‌توان در مورد آنها گفت:

آنلاین شاپ‌ها

اولین دسته از مهم‌ترین نوع سایت‌هایی که می‌توان در این قسمت بیان کرد، آنلاین شاپ‌ها هستند. شما می‌توانید این نوع از سایت‌ها را با هدف فروش محصول خود ایجاد کنید. به این نکته توجه کنید که سهولت کاربری آنلاین شاپ‌ها، برند، طراحی و سرعت از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که منجر به جلب اعتماد خواهند کرد.

همچنین مورد دیگری که باید در این بخش به آن اشاره نمود، امکاناتی است که این نوع سایت‌ها باید داشته باشند. به عنوان مثال، وب سایت‌های فروشگاهی می‌بایست فرم‌هایی در مرحله پیش از پرداخت برای دریافت اطلاعات کاربر داشته باشند که شامل شماره تلفن یا ایمیل، آدرس منزل، نام و نام خانوادگی و غیره است.

در پاسخ به اینکه انواع وب سایت چیست؟ (از نظر موضوع)، می‌توان به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها نیز اشاره کرد. در این حالت معمولا یک شرکت یا برند تلاش می‌کند تا به پروموت کردن خود بپردازد. انجام این کار به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که شامل نگارش توضیحات کامل در مورد محصولات و خدمات، شرایط ارائه خدمات، معرفی کارکنان، ارائه توضیحاتی برای معرفی برند و دستاوردها، هدف از تاسیس و غیره است.

همچنین در خصوص اینکه تعریف این نوع وب سایت چیست؟ باید بدانید پلتفرم‌های شرکتی باید دیزاین حرفه‌ای و در عین حال خاص خود را داشته باشند؛ چراکه ظاهر آنها نمادی از خصلت و ویژگی برند بوده و در ایجاد ذهنیت مخاطب بسیار تاثیرگذار است.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در این بخش در مورد اینکه انواع وب سایت چیست؟ معرفی نمود، افیلیت مارکتینگ‌ها هستند. شما می‌توانید از طریق پروموت کردن محصول دیگران و ارجاع ترافیک ورودی سایت خود به صفحه این محصول که می‌تواند با یا بدون خرید آن صورت گیرد، در فروش محصول سهمی داشته باشید.

سئو و بدست آوردن رتبه‌های بالا در این وب سایت‌ها بسیار مهم هستند؛ چراکه می‌توانند کاربران بیشتری را به سایت شما جذب کرده و از سوی دیگر، منجر به دریافت سهم بیشتری از فروش یا پرداختی به ازای بازدید هر محصول بگردند.

در نهایت یک مدل دیگر از وب سایت‌هایی که توسط بسیاری از وبسمترها به خصوص سئوکارها راه اندازی می‌شوند، وبلاگ‌ها هستند. این نوع سایت‌ها بیشتر با هدف پروموت کردن سایت‌های دیگر، ساخت بک لینک، تبلیغات و در همکاری با شرکت‌های بزرگ دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند. همانند افیلیت مارکتینگ‌ها، سئو سایت بسیار مهم بوده و عواملی همچون جذب ترافیک، عدم جریمه توسط گوگل، عدم اسپم شدن بسیار مهم هستند.

سایت چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای یک وب سایت چیست؟ امروزه بیش از 1.1 میلیارد وب سایت در سراسر جهان وجود دارند که در این میان، 202 میلیون مورد فعال هستند. اگر نگاهی به این سایت ها داشته باشید، تقریبا همه نوع کاربری را در راه اندازی سایت خواهید دید. برخی از مهم ترین کاربردهای این نوع پلتفرم ها عبارتند از:

راه اندازی یک وب سایت، کانال اینستاگرامی و اقدامات مشابهی که یک پلتفرم آنلاین ایجاد می کند، همانند ایجاد یک شعبه دیگر برای کسب و کار شما است. این شعبات توانایی فروش محصولات و خدمات شما را به طیف بسیاری از افراد خواهد داشت.

یکی دیگر از کاربردهای وب سایت، امکان تبلیغات در فضای مجازی است. در صورتی که بتوانید برندسازی خوبی انجام داده و کاربران بسیاری را به سمت سایت خود بکشانید، در نتیجه خواهید توانست از افزایش محبوبیت ایجاد شده در راستای تبلیغات کسب و کارهای دیگر بهره ببرید. شیوه درآمدزایی در این حالت، با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی، ایجاد رپورتاژ، درج بک لینک و غیره امکان پذیر است.

شاید بتوان در پاسخ به این پرسش که مهم ترین مزیت راه اندازی وب سایت چیست؟ بیان کرد، به برندسازی اشاره نمود. در حداقل ترین حالت ممکن، فعالیت در فضای مجازی می تواند به برندسازی شما منجر شود. در این حالت شما می توانید با تولید محتوا، قرار دادن سرنخ هایی از سایت خود برای کاربران جامعه هدف در موضوعات پرسرچ و اقداماتی ازین قبیل، برند خودتان را بیشتر در معرض نمایش به کاربران بگذارید.

همچنین دیگر کاربردهای مهم طراحی و راه اندازی سایت عبارتند از: ارتباط بیشتر با جامعه هدف، دسترسی آسان به محصولات و خدمات شما، اطلاع رسانی و اخبار، سرگرمی و پرسونال برندینگ.

اهمیت داشتن وب سایت در دنیای کنونی

چرا باید یک وب سایت داشته باشیم؟ اهمیت وجود یک وب سایت خوب چیست؟ دلایل مختلفی را می توان برای راه اندازی سایت بیان کرد. بدون شک هر کسب و کاری باید با ضرورت داشتن وب سایت در دنیای امروز بیشتر آشنا شود. در این خصوص می توان گفت:

برای فروش بیشتر، چاره ای جز افزایش شعبه یا بیشتر کردن جامعه هدفتان نخواهید داشت. در این حالت شما می توانید با بهینه سازی سئو و رساندن سایت خود به صفحه اول گوگل و حتی لینک 1، بخش اعظمی از خریداران آنلاین را به سمت کسب و کار خود جذب کرده و فروش را افزایش دهید.

دنیای امروز، جهانی است که شما می توانید از فروشگاه ها و اماکن مختلفی نیاز خود را برطرف کنید. با افزایش رقابت و در کنار آن، کلاهبرداری های اینترنتی، اعتماد تنها عاملی است که می تواند منجر به خرید شود. در نتیجه راه اندازی سایت و فعالیت در آن، می تواند منجر به افزایش اعتماد نسبت به برند شما شود.

با وجود مواردی که بیان کردیم، چه نوع کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند؟ برای پاسخ به این پرسش، اجازه دهید در بخش بعد با مزیت های راه اندازی سایت نیز آشنا شویم.

مزیت طراحی وب سایت برای کسب و کارها چیست؟

با درنظر گرفتن مزایای طراحی سایت، تقریبا همه کسانی که به نوعی قصد ارائه خدمات، محصولات، برندینگ و حتی نشر دانش خود را دارند، می توانند برای ایجاد سایت اقدام کنند؛ بنابراین تمام کسب و کارها باید این پلتفرم را داشته باشند. برای آشنا شدن با مزیت های طراحی سایت، برتری آن را برحسب نوع این پلتفرم به چند بخش تقسیم کردیم که عبارتند از:

فواید داشتن وب سایت فروشگاهی

مزیت های وب سایت فروشگاهی عبارتند از:

اگر بخواهیم به این پرسش که مهم ترین مزیت طراحی وب سایت چیست پاسخ دهیم، می توان به سرویس دهی آنها به صورت شبانه روزی اشاره نمود. یک سایت همانند یک ربات وظیفه فروشندگی محصولات شما حتی در زمان خوابتان را انجام می دهد.

شما می توانید برخی کارها اعم از صدور فاکتور، دریافت وجه و ثبت سفارش در پنل کاربر، دریافت اطلاعات پستی و مشخصات خریداران را با طراحی سایت به صورت آنلاین انجام دهید. این کار قادر است بخش عمده ای از وقت شما را آزاد کند.

اگر برندینگ خوبی انجام داده باشید و یا از طریق سئو، رنک سایت خود را در نتایج گوگل به صفحه اول برسانید، شانس بسیار خوبی برای افزایش ترافیک ورودی و در نتیجه فروش بیشتر خواهید داشت.

مجموعه SEOEDU اکنون علاوه بر ارائه خدمات طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی و انواع سایت ها دیگر، قادر است سرویس های بهینه سازی و سئو سایت را نیز ارائه کند. از شما دعوت می کنیم با تکیه بر تجربه بیش از 6 ساله ما، طراحی سایت و سئو این پلتفرم ها را به تیم متخصص ما بسپارید.

فواید داشتن وب سایت شرکتی

گفتیم که مسئله فروش بیشتر در طراحی سایت فروشگاهی مهم است اما مزیت شرکت ها از ساخت وب سایت چیست؟ در پاسخ می توان گفت:

اولین و مهم ترین هدف و فایده ای که باید برای سایت شرکتی مطرح نمود، برندینگ است. این کار با ارائه یک دیزاین منحصر به فرد و زیبا در کنار تقویت سوشیال برند، بهینه سازی سئو و تبلیغات انجام می شود.

شاید بتوان گفت وب سایت شرکتی، بروشوری است که هر فرد می تواند با جستجوی نام شرکت، به آن دسترسی پیدا کند. در نتیجه سایت شرکتی باید با هدف معرفی محصولات و خدمات، برندینگ و در کنار آن، معرفی کارکنان، رسالت و اهداف، سابقه فعالیت و افتخارات ساخته شود.

مورد دیگری که می توان در این بخش به آن اشاره کرد، معرفی کردن محصول می باشد. سایت های شرکتی علاوه بر برندینگ و معرفی خود، می بایست هر محصول یا خدماتی که توسط همان موسسه ارائه می شود را معرفی کنند.

شما کاربران می توانید برای طراحی سایت شرکتی از خدمات مجموعه SEOEDU با بیش از 6 سال سابقه فعالیت در این حوزه استفاده کنید.

فواید داشتن وب سایت شخصی

همچنین در مورد مزایای داشتن وب سایت شخصی می توان گفت:

اگر نمی دانید مهم ترین مزیت این نوع وب سایت چیست؟ باید بگوییم Personal Branding بهترین مورد خواهد بود. امروزه اکثر کسانی که در یک حیطه خاص کار می کنند، برای شناساندن خود به کارفرمایان یا ایجاد تمایز نسبت به دیگران، پرسونال برندینگ را انجام می دهند. یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار، راه اندازی سایت و معرفی شخصیت، دستاوردها و مهارت هایتان به دیگران است. این کار دقیقا همانند شرکت ها (شخصیت های حقوقی) انجام می شود.

اگر یک چهره برجسته هستید، می توانید با طراحی سایت شخصی با امکانات طراحی سایت دانلودی، قابلیت فروش فایل های خود را داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود کورس های آنلاین خود را برای کاربران هدف ضبط کرده، آن را سئو کنید و به فروش برسانید.

طراحی وب سایت شخصی با ارائه امکانات مختلفی انجام می شود که یک نمونه مهم آن، نمونه کار است. شما می توانید در این نوع وب سایت ها، دستاوردها و نمونه کارهای خود را به منظور اعتماد سازی بیشتر برای مخاطبان ارائه کنید.

5 تا از مهم ترین فواید داشتن سایت برای کسب و کار کوچک

یکی از پرسش های بسیار مهمی که در مورد مزایای وب سایت چیست مطرح می شود، فواید آن برای کسب و کارهای کوچک است. آیا وب سایت برای فعالیت های اقتصادی کوچک مفید خواهد بود یا خیر؟ در پاسخ باید به 5 مزیت مهم این پلتفرم ها اشاره کرد که عبارتند از:

  1. تبلیغات با بودجه کم و بازدهی بالا: مزیت اقتصادی راه اندازی وب سایت چیست؟ از آنجایی که کسب و کارهای خرد بودجه محدودی دارند، در نتیجه مهم است با بودجه کم بیشترین بازدهی را بدست آورند. شما می توانید با کمک سئو و طراحی یک پلتفرم استاندارد، تا حد بسیار خوبی رنک آن را در کلمات کلیدی پرفروش افزایش داده و با این کار، بودجه تبلیغات خود را با هزینه ای کمتر، به صورت هدفمند مصرف کنید.
  2. افزایش تعداد کاربران: به لطف سئو، امکان آن وجود دارد تا بتوانید با وب سایت های تازه تاسیس نیز به رنکینگ های صفحات اول برسید. با این حال توجه کنید این کار تنها در صورتی انجام می شود که قوانین سئو از همان ابتدا به صورت اصولی رعایت شوند. در نتیجه می توانید با انجام این کار، تعداد کاربران سایت خود را افزایش دهید.
  3. افزایش اعتبار: شما می توانید با تاسیس سایت و در کنار آن، کسب مجوزهای اینماد، ساماندهی یا اتحادیه کشوری، امکان جلب اعتماد بیشتر را از سمت کاربران جدید سایت داشته باشید.
  4. برندسازی: همانطور که بارها در بخش کاربرد و مزایای وب سایت چیست اشاره کردیم، راه اندازی این پلتفرم و در کنار آن تولید محتوا، همواره یک راه حل بسیار مهم برای برندسازی خواهد بود. شما می توانید با صرف هزینه های کمتر در این بخش، بازدهی بالاتری برای ارتقا برند خود داشته باشید.
  5. تعامل با مخاطب: دسترسی 24 ساعته به سایت و امکان تعامل با مخاطب به صورت های مختلف اعم از چت آنلاین، فرم ارتباط با ما و تیکت.

حال که به معرفی وب سایت و انواع آن پرداختیم و با کاربردها و مزایای آن به طور کامل آشنا شدیم، لازم است به این پرسش پاسخ دهیم که چطور می توانیم یک وب سایت بسازیم؟

آموزش طراحی و راه اندازی وب سایت

چگونه یک وب سایت داشته باشیم؟ راه حل راه اندازی وب سایت چیست؟ در پاسخ به این پرسش، چند راهکار مختلف پیش روی شما قرار می گیرد که به شرح زیر می باشند:

در صورتی که بر زبان های برنامه نویسی فرانت و بک اند مسلط باشید، می توانید اقدام به راه اندازی سایت نمایید. هرچند باید بدانید این روش بسیار طولانی بوده و ممکن است ماه ها به طول بیانجامد.

راه حل دیگری که می توان در این بخش به آن اشاره کرد، استفاده از وب سایت سازهای آنلاین است که می توانید به کمک آن برای دیزاین سایت خود اقدام کنید. با این حال خروجی این روش به دلیل محدود بودن این نوع سیستم ها، بسیار ساده و با امکانات کمی خواهد بود.

شاید بتوان گفت بهترین و مقرون به صرفه ترین روش در طراحی سایت برای زمان کنونی، استفاده از سایت با cms آماده وردپرس می باشد. در این حالت امکان افزودن قابلیت و تغییر تم با وجود بیش از 60 هزار پلاگین و 9 هزار تم در سیستم مدیریت محتوای وردپرس را خواهید داشت.

اما روش ایده آل در طراحی وب سایت چیست؟ بهترین روش آن است که دیزاین سایت با هزینه و زمانی معقول ارائه شود. شما می توانید با آموزش طراحی سایت با وردپرس، دیزاین سایت خود را به این شکل ایجاد کنید. ما برای کسانی که می خواهند خودشان سایت را طراحی کنند، دوره طراحی سایت با وردپرس (وردپرس پلاس) را پیشنهاد می کنیم. در این دوره، تمام آنچه را برای دیزاین و راه اندازی سایت، نصب افزونه ها و قالب، طراحی سایت های فایل، فروشگاهی یا شرکتی نیاز خواهید داشت، خواهید آموخت. این دوره با 6 سرفصل، از صفر تا صد تمام آنچه را نیاز دارید به همراه راه اندازی یک پروژه (طراحی سایت فروشگاهی) به شما آموزش خواهد داد. همچنین شما می توانید با پرداخت هزینه طراحی سایت در سایت ما، از خدمات طراحی سایت SEOEDU با بالاترین کیفیت ممکن استفاده کنید.

طراحی سایت در SEOEDU

اگر به دنبال یک موسسه طراح سایت در ایران هستید و نمیدانید بهترین طراح وب سایت چیست؟ باید با افتخار بگوییم SEOEDU با بیش از 6 سال سابقه فعالیت، یکی از معتبرترین مجریان طراحی سایت در ایران است که می توان از آن به عنوان یکی از  برترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو نیز یاد کرد. این شرکت طراحی وب سایت در زمینه راه اندازی انواع وب سایت اعم از پلتفرم های آنلاین شرکتی، فروشگاهی، دانلود فایل، طراحی سایت پزشکان، رزرواسیون و غیره فعالیت می کند. شما می توانید در زمینه طراحی سایت در یزد و سایر شهرها، از خدمات ما به صورت آنلاین بهره مند شوید.

قابل ذکر است قیمت ها برحسب نوع وب سایت انتخابی متفاوت خواهند بود. اگر نمیدانید در SEOEDU فرآیند سفارش طراحی سایت چیست؟ باید بگوییم:

همچنین پشتیبانی SEOEDU در کنار شما خواهد بود تا مشکلات احتمالی سایت شما را برطرف نماید.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟ + فاکتورهای موثر در آن

هزینه طراحی وب سایت چقدر است؟ چه فاکتورهایی مبنای برآورد هزینه طراحی سایت به شمار می روند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت هزینه طراحی سایت به فاکتورهایی مانند کاربری و امکانات سایت، مدت زمان طراحی، نوع قالب، طراحی پوسته و دیزاین اختصاصی، طراحی پلاگین و غیره وابسته است.

به عنوان مثال، طراحی سایت پزشکی به واسطه پیاده سازی یک سیستم رزرواسیون و ایجاد پنل کاربری، هزینه نسبتا بیشتری نسبت به سایت های عادی و شخصی دارد. شما می توانید از طریق تماس با مجموعه ما و شرح جزئیات وب سایت خود، هزینه دقیق طراحی این پلتفرم ها را در مجموعه SEOEDU بدست آورید.

آشنایی با خدمات سئو سایت

حال که فهمیدید وب سایت چیست و انواع آن کدامند، می‌بایست با خدمات سئو سایت آشنا شوید. در این خصوص رابطه می‌توان به عناوین زیر اشاره نمود که به شرح زیر می‌باشند:

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که دلیل حضور تیم‌های نویسنده در وب سایت چیست؟ از خدمات مهمی که در سرویس‌های سئو سایت وجود دارند، تولید محتوا است. ایجاد محتوای باکیفیت برای کاربران بسیار مهم بوده و می‌تواند منجر به اعتمادسازی بیشتر و سئو بهتر شود. به همین خاطر است که وب سایت‌های بزرگ، همواره از تیم‌های تولید کننده محتوای قدرتمند استفاده می‌کنند.

برای آنکه بتوانید کاربران و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید، باید کیوردهایی که جستجوی بالاتری دارند را بیابید. سپس با تولید محتوا و تقویت سئو داخلی و خارجی، رنک صفحات سایت خود را برای آنها افزایش دهید.

ساخت بک لینک یک اقدام مهم در تقویت سئو داخلی سایت است. اگر نمی‌دانید بک لینک در سایت چیست؟ پیوندی است که صفحه مبدا را به مقصد متصل کرده و کاربر با کلیک روی آن، وارد صفحه‌ای از سایت مقصد می‌شود. به این نکته توجه کنید که بک لینک سازی باید با یکسری اصول و در فرآیندی کلاه سفید (فرآیندی عادی) انجام گردد.

پرسش های متداول

برخی از پرسش هایی که ممکن است شما کاربران راجع به موضوع این مقاله با عنوان “وب سایت چیست” داشته باشید، عبارتند از:

اهمیت داشتن یک وب سایت چیست؟ چرا کسب و کارها باید وب سایت داشته باشند؟

امروزه تقریبا از هر 100 نفر، بیش از 90 نفر آنها در ایران به اینترنت دسترسی دارند. از سوی دیگر، بیشترین خرید های اینترنتی از طریق وب سایت ها انجام می شوند. بنابراین هر کسب و کار می بایست یک وب سایت برای خود ایجاد نماید. با این حال، دیزاین استاندارد و جذاب بسیار مهم است. چراکه می تواند اعتماد کاربران  را جلب کرده و فروش شما را افزایش دهد..

هزینه یک وب سایت چقدر است؟

هزینه راه اندازی یک وب سایت متشکل از موارد مختلفی است که شامل حقوق طراح، هاست، دامنه، خرید قالب و پلاگین می باشد. به طور معمول، شما می توانید هزینه های طراحی هر نوع سایتی را از پشتیبانی شرکت بپرسید. امروزه طراحی سایت از 8 میلیون تومان به بالا برای سایت های شرکتی و فروشگاهی شروع می شود.

وب سایت چگونه ساخته می شود؟

برای طراحی وب سایت شیوه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به طراحی با وردپرس، برنامه نویسی و استفاده از سایت سازهای آنلاین اشاره کرد. همچنین شما می توانید از قالب هایی که به صورت آماده طراحی شده اند، استفاده کنید.

تفاوت وب سایت و وبلاگ در چیست؟

وب سایت و وبلاگ در ساختار خود با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، وب سایت شامل چند صفحه از جمله درباره ما، تماس با ما، خدمات، فروشگاه و محصولات است. در مقابل، وبلاگ معمولا از یک سایت با یکسری پست تشکیل شده است که به صورت زمانی مرتب شده اند. کاربری وبلاگ تنها انتشار محتوا، نظر و مقاله و دیدگاه های شخصی است.

خدمات طراحی سایت در سئو ادیو شامل چیست؟

خدمات طراحی سایت در مجموعه SEOEDU با آخرین متد و بروزترین روش های آن انجام می شود. این نوع سایت ها توسط تیمی حرفه ای که با سابقه چند سال ساخت و راه اندازی سایت ارائه شده اند. شما می توانید برای دریافت سرویس های طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت اختصاصی وردپرسی و نیز طراحی سایت آموزشی و موزیک از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

با تکیه بر پتانسیل عظیم تیم سئو ادیو در ارائه خدمات بهینه سازی و سئو سایت، دیزاین سایت های این شرکت SEO-Friendly بوده و نکات مختلفی در طراحی تکنیکال سایت در زمان طراحی درنظر گرفته می شوند. نتیجه این نوع طراحی را می توانید در افزایش سرعت رنک گیری سایت و عدم ایجاد مشکلات در ایندکس صفحات مشاهده کنید.

شما می توانید همین حالا با ارسال فرم بریف، درخواست طراحی سایت خود را برای مجموعه ما ارسال کنید.

خروج از نسخه موبایل