SEOEDU

8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

گاهی برای برخی افراد پیش می آید که سایتشان در نتایج گوگل نمایش داده نشود و آنها بلافاصله از این موضوع دلسرد شده و سایت و کسب و کار خود را رها می کنند، البته دسته دومی هم وجود دارند که با مواجهه با این مشکل دست از پا نکشیده و تسلیم نمی شوند.

از این رو همیشه به دنبال راه حل برای نجات سایت خود هستند، اما برای حل مشکلات ابتدا باید صورت مسئله را پیدا کرد. در این مقاله ما 8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل را به شما معرفی خواهیم کرد که البته رفع برخی از این مسائل تاثیر بسزایی در سئو سایت و به نوعی بهینه سازی موتورهای جستجو دارد.

1- محتوای نامناسب

بی شک محتوا مهمترین عامل سئوی سایت است و اگر از آن غافل شویم و زود از آن بگذریم درواقع از سایت خود گذشته ایم. شما صفحاتی را با محتوای مختلف و با یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید اما آیا به مفید بودن این محتواها اندیشیده اید؟

برای این کار کافیست خود را در جایگاه یک کاربر قرار دهید که مثلا کلمه خودروی سمند را جستجو کرده است و سایتی را با این حال که با این عنوان ثبت شده است ولی هیچ محتوای مناسبی برای شما در آن وجود ندارد، می بینید؛ بدیهی است که به سرعت از سایت خارج خواهید شد.

پس در نقطه نخست سعی کنید بهترین و مفید ترین محتوا را برای کاربر تولید کنید تا بازدید کنندگان سایت شما افزایش یافته و سایتتان در نتایج گوگل نمایش داده شود.

مراقب باشید تا سفارش تولید محتوا خود را زمانی که به یک شخص تولید کننده ای بدهید که به اصول سئو آشنا و به آن ها پایبند باشد.

2- به خزنده های گوگل مجال بررسی بدهید

بعضی از کسانی که تازه سایت خود را به ثبت می رسانند، تصور می کنند گوگل منتظر آنها بوده تا به محض ورود تاج پادشاهی را بر سرشان بگذارد و جایگاه نخست گوگل را دو دستی تقدیمشان کند. برخلاف این تصورات باید گفت موتورهای جستجوی گوگل به علت تعدد سایت ها و افزایش سایت های تازه ثبت شده مدام درحال گردش و خزیدن در این سایت ها هستند و این گونه نیست که سایت شما از همان اول زیر نظر موتور های جستجو باشد.

راه حل این مسئله تنها صبر است، به شما توصیه می شود مدتی شکیبا باشید حتی ممکن است خزنده ها بعد از دوماه سایت شما را ایندکس کنند پس عجول نباشید؛ اگر اطمینان دارید که سایت بی نقصی را طراحی کرده اید ما این اطمینان خاطر راهم به شما می دهیم که سایت شما بعد از ایندکس شدن در نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد.

اگر به بحث سئو علاقمند هستید می خواهید آن را به صورت اصولی یاد بگیرید مقاله آموزش سئو را از دست ندهید.

3- افزایش کاربرانی که از موبایل و تبلت استفاده می کنند

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این موضوع چه ارتباطی به نمایش سایت شما در گوگل خواهد داشت؟

شما سایت خود را تنها برای کاربرانی که از لب تاپ و کامپوتر استفاده می کنند طراحی می کنید و از یک سری امکانات و گرافیک در سایت خود بهره می برید که وقتی کاربرانی که از موبایل و تبلت استفاده می کنند وارد سایت شما می شوند هیچ کدام از آنها را نمی بینند برای همین ممکن است سایت شما در نظرشان خشک بیاید، در نتیجه از سایت شما دلزده شده و به دنبال سایتی می گردند که زیبا تر و پر امکانات تر باشد.

برای رفع این مشکل می توانید از امکان ریسپانسیو کردن استفاده نمایید و اگر سایت خود را به کس دیگری سپرده اید از طراح آن بخواهید تا برایتان عملیات ریسپانسیو را انجام دهد، در این صورت سایت شما از حالت یک بعدی خارج شده و در گوشی های تلفن همراه و تبلت هم به بهترین نحو ممکن نمایش داده خواهد شد.

8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل - محتوا جعلی

4- محتوای جعلی

جعل محتوا درست همانند جعل کردن اسناد توسط جاعلان است که دستگیر می شوند و جریمه سنگینی را متحمل می شوند.

شما هم اگر برای انتشار محتوا در سایت خود دست به کپی کردن از سایت های دیگر می زنید در واقع به نوعی درحال خودکشی هستید، خزنده های گوگل قبل از اینکه سایت شما را ایندکس کنند، سایت صاحب اصلی محتوا را ایندکس کرده اند و وقتی که در سایت شما مجددا با همان محتوا برخورد می کنند به راحتی متوجه کپی بودن آن می شوند و شما به عنوان یک متقلب شناخته می شوید و در صورتی که به کار خود ادامه دهید نه نتها دیگر سایتتان ایندکس نمی شود بلکه ممکن است جریمه هم بشوید.

بهترین کار این است که خودتان محتوای متناسب با سایتتان را تولید کنید و اگر توانایی این کار را ندارید تولید محتوای خود را به برخی شرکت ها و یا افراد که در این زمینه فعالیت می کنند، بسپارید.

5- ارور- قاتل نامرئی

اگر شما درحالی که مدتی از افتتاح سایتتان می گذرد مشغول تولید محتواهای مختلف و به روز رسانی آنها باشید و برخی از صفحه های سایتتان ارور دریافت کند و شما متوجه آن نشوید، هنگامی که کاربران درجستجوی چیزی وارد یکی از صفحات شما شوند با اروری مانند ارور 404 مواجه شده و فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.

این مسئله نه تنها به مذاق کاربران خوش نمی آید بلکه دلیلی محکم برای دریافت امتیاز منفی از سوی گوگل خواهد بود.

راه حل این مسئله این است که به صورت مداوم و حتی در صورت لزوم روزانه به گوگل کنسول خود سر بزنید و از وجود ارور های سایتتان مطلع شده و اقدام به رفع آنها کنید.

6- سایت مرا بررسی نکنید!

اگر تلاش زیادی برای طراحی سایت خود کرده اید و روزهای زیادی را برای دیدن ثمره آن به انتظار نشسته اید باید بگوییم تنها وجود یک تگ کوتاه متشکل از دو کلمه NO و INDEX تمام زحمات شما را به باد می دهد.

درواقع تگ NOINDEX به موتورهای جستجو این دستور را می دهد که سایت من را مورد بررسی قرار ندهید و تا زمانی که سایتتان مورد بررسی قرار نگیرد به هیچ وجه در گوگل نمایش داده نخواهد شد.

پس بهتر است هر چه سریع تر سایت خود را بررسی کرده و این تگ را از بین ببرید.

7- از رقبای خود سبقت بگیرید

هرچند ممکن زحمت زیادی برای طراحی سایت خود کشیده باشید و وقت زیادی را صرف آن کرده باشید و به نظرتان سایتتان بسیار عالی باشد اما قبل از شما کسانی در این راه قدم گذاشته اند و سایتشان قدمت بیشتری نسبت به سایت تازه کار شما دارد در نتیجه تجربه بیشتری داشته و جایگاه بالاتری دارند.

اما هرگز از این مسئله نترسید زیرا همیشه چیزهای بهتر هم وجود دارند و دست بالای دست بسیار است. کافی است مدتی سایت رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و عملکرد آنها را تحلیل کنید و تلاش کنید عملکردی بهتر از آنها داشته باشید، طولی نخواهد کشید که نه تنها سایتتان در گوگل نمایش داده می شود بلکه رقبای خود را یکی پس از دیگر پشت سر خواهید گذاشت و به جایگاه واقعی سایتتان دست پیدا می کنید.

 

8- دره – خطر سقوط

این هشدار برای کسانی است که تلاش می کنند از هر روشی سایت خود را بالا بکشند. این افرادهیچ گاه به هدف خود نخواهند رسید و حتی اگر روزی موفق بشوند بدانند که این موفقیت زودگذر خواهد بود.

در این مواقع افراد با اسپم اتوماتیک از سوی گوگل روبرو می شوند گاه ممکن است سایتشان گرفتار پنالتی گوگل شود که در این مواقع مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا بتوانند سایت خود را به حالت عادی برگردانند و نظر گوگل را جلب کنند و اگر سایتی گرفتار بن یا همان BAN شود صاحبش می تواند با سایت خود خداحافظی کند زیرا سایت به طور کامل از حالت بررسی خارج شده و موتورهای جستجو آن را ایندکس نخواهند کرد.

پس بهتر است سایتتان همان روند معمولی پیشرفت را طی کند تا به رتبه های بالا در گوگل برسد یا به عبارتی دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

اگر دوست دارید تا با روش های خطرناک در سئو آشنا شوید می توانید به مقاله آموزش سئو کلاه سیاه مراجعه کنید.

دریافت کمک برای رفع مشکل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

در صورتی که درگیر این مشکل هستید و این 8 روش هم به شما کمکی نکرد، حتما از طریق صفحه مشاوره سئو یک وقت رزرو کنید تا به بررسی مشکل سایت شما بپردازید و عیب و ایرادات سایت شما را برطرف و مشکل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل را برای شما رفع نماییم.

modireweb

خروج از نسخه موبایل