SEOEDU

آموزش سئو کلاه سیاه 2021 – مطالبی که نباید بدانید

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آموزش سئو کلاه سیاه و نکاتی که نباید بدانید.

اگر به معنی و ریشه کلمه “کلاه سیاه” نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این واژه از دوره وسترن (Western) و فرهنگ محبوب و قدیمی آمریکا نشأت می‌گیرد که کلمه کلاه سیاه و در مقابل آن کلاه سفید به ترتیب، نمایان‌گر گاوچران‌های شرور و گاوچران‌های قهرمان بودند. درواقع هدف از این دو واژه، متمایز کردن این افراد بود.
امروزه واژه‌ “کلاه سیاه” بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه ای، سازندگان ویروس و کسانی که کارهای غیراخلاقی با رایانه انجام می‌دهند استفاده می‌شود.

در بحث آموزش سئو یکی از موضوعاتی که درمورد آن صحبت می شود، سئو کلاه سیاه می باشد و خیلی از افراد از شنیدن این کلمه نیز حتی می ترسند، ولی خوب همانطور که لازم است ما از موارد منفی آگاهی داشته باشیم تا در دام آن نیفتیم، بهتر است درمورد سئو کلاه سیاه نیز بیشتر بدانیم.

معرفی سئو کلاه سیاه

معرفی سئو کلاه سیاه
منظور از سئو کلاه سیاه تمام فعالیت‌هایی است که برخلاف خواسته‌ها و قوانین موتور جست‌وجو انجام می‌شود. گوگل و بقیه موتورهای جست‌وجو مانند یک اجتماع هوشمند قوانین سختی دارند و در صورت سرپیچی از آن‌ها، تخطی‌گران جریمه خواهند شد، بیشتر مباحث سئو کلاه سیاه نیز به بحث سئو خارجی مربوط شده و اقدامات کلاه سیاه در این بخش صورت میگیرد.

این اصل در حوزه سئو بسیار مهم می‌باشد، زیرا که افراد و سایت‌ها را از نظر “قابل اعتماد بودن” جدا می‌کند. قبل از هر اقدامی در سئو، آن را توسط این اصل بررسی کنید و ببینید که در کدام دسته از اقدام‌ها جای می‌گیرد.
سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید؛ اینگونه می‌توانید استراتژی مناسب‌تری تدوین کنید و اطلاعات خود را نسبت به اقدامات خود بالاتر ببرید.
روش‌های سئو کلاه سیاه معمولا توسط وبمسترها و سئوکاران حرفه‌ای انجام می‌شود.
زیرا در صورتی که گوگل هرگونه از این روش‌ها را شناسایی کند، شما و سایت‌تان جریمه خواهید شد. این نکته هم مد نظر داشته باشید که دیر یا زود گوگل متوجه این اقدامات خواهد شد و امکان فرار تقریبا صفر است، که یکی از دلایلش آپدیت‌های مداوم گوگل و الگوریتم‌هایش می‌باشد.
اما دلیل اینکه سئوکاران با دانستن این نکته باز هم از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند را در پایین‌تر توضیح خواهم داد.

هدف از سئو کلاه سیاه و علت پیدایش آن


در هرکاری که شما فکرش را بکنید می‌توان با مقداری دانش و تسلط بر آن، از دور زدن قوانین برای خود منفعت بیشتری کسب کرد.
این کار در حوزه سئو نیز صدق می‌کند. از سئو کلاه سیاه معمولا در مواردی که نیاز به بازدهی زودهنگام با ریسک بالا دارند استفاده می‌شود و دیگر بعد از موعد مد نظرشان، دیگر سایت برایشان مهم نیست، زیرا که می‌دانند گوگل بالاخره آن را پنالتی و حذف می‌کند.
تنها راه کارشان استفاده از یک سایت جایگزین دیگر است که آن هم بعد از مدتی پنالتی خواهد شد و این چرخه ادامه دارد!
گوگل با روش‌هایی که به صورت رایگان و سریع بتواند باعث رشد سریع و ناگهانی سایت بشود مخالف است و اعتقاد دارد که اگر وب سایتی بخواهد ترقی کند، با رعایت قوانین و استفاده از روش‌های درست نیز می‌تواند به آن برسد.
گوگل با این روش می‌خواهد جلوی پیشرفت سایت‌هایی را که می‌خواهند با دور زدن او خود را در صفحه اول قرار دهند را بگیرد.
بدین صورت گوگل هم از جدی بودن کار و قانونی بودن سایت مطمئن می‌شود و هم با قبول شدن در امتحان گوگل و با رعایت و احترام به قوانین او، اعتمادش را جلب خواهید کرد.

دوری از سئو کلاه سیاه با دو اصل سئو کلاه سفید

1. تمام تصمیم‌ها و اقدامات سایت خود را بر مبنای ارائه بهترین خدمت به کاربر قرار دهید، از رابط کاربری و گرافیک سایت گرفته تا تولید محتوا. اگر خودتان وارد هر قسمتی از سایت‌تان شدید و از لحظه اول در تمام موارد حس خوبی به شما دست داد و با اسکرول کردن هم این حس ثابت ماند، می‌توان گفت شما قدم اول را برای این اصل برداشته‌اید.
2. قبل از هر اقدامی بر روی سایت، خود با توجه به قوانین و الگوریتم‌های گوگل، کلاه سیاه یا کلاه سفید بودن آن روش را درک کنید. به طور مثال در تولید محتوای متنی با کمی فکر کردن می‌توان فهمید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی کاربر را آزار می‌دهد و گوگل – که تمام قوانینش در جهت رضایت کاربر است – آنرا نادرست می‌شمارد.

سئو کلاه خاکستری راه نجات از پنالتی گوگل

سئو کلاه خاکستری واژه‌ای است که نسبت به سئو کلاه سیاه و کلاه سفید کمتر شنیده می‌شود.در تعریف سئو کلاه خاکستری نمی‌توان دقیقا بیان کرد که تعریف آن حد وسط سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. جان اندرو – متخصص سئو – معنای سئو کلاه خاکسرتی را اینگونه بیان می‌کند:

“سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نیست، بلکه شامل تکنیک‌هایی است که اگر گوگل متوجه استفاده از آن ها بشود، سایت شما را جریمه خواهد کرد و افرادی بیشتر از این روش‌ها استفاده می‌کنند که خیلی به قانون پای‌بند نیستند اما نمی‌خواهند که کار غیر قانونی انجام دهند.”

با توجه به به توسعه و پیشرفت خیلی سریع گوگل و هوشمند بودن آن، درک صحیح و کامل از سئو کلاه خاکستری جزو واجبات و پیش‌نیازهای انجام آن است؛ زیرا که استفاده از آن مانند راه رفتن بر لبه‌ی پرتگاه می‌ماند.
این جمله به این معنی است که در صورت استفاده اشتباه از این روش سایت شما جریمه خواهد شد و در صورت استفاده درست از آن سایت شما افزایش رتبه خوبی را تجربه خواهد کرد. این روش مزایای بسیار زیادی دارد اما بدانید که سئوکاری که از این روش استفاده می‌کند باید علاوه بر دانش زیاد، اطلاعاتش را نیز بروز نگه دارد.
همانطور که می‌دانید گوگل مداوم در حال بروزرسانی خود و الگوریتم‌هایش است؛ پس ممکن است بعضی از روش‌های سئو کلاه خاکستری که در حال حاضر باعث افزایش رتبه سایتتان می‌شود در آپدیت‌های بعدی جزو روش‌های سئو سیاه به شمار آیند.
تعداد زیادی از این روش‌های کلاه خاکستری در طول زمان منسوخ شده که سایت‌هایی که آن‌ها را نادیده گرفته‌اند از نتایج گوگل حذف شده‌اند.

پنج دلیل مهم برای استفاده نکردن از سئو کلاه سیاه

  1. از بین رفتن تمام زمان و تلاشی که برای سایت صرف شده و به صفحه اول گوگل رسیده یکی از مهم‌ترین دلایل دوری از این تکنیک است.
    شما ماه‌ها زمان صرف می‌کنید و هزینه‌هایی را نیز متحمل می‌شوید اما با استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه شاهد از بین رفتن تمام زحمت‌ها و هزینه‌های خود بوده و حتی وبسایت شما که منبع درامد یا برندینگ شما بوده از بین خواهد رفت و برگرداندن آن بسیار کار سخت و زمان‌بری خواهد بود.
  2. سلب اعتماد گوگل از شما و برند شما یکی دیگر از عواقب این کار خواهد بود که ضربه‌ای بزرگ به شما و کسب‌وکارتان خواهد زد.
    حتی در زندگی روزانه افراد دور زدن قانون و دروغ گفتن آسیب‌های جدی به آن‌ها و روابطشان وارد می‌کند. شما در زندگی خود به افرادی که از اعتماد شما سوء استفاده می‌کنند چه حسی خواهید داشت؟ آیا دوباره به آن‌ها اعتماد خواهید کرد؟
    چه‌قدر طول خواهد کشید که اعتماد شما به حدی مناسب برسد؟ پس می‌تواند درک کنید که چرا گوگل این کار را انجام می‌دهد.و چرا باید از این روش‌ها دوری کنید
  3.  استرس مداوم در حین کار که آیا ممکن است گوگل متجه رفتار مشکوک من بشود؟ و یا اینکه آیا گوگل امروز قرار است بفهمد یا فردا؟ و این سوالات که هر روز در ذهن شما تکرار خواهند شد تا موقعی که بالاخره زمانش فرا رسد. استرس این کار و ندانستن زمان موعود به شما آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.
  4. حال بد سئوکار پس از از بین رفتن این همه تلاشش نیز خودش داستانی طولانی دارد که بیشتر از این توضیح نخواهم داد!
  5. پنالتی شدن سایت و پاک شدن از صفحه نتایج گوگل (SERP) هم از نتایج قابل توجه آن است.

چرا بعضی سئوکارها از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند

  1. تسلط ناقص و ناتوانی در سئو کلاه سفید می‌تواند باعث استفاده از روش‌های غیر معمول شود.
  2. ناشکیبایی و روحیه هیجانی وبمستر یا سئوکار هم تأثیر قابل توجهی با انتخاب مسیر وی دارد.
  3. به دلیل بازدهی زودتر و دردسرهای کمتر سئو کلاه سیاه، این روش را می‌توان راحت‌تر از سئو کلاه سفید در نظر گرفت.

مزایای سئو کلاه سفید نسبت به سئو کلاه سیاه

  1. نشان‌دهنده دانش زیاد و رفتار حرفه‌ای وبسمتر یا سئوکار است.
  2. حس رضایت از نتیجه باعث به وجود آمدن حال خوب در شما خواهد شد.
  3. افزایش اعتماد به نفس شما پس از دیدن نتایج و ایجاد حس ارزشمندی.
  4. افزایش اعتبار رزومه بدون خدشه‌دار شدن آن
  5. جلب اعتماد گوگل و افزایش اعتبار شما نزد او

چگونه سئو کلاه سیاه را به گوگل گزارش دهی

به طور کلی در دو حالت به سراغ گوگل می‌رویم و سئو کلاه سیاه را به او گزارش می‌دهیم. حالت اول هنگام دیدن حملات مخرب به سایت و هک شدن آن یا مشاهده سئو منفی ( لینک‌های مضر و انبوه با کیفیت پایین مثل بک لینک ساید واید، PBN که خودتان برای سایتتان درست نکرده‌اید، وب رینگ و …) و یا حتی هنگام دیدن نتایج اسپمی که بازخورد عملیات سئو خودتان بر روی سایت است.

حالت دوم هنگام دیدن نتایج اسپم در صفحات گوگل توسط بقیه افراد است که می‌توانید آن را گزارش دهید و گوگل نیز بسیار از این رفتار استقبال می‌کند. پیشنهاد می‌شود در هر دو حالت ابتدا مطمئن شوید و سپس گزارش دهید، زیرا که فرستادن گزارش‌های اشتباه درباره سایت‌ها نیز نوعی از رفتار سئو کلاه سیاه می‌باشد.

برای حالت اول می‌توان گزارشی را مبنی بر حملات مخرب به سایت یا تحت تاثیر قرار گرفتن توسط عوامل مخرب تهیه کرده و آن را در قسمتی از سرچ کنسول گوگل با نام “مارول ریویو (Malware Review) “’گزارش دهید؛ اما اگر شاهد سئو منفی توسط افراد سودجو بر روی سایت خود بودید، می‌توانید لینک‌های مخرب را با ابزارهای مختلف مثل MOZ یا SEMRUSH یا حتی خود سرچ کنسول گوگل پیدا کرده و در قسمت “دیس اوو (Disavow)” گوگل به ثبت برسانید. با این کار گوگل متوجه خواهد شد که احتمالا بر روی سایت شما سئو منفی رخ داده و قصد حذف کردن بک لینک‌های مضر را دارید.

در صورت مشاهده حالت دوم، خود گوگل صفحه‌ای با نام Webspam Report در سرچ کنسول قرار داده که می‌توانید با مراجعه به آن گزارش خود را برای او بفرستید.

5 تکنیک سئو کلاه سیاه با ریسک پایین‌تر

دقت کنید که در این قسمت تکنیک‌هایی که گفته می‌شود به منزل استفاده حتمی شما از آن‌ها و بی‌خطر بودنشان نیست و همانطور که از عنوان این بخش مشخص است، فقط ریسک پایین‌تری نسبت به دیگر تکنیک‌ها داشته و هنوز هم احتمال پنالتی شدن با استفاده از آن‌ها وجود خواهد داشت اما احتمال آن کمتر است!

تکنیک ‌های معرفی شده هم در این صفحه (28 تکنیک سئو کلاه سیاه) و هم در مقاله‌ای جدا به صورت کامل برای شما توضیح و آموزش داده خواهد شد. برای دیدن مقالات و آموزش‌های ما می‌توانید از قسمت مقالات نیز آن‌ها را مشاهده کنید.

  • شبکه‌های خصوصی وبلاگ (PBN)
  • خرید لینک (Buying Link)
  • فروش لینک (Link Selling)
  • ساخت لینک (Link Building)
  • استفاده از ربات برای افزایش نزخ کلیک (CTR Bot)

سفارش تولید محتوا سیاه

آیا این موضوع را می دانستید که شما می توانید تولید محتوا را به صورت سیاه انجام دهید؟ اگر شما در سفارش تولید محتوا خود این چند نکته را قرار دهید قطعا یک محتواه کلاه سیاه برای خود سفارش داده اید:

1- بگویید که تعداد کلمات کلیدی را بیش از حد در محتوا تکرار کنند.

2- بگویید تا برای شما محتوای کپی تولید کنند.

3- بگویید تا برای شما عنوانی غیر مرتبط انتخاب کنند.

این ها عواملی هستند که باعث می شوند تا محتوای شما یک محتوا سیاه شده و با این کار شما یک قدم به سئو کلاه سیاه نزدیک تر خواهید شد.

هزینه سئو کلاه سیاه چقدر است؟

همیشه در هر حالت و هر کجا این سوال به وجود می آید که هزینه فلان چیز چقدر است؟

در بحث سئو نیز این موضوع استثنا نیست و ما باید درمورد این موضوع صحبت کنیم که هزینه سئو سایت چقدر بوده و چگونه تعیین می گردد.

هزینه سئو سایت متناسب با موضوع و تجربه و همینطور اینکه حوزه کاری شما چقدر رقابت داشته باشد بستگی دارد. زمانی که یک حوزه خیلی ساده باشد و رقابتی زیادی در آن نباشد قطعا هزینه شما کاهش یافته و زمانی که یک حوزه پر رقابت را انتخاب کنید قطعا هزینه های شما با توجه به میزان کاری که باید روی سایت شما انجام شود افزایش خواهد یافت.

پس قیمت دقیقی نمیتوان برای سئو مشخص کرد، بلکه باید بعد از بررسی وبسایت و حوزه کاری اعلام کرد.

PBN یکی از خط قرمزهای گوگل

پی بی ان ها یکی از خط قرمزهای گوگل هستند که شدیدا گوگل در حال مبارزه با آن می باشد و سایت هایی که از پی بی ان استفاده می کنند را سریعا شناسایی و قطعا جریمه می کند. اگر به بحث پی بی ان علاقمند هستید می توانید مقاله آموزش ساخت pbn را مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل