SEOEDU

3 روش پیدا کردن کلمه کلیدی برای لینک سازی خارجی

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

انتخاب کلمه کلیدی برای لینک سازی خارجی

کاربران عزیز امروز قصد داریم موضوع انکرتکست یا کلمه کلیدی برای لینک های خارجی و هر آنچه در ارتباط با این موضوع وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، پس در صورت داشتن سوالاتی در این باره با ما همراه باشید و مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید. قبل از این که به بررسی و شرح موضوع های مرتبط و مختلف بپردازیم، بهتر است به بیان کاملا ساده و قابل فهم از انکرتکست و کارایی آن داشته باشیم.

انکر تکست (AnchorTrxt) یا کلمه کلیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

انکرتکست و کاربرد آن

معمولا در بحث سئو سایت و مسائل مربوط به لینک سازی، انکرتکست دارای تعریف های بسیاری است که تمامی این موارد می تواند در عبارت شرح داده شده ی قسمت زیر خلاصه شود. به بخشی که در یک وبسایت به صورت پیونده قرار گرفته می شود و هر کاربر می تواند با کلیک کردن بر روی آن به صفحه ی دیگری وارد شود، انکرتکست گفته می شود. یکی از رایج ترین و مهم ترین سوالاتی که در ارتباط با انکرتکست وجود دارد، کاربرد استفاده از انکرتکست چیست بوده که در ادامه آنرا شرح می دهیم.

خب باید بگوییم که الگوریتم های مورد استفاده در گوگل، استفاده از انکرتکست را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در معیار و ارزش یک وبسایت در نظر گرفته و به طور کلی در رتبه ای که به یک وبسایت می دهد، تأثیر فراوانی دارد. انکرتکست ها دارای انواع مختلفی با کاربردهای متفاوتی هستند که ما در این مقاله به بررسی انکرتکست برای لینک های خارجی می پردازیم.

در صورت تمایل مقاله جامع و کامل ما را درمورد آموزش لینک سازی خارجی بخوانید تا با ریزترین نکات بک لینک آشنا شده و بتوانید از سئو خارجی بهترین استفاده را ببرید.

مهم ترین کاربرد انکرتکست برای لینک های خارجی چیست؟

یکی از مهم ترین و قویترین سیگنالی هایی که برای موتورهای جست وجو مورد استفاده قرار گرفته می شود، انکرتکست لینک خارجی است. با استفاده از انکرتکست لینک خارجی کاربران و موتورهای جست و جو درک بهتری را از مفاهیم موجود در یک وبسایت دریافت خواهند کرد.

مهم ترین دلیل استفاده از انکرتکست جهت ایجاد لینک های خارجی را می توان فهم گوگل از محتوای وبسایت و تعداد لینک های مشابه و آدرس ها دانست. به بیان کلی تر، موتورهای جست وجو می توانند با نتایج به دست آمده از محتوای یک وبسایت به سوال هایی همانند میزان اهمیت یک website، موضوع وبسایت، هدف های یک سایت از محتواهای تولید شده و … پاسخ دهند و با توجه به پاسخ ها، site را در نتایج جست و جو قرار دهند. همچنین آموزش سرچ کنسول، یکی دیگر از مطالب آموزشی فوق‌‌العاده سایت Seoedu است که می توانید آن را مطالعه کنید.

چگونه می توان یک انکرتکست برای لینک های خارجی در یک وبسایت ایجاد کرد؟

در این قسمت از مقاله سعی داریم چگونگی ایجاد لینک های خارجی را در یک website را به صورت یک مثال شرح دهیم. در نظر بگیرید که می خواهید از یک فروشگاه یک محصول تازه و یا محصولی را خریداری کنید که تا به حال آن را نخریده و طبیعتا استفاده نکرده اید. در چنین شرایطی که فروشنده در ارتباط با مزایا و کاربردهای محصول مورد نظر در حال توضیح است، شما در خرید این محصول بیشتر دودل می شوید و در شما تصوری ایجاد می شود که فروشنده تنها قصد فروش محصول خود را دارد.

دراین هنگام یکی از دوستان و یا آشنایان قدیمی خود را می بینید و او نظری بسیار مثبت در ارتباط با خرید محصول مورد نظر دارد و این حس دودلی ایجاد شده را از بین می برد. اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید بدون شک تمامی صحبت های فرد فروشنده را قبول کرده و در نتیجه ی از بین رفتن دودلی اقدام به خریداری محصول ارائه شده، خواهید کرد.

مهم ترین دلایل اهمیت استفاده از لینک های خارجی کدام اند؟

علاوه بر تأثیر استفاده از لینک های خارجی در کسب رتبه ی سایت و تعداد بازدیدکنندگان، دلایل دیگری برای استفاده از لینک های خارجی وجود دارد که در این قسمت تمام این دلایل را به صورت کامل شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید.

در صورتی که می خواهید در مورد بک لینک ها اطلاعاتی بیشتری کسب کنید مقاله انواع بک لینک را مطالعه کنید.

افزایش سطح محبوبیت وبسایت

اندازه گیری پارامتر میزان بازدیدهای کاربران از یک وبسایت، برای گوگل نیز بسیار دشوار است. برعکس پارامتر تعداد بازدیدهای وبسایت، پارامتر میزان محبوبیت یک وبسایت میان کاربران و اندازه گیری آن توسط گوگل بسیار راحت است. در نتیجه استفاده از انکرتکست برای لینک های خارجی یک وبسایت می تواند میزان محبوبیت سایت اشاره شده را به راحت ترین روش مورد ارزیابی قرار دهد.

استفاده از لینک های خارجی می تواند سطح محبوبیت یک وبسایت را به بهترین حالت ممکن برای گوگل مشخص کرده و رتبه ی بهتری به وبسایت دهد. توجه داشته باشید که گوگل برای رتبه بندی وبسایت های مختلف دارای معیارهای مختلفی از جمله لینک های مورد استفاده بین صفحه های مختلف، انواع انکرتکست جهت ایجاد لینک های خارجی و … است.

ایجاد ارتباط بین صفحه های مختلف

تمامی لینک های موجود در سایت ها تنها یک چیز را به موتور جست و جو نشان می دهند و آن هم وجود ارتباط بین صفحه های مختلف است. نکته ای که در ارتباط با لینک ها و بررسی آن ها وجود دارد، انکرتکست ها هستند. انکرتکست ها توسط لینک ها برای برقراری پیوند بین صفحه های مختلف مورد استفاده قرا می گیرد.

این که انکرتکست برای لینک های خارجی چه عنوانی داشته باشد بستگی به وبسایت و محتوای موجود در آن دارد. در بسیاری از موارد انتخاب نوشته یا همان انکرتکست نیاز به بررسی دارد و ترجیح داده می شود که آدرس یا همان یو آر ال به عنوان انکرتکست مورد استفاده قرار گرفته شود.

با استفاده از لینک ها می توان ارتباط، نوع ارتباط، منبع و مقصد را مورد بررسی و در نهایت مشخص کرد. تمامی لینک ها توانایی برقراری ارتباط بین صفحاتی مشابه را دارا هستند و این موضوع توسط موتور جست و جو به طور کامل قابل درک است و از این درک برای بررسی و اعتبار سنجی وبسایت های مختلف استفاده می کند.

با توجه به دلایل اشاره شده در قسمت قبل می توان گفت استفاده از منابع معتبر و یا لینک های خارجی در یک وبسایت می تواند به مقدار قابل توجهی در افزایش سطح اعتبار یک وبسایت از نظر گوگل تأثیر گذار باشد.

مهم ترین معیارهای مورد ستفاده جهت مشخص کردن میزان ارزش لینک های خارجی کدام اند؟

معیارهای زیادی برای مشخص کردن میزان ارزش لینک های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد که مهم ترین این معیار ها عبارت اند از:

  1. دامنه ای که به آن لینک داده می شود باید معتبر و قابل اعتماد باشد.
  2. سطح محبوبیت صفحه ای که لینک می دهد اهمیت بسیاری دارد.
  3. بین محتوای موجود در وبسایت و صفحه ای که لینک شده با موضوع ارتباط وجود داشته باشد.
  4. نوع پیوندی که مورد استفاده قرار گرفته شده است.
  5. تعداد و نوع دامنه ای که به صفحه ی مورد نظر لینک داده شده است.
  6. تعداد انکرتکست های لینک داده شده به صفحه ی مورد نظر.
  7. نوع رابطه ای که بین دامنه و منبع مورد نظر وجود دارد.

نحوه انتخاب انکرتکست برای بک لینک

برای اینکه بتوانید انتخاب درستی برای انکرتکست های یا کلمات کلیدی خود در لینک سازی خارجی داشته باشید میتوانید چندین روش را در نظر بگیرید که در ادامه به شما خواهیم گفت.

  1. انتخاب انکرتکست یا کلمه کلیدی با ابزار kwfinder

    در این ابزار شما می توانید یک کلمه کلیدی مورد نظر خود که کلمه کلیدی هدف هست را وارد کنید و کلمات کلیدی مرتبط به آن را پیدا نمایید و از آن ها برای لینک سازی خود استفاده نمایید. برای مثال اگر در این ابزار کلمه ای مثل لینک سازی را سرچ کنید به عبارت هایی مثل لینک سازی خارجی، لینک سازی داخلی، خدمات لینک سازی و امثال این موارد می رسید که میتوانید برای صفحه هدف خود استفاده نمایید.

  2. انتخاب کلمه کلیدی با استفاده از google sugestion

    همینطور می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی خود در لینک سازی خارجی از پیشنهادات گوگل استفاده کنید. برای این کار کلمه کلیدی را داخل گوگل سرچ کرده و پیشنهادات گوگل را بررسی کنید و ان هایی که مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند را انتخاب کنید.

  3. انتخاب کلمه کلیدی با استفاده از google search console

    یک روش خیلی خوب و تضمینی و مطمئن و عالی و همه چی تمام برای انتخاب کلمات کلیدی برای لینک سازی خارجی وبمستر تولز یا سرچ کنسول وبسایت شما می باشد. شما می توانید به راحتی با استفاده از این ابزار بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت خود انتخاب نموده و با آن ها لینک سازی خارجی را انجام دهید. در ادامه به توضیح این روش می پردازیم.

آموزش انتخاب کلمات کلیدی لینک سازی خارجی با سرچ کنسول

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را برای کلمات کلیدی خود در بحث لینک بلیدینگ داشته باشید می توانید از سرچ کنسول وبسایت خود استفاده نمایید. برای این کار فقط کافی است قدم های زیر را انجام دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید

  1. به سرچ کنسول وبسایت خود وارد شوید.
  2. از قسمت performance سرچ کنسول خود می توانید لیست کلمات کلیدی و url های خود را مشاهده کنید.
  3. از قسمت فیلتر های بالای این صفحه کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  4. بر روی کلمه کلیدی کلیک کرده و به قسمت url صفحه وارد شوید.
  5. سپس از قسمت فیلتر ها کلمه کلیدی مورد نظر خود را حذف کنید.
  6. حالا شما با رفتن به قسمت query آدرس url صفحه هدفتون می تونید شاهده چند ده کلمه کلیدی باشید که برای لینک سازی خارجی می توانید از آن ها استفاده کنید.

اگر درمورد این قسمت از آموزش سئو سوال داشتید می توانید از طریق کامنت ها با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

نکته: برای راحتی کار می توانید از همان بخش فیلتر ها که کلمه کلیدی وبسایت خود را وارد می کنید، در همانجا به جای انتخاب query برای فیلتر از url استفاده نمایید. اما دلیلی که ما در بالا ابتدا کلمه کلیدی را فیلتر کردیم این بود که بتوانیم صفحه درست و لندینگ درست کلمه کلیدی خود را پیدا کنیم تا بتوانیم به درست ترین روش لینک سازی خارجی را انجام دهیم.

با توجه به مثالی که در قسمت قبل شرخ داده شد، بهتر می توانید کاربرد و مفهوم انکرتکست های خارجی مورد استفاده در site را دریافت کنید و توجه داشته باشید که اگر این کار به صورت اصولی انجام شود، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز دور از دسترس نخواهد بود.

نتیجه گیری
همراهان عزیز و محترم، انکرتکست برای لینک های خارجی با هدف های بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته می شود. در این میان مهم ترین مزیت استفاده از آن در وبسایت های مختلف، افزایش سطح محبوبیت و رتبه ی موتورهای جست و جو است. معیارهای ارزش گذاری برای لینک های خارجی مورد استفاده بسیار متفاوت هستند که عبارت اند از:

از لینک های خارجی با هدف کسب رتبه ی بالا تر وبسایت از گوگل و افزایش سطح بازدید کاربران و … انجام می شود.

خروج از نسخه موبایل