SEOEDU

معرفی افزونه wp smursh + ویژگی های مهم این افزونه

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

معرفی افزونه wp smursh به همراه ویژگی های مهم این افزونه

کسانی که به عنوان یک وب مستر فعالیت دارند، در صدد هستند تا بتوانند بهترین رتبه ها و رنک های گوگل را از آن خود کنند. اما این مورد به سادگی و با گفتن حرف امکان ندارد. ربات های گوگل به خوبی رفتار کاربرانی که به سایت شما سر می زنند را بررسی کرده و بر اساس آن نمره ای برای شما قائل می شوند.
یکی از مواردی که باعث افزایش ورود کاربر و باقی ماندن او در سایت خواهد شد، سرعت لود است. اگر سرعت لود سایت شما کم باشد، کاربران تمایل چندانی به ماندن در وب سایت نداشته و این مورد به صورت مستقیم باعث کاهش رتبه شما می شود.

اما برای آنکه بتوانید سرعت لود سایت را افزایش دهید و کاربران را منتظر نگذارید، چندین راهکار وجود دارد که شما باید با توجه به نقایص احتمالی که در سایت وجود دارد، آنها را حل کنید.

یکی از مواردی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن یک وب سایت می شود، زیاد بودن حجم عکس هاست. استفاده از عکس هایی با حجم کم می تواند مشکل شما را برطرف کند اما در نهایت کیفیت تصاویر بسیار پایین خواهد بود.

پس سوال اصلی اینجاست که اگر شما بخواهید از عکس های با کیفیت و با حجم بالا استفاده کنید و در مقابل سرعت لود سایت نیز کاهش پیدا نکند، باید چه کاری انجام دهید؟
جواب این سوال همان، موضوعی است که ما در این نوشتار قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. سایت هایی وردپرسی از افزونه ای به نام wp smursh استفاده می کنند تا حجم عکس ها را کاهش دهند اما کیفیت تغییری نکند. این امر میتواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد. پس ادامه متن را مطالعه کنید تا به خوبی با این افزونه آشنا شوید.

اگر به مباحث و موضوعات حوزه سئو علاقمند هستید، من به شما مطالعه مقاله آموزش سئو را پیشنهاد میکنم.

wp smursh چیست؟

این افزونه، افزونه سایت های وردپرسی است و سایت هایی که با این قالب ساخته می شوند می توانند از wp smursh استفاده کنند تا عکس هایی که قصد دارند در سایت خود قرار دهند، به بهترین شکل ممکن بهینه کنند. این نرم افزار از توانایی بسیار خوبی در کاهش حجم تصاویر برخوردار است.
همان طوری که اطلاع دارید برخی از افزونه های مورد استفاده در سایت های وردپرسی رایگان بوده و برخی نیز برای فعال شدن مستلزم پرداخت هزینه هستند این افزونه نیز در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد تا کسانی که تمایل دارند از آن استفاده کنند ابتدا با مشخصه های wp smursh به خوبی آشنا شده و در ادامه اگر تمایل داشتند، آن را خریداری کنند.

کار کردن با این افزونه بسیار راحت بوده و تنها کافی است شما با آن آشنایی اولیه پیدا کنید و تنظیماتی که لازم دارد را با دقت و مو به مو انجام دهید.

شما بعد از آنکه تصاویر خود در سایت مورد نظرتان آپلود کردید می توانید عکس هایی که حجم زیادی دارند را فشرده کنید و بدین وسیله هم سرعت لود سایت خود را بهینه نگه دارید و هم بتوانید تصاویری بسیار با کیفیت در اختیار مخاطبان قرار دهید. اگر بتوانید به این مرحله برسید، مطمئن باشید از شر مزاحمت های گوگل برای کاهش رتبه سایتتان خلاص خواهید شد و می توانید به کسب رتبه هایی بهتر، امید بیشتری پیدا کنید.

شما می توانید این افزونه کاربردی و مهم را از اینجا دانلود کنید.

ویژگی های افزونه wp smursh

ویژگی های افزونه wpsmursh

  1. با اطمینان تمام می توان از این افزونه استفاده کرد و هیج نگرانی از بابت ایجاد اختلال در سایت وجود نخواهد داشت.
  2. این افزونه سعی می کند داده هایی را از بین ببرد که هیچ گونه تاثیری بر روی کیفیت تصویر ندارند و بدین شکل می تواند حجم عکس ها را کم و کیفیت عکس ها را حفظ کند.
  3. بدون کوچکترین تعللی در فشرده سازی، این افزونه می تواند بعد از آپلود عکس ها، به سرعت آنها را فشرده و بهینه کند.
  4. از دیگر مزایایی که می توان برای افزونه wp smursh عنوان کرد، انجام یک باره فشرده سازی است. یعنی نیازی نیست به صورت تک تک عکس ها را فشرده کنید. این افزونه می تواند به یک باره چند ده عکس را فشرده کند.
  5. فشرده سازی توسط این افزونه هیچ تاثیر منفی بر روی کیفیت عکس ها نخواهد داشت و این مورد یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که می توان در رابطه با wp smursh به آن اشاره کرد.
  6. افزونه رایگان wp smursh، می تواند فایل هایی با نهایت حجم یک مگا بایت را فشرده کند. اگر قصد دارید فایل هایی با حجم و سایز بیشتر را فشرده کنید باید نسخه پولی یا pro آن را خریداری کنید.
  7. این افزونه می تواند تصاویری که سایز های اشتباه داشته و یا تاثیر خوبی بر روی سایت ندارند را نیز شناسایی کند و به شما در بروز مشکلات احتمالی کمک فراوان کند.
  8. این افزونه از انواع و اقسام فایل های تصویری مانند GIF، PNG و JPEG پشتیبانی می کند و از این نظر محدودیتی ندارد.

آشنایی مختصر با تنظیمات افزونه wp smursh، مرحله اول

برای آنکه بتوانید بدون هیچ مشکلی، فشرده سازی عکس هایتان را به کمک این افزونه انجام دهید، باید مراحل ذکر شده در ادامه متن را به دقت رعایت کنید.
بعد از آنکه این افزونه را نصب کردید، در سمت راست منوی سایت های وردپرسی، این افزونه را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کرده تا زیر منوی آن را مشاهده کنید. سپس وارد داشبورد شده و begin setup را پیدا و بر روی آن کلیک کنید. بعد از انجام این کار به دنبال عبارت Automatic Compression باشید. بر روی آیکونی که رو به روی این عبارت قرار دارد کلیک کرده و آن را فعال کنید.

بعد از اینکه Automatic Compression را فعال کردید، بر روی کادری که داخل آن کلمه next نوشته شده کلیک کرده و به مرحله بعدی بروید. در این مرحله با عبارت EXIF Metadata روبه رو خواهید شد. در اینجا نیز بر روی آیکونی که رو به روی آن قرار گرفته است کلیک و فعالش کنید تا امکان انجام بقیه مراحل برایتان فراهم شود. فعال کردن EXIF Metadata، باعث کاهش متادیتاهای تصویرهای موجود در سایت می شود و در نتیجه حجم کاهش پیدا می کند.

بر روی دکمه next کلیک و Enable lazy load را فعال کنید. فعال کردن این قابلیت در سایت، باعث می شود که همه تصاویری که در سایت وجود دارد، همزمان با هم لود نشوند و این می تواند سرعت بالا آمدن سایت را افزایش دهد.

در گام آخر، سراغ usage data رفته و آن را نیز از حالت غیر فعال خارج کنید و با کلیک بر روی next، مراحل ابتدایی نصب افزونه انجام شود.

 

تنظیمات افزونه wp smursh، مرحله دوم

بعد از انجام تنظیمات ابتدایی افزونه، به داشبورد وارد شوید. در این قسمت چند زیر مجموعه وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

منوی فشرده سازی انبوه

در این زیر منو، دو بخش به نام های فشرده سازی و تنظیمات وجود دارد. در منوی فشرده سازی می توانید تصاویر را فشرده و بهینه کنید. در منوی تنظیمات، نیز تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

فشرده سازی دایرکتوری

با کلیک بر روی این عبارت می توانید تصاویری که در فایل های دایرکتوری قرار دارند را انتخاب کنید و عملیات فشرده سازی را بر روی آنها انجام دهید.

ادغام

وقتی بر روی کلمه ادغام کلیک کنید به بخش پشتیبانی گوتنبرگ وصل شده، تا آمار تصاویری که فشرده سازی شده اند، نشان داده شود.

منوی lazy load

در این منو چند زیر منو به نام های media types، Output Locations، Display & Animation، Include/Exclude، Scripts و Deactivate را می توانید مشاهده کنید.

منوی tools

این منو، در نسخه پرو این افزونه مشاهده می شود و شامل بخش های Image Resize Detection و Bulk Restore است.

منوی تنظیمات

در این منو نیز قسمت های Translations، Color Accessibility، Usage Tracking و Data مشاهده می شود.

 

آیا محتوا هایی که تولید می کنیم بر روی سرعت سایت اثر گذارند؟

باید درمورد این موضوع گفت که محتوا متنی که شما روی سایت خود قرار می دهید آنچنان تاثیری بر سرعت سایت شما نمی گذارند زیرا حجم خیلی کمی دارند اما درمورد تصاویر و ویدیوها باید نکات و قواعد آن را رعایت کنید تا بتوانید با کمترین میزان حجم آن ها را آپلود کنید تا کاربر به راحتی بتواند آن ها را دریافت کند.

 

خروج از نسخه موبایل