طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با امکانات اختصاصی

طراحی سایت فروشگاهی با سرعت بالا و آماده برای بهینه سازی

طراحی سایت فروشگاهی در تیم seoedu با جدیدترین متدهای روز در حال اجرا و پیاده سازی می باشد. شما می توانید جهت ثبت سفارش و بررسی کسب و کار شما فرم زیر را کامل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل فرمایند.

خدمات طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت رسپانسیو

طراحی سایت فروشگاهی با توجه به اهمیتی که دارد حتما باید رسپانسیو و در نسخه های مختلف به درستی نمایش داده شود.

طراحی سایت با اصول سئو

شما با طراحی سایت فروشگاهی قرار نیست به درآمد برسید، پس باید به فکر آینده و سئو آن نیز باشید. ما با اصول سئو سایت شما را طراحی می کنیم.

طراحی سایت با سرعت و امنیت بالا

سرعت و امنیت حلقه گمشده سایت های شرکتی است، ما در تیم seoedu سعی داریم سایت هایی ایمن و با سرعت بالا برای شما طراحی کنیم.

خدمات طراحی سایت فروشگاهی در seoedu

هرآنچه شما برای داشتن یک سایت شرکتی حرفه ای نیاز دارید.

پشتیبانی قوی طراحی سایت

خیلی مهمه که طراحی سایت شرکتت دست کسایی باشه که همیشه کنارت باشن و تو مشکلات سریع بهت کمک کنن.

طراحی سایت فروشگاهی بر اساس سئو

طراحی سایت شما باید طبق اصول سئو باشد تا بتوانید در گوگل بدرخشید.

آموزش کار با سایت

ما برای شما قسمت هایی مهم سایت را آموزش میدهیم تا بتوانید از سایت خود استفاده کنید.

رعایت اصول طراحی و گرافیک

سعی داریم تا برای شما سایتی طراحی کنیم که از دیدن آن لذت ببرید.

طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت اختصاصی

درصورت سفارش سایت اختصاصی 3 مرحله زیر انجام می شود.

طراحی وایرفریم​ برای طراحی سایت اختصاصی

طراحی وایرفریم

با توجه به نیاز مخاطبین شما و همینطور امکاناتی سایت شما نیاز دارد ما نقشه ساختاری صفحات را طراحی خواهیم کرد و در اختیار شما می گذاریم.

طراحی گرافیکی​ برای طراحی سایت اختصاصی

طراحی گرافیکی

در این بخش به طراحی گرافیک و المان های سایت شما می پردازیم تا یک سایت بی نظیر با المان های اختصاصی به شما تحویل دهیم.

کدنویسی و اقدامات بعد از آن​ ​ برای طراحی سایت اختصاصی

کدنویسی و اقدامات بعد از آن

در این بخش زمانی که قسمت گرافیک شما تایید شد، به سراغ اجرای کدها می رویم و شروع به نوشتن سایت شما خواهیم کرد تا با سورس بهینه به شما تحویل دهیم.

هزینه خدمات سئو

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد که می توان به تعداد محصول هایی که باید وارد شود به عنوان یک عامل جزئی اشاره کرد. اما برای بررسی دقیق تر هزینه های طراحی سایت شما قطعا نیاز داریم تا اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما داشته باشیم.

پس همین حالا فرم سفارش را کامل کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول درمورد خدمات طراحی سایت فروشگاهی

فرایند طراحی سایت فروشگاهی چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاهی بر اساس میزان امکانات مورد نیاز، بزرگ بودن پروژه، تعداد محصولات، نوع سایت (کدنویسی شده یا وردپرسی) و غیره متفاوت است.

این مدت، حداقل یک ماه یا بیشتر طول خواهد کشید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

قیمت طراحی سایت فروشگاهی، براساس تعداد و نوع امکانات، تعداد صفحات، نوع تکنولوژی طراحی سایت و غیره متغیر است. 

اما به طور کلی، قیمت طراحی سایت فروشگاهی از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

برای دریافت قیمت دقیق، ابتدا فرم بریف را برای ما پر کنید و بعد از نیازسنجی، قیمت طراحی سایت فروشگاهی را به شما اعلام خواهیم کرد.

آیا در طراحی سایت فروشگاهی، محدودیت تعداد کالا وجود دارد؟

امکانات سایت فروشگاهی کاملا بر اساس نیازها و تعداد محصولات شما طراحی می‌شود. بنابراین از این بابت نگرانی نداشته باشید.

شما میتوانید جهت ثبت سفارش طراحی سایت و سئو سایت خود همین حالا از بخش تماس با ما اقدام کنید یا با شماره

021-28424084 تماس حاصل فرمایید.

طراحی سایت فروشگاهی

تعطیلی‌های گاه و بی‌گاه، شرایط قرنطینه، کمتر شدن تعداد مشتریان و ناامنی‌های اقتصادی ناشی از این موارد، موجب شده ضرورت طراحی سایت فروشگاهی بیشتر از گذشته شود.

اما چرا طراحی سایت این روزها اهمیت بیشتری پیدا کرده است؟ طراحی سایت فروشگاه، چه تفاوتی با انواع دیگر سایت‌ها مانند طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت خدماتی دارد؟ فرایند ساخت آن چقدر طول می‌کشد؟ سفارش چه امکاناتی در این نوع سایت‌ها مهم است؟ قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

اگر چنین سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

چرا طراحی سایت فروشگاهی؟

جدیدا گفته جالبی در رابطه با حضور در فضای آنلاین شنیده‌ام: “اگر در فضای آنلاین حضور ندارید، انگار اصلا وجود ندارید!”

وقتی به مفهوم این عبارت دقیق می‌شویم، به خوبی به نقش اینترنت در فروش بیشتر، پی می‌بریم. 

اگر کسب‌وکارتان سنتی است، فقط مشتریانی که از کنار مغازه رد می‌شوند، شما را می‌بینند. 

حتی اگر مغازه در جای پر رفت‌و‌آمدی باشد و ویترین حرفه‌ای و لوکسی داشته باشید. شاید در بهترین حالت، بتوانید به ۱۰ نفر از ۱۰۰ نفری که عبور می‌کنند، جنس بفروشید.

اما در اینترنت اوضاع متفاوت است. طبق آمارها در سال ۱۴۰۰، فقط بالای ۵۹ میلیون نفر کاربر ایرانی داریم. تصور کنید با داشتن سایت، روزانه توسط چند صد نفر، دیده می‌شوید.

پس اکنون می‌توان این اصطلاح را این طور بیان کرد: “اگر شما اقدام به طراحی سایت فروشگاهی نکرده‌اید، کسب‌وکار شما در معرض دید تعداد زیادی از مشتریان‌تان، قرار نمی‌گیرد.”

اهمیت حضور در اینترنت، به قدری بالا است که کسب‌وکارهایی که زودتر اقدام به طراحی سایت و سئو آن کرده‌اند، امروزه درآمد خوبی نسبت به کسانی دارند که همچنان به روش سنتی در حال فروش کالا هستند.

نمونه بسیار موفق سایت فروشگاهی ایرانی، “دیجی کالا” است. “آمازون” نیز مثال موفق طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی در جهان است.

“آمازون” بعد از پاندمی کرونا، چنان سود سرشاری نصیب صاحب خود کرد که جف بزوس، اکنون در رتبه اول ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد.

پس از کنار این مسئله، سرسری رد نشوید. حتی اگر مغازه‌ای ندارید، اما محصولی برای فروش دارید، هر چه سریع‌تر سایت فروش اینترنتی خود راه بیندازید. 

در این مسیر، ما هم با طراحی سایت فروشگاهی، در کنار شما هستیم تا از موفقیت‌تان مطمئن شویم.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی، با سایت‌های دیگر مثلا طراحی سایت آموزشی یا خدماتی، زمین تا آسمان فرق دارد. هر کدام از این وب‌سایت‌ها، هدف‌های متفاوتی دارند. 

سایت فروشگاهی اینترنتی، به قصد فروش کالا ایجاد شده است. ولی هدف از طراحی سایت آموزشی، معرفی و فروش دوره‌های آموزشی است. 

کسی که به سایت آموزشی سر می‌زند، قصد یادگیری دارد. اما کسی که به سایت فروشگاهی سر می‌زند، قصدش خرید کالا است.

پس قطعا نمی‌توان تمام سایت‌ها را مثل هم طراحی کرد. زیرا امکانات، ظاهر، کاربران و هدف متفاوتی از هم دارند. 

پس طراح سایت باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

مهندسان SEOEDU، سایت‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند. بنابراین تجربه و دانش کافی در این زمینه را دارند. همچنین در تمامی فرایندهای طراحی سایت، اولین اقدام ما شناسایی نوع بیزینس، نوع مشتریان‌تان، نیازسنجی و تجزیه و تحلیل بازار است.

بنابراین سایتی که برای شما طراحی می‌کنیم، دقیقا منطبق بر بازار هدف و مشتریان و محصولات شما خواهد بود.

طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی، چه امکاناتی مهم است؟

اگر می‌خواهید سایتی موفق داشته باشید که بتواند مشتریان را به خود جذب کند، باید امکانات کامل برای آن در نظر بگیرید.

در این صورت، کاربر می‌تواند به سایت اعتماد کرده و راحت و بدون مشکل خرید کند. 

ما براساس نیازهای شما، تمامی امکاناتی که نیاز دارید را در سایت فروشگاهی قرار می‌دهیم تا بتوانید بهترین خدمات را به مشتریان‌تان ارائه دهید. 

برخی از این امکانات عبارتند از:

  • توجه به اصول “UI/UX” و کاربر پسند بودن سایت
  • مناسب بودن سایت با ابعاد موبایل و تبلت
  • سبد خرید
  • طراحی فرم‌های مورد نیاز، مانند “فرم عضویت”، “فرم ورود” و غیره
  • داشتن دکمه مستقیم “تماس با ما” برای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری
  • تولید محتوا سایت حرفه ای (تهیه عکس با کیفیت و ارائه توضیحات کامل محصول) برای سفارش تولید محتوا می توانید از طریق وب سایت سئو ادیو اقدام کنید
  • تامین امنیت سایت برای پرداخت آنلاین و حفظ اطلاعات مشتری
  • دریافت گواهی امنیتی “SSL”
  • توجه به سرعت بارگذاری سایت
  • داشتن گزینه‌های پرداخت پیشرفته، مانند “پرداخت در محل” یا “پرداخت آنلاین”
  •  ارائه اطلاعات دقیق درباره حمل‌ونقل کالا و هزینه‌های آن
  • امکان جستجوی سریع محصولات و فیلتر کردن آن‌ها بر اساس قیمت، برند و غیره 
  • امکان مقایسه بین چند محصول
  • و غیره.

انواع روش های طراحی سایت فروشگاهی

در مجموعه SEOEDU، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با وردپرس یا با زبان‌های برنامه نویسی، مانند طراحی سایت فروشگاهی با Php یا ASP.NET انجام می‌شود. 

در ادامه، در رابطه با این دو شیوه طراحی سایت فروشگاهی صحبت می‌کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

در این شیوه، از سیستم مدیریت محتوای آماده وردپرس، برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می‌شود.

وردپرس توسط مهندسان، با زبان برنامه نویسی php نوشته شده است و امنیت بالایی داشته و کار کردن با آن راحت است. 

“WordPress” امکانات زیادی دارد و برای هر کاری می‌توان پلاگین مخصوص آن را نصب کرد.

در طراحی سایت وردپرس، بعد از نصب “WordPress” روی هاست، لازم است قالب مخصوص در وردپرس، درون‌ریزی و نصب شود تا یک سایت داشته باشید.

به همین خاطر طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، به زمان کمتری نسبت به طراحی سایت با کدنویسی نیاز دارد.

اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با وردپرس، از قالب‌های رایگان یا آماده استفاده نکنید. زیرا این نوع قالب‌ها، امکانات زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

به همین خاطر، توصیه می‌کنیم سفارش طراحی قالب اختصاصی بدهید. ما در تیم SEOEDU با توجه به نیازها، محصولات و امکاناتی که لازم دارید، کدنویسی اختصاصی انجام می‌دهیم، تا یک قالب اختصاصی، مناسب برای کسب‌وکار شما طراحی کنیم. 

قالب اختصاصی، امنیت بالاتر و امکانات بیشتری نسبت به قالب‌های آماده در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی، از زبان‌های برنامه نویسی مانند ASP.NET یا Php و غیره استفاده می‌شود. 

زبان برنامه نویسی Php، روی سرورهای لینوکس قابل اجرا است. اما ASP.NET، از نظر امکانات و سطح تکنولوژی بالاتر از Php است و روی سرورهای my.squal اجرا می‌شود.

از آنجایی که Php به صورت کد باز ارائه می‌شود، کدهای رایگان بسیار بیشتری نسبت به ASP.NET برای آن وجود دارد. در نتیجه طراحی سایت فروشگاهی با Php نسبت به ASP.NET ارزان‌تر خواهد بود.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که استفاده از هر زبان برنامه نویسی، برای هر نوع وب‌سایت فروشگاهی مناسب نیست. زیرا هر کدام از زبان‌های برنامه‌نویسی، مزایا و معایب خودش را دارد.

به همین خاطر برای انتخاب نوع زبان، باید فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد تا مناسب‌ترین گزینه انتخاب شود. 

اگر در این مرحله، نیازسنجی به درستی انجام نشود، ممکن است در آینده مجبور به پرداخت هزینه برای طراحی مجدد سایت شوید. بنابراین در انتخاب شرکت طراحی سایت دقت نمایید.

ما نیازها، نوع بیزینس، تعداد محصولات، میزان بودجه، نوع سرور و غیره را بررسی می‌کنیم تا بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای شما انتخاب کنیم. در این‌صورت حتی با گسترش فروشگاه و تعداد محصولات، دچار مشکل نخواهید شد.

طراحی سایت فروشگاهی

خدمات SEOEDU در طراحی سایت فروشگاهی

1-طراحی سایت فروشگاهی متناسب با نوع کسب‌وکار

براساس نوع کسب‌وکار، سایت‌ها یا فروش شرکتی (B2B) دارند یا در بازار خرده‌فروشی (B2C) فعال هستند.

برای طراحی یک وب سایت با کارایی بالا، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و بهترین نوع طراحی سایت کدام است.

هر دو نوع وب‌سایت فروشگاهی، یعنی کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B) و کسب‌وکار به مصرف‌کننده (B2C)، هدفشان فروش است. اما ابزار رسیدن به آن هدف، در این سایت‌ها، تا حدودی با هم فرق دارد.

به همین خاطر، نحوه طراحی سایت فروشگاهی و حتی نحوه ارائه خدمات سئو به این دو نوع وب‌سایت، با هم متفاوت است.

ما به خوبی با تفاوت‌های این دو، در شیوه طراحی سایت آشنا هستیم. در نتیجه بعد از بررسی کسب‌وکارتان، می‌توانیم بهترین وب سایت را بر اساس بازار هدف و پرسونای مشتری برای شما طراحی کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

2-توجه ویژه به اصول “UI/UX” در طراحی سایت فروشگاهی

تصور کنید مشتری وارد سایت شده است. اما نمی‌تواند دکمه خرید را پیدا کند. یا اینکه چیدمان سایت به حدی به هم ریخته است که نمی‌تواند بین محصولات، کالای مورد نظرش را پیدا کند.

به همین خاطر توجه به تجربه و رابط کاربری یا همان اصول “UI/UX”، در طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است. 

در واقع هرچقدر هم محصولات شما، قیمت‌ مناسب و کیفیت عالی داشته باشند، اما اگر “UI/UX” سایت ضعیف باشد، مشتری خرید نخواهد کرد. بنابراین “UI/UX” ضعیف، به تنهایی می‌تواند تمام زحمات شما را هدر دهد.

ما در مجموعه SEOEDU از متخصصان “UI/UX”، در کنار طراحان سایت استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم سایت شما طبق استاندارد “UI/UX” طراحی می‌شود. بنابراین کاربر بعد از ورود به فروشگاه اینترنتی شما، به مشتری وفادار سایت تبدیل خواهد شد.

3- طراحی سایت فروشگاهی واکنش گرا یا ریسپانسیو

از میان ۵۹ میلیون کاربر ایرانی، حدود ۶۹ درصد آن‌ها با موبایل وارد سایت شما می‌شوند. اگر وب سایت به خوبی در موبایل دیده نشود، آن‌ها نمی‌توانند محتویات سایت را به درستی مشاهده کنند.

این مسئله باعث نارضایتی کاربران و خروج سریع آن‌ها از سایت خواهد شد. در نتیجه خریدی انجام نمی‌شود و شما حجم زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد. 

به همین خاطر، طراحی سایت واکنش‌گرا، یک الزام برای سایت‌های فروشگاهی است. کارشناسان ما به خوبی از اهمیت سایت واکنش گرا آگاه بوده و در SEOEDU، طراحی سایت به شکل ریسپانسیو انجام می‌شود.

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

4- ارائه خدمات پشتیبانی پس از طراحی سایت فروشگاهی

بعد از طراحی سایت، ارائه خدمات پشتیبانی بسیار مهم است. زیرا ممکن است بعد از تحویل سایت مشکلات پیش‌بینی نشده برای آن پیش بیاید. در نتیجه ضروری است سریعا مشکل شناسایی و برطرف شود.

بعد از تحویل سایت فروشگاه اینترنتی، ۶ ماه خدمات پشتیبانی از مجموعه SEOEDU دریافت خواهید کرد. بنابراین خیال‌‌تان از بابت پشتیبانی سایت راحت باشد.

همچنین ما آموزش‌های لازم برای مدیریت وب سایت، نحوه وارد کردن محصولات و تغییر محتوا سایت و غیره را به شما خواهیم داد. تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کنید.

5-توجه ویژه به امنیت سایت فروشگاه اینترنتی

سایت فروشگاهی، حاوی اطلاعات خصوصی کاربران است. به همین دلیل، جهت حفظ حریم خصوصی آن‌ها، فروشگاه اینترنتی باید امنیت بالایی داشته باشد.

از طرف دیگر، در سایت‌هایی که درگاه پرداخت آنلاین تعبیه شده است، باید امنیت پرداخت‌های بانکی تامین شود.

به همین خاطر ما بعد از طراحی سایت فروشگاهی، اقدامات لازم را برای امن سازی آن انجام می‌دهیم. بنابراین از بابت امنیت سایت، خیال‌‌تان راحت باشد.

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

ارائه خدمات سئو سایت فروشگاهی

بعد از راه‌اندازی سایت، باید آن با از نظر گوگل بهینه کنید تا با حضور در صفحه اول گوگل، توسط کاربران دیده شوید.

اولین گام برای “SEO” سایت فروشگاهی، کد نویسی بهینه وب سایت بر اساس اصول سئو است. 

برنامه‌نویسان ما، به خوبی با اصول کدنویسی بهینه آشنا هستند. بنابراین در تمامی مراحل کد نویسی، اصول “SEO” رعایت خواهد شد.

همچنین در صورتی که نیازی به خدمات پیشرفته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال، جهت بهینه سازی سایت فروشگاهی داشتید. ما سئوکاران حرفه‌ای در اختیار داریم. بنابراین می‌توانیم با اجرای تکنیک‌هایی روی سایت شما، آن را برای گوگل بهینه کنیم، تا سایت در صفحه اول گوگل، به مشتریان نشان داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این خدمات و دریافت مشاوره سئو، با ما تماس بگیرید.

مراحل سفارش طراحی سایت فروشگاهی به SEOEDU

برای اینکه بتوانید سفارش طراحی سایت فروشگاهی دهید، در ابتدا باید فرم بریف را برای ما پر کنید.

در این فرم، خواسته‌ها، نیازها، نوع کسب‌وکار خود را به ما اعلام می‌نمایید.‌ ما کسب‌وکار، رقیبان، محصولات، مشتریان هدف شما را بررسی می‌کنیم. 

پس از انجام نیازسنجی، طرحی اولیه از سایت شما کشیده می‌شود. پس از انجام اصلاحات مورد نظر شما و تایید نهایی، فرآیند طراحی گرافیکی براساس اصول “UI/UX” و کدنویسی سایت آغاز خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی در دوره کنونی

فرقی نمی‌کند یک بوتیک دارید یا به عنوان یک سرویس دهنده خدمات ساختمانی و غیره فعالیت می‌کنید. طراحی وبسایت فروشگاهی، شرکتی و غیره در دوره کنونی برای بدست آوردن توجه مشتریان ضروری است. حال اگر به عنوان یک کسب‌و‌کار تجاری مشغول به کار هستید، طراحی سایت فروشگاهی مزیت‌های بسیاری را به شما ارائه می‌کند که عبارتند از:

  • جذب مشتریان جدید با سرچ

یکی از مزیت‌های بسیار خوبی که می‌توان برای سایت بیان کرد، امکان جذب کاربران جدید با سرچ گوگل است که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مشتریان شما را دارند. چراکه این افراد صرفا برای جستجوی کالای موردنظر خود که مرتبط به فروشگاه شما هستند به سایت وارد خواهند شد و یا ممکن است به آن علاقمند باشند. این کار از طریق بهینه سازی موتور جستجو برای سایت قابل انجام است که پیش نیاز آن طراحی سایت می‌باشد.

  • کسب درآمد آنلاین و ایجاد کانال فروش جدید

مزیت مهم دیگری که می‌توان در ضرورت طراحی سایت فروشگاهی بیان کرد، بازگشایی یک مجرای درآمد جدید است. در این حالت شما می‌توانید فروش آنلاین را تجربه کنید که طراحی سایت فروشگاهی آن را ممکن می‌کند. امروزه بنابر داده‌ها، آمار خریداران اینترنتی افزایش یافته به حدی که تعداد آن تا 33.3 درصد (2.64 میلیارد نفر) رسیده است.

  • پرزنت محصولات و خدمات

وب سایت فروشگاهی مانند یک ویترین مغازه است که می‌توانید از طریق آن محصولات و خدمات خود را به دیگران نمایش دهید. در این میان، طراحی سایت فروشگاهی به عنوان یک ابزار شناخته می‌شود که می‌تواند پلتفرمی را برای پرزنت کردن آنها ارائه کند. شما می‌توانید از طریق طراحی صفحات آرشیو و محصول، کالاهای خود را به مشتریان عرضه کرده و آنها را به همراه مشخصات‌شان نشان دهید. از سوی دیگر، پرزنت کردن محصولات یا خدمات از طریق صفحات لندینگ و نیز پست‌های وبلاگ قابل انجام است. همه این قابلیت‌ها را می‌توانید با ثبت سفارش سایت فروشگاهی در SEOEDU بدست آورید.

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی

آماری از فرصت‌های فضای مجازی با طراحی سایت فروشگاهی

در ادامه مطلب قبل برای آنکه بتوانید بهتر از فرصت‌های فضای مجازی و اهمیت طراحی سایت فروشگاهی یا اینترنتی آگاه شوید، می‌توان گفت:

  • جمعیت و آمار بالا: یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که می‌توان در این بخش معرفی کرد، جمعیت و آمار بالایی است که کاربران فضای مجازی در ایران و جهان دارند. جالب است بدانید تعداد کاربران ایرانی در فضای مجازی در حدود بیش از 128 میلیون مورد بیان شده است.
  • ضریب نفوذ اینترنت بالا: بنابر آماری که در سال 1401 بیان شده است، ضریب نفوذ اینترنت در میان کاربران ایرانی 172 است. این رقم بسیار بالایی می‌باشد که به صورت مداوم در حال افزایش است و شاهد بیشتر شدن دسترسی اینترنت هم با امکانات داخلی و نیز خارجی (ماهواره‌ای) هستیم.
  • افزایش فروش آنلاین: بنابر یک گزارش از ایرنا، با وقوع کرونا فروش اینترنتی تا 284 درصد رشد داشت. همچنین این گزارش بیان می‌کند که مبالغ تراکنش‌های اینترنتی 321 درصد افزایش یافته‌اند.
  • رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی: پس از همه گیری کرونا، یکی از رویدادهای بسیار مهمی که رخ داد، مهاجرت بسیاری از کسب‌و‌کارها به فضای مجازی بود. این واقعه با افزایش درخواست طراحی سایت فروشگاهی و خدماتی رخ داد و منجر شد تا رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی در ایران به شدت چشمگیر شود. برطبق یک آمار که در سال 1399 منتشر شد، صدور اینماد برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی تا 3 برابر بیشتر شد که نشان می‌دهد بسیاری کسب‌و‌کارهای سنتی به این حوزه روی آورده‌اند.

چنین داده‌هایی می‌تواند ارزش راه اندازی و خرید سایت فروشگاهی را به وضوح نشان دهد که به همین خاطر شاهد تعدد آنلاین شاپ‌ها در فضای مجازی هستیم.

آماری از فرصت های فضای مجازی با طراحی سایت فروشگاهی

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها چیست؟

همانطور که ویترین و ظاهر فروشگاه ها با شرکت ها متفاوت هستند و خدمات یا نوع کاربری مختلفی دارند، طراحی سایت فروشگاهی نیز می تواند چند فرق اساسی با دیگر سایت ها داشته باشد. از جمله مهم ترین این تفاوت ها عبارتند از:

  • تعریف محصول: در برخی از سایت های شرکتی، ممکن است محصولی وجود نداشته باشد. همچنین بسیاری از سایت های شرکتی دارای محصول، فروش کالاها را به صورت تلفنی و غیر اینترنتی انجام می دهند. اما در طراحی سایت فروشگاهی، شما می توانید به صورت جداگانه یک بخش فروشگاهی در پیشخوان سایت خود داشته باشید و محصولات تان را با یک پست تایپ اختصاصی تعریف کنید.
  • فیچرهای فروشگاهی: موارد متعددی از فیچرها در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارند که ممکن است در پلتفرم های شرکتی استفاده نشوند. به عنوان مثال می توان به کاروسل محصولات، فیلترها، صفحات پرداخت، سبد خرید و مواردی از این قبیل اشاره کرد. حتی این نوع سایت ها در پنل کاربری نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
  • امکان پرداخت: فرق دیگری که طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها دارد، سرویس هایی است که به کاربر ارائه می کند. یکی از مهم ترین این امکانات، امکان پرداخت و اتصال درگاه آنلاین به سایت های فروشگاهی است که در پلتفرم های شرکتی دیده نمی شود.
  • پلاگین و قالب: پوسته ها و ماژول هایی که برای سایت های فروشگاهی استفاده می شوند، با موارد مشابه در سایت های شرکتی متفاوت هستند. طراح این نوع سایت ها می بایست با هر دو طیف این ماژول ها آشنا باشد و در زمان و جایگاه مناسب، از آنها استفاده کند.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها

مزیت های طراحی سایت فروشگاهی کدامند؟

اما مزیت هایی که می توان برای طراحی سایت های فروشگاهی درنظر داشت، شامل چه مواردی هستند؟ در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • فروش 24 ساعته: طراحی سایت های فروشگاهی به شما این امکان را می دهد تا پلتفرمی را همانند یک ربات برای فروش 24 ساعته محصولات خود راه اندازی کنید. شما می توانید به کمک وب سایت، در تمام طول روز، هفته و سال، فروشگاه مجازی خود را باز نگه دارید و به مشتریان امکان سفارش در هرمقطع زمانی را بدهید.
  • افزایش اعتماد مشتری: یک وب سایت فروشگاهی با طراحی زیبا، غنی از اطلاعات که به صورت خلاقانه توسعه یافته است، به راحتی می تواند اعتماد کاربران و مشتریان شما را افزایش دهد.
  • ارائه کامل اطلاعات: با طراحی سایت فروشگاهی، می توانید اطلاعات کامل محصولات خود را برای مشتریان نمایش دهید. برای هر محصول ویدیویی را ضبط کنید و جزء به جزء کالا را توصیف نمایید. به این نکته توجه کنید که برطرف کردن فقدان لمس محصول در فضای مجازی از سوی فروشنده، که با انتشار ویدیو، تصویر و ارائه اطلاعات کامل آن انجام می شود، می تواند تا 64 درصد نرخ فروش مجازی را افزایش دهد.
  • فروش همگانی: فرقی نمی کند پلتفرم شما برای چه کشوری ساخته می شود، شما می توانید محصولات خود را به تمامی کاربران در سراسر نقاط کشور یا حتی کشورهای دیگر به فروش برسانید. داشتن چنین پلتفرمی در ایران امکان جذب کاربر از سراسر این کشور را می دهد. تنها محدودیت در ارسال کالا است که می بایست با حمل و نقل کشوری یا بین المللی انجام شود.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چگونه مشتریان را افزایش می دهد؟

تاثیر طراحی سایت فروشگاهی بر افزایش فروش و بیشتر کردن مشتریان چیست؟ شاید این مهم ترین سوالی باشد که بسیاری از کارفرمایان قبل از آنکه اقدام به درخواست طراحی سایت نمایند، آن را از ما بپرسند. در پاسخ می توان به چند نکته مهم اشاره کرد که عبارتند از:

  • افزایش اعتبار: در بخش قبل نیز اشاره کردیم که طراحی سایت می تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شود. جالب است بدانید 75 درصد از نظرات کاربران در این موضوع ناشی از طراحی جذاب سایت شان است. با ایجاد یک رابط کاربری زیبا که بتواند تمام نیازهای شما را رفع کند، می توانید به راحتی اعتماد کاربران خود را جلب کنید.
  • رضایت مشتری: جالب است بدانید 89 درصد از کاربران پس از آنکه با رابط کاربری ضعیف یک سایت روبرو شوند، از پلتفرم رقیب، محصول خود را تهیه می کنند. بنابراین اگر سایت شما قدیمی است و استفاده از آن دشوار می باشد، بازدیدکنندگانی که می توانند مشتریان بالقوه سایت شما باشند، در آن باقی نخواهند ماند. آنها سایت شما را ترک می کنند و از وب سایت رقیب بازدید می کنند و در نتیجه فروش از دست می رود.

نکته: لازم است بدانید اگر طراحی سایت شما بسیار بد باشد، برای 38 درصد از کاربران این آخرین باری است که دیگر به سایت شما سر می زنند. این نکته یکی از بدترین خسارات ناشی از طراحی بد سایت های فروشگاهی است.

  • جذب ترافیک: در نهایت یک روش دیگر که طراحی سایت فروشگاهی می تواند به کمک آن برای افزایش فروش شما موثر باشد، جذب ترافیک است. شما می توانید با سئو سایت فروشگاهی، که یک مبحث جداگانه و بسیار مهم برای فروشگاه های اینترنتی است، کاربران را به وب سایت خود هدایت کنید و فروش خود را از طریق جذب کاربران فضای مجازی تامین کرده یا رشد دهید. این همان کاری است که فروشگاه های بزرگی مانند دیجی کالا انجام می دهند.

تاثیر سایت فروشگاهی بر افزایش فروش چیست؟

امکانات طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

برای آنکه دید خوبی از طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید، لازم است با امکاناتی که در این سایت ها قرار می گیرند نیز آشنا شوید. در این صورت باید به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • پنل کاربری: وب سایت های فروشگاهی می بایست فیچرهای مختلفی را در پنل کاربری خود ایجاد کنند. از جمله می توان به سفارشات ثبت شده، علاقمندی ها، آدرس و مشخصات کاربر اشاره کرد که باعث می شود پنل کاربری آنها متفاوت از سایر سایت ها باشند.
  • صفحات محصول: این نوع از سایت ها باید پست تایپ های خاصی داشته باشند که برای صفحات محصول طراحی می شود. در چنین حالتی شما می توانید محصولاتی را در سایت خود قرار دهید و آن ها را به فروش برسانید.
  • صفحات آرشیو: مورد دیگری که می توان آن را در این بخش عنوان کرد، صفحات آرشیوی است که می توانید به کمک آن، محصولات خود را به صورت طبقه بندی شده در اختیار کاربران قرار دهید.
  • جستجو: این ویژگی برای هر سایتی ضروری است اما در سایت های فروشگاهی، اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال یک نمونه از اهمیت آن مربوط به فروش سریع تر کالا است. چراکه به کاربر کمک می کند با جستجوی نام محصول خود، مستقیما به صفحه آن وارد شده و ثبت سفارش کند.
  • چت آنلاین: بخش جدایی ناپذیر است طراحی های سایت فروشگاهی، مربوط به چت آنلاین است. این قابلیت به شما کمک می کند کاربرانی که ابهامی در پروسه فروش یا یک کالا دارند، به سرعت آن را برطرف کنید و تجربه کاربر را از پاسخگویی وب سایت خود بهبود دهید.
  • کاروسل محصولات: دیگر ویژگی که می توان برای این نوع سایت ها درنظر گرفت، بخش کاروسل ها است. این یک اِلمان بسیار جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی است که می توانید به کمک آن برای نمایش محصولات خود اقدام کنید. شما می توانید به کمک این عنصر، امکان نمایش بهترین محصولات، پر فروش ترین ها و بسیاری موارد دیگر را داشته باشید.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

امکانات طراحی سایت های فروشگاهی پیشرفته کدامند؟

اما اگر قصد دارید طراحی سایت فروشگاهی خود را با آپشن های بیشتر و حرفه ای تری انجام دهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • درج کد رهگیری: شما قادر هستید تا کد رهگیری را برای هر سفارش محصول درج کنید. البته باید بدانید این ویژگی تنها در برخی پوسته ها دیده شده و می توانید با افزونه و برنامه نویسی آن را اضافه کنید.
  • فیچرهای محصولات: همانطور که می دانید، یک محصول ممکن است از نظر ویژگی دارای مدل های متنوعی باشد. از رنگ ها گرفته تا ابعاد و اندازه و موارد دیگر. سایت های فروشگاهی با طراحی پیشرفته می بایست قابلیت های فیلترینگ و نیز نمایش محصولات با ویژگی های مختلف را در صفحه فروش داشته باشند.
  • امکان صدور فاکتور: شما می توانید به کمک ماژول های اضافه ای که این نوع سایت ها دارند، امکان صدور فاکتور را پس از هر خرید کاربر داشته باشید.
  • محصول مکمل: برخی از وب سایت ها، امکان پیشنهاد محصول مکمل را برای هر محصول قرار داده اند. به عنوان مثال، شما می توانید در هنگام ساخت یک صفحه محصول برای یک مدل از ساعت های هوشمند، مچ بندی که با جنس آن مچ بشود را در صفحه محصول پیشنهاد دهید. در این صورت احتمال فروش محصول به شدت افزایش می یابد.
  • سیستم خبرنامه و ایمیل مارکتینگ: سایت های حرفه ای، همواره از تمام پتانسیل سایت خود استفاده می کنند تا مشتریان بیشتری جذب کرده، با آنها در ارتباط باشند و در نهایت محصولات خود را به آنها بفروشند. یکی از امکاناتی که می توانید به کمک آن برای سایت فروشگاهی خود اقدام کنید، درنظر گرفتن سیستم خبرنامه و ایمیل مارکتینگ است. شما می توانید با قرار دادن فرم هایی در بخش های مختلف سایت، امکان دریافت ایمیل و حتی شماره تلفن کاربران را داشته باشید.

همچنین دیگر فیچرها در این بخش عبارتند از: ایجاد کیف پول برای کاربران، ایجاد سیستم تیکت، انتخاب زمان ارسال، اتصال فروشگاه به گوگل آنالیتیکس و غیره اشاره کرد.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی پیشرفته چیست؟

طراحی سایت های فروشگاهی اختصاصی چه ویژگی هایی دارند؟

طراحی سایت فروشگاهی به 2 روش کلی انجام می شود که شامل طراحی با سیستم های مدیریت محتوا و طراحی با کمک دانش برنامه نویسی است. معمولا طراحی هایی که نیاز به دانش برنامه نویسی دارند، با عنوان طراحی سایت اختصاصی شناخته می شوند و فیچرهای خاص خود را دارند. برخی از آنها عبارتند از:

  • مدت زمان طولانی: برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی به شیوه برنامه نویسی، یک تیم فرانت و بک اند نیاز است. پروسه طراحی این نوع سایت ها طولانی تر بوده و باید اجزای مختلف سایت از جمله پیشخوان، پنل کاربری، صفحات محصول و آرشیو و فیلتر به صورت تک به تک ساخته شوند.
  • طراحی رابط کاربری: کسانی که به دنبال طراحی سایت های اختصاصی هستند، افرادی اند که به پلتفرم های اینترنتی کسب و کار خود اهمیت بسیار زیادی می دهند. به همین خاطر، مهم است تا رابط کاربری و دیزاین آنها به صورت منحصر به فرد طراحی شود. در طراحی سایت های اختصاصی تلاش می شود متناسب با تم رنگی کسب و کار و ویژگی های خاص آن، برای طراحی اختصاصی رابط کاربری و گرافیکی سایت اقدام شود.
  • سفارشی سازی بیشتر: سایت های اختصاصی، امکان سفارشی سازی بیشتری دارند. به همین خاطر است که دیزاین این نوع سایت ها منحصر به فردتر و متفاوت تر از دیگر سایت ها می باشد. این ویژگی در صورتی که تمام پارامترها و استانداردهای طراحی به خوبی درنظر گرفته شوند، کاربر را تا مدت ها به سایت شما جذب نماید.

همچنین از دیگر ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی می توان به سرعت بارگذاری بیشتر، دیزاین انحصاری برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ، امکانات جدیدتر و غیره اشاره کرد.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

مراحل طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

آشنایی با مراحل طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین داده‌هایی است که هم کارفرما و نیز طراح سایت باید به آن واقف باشد. مراحل اصلی طراحی سایت فروشگاهی به صورت بسیار خلاصه در ادامه ذکر شده‌اند:

  • انتخاب نام دامنه و تهیه هاست

نام دامنه، بخشی از هویت شما است و کاربران با وارد کردن آن در اینترنت، می‌توانند به سایت شما وارد شوند. این کار توسط کارفرما (و با همکاری طراح) انجام می‌گردد. سپس با انجام این مرحله، طراح سایت اقدام به تهیه هاست می‌کند.

  • طراحی وایرفریم

قبل از آنکه مجری وارد بحث عملی طراحی شود، می‌بایست وایرفریم یا محیط کاربری سایت را طراحی نماید. این کار برای صفحه اصلی، محصول، آرشیو و پست تکی انجام خواهد شد. برای انجام آن یک متخصص UI/UX از رنگ‌ها، فونت‌ها، آیکن‌ها و طرح‌هایی که بسیار به سلیقه کسب‌و‌کار و برند شما نزدیک باشند استفاده می‌کند.

  • پیاده سازی وایرفریم و طراحی سایت

حال نوبت آن است که طراح با کدنویسی یا با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس، طرح مدنظر شما را پیاده سازی کند. در این حالت ممکن است طراحی سایت فروشگاهی به صورت تماما کدنویسی انجام شده یا طراح از سیستم مدیریت محتوای وردپرس + قالب یا افزونه‌های صفحه ساز استفاده کند. توجه کنید که هزینه روش دوم کمتر خواهد بود.

  • ارسال سایت به کارفرما و عیب یابی

با تکمیل فاز اولیه طراحی سایت فروشگاهی، نمونه اولیه سایت برای کارفرما ارسال می‌شود. در صورت وجود مشکل، گزارش کارفرما و ایرادات مطرح شده عیب یابی و حل می‌شوند. در این مرحله، طراحی سایت فروشگاهی رایگان انجام می‌شود؛ چراکه پشتیبانی رفع مشکلات و باگ‌های طراحی وظیفه طراح خواهد بود.

نکته: معمولا مدل‌های سایت فروشگاهی آماده رایگان خدمات پشتیبانی ندارند و غالب آنها دیزاین‌های قدیمی، غیر استاندارد و نامناسب برای سئو خواهند داشت.

  • تحویل سایت

در نهایت اطلاعات سایت به همراه تمامی دسترسی‌ها اعم از هاست، دامنه، ورود به پیشخوان سایت و سایر اکانت‌ها به کارفرما تحویل داده می‌شود.

در لابلای این مراحل، مراحل ریزتری نیز وجود دارند که شامل اخذ مجوزها، اتصال سیستم پیامکی، اخذ درگاه پرداخت و اتصال آن و غیره خواهند شد که در این قسمت ذکر نشده‌اند.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

چه نکاتی را در طراحی سایت فروشگاهی مدنظر داشته باشیم؟

برای طراحی سایت فروشگاهی باید به چه نکاتی توجه شود؟ برحسب تجربه و دانشی که طراحان در این حوزه دارند، لازم ست طراحی سایت فروشگاهی مطابق با یکسری نکات زیر انجام شود که عبارتند از:

  • دیزاین با رنگ های هارمونیک: امروزه راه اندازی یک سایت به تنهایی کافی نیست و می بایست برای جلب مخاطب نیز تدابیری اندیشیده شود. یکی از راهکارها در این زمینه، دیزاین با رنگ های هارمونیک است. شما می بایست هارمونی رنگ ها را بین اِلِمان های مختلف نظیر دکمه ها، بک گراند فوتر، لینک ها، نوشته ها و غیره رعایت کنید.
  • اعتماد سازی: برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است تا اعتماد سازی کنند. شما می توانید با اخذ نمادها و نمایش آن در فوتر، اشتراک گذاری تجربه فروش کاربران خود، تا حد خوبی این کار را اجرایی کنید.
  • صفحات مهم: به طور معمول، برای فعالیت رسمی یک فروشگاه اینترنتی، لازم است صفحات مهم آن درج شوند. از جمله می توان به صفحات قوانین ما، رویه ارسال مرسوله، قوانین عودت کالا و غیره اشاره کرد.
  • دسترسی آسان: طراحی سایت های فروشگاهی باید به گونه ای انجام شود که دسترسی آسان تری به صفحات مهم داشته باشد. این کار با قرار دادن لینک های مهم در منو، بخش هدر صفحه اصلی، فوتر، بنرها و غیره انجام شود.
  • امکانات کامل: شما باید بتوانید تمامی آنچه کاربران در سایت فروشگاهی نیاز دارند را ارائه کنید. به عنوان مثال می توان به فیلتر های فروشگاهی در صفحات آرشیو، دکمه های سبد خرید، مقایسه کالا ها، دسترسی به نظرات و مشخصات محصول و غیره اشاره کرد که جزو بدیهیات طراحی سایت فروشگاهی است.

در نظر گرفتن چنین نکات مهمی، به تدریج می تواند پلتفرم شما را از سایر وب سایت ها متمایز کرده و منجر به جذب اعتماد مخاطب گردد.

نکات طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت های فروشگاهی چقدر زمان می برد؟

مدت زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟ برای آنکه بتوانید مدت زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاهی را به درستی حدس بزنید، لازم است چند نکته زیر را مدنظر داشته باشید:

  • امکانات پلتفرم شما: برحسب اینکه سایت شما چقدر امکانات خواهد داشت، طراحی سایت فروشگاهی می تواند در مدل های وردپرسی 2-3 روز و در سایت های اختصاصی 7-14 روز نیز به طول بیانجامد.
  • شیوه راه اندازی سایت: وب سایت شما با چه پلتفرمی راه اندازی می شود؟ اگر پاسخ وردپرس باشد، طرای سایت فروشگاهی مدت زمان کمتری خواهد گرفت و می تواند ظرف 7 – 30 روز تکمیل شود. اما برای سایت هایی که با دانش برنامه نویسی طراحی شده اند، این مدت زمان ممکن است از 30 روز شروع شده و تا چند ماه به طول بیانجامد.
  • نیروی انسانی: به این نکته توجه کنید که بسیاری از وب سایت ها، از نیروی انسانی کافی برخوردار نیستند. حتی ممکن است یک نفر به تنهایی کار طراحی سایت با برنامه نویسی را پیش ببرد. این موضوع منجر می شود تا طراحی سایت روندی بسیار طولانی به خود بگیرد.
  • مسائل دیگر: وقایع روزگار هیچ گاه دست آدم ها نبوده و نیست. ممکن است حوادث طبیعی مانند زلزله، حوادث اجتماعی و تبعات آن مانند قطع اینترنت و سایر مسائل رخ دهند که می توانند برای یک مدت زمان، در روند طراحی سایت اختلال ایجاد نمایند.

برای آنکه بتوانید سایت خود را در مدت زمان کوتاه و با سرعت معقولی طراحی کنید، پیشنهاد ما آن است از یک مجموعه معتبر مانند سئو ادیو کمک بگیرید و درخواست های طراحی سایت خود را به صورت برنامه ریزی شده به این شرکت بسپارید.

زمان لازم برای طراحی سایت فروشگاهی

چگونه طراحی سایت فروشگاهی خود را مورد اعتمادتر کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در روند طراحی سایت فروشگاهی به آن دقت کنید، اعتمادسازی و تسهیل تجربه کاربری است. در رابطه با راهکارهایی که می‌توانید برای انجام طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای انجام دهید می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • اضافه کردن مجوزها

برای سایت‌های اینترنتی، مجوزهایی درنظر گرفته شده است؛ از اینمادهای الکترونیکی گرفته تا نماد ساماندهی، کسب‌و‌کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور. با اضافه کردن این مجوزها که پیش نیاز آن احراز هویت کسب‌و‌کار شما است، می‌توانید اعتماد کاربر را جذب کنید.

  • طراحی استاندارد

طراحی اصولی سایت و رعایت استانداردهای آن می‌تواند تضمینی بر اعتماد مشتری و عملکرد صحیح سایت باشد. از رعایت اندازه صحیح برای فونت گرفته تا هارمونیک رنگ‌ها، قرار گرفتن دکمه‌ها و عناصر محتوای سایت در موقعیت مناسب. همه اینها باعث می‌شود تا سایت مرتب و منظمی داشته باشید و علاوه بر اعتماد، نظر و توجه کاربر به شما جلب شود.

  • طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو سایت فروشگاهی یک اصل مهم در راه اندازی این پلتفرم‌ها است. همه ما می‌دانیم که در دوره کنونی، سهم کاربران موبایل از ترافیک سایت‌ها به حدود 40 – 90 درصد رسیده است. طراحی ریسپانسیو به معنای تناسب بخش‌های مختلف سایت شما در ابعاد موبایل و تبلت می‌باشد که می‌تواند دیزاین و جلوه‌ای بهتر برای کارکردن به سایت شما ارائه کند.

  • افزایش ایمنی سایت

برخی از فیچرها در طراحی سایت فروشگاهی وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها برای افزایش ایمنی سایت خود اقدام کنید. از نصب گواهی SSL گرفته تا فعال کردن پلاگین‌های امنیت وردپرسی مانند وردفنس، محدود کردن آی‌پی کاربران، افزودن ریکپچا و فعال کردن ورود با شماره تلفن. این کارها می‌توانند به منظور جلوگیری از ورود کاربران غیرمجاز به حساب کاربری مشتریان و ادمین‌ها، هجوم هکرها به سایت و رویدادهایی از این قبیل انجام گردد.

تطبیق چنین ویژگی‌هایی نیاز به آموزش طراحی سایت فروشگاهی جامع و تکرار مداوم دارد که می‌بایست حتما به آن توجه کنید.

اعتمادسازی در طراحی سایت فروشگاهی

پشتیبانی بعد از طراحی سایت فروشگاهی چگونه است؟

پس از طراحی سایت فروشگاهی، لازم است یکسری خدمات پشتیبانی به صورت محدود و در مدت معین ارائه شوند. این سرویس از بخش های زیر تشکیل می شود که عبارتند از:

  • سفارشی سازی: به درخواست کارفرما، ممکن است برخی بخش ها، سکشن ها، بنرها، رنگ های پس زمینه و موارد دیگر سفارشی سازی شوند. در این صورت طراح موظف است به درخواست کارفرما این تغییرات را تا جایی که مقدور است اعمال نماید.
  • برطرف کردن مشکلات فنی: وب سایت فروشگاهی می بایست بدون وجود مشکل فنی، باگ و یا خرابی احتمالی به کارفرما تحویل داده شود. در بازه تعیین شده، کارفرما می تواند بخش های مختلف سایت خود را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را به اطلاع طراح برساند.
  • رفع مشکلات هاست: در صورتی که مشکلاتی در لود سایت، خطاهای 400 و عدم اتصال هاست به دامنه رخ دهد، طراح سایت می تواند به شما کمک کند تا این مورد را برطرف کنید.

پشتیبانی بعد از طراحی سایت فروشگاهی

فاکتورهای موفقیت سایت فروشگاهی بعد از طراحی

اما طراحی سایت فروشگاهی، قدم اولی است که برای افزایش فروش و گسترش کسب و کار خود انجام می دهید. در ادامه برای آنکه بتوانید موفقیت خود را در این بخش تثبیت کنید، می توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:

  • تولید محتوا: طراحی سایت اصولی، کسب و کار شما را تا نیمه راه به سمت جلو خواهد برد. بقیه مسیر مربوط به سئو کردن سایت است که خود از بخش های مختلفی تشکیل می شود. یکی از این قسمت ها، تولید محتوا است. شما می توانید به کمک تولید محتوا، وب سایت خود را در نتایج گوگل، در جایگاه بالاتری نمایش دهید. بدین ترتیب ورودی کاربران به شدت افزایش خواهد یافت و شما می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

برای آنکه از تولید محتوا برای افزایش ورودی کاربران به سایت خود استفاده کنید، پیشنهاد ما، درنظر گرفتن سئو در آن است. برای این کار کافیست دوره زیر را یکبار برای همیشه مشاهده کنید:

جامع ترین دوره آموزش تولید محتوا SEOEDU

  • برندینگ: اگر سایت شما در برندسازی دست بالاتر را داشته باشد، می توانید فروش تان را به آسانی از رقبا به کسب و کار خود هدایت کنید. درج رپورتاژ آگهی و در کنار آن تولید محتوا، سرنخ هایی از برند شما را در پلتفرم های مختلف برای کاربران هدف نمایش می دهد که می تواند به آرامی آنها را به پلتفرم شما هدایت کند.

خرید دوره آموزش ریپورتاژ آگهی

سئو در طراحی سایت فروشگاهی یعنی چی؟

اگر بخواهیم به نقش سئو در افزایش فروش پس از طراحی سایت فروشگاهی اشاره کنیم، باید گفت: سئو می تواند شما را به رسیدن در رتبه های نخست نتایج گوگل برساند. نتیجه چنین کاری، کسب 30 – 90 درصد از بازار فروش فضای مجازی در حوزه کاری خودتان است. اما سئو دقیقا چه کاری می کند؟

سئو مجموعه اقداماتی است که می تواند بر روی کل سایت، محصول یا دسته بندی اعمال شود. شما می توانید با انتخاب برخی از کلمات طلایی در حوزه کاری خود و تمرکز بر آنها، سایت خود را در نتایجی که کاربر دنبال آن عبارت است، به لیست رتبه های نخست بیاورید. این کار با تولید محتوا، استفاده از کلمات کلیدی طلایی، سوشیال سیگنال ها، تکنیک های طراحی سایت برای افزایش ماندگاری کاربر و بسیاری کارهای دیگر انجام شود.

شما می توانید با یادگیری مهارت بهینه سازی سئو، وب سایت خود را به صورت شخصی، بدون نیاز به برون سپاری سئو کنید. در این حالت پیشنهاد می کنیم برای آموزش سئو ابتدا یک دوره جامع مانند دوره سئو مستر را مشاهده کنید و سپس اقدام به چنین کاری نمایید. سئو مستر، یکی از کامل ترین دوره های سئو ایران است که تاکنون فیدبک های بسیار زیادی از سوی کاربران خود داشته است.

معرفی دوره جامع سئو مستر

خدمات سئو پس از طراحی سایت فروشگاهی

خدمات سئو سایت به انواع مختلفی تقسیم می شود. به صورت کوتاه و اجمالی هر کدام از آنها را توضیح می دهیم که عبارتند از:

  • خدمات آن – پیج: منظور از این مدل خدمات سئو، سرویس هایی است که بیشتر مربوط به ظاهر پوسته، کدها و نیز محتوای آن می شود. به عنوان مثال می توان به تعیین کلمات کلیدی، بهینه سازی کدها، افزایش سرعت سایت و غیره اشاره کرد.
  • خدمات آف – پیج: بخش مهمی از سئو، مربوط به پلن های تبلیغاتی و رپورتاژهای شما است. برای آنکه بتوانید بهترین بازدهی را در سئو سایت کسب کنید، می بایست در وب سایت بزرگ کمپین های تبلیغاتی رفته، بک لینک هایی را برای صفحات مهم سایت خود در سراسر وب ایجاد کنید.
  • تولید محتوا: تولید محتوا برای سئو سایت های فروشگاهی یک امر ضروری است و می بایست به صورت مداوم انجام شود.
  • برطرف کردن ایرادات سرچ کنسول: تحقیق کلمات کلیدی که باید توسط سرچ کنسول انجام شود، رفع ارورهای سرچ کنسول و بهینه آن، از مواردی است که می تواند در لیست خدمات سئو سایت قرار گرفته و تاثیر خوبی در بهبود آن داشته باشد.

شما می توانید با مشاهده دوره سرچ کنسول، تا حد بسیار خوبی بر ارورها و ایرادهایی که از نظر گوگل در طراحی سایت شما و سئو آن وجود دارند، مسلط شوید:

معرفی دوره آموزش سرچ کنسول کامل

قیمت طراحی سایت فروشگاهی به چه فاکتورهایی وابسته است؟

در انتها راجع به فاکتورهایی که ممکن است بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی موثر باشند 3 مورد مهم را ذکر می کنیم که عبارتند از:

  • نوع پلتفرم: برحسب آنکه وب سایت شما با چه پلتفرمی ساخته می شود، CMSهای آماده و یا زبان برنامه نویسی، هزینه سایت متفاوت خواهد بود.
  • امکانات: اگر وب سایتی که مدنظر دارید، امکانات بسیار کمی نیاز دارد، این فاکتور می تواند علاوه بر کوتاه کردن زمان طراحی سایت، هزینه آن را نیز به شدت کاهش دهد.
  • گستردگی سایت: ممکن است سایت شما، نوعی پلتفرم برای فروش حجم انبوهی از کالاهای مختلف باشد. در این صورت لازم است دسته بندی ها، منو ها، صفحات، محصولات و فیلترهای بسیار زیادی برای سایت درنظر گرفته شوند. در این حالت می توان هزینه بالاتری برای طراحی سایت درنظر گرفت.

شما می توانید همین حالا خدمات طراحی سایت فروشگاهی و سئو سایت های تجاری خود را از طریق بخش خدمات سئو ادیو درخواست دهید.