SEOEDU

معرفی 10تا از بهترین افزونه افزایش سرعت سایت 2023 + ویژگی ها

امتیاز ۳ از ۵ – ۲ رای
در حال ثبت رای

اگر به طراحی سایت وردپرس علاقمند هستید می‌دانید که باید به عنوان یک طراح، از بهترین افزونه افزایش سرعت سایت برای ارتقا زمان لود پلتفرم خود بهره ببرید. این روش به دلیل آنکه نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد، بسیار محبوب بوده و توسط بسیاری از وبمسترها نیز استفاده می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم 10 تا از بهترین پلاگین‌هایی وردپرسی که می‌توانند به شدت برای بهینه سازی سرعت سایت، پایگاه داده، فعال کردن کش و غیره کارآمد باشند را برای شما معرفی کنیم. همچنین برخی نکات مهم که باید در زمان نصب بهترین افزونه افزایش سرعت سایت درنظر بگیرید نیز بیان خواهند شد.

معرفی ۱۰ افزونه برتر افزایش سرعت سایت

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای خودتان سایتی دست و پا کرده‌اید و از سرعت سایتتان رضایت ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله جذاب را تا انتها بخوانید تا با بهترین افزونه افزایش سرعت سایت آشنا شوید و بتوانید با استفاده از آن‌ها، هم رضایت کاربران را بالا ببرید و هم آمار فروش و بازدید سایت را بهتر از قبل کنید. البته قبل از معرفی بهترین افزونه افزایش سرعت سایت، بهتر است تا به اهمیت سرعت بالا در سایت‌های اینترنتی اشاره داشته باشیم تا بیشتر به اهمیت این موضوع مهم پی ببرید.

اهمیت سرعت سایت برای فروش بیشتر و سئو بهتر

تقریبا در اوایل سال 2010 میلادی بود که شرکت دوست‌داشتنی گوگل به طور رسمی اعلام کرد از فاکتور لود سایت به عنوان ابزاری برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده خواهد کرد و دقیقا از آن زمان تاکنون، گوگل به شدت بر موضوع سرعت سایت‌ها تاکید می‌کند و به نوعی از صاحبان سایت و کسب و کارها می‌خواهد به افزایش سرعت سایتشان اهمیت بدهند تا بهترین نتیجه ممکن را تجربه کنند.

به طور کلی، وقتی سرعت سایت کاهش می‌یابد، بازدیدکنندگان باید چندین لحظه منتظر لود شدن صفحات بمانند که طبیعتا برای هر آدمی خسته‌کننده و حوصله‌سر بر تلقی می‌شود و در نتیجه، بدون این‌که منتظر باز شدن صفحه بمانند، فورا آن را بسته و به سراغ سایت دیگری می روند. وقتی چنین مسئله‌ای توسط چند کاربر اتفاق بیفتد، موتورهای جستجو نسبت به سایت بدبین شده و در نتیجه رتبه سایت شما را کاهش می‌دهند که این معضل در آمار فروش و بازدید شما به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری درمورد سئو و بهینه سازی سایت به دست آورید، حتما مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

به خطر افتادن جایگاه شما در نتایج گوگل

همان طور که به آن اشاره نمودیم، در صورتی که صفحات سایت با سرعت پایینی لود شوند، نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت. زمانی که گوگل با خروج سریع کاربران از سایت مواجه می‎شود، رنکینگ سایت را کاهش می‎دهد. زیرا متوجه نارضایتی کاربران می‎شود. بنابراین به جرئت می‎توان گفت، سرعت وبسایت تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه سایت دارد. از سوی دیگر بهینه بودن سرعت وبسایت می‎تواند بر ایندکس شدن صفحات توسط ربات‌ها‏ تاثیرات مطلوبی بر جای گذارد. به این ترتیب که گوگل زمان مشخصی را برای ایندکس هر سایتی، در نظر می‎گیرد. در این‌جا بهبود سرعت لود سایت به معنای افزایش سرعت بررسی و ایندکس شدن هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر تلقی می‌شود.

وقتی گوگل نتواند به تمامی صفحات داخلی یک سایت دسترسی پیدا کند، باید مدت زمان بیشتری را جهت جستجو صرف نماید و از آن‌جا که هدف آن، اجرای درخواست کاربران در کمترین زمان ممکن است، دست از جستجوی سایت می‎کشد و به سراغ سایت دیگری می‎رود و در نهایت، سایت در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود. برای مثال زمانی که به دنبال جستجو یک موضوع در گوگل هستید، در صفحه نتایج جستجو چندین صفحه از یک سایت برای شما نمایش داده می‎شود. علت این امر سرعت بالای سایت ذکر شده است. چرا که گوگل توانسته است در مدت زمان کوتاهی تمامی صفحات آن را بررسی و در نتیجه چندین صفحه را به کاربران نمایش دهد.

شما کاربران می‌توانید با استفاده از خدمات سئو سایت ما، نسبت به بهینه سازی سرعت سایت خود نیز اقدام کنید. در این حالت شما می‌توانید سرعت سایت خود را با جدیدترین و موثرترین متدها توسط تیم فنی SEOEDU ارتقا دهید.

چه نکاتی را در نصب افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی درنظر بگیریم؟

نکات مهم در نصب افزونه وردپرسی

همه ما می‌دانیم برای آنکه بتوانید سئو تکنیکال سایت خود را تقویت کنید، باید چه بخواهید یا نه برای بهینه سازی سرعت آن اقدام نمایید. یک روش برای انجام این کار استفاده از افزونه وردپرسی است که معمولا نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد. به کارگیری بهترین افزونه افزایش سرعت سایت منجر به تغییر کدها، فشرده سازی یا بهینه کردن آنها، غیرفعال کردن فونت ها و ایموجی‌ها، فعال کردن قابلیت کش و غیره می‌شود. این حجم از تغییرات ممکن است صدماتی را به سایت شما وارد کند. به همین جهت لازم است موارد زیر را به عنوان نکته مهم در مورد نصب افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی رعایت کنید:

نکته: توجه کنید ممکن است برخی از مواردی که در لیست زیر به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت معرفی شده اند، با برخی از قالب‌ها همخوانی نداشته باشد. به همین خاطر بهتر است در انتخاب افزونه وردپرسی افزایش سرعت، حتما یک نظرخواهی و مشورت با پشتیبانی قالب خود داشته باشید. شما کاربران می‌توانید نکات بیشتر در مورد روش‌های افزایش سرعت سایت را در این مقاله مطالعه کنید.

معرفی بهترین افزونه افزایش سرعت سایت

امیدواریم تا اینجای مطلب به اهمیت بالا بودن سرعت وبسایت پی پرده باشید. حال زمان آن رسیده است تا به بررسی 10 عدد از انواع بهترین افزونه افزایش سرعت سایت بپردازیم.

1- WP Rocket

پنجمین افزونه برای افزایش سرعت سایت، WP Rocket نام دارد که احتمالا نام آن زیاد به گوشتان خورده است. شما با استفاده از این پلاگین، نسبت به اکثر ویژگی‌ها بی‌نیاز خواهید شد و تمامی پکیج‌های مختلف برای بهینه‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین راحتی استفاده و رابط کاربری جذاب، از دیگر ویژگی‌های پلاگین محبوب WP Rocket محسوب می‌شود که باید به آن اشاره کرد.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه WP Rocket

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی WP Rocket کلیک کنید.

2- W3 total cache

یکی دیگر از بهترین پلاگین‌های افزایش سرع سایت، W3 total cache نام دارد. این افزونه وردپرسی مانند یک پکیج کامل برای وبسایت شما مفید و تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند با کاهش مدت زمان لود شدن سایت، باعث بهبود سرعت و سئو آن شود. جالب است بدانید ویژگی CND نیز در این افزونه وجود دارد. این سرویس بار اضافه را از سرور اصلی سایت شما کاهش داده و باعث می‌شود سرعت تحویل محتوا به کاربران بالاتر رود و علاوه بر این موارد، تجربه کاربری بهتری در مدیریت وب سایت به شما و کاربرانتان هدیه خواهد داد.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه W3 total cache

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی W3 total cache کلیک کنید.

3- Autoptimize

سومین افزونه مناسب برای افزایش سایت، Autoptimize نام دارد. شما با استفاده از این پلاگین، می‌توانید انواع فایل‌های js و css خود را بدون مشکل خاصی ترکیب کنید و در نتیجه سرعت سایتتان را بالاتر از قبل ببرید. همچنین افزونه Autoptimize اکثر امکانات و فاکتورهای لازم را برای بالا بردن سرعت سایت در اختیار شما خواهد گذاشت و نحوه استفاده از آن نیز بسیار راحت و ساده است.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه Autoptimize

– دارای سرویس CDN
– فشرده کردن کدهای Html، Css و Js
– دارای ویژگی Lazy Load
– ذخیره نمودن script و CSS متراکم شده به صورت فایل های ثابت

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی Autoptimize کلیک کنید.

4- LiteSpeed Cache for WordPress

از دیگر افزونه‌های محبوب وردپرسی برای بالا بردن سرعت لود سایت با نزدیک به 1میلیون نصب فعال که کاملا رایگان بوده و این قابلیت را دارد که وبسایت شما را به بهترین نحو ممکن بهینه کند. این پلاگین این ویژگی را در اختیار شما خواهد گذاشت تا تصاویر سایتتان را به دو روش Lossy و Lossless بهینه و فشرده کنید. همچنین جالب است بدانید که نقطه قوت این افزونه، قابلیت کش کردن اطلاعات سایت در داخل سرور Litespeed cache است که باعث می‌شود شما دیگر نیازی به پراکسی معکوس نداشته باشید. همین مسئله در افزایش سرعت سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه LiteSpeed Cache for WordPress

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی LiteSpeed Cache for WordPress کلیک کنید.

5- WP Smush.it

اگر به اسم WP Smush.it دقت کنید، متوجه می‌شوید که این مورد، یکی از افزونه‌های وردپرسی به حساب می‌آید و طبیعتا به دلیل محبوبیت بالا و راحتی استفاده، جزو یکی از انواع بهترین افزونه افزایش سرعت سایت محسوب می‌شود. احتمالا از این مسئله آگاه هستید که کم کردن حجم تصاویر، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای علم سئو برای بهینه سازی سایت و بالا بردن سرعت آن محسوب می‌شود. از این رو شما با استفاده از این پلاگین، می‌توانید حجم تصاویر جذاب سایتتان را بدون این‌که اندازه یا کیفیت آن‌ها تغییر کند، کاهش دهید. جالب است بدانید این پلاگین که جزو برترین افزونه های افزایش سرعت لود سایت است، چیزی در حدود 1 میلیارد نصب فعال داشته و بلافاصله بعد از بارگذاری تصاویر، بهینه‌سازی انجام خواهد شد.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه WP Smush.it

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی WP Smush.it کلیک کنید.

6- SiteGround Optimizer

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی معرفی کرد، SiteGround Optimizer نام دارد که بیش از 1 میلیون بار دانلود و نصب شده است. این افزونه در ابتدا برای هاستینگ SiteGround و سرورهای آن ساخته شده بود اما توانست با عبور از نصب 2 میلیون بار در پلتفرم‌های مختلف، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در نتیجه اکنون شاهد آن هستیم که در نسخه‌های جدید، این افزونه برای همه سرورهای میزبانی کار می‌کند.

برخی از ویژگی‌های SiteGround Optimizer

برای دانلود افزونه SiteGround Optimizer کلیک کنید.

7- Cache Enabler

هفتمین افزونه‌ای که برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، یک افزونه بسیار سبک است که استفاده از آن نیز کار بسیار راحتی خواهد بود. این پلاگین رابط کاربری ساده‌ای دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید تمامی تصاویر موجود در وبسایتتان را در کمترین زمان ممکن فشرده کنید تا سرعت لود سایت بالا برود. همچنین برای عملیات کش کردن، می‌توانید زمان مشخص شده‌ای تعیین کنید.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه Cache Enabler

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی Cache Enabler کلیک کنید.

8- WP-Optimize

یکی دیگر از پیشنهاداتی که می‌توان به عنوان افزونه رایگان برای افزایش سرعت سایت درنظر گرفت، WP-Optimize نام دارد. این افزونه کاملا رایگان بوده ولی برخی از آپشن‌های کش بیشتر و خاص‌تری در نسخه پریمیوم قرار داده شده است. افزونه بیش از 1 میلیون بار دانلود شده و اکنون امتیاز کامل 5 ستاره را دریافت نموده است. به عنوان بهترین افزونه افزایش سرعت سایت در لیست ما، می‌توان به ویژگی‌های آن اشاره کرد که عبارتند از:

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه WP-Optimize

شما کاربران می‌توانید برای دانلود این مورد از بهترین افزونه افزایش سرعت سایت، از طریق صفحه WP-Optimize – Cache, Clean, Compress اقدام به دانلود آن نمایید.

9- WP Super Cache

یکی دیگر از افزونه‌هایی که برای بهبود سرعت سایتتان پیشنهاد می‌کنیم، WP Super Cache است. این پلاگین مانند مورد قبلی به صورت رایگان قابل استفاده بوده و به دلیل ویژگی caching خود زبان زد همگان است و محبوبیت زیادی دارد. همچنین جالب است بدانید سازنده وردپرس این افزونه را طراحی کرده و شما با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر کش کردن، فایل‌های خودتان را فشرده کنید.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه WP Super Cache

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی WP Super Cache کلیک کنید.

10- WP Fastest Cache

آخرین گزینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم، WP Fastest Cache نام دارد. این پلاگین علاوه بر این‌که طرز کار راحتی دارید، ویژگی‌های بی‌نظیری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نصب آن نیز کار چندان پیچیده‌ای نیست و تنها با چند کلیک ساده به پایان خواهد رسید. علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید زمان انقضا کش را مشخص کنید. هم اکنون بیش از 300 هزار کاربر از افزونه WP Fastest Cache استفاده می‌کنند.

برخی از بهترین ویژگی‌های افزونه WP Fastest Cache

اگر می‌خواهید این افزونه را دانلود کنید، بر روی WP Fastest Cache کلیک کنید.

نکته: شما کاربران می‌توانید با پرداخت هزینه و قیمت طراحی سایت، صفر تا صد دیزاین پلتفرم خود را با بهترین سرعت و به صورت سئو فرندلی از مجموعه SEOEDU درخواست کنید. ما در این سری خدمات خود، از بهترین افزونه افزایش سرعت سایت و سئو استفاده می‌کنیم تا نهایت سرعت و قدرت سئو را تجربه کنید.

پرسش های متداول

در انتها برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران را راجع به بهترین افزونه افزایش سرعت سایت بیان می‌کنیم که عبارتند از:

عدم توجه به مسائلی همچون استاندارد بودن افزونه، بی توجهی به نوع وب سرور، سازگار بودن افزونه با قالب و دیگر پلاگین‌ها و غیره می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. این معایب حتی با نصب بهترین افزونه افزایش سرعت سایت نیز دیده می‌شود که عبارتند از: اختلال در عملکرد سایت، بهم ریختن ساختار html و cssهای سایت، کاهش سرعت سایت، عدم لود کامل برخی از بخش‌های سایت، افزایش حجم فایل‌ها و ایجاد خطاهای ناشناخته.

در ایده آل‌ترین حالت، کدنویسی و بهینه سازی قالب‌ها بهترین روش برای افزایش سرعت آن هستند. با این حال اگر می‌خواهید از افزونه‌های سرعت سایت استفاده کنید، پیشنهاد ما نصب افزونه‌های WP Rocket، Litespeed Cache، W3 Total Cache می باشد.

وب سرورها، نرم افزارهایی برای اجرای سایت‌های وب، اپلیکیشن‌ها و فایل‌های مالتی مدیا هستند که درخواست‌های HTTP کاربران را اجرا می‌کنند. به منظور افزایش سرعت و بهره وری این بخش از هاست‌های شما و جلوگیری از تداخل آنها با محدودیت‌های وب سرور، باید از افزونه‌های سازگار استفاده کنید. مثلا برخی از افزونه‌های کش ممکن است تنظیماتی را برای وب سرور آپاچی اعمال کنند که منجر به عدم کارکرد صحیح دیگر افزونه‌ها و وب سرور شود.

در مورد بهترین افزونه افزایش سرعت سایت که رایگان باشند، می‌توان به 2 افزونه Litespeed Cache (وب سرور لایت اسپید) و WP Super Cache (وب سرور آپاچی) اشاره نمود. همچنین بهترین افزونه برای نسخه پولی نیز WP Rocket نام دارد.

نتیجه‌گیری

استفاده از پلاگین‌ها به عنوان ابزارهایی که می‌توانند در سئو، لینک سازی داخلی، اضافه کردن فیچرها و بخش‌های مختلف به سایت مانند فروشگاه اینترنتی نقش مهمی داشته باشند، یک ترفند مهم در ارتقا سایت است که باید از آن استفاده کرد. امیدواریم از محتوای این مطلب حداکثر استفاده را برده و توانسته باشید برای وبسایت ارزشمند خود، یک افزونه مناسب و کاربردی انتخاب کنید. همینطور شما می توانید نحوه افزایش سرعت سایت خود را از دوره آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس از وبسایت سئو ادیو یاد بگیرید و خودتان سرعت سایتتان را افزایش دهید.

خروج از نسخه موبایل