SEOEDU

آموزش بازاریابی محتوا از 0 تا 100

آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 اهداف بازاریابی محتوا
    1. 2 • بهبود ساختار و عملکرد سایت (Site structure and performance)
    2. 3 • افزایش آگاهی از نام تجاری (Increase brand awareness)
    3. 4 • تعامل با مشتری (Customer engagement)
    4. 5 • افزایش نرخ تبدیل (Conversions)
    5. 6 • عملکرد تیم (Team performance)
  2. 7 تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات
    1. 8 اما به راستی بازاریابی محتوا و تبلیغات چه تفاوت هایی باهم دارند؟
  3. 9 دلایل و مزایای استراتژی آموزش بازاریابی محتوا
    1. 10 1- بر نیازهای مخاطب تمرکز می کند (It Focuses on the Reader’s Needs)
    2. 11 2- در طول زمان باعث ایجاد اعتماد و اقتدار می شود (It Builds Trust and Authority Over Time.)
    3. 12 3- لیدها و مشتریان بهتری تولید می کند (It Yields Better Leads and Customers)
    4. 13 4- به لطف SEO، کسب و کار شما شاخص تر می شود (Your business will become more visible thanks to SEO)
    5. 14 5- می توان محصولات را معرفی کرد (Products can be introduced)
  4. 15 رابطه سئو و بازاریابی محتوا چیست؟
  5. 16 علت رونق گرفتن بحث بازاریابی محتوا چیست؟
  6. 17 3 راه برای کشف ایده‌ بازاریابی محتوا
    1. 18 1- شبکه های اجتماعی
    2. 19 2- بررسی و تحلیل رقبا
    3. 20 3- پیشنهادات گوگل
  7. 21 آیا باید تولید محتوا را برون‌سپاری کرد و به آژانس‌های تولید محتوا سپرد؟
  8. 22 سوالات متداول درباره بازاریابی محتوا
    1. 23 1- بازایابی محتوا چیست؟
    2. 24 2- تولید محتوا و بازاریابی محتوا چه فرقی باهم دارند؟
    3. 25 3- چند نمونه از معروف ترین انواع تولید محتوا در بازاریابی محتوا کدامند؟
    4. 26 4- چند سایت معتبر که سفارش تولید محتوا قبول می کنند، کدامند؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
در حال ثبت رای

آیا تاکنون به قدرت بازاریابی محتوا فکر کرده اید؟ اصلاً چه نیازی به آموزش بازاریابی محتوا وجود دارد؟ آیا می دانید که بازاریابی محتوا از یک مفهوم جدید بازاریابی هیجان انگیز به یک قدرت ضروری بازاریابی برای همه مشاغل در هر صنعت تبدیل شده است.؟ اگر از خود می پرسید: آیا بازاریابی محتوا برای تجارت من مهم است؟ پاسخ یک بله قاطع است!

اهمیت بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ به توانایی آن در افزایش حجم ترافیک باکیفیت به وب سایت شما مربوط می شود. محتوا در ایجاد آگاهی و تولید لید یا سرنخ ها که رشد فروش سالم را تضمین می کنند، در دنیای وب پادشاهی می کند. محتوای استراتژیک اگر به درستی و اصولی تولید شود، این قدرت را دارد که مخاطبان شما را به وبسایت کسب و کار شما بکشاند، جایی که در نهایت آنها به سرنخ و سپس به مشتری تبدیل می شوند.

هر چه کیفیت محتوا بالاتر باشد، برای مخاطبان شما ارزشمندتر است و به احتمال زیاد آنها تعامل بیشتری با تجارت شما پیدا می کنند. آنها هر چقدر با کسب و کار شما تعامل بیشتری بیابند و وقت بیشتری را در وب سایت شما بگذارند، احتمال بیشتری وجود دارد که به برند شما اعتماد کرده و به یک مشتری تبدیل شوند.

اهداف بازاریابی محتوا

اهداف بازاریابی محتوا

• بهبود ساختار و عملکرد سایت (Site structure and performance)

اگر از یک بازاریاب بپرسید که چه معیارهای محتوایی را باید در نظر بگیرید، یک لیست طولانی دریافت خواهید کرد که به عملکرد وب سایت شما مربوط می شود. وب سایت شما ویترین دیجیتالی شما بوده و حتی اگر در آن نفروشید، باز هم نمایِ دیجیتالی برند شما محسوب می شود.

آیا بازدید کنندگان شما کمتر از یک دقیقه در صفحه هستند یا 10 دقیقه؟ اگر بازدیدکنندگان بلافاصله پس از ورود به صفحه شما از آن خارج شوند، شما یک تجربه دیجیتالی برای مشغول نگه داشتن آنها در صفحه ایجاد نکرده اید. مدت زمانی که هر کاربر در سایت شما صرف می کند و همچنین نرخ پرش (Bounce Rate) معیارهایی هستند که در تعیین عملکرد سایت ها می توانند مفید باشند.

بازاریابی محتوا دقیقاً یعنی اینکه با تولید محتوای جذاب و کاربرپسند، بتوانیم او را بیشتر در سایت خودمان نگه داریم. توصیه ما با شما این است که با شرکت در دوره آموزش بازاریابی محتوا و آشنایی با ترفندها و اصول تولید یک محتوای تأثیر گذار که علاوه بر داشتن خوانایی بالا باعث ایجاد حس خوب در مشتری و رفع نیاز او شود، روند پیشرفت خودتان را تسریع کنید.

• افزایش آگاهی از نام تجاری (Increase brand awareness)

اگر کسی محتوای شما را نبیند، پس چه دلیلی برای تولید آن می تواند وجود داشته باشد؟ هدف اولیه هر استراتژی بازاریابی محتوا باید افزایش آگاهی از برند شما یا تغییر درک آنها از نام تجاری شما باشد. وقتی محتوای باکیفیتی تولید می کنید که با توجه به نیازهای مشتریان تان نوشته شده و به سوالات موردنظر آنها پاسخ های عملی ارائه می دهد، شما علاوه بر یک برندسازی موفق، برای برند خود اعتماد و اقتدار ایجاد می کنید.

• تعامل با مشتری (Customer engagement)

در حالی که در آموزش بازاریابی محتوا، افزایش مخاطب و ایجاد آگاهی و علاقه کلی به برند شما یک هدف اولیه حیاتی است اما جذب مشتریان فعلی را فراموش نکنید. برندها با تقویت روابط ایجاد شده با افرادی که قبلاً خرید کرده اند، مشتریان وفادارتری به دست می آورند که نه تنها خودشان برای خرید بیشتر برمی گردند، بلکه برند شما را به دوستان و خانواده خود نیز معرفی می کنند. یعنی به نوعی برای شما تبلیغات دهان به دهان انجام می دهند.

یکی از راه های تشخیص موفقیت در تعامل با مشتری، اندازه گیری رشد ایمیل، نرخ بازکردن ایمیل ها و کلیک روی آنها است. نظرات نوشته شده در وبلاگ ها، به اشتراک گذاری محتوا و تعداد بک لینک های دریافتی نیز به بازاریابان کمک می کند تا تعیین کنند که آیا کمپین های آنها بر مشارکت کاربران تأثیری داشته یا نه!

• افزایش نرخ تبدیل (Conversions)

یکی از محبوب ترین اهداف در تولید محتوا، افزایش نرخ تبدیل است چرا که اگر مخاطبان خود را به خریدار تبدیل کنید، به درآمدزایی خواهید رسید!

شما می توانید بهترین محتوا را در جهان داشته باشید، اما تا زمانی که نتوانید از طریق آن محتوا، به نتایج مورد نظرتان برسید، چه فایده ای خواهد داشت. نحوه پیگیری دست یابی به نتایج، بستگی زیادی به اهداف شما برای هر قطعه محتوا و محل مناسب آن در قیف فروش دارد. اما به طور کلی بهترین راه این است که در هر قطعه ای از محتوا که تولید می کنید، یک کال تو اکشن قوی قرار دهید.

شما با شرکت در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا، آشنایی با الگوریتم های گوگل و یادگیری نحوه استفاده درست از ابزارهای تکنیکی می توانید تلاش های بازاریابی خودتان را منجر به خرید نهایی بکنید.

• عملکرد تیم (Team performance)

برای شروع آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوا، داشتن یک تقویم محتوایی جزو ضروریات است. یعنی یک نوع برنامه ریزی که طبق زمان بندی تعیین شده، محتواهای خودتان را تولید و منتشر خواهید کرد. این تقویم باعث استفاده بهینه شما از زمان شده و تا حد زیادی از میزان استرس شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی می کاهد.

پیگیری عملکرد تیم می تواند یکی از سخت ترین اهداف بازاریابی محتوا باشد و به بررسی مداوم تیم، ارزیابی عملکرد آنها و نظارت مدیریت پروژه به هر موضوعی که نیاز به اصلاح دارد، اشاره دارد.

شما با داشتن یک تقویم محتوایی و ذکر نام نویسنده‌ها، ویراستارها، طراح‌ها و مسئولان انتشار برای هر مطلب تا حد زیادی باعث شفافیت محدوده فعالیت ها شده و پایبندی تیم تان را به کارشان افزایش می دهید.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

هدف تبلیغات جلب توجه افراد به محصول یا خدمات با هدف ارتقاء فروش است. تبلیغات می گوید: «هی! به من نگاه کن! من را بخر!» همه ما با تبلیغات سنتی شامل تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات چاپی (مجلات، روزنامه ها، بروشورها و…)، بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی آشنا هستیم. تبیلغات آنلاین رفته رفته دارد جای این نوع تبلیغات را می گیرد.

به طور کلی بازاریابی در تعیین نحوه قیمت گذاری رقابتی یک محصول یا خدمات، مخاطبان هدف آن، اینکه چرا آن مخاطب محصول یا خدمات شما را می خواهد و چگونه به بهترین نحو ارزش محصول یا خدمات را توضیح دهید، مفید است.

اما به راستی بازاریابی محتوا و تبلیغات چه تفاوت هایی باهم دارند؟

دلایل و مزایای استراتژی آموزش بازاریابی محتوا

1- بر نیازهای مخاطب تمرکز می کند (It Focuses on the Reader’s Needs)

یک استراتژی مؤثر بازاریابی محتوا به طور مداوم برای مخاطبان ارزش قائل می شود. بر اساس تحقیقات خودتان درباره پرسونای خریدار، می توانید از نقاط درد و چالش های مشتریان تان آگاهی پیدا کرده و سعی در رفع آنها بنمایید.

2- در طول زمان باعث ایجاد اعتماد و اقتدار می شود (It Builds Trust and Authority Over Time.)

96 درصد از بازاریابان محتوا با عملکرد عالی می گویند که شرکت آنها توانسته است در بین مخاطبان خود اعتبار و اعتماد ایجاد کند.
با ایجاد اعتماد در بین مخاطبان تان، آنها به سادگی در عضویت ایمیلی شما مشترک می شوند، پیشنهادات محتوایی شما را بارگیری می کنند، شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده و احتمالاً وارد چرخه فروش شما خواهند شد.

این سطح اعتماد تأثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما دارد. کاربران وقتی به تخصص شما اعتماد می کنند، مطالب شما را می خوانند. وقتی محتوای شما را بخوانند، به نام تجاری شما اعتماد می کنند و بیشتر احتمال دارد که از شما خرید کنند.

موتورهای جستجو هم به اعتماد و اقتدار رتبه می دهند و با محتوای خوبِ بهینه شده، شما می توانید به کسب نتایج برتر موتورهای جستجو امیدوار باشید.

3- لیدها و مشتریان بهتری تولید می کند (It Yields Better Leads and Customers)

محتوای عالی مخاطبان مناسب را به سمت برند شما جذب می کند. اگر استراتژی بازاریابی محتوایی شما به خوبی با محصولات و خدماتی که می فروشید مطابقت داشته باشد، بازدیدکنندگانی که برای مشکلات خود در محتوای شما به دنبال راه حل هستند، می توانند مخاطبان هدف شما باشند.

در واقع از نظر نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، بازاریابی محتوا در مقایسه با سایر استراتژی ها به ازای هر دلار، سه برابر لید بیشتری تولید می کند. به همین دلیل است که بازاریابی محتوا بسیار مقرون به صرفه تر است.

4- به لطف SEO، کسب و کار شما شاخص تر می شود (Your business will become more visible thanks to SEO)

با تولید یک محتوای جذاب و باکیفیت می توان در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار گرفت و با این کار بازدیدکنندگان سایت را افزایش داد. این کار باعث می شود سئوی سایت نیز بهبود یافته و وبسایت مورد نظر بیشتر از قبل، در معرض دید قرار گرفته و ترافیک بیشتری را به سمت خود جذب کند. اینجاست که یک دوره آموزش بازاریابی محتوا می تواند برای شما مفید باشد.

هرچه محتوای سازگارتر و باکیفیت تری تولید کنید، برای تلاش های SEO شما بهتر خواهد بود. محتوای شما باید به کسب و کارتان کمک کند تا بصورت آنلاین قابل مشاهده شود و اعتماد و اعتباری را در بین مخاطبان خود ایجاد کند. اگر یک استراتژی توسعه یافته محتوایی داشته باشید، محتوای شما می تواند به کسب رتبه بالاتر شما در موتورهای جستجو کمک کند.

سفارش رپورتاژ آگهی یکی دیگر از راه کارهای کمک به برندسازی و بهبود سئو سایت می باشد. پس در کنار تولید محتوا، این موضوع هم را مد نظر قرار داده و از نتایج آن غافل نشوید. سعی کنید در کنار تولید محتوا، از رپورتاژ آگهی هم برای جذب مخاطبان و دیده شدن تان در فضای مجازی بهره بگیرید.

5- می توان محصولات را معرفی کرد (Products can be introduced)

از طریق تولید محتوا و سئو کردن آن می توان ویژگی های محصولات و مزایای استفاده از آنها را برای مشتریان بیان کرد، برندهای گوناگون موجود را مقایسه کرد و… تا کاربران بتوانند طبق نیازها و شرایط خودشان این حق را داشته باشند تا از میان انبوه محصولات موجود در بازار، بهترین و مناسب ترین محصول را خریداری کنند. و چه بهتر خواهد بود که محصول تولیدی ما، انتخاب و اولویت اول کاربر باشد.

رابطه سئو و بازاریابی محتوا چیست؟

رابطه بین SEO و بازاریابی محتوا ساده است. آموزش سئو و آموزش بازاریابی محتوا به هم مرتبط هستند. یکی بدون دیگری نمی تواند به طور مؤثر کار کند. محتوای شما ممکن است بدون SEO نتواند در موقعیت خوبی ظاهر شود و استراتژی SEO، بدون محتوا بی تأثیر خواهد بود.

سئو نیاز به محتوا دارد: اجزای مختلفی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. محتوا یک عنصر اساسی برای سئو است. Google هنگام رتبه بندی صفحات شما، ابتدا به محتوای وب سایت شما نگاه می کند.

وب سایت هایی با تولید محتوای مستمر، جذاب، باکیفیت، کاربرپسند و سئو شده، اغلب در نتایج موتورهای جستجو موقعیت های ترجیحی و برتر را به خود اختصاص می دهند، زیرا از نظر ربات های خزنده موتورهای جستجو مناسب تر به نظر می رسند. ارسال مطالب منظم در وبسایت و به روز نگه داشتن مستمر صفحات می تواند باعث شود شما بیشتر دیده شوید.

محتوا نیاز به SEO دارد: تمام محتوای وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود تا صفحات شما شانس بیشتری برای پیدا شدن توسط مخاطبان مورد نظر شما داشته باشند. یعنی اگر بخواهید محتوای شما در نتایج برتر گوگل قرار گیرد باید تمام اصول سئو از جمله یافتن کلمه کلیدی مناسب و پرجستجو، توزیع و تراکم کلیدی در متن، لینک سازی داخلی و خارجی و… را رعایت کرده باشید. در غیر این صورت فکر آمدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن درنتایج برتر آن را به کلی فراموش کنید.

کمپین بازاریابی محتوایی شما ممکن است شامل ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی باشد. این برای جذب برخی از مخاطبین بسیار عالی است! با این حال آمارها نشان می دهد که اکثر مردم در وهله اول برای جستجوی محصول یا خدمات از موتورهای جستجو همانند گوگل استفاده می کنند.

اگر محتوای صفحات وب شما در صفحات اول و نتایج برتر موتورهای جستجو یافت نمی شود، ممکن است مقدار قابل توجهی از فرصت ها را از دست بدهید.

علاوه بر صرف وقت برای یادگیری مهارت ها و ابزارهای تولید محتوا از طریق منابع رایگان، در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوا شرکت کنید تا از تجربه و دانش افراد خبره و متخصص این حوزه استفاده کنید و پیشرفت خود را تسریع بخشید.

علت رونق گرفتن بحث بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا از آن جهت اهمیت دارد که شما با پاسخ به سوالات مخاطبان تان و رفع نیازهای آنها می توانید فرصت های عظیمی برای رشد و رونق کسب و کار خودتان پیدا کنید.

با بازاریابی محتوا می توانید در بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید، نرخ تبدیل ها را بهبود بخشید، با مشتریان ارتباط برقرار نموده و مشتریان جدید پیدا کنید. باید بدانید که امروزه، مشتریان از برندهای مورد علاقه خود انتظار محتوای باکیفیت و جذاب را دارند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط State of Inbound، تولید محتوا اولویت اصلی 53 درصد از بازاریابان می باشد. علاوه بر این بازاریابی محتوا به طور متوسط حدود 29 درصد از کل بودجه های بازاریابی B2B را به خود اختصاص داده است.

ثبات و انسجام در ارائه پیام های تجاری یکی از عوامل متعددی است که بر رشد و موفقیت کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت. برندهای بزرگ می دانند که چگونه برند خود را به طور مداوم در هر نقطه از تماس مشتری نشان دهند.

همین استدلال در مورد بازاریابی محتوا صدق می کند. محتوای شما باید دارای یک سبک و صدای منحصر به فرد و قابل تشخیص در تمام کانال های توزیع باشد. سازگاری در تولید محتوا، اعتبار شما را تقویت می کند، اعتماد ایجاد می کند و می تواند به معروفیت و شهرت شما بیفزاید.

امکان انتشار محتوا در بسترهای مختلف، افزایش دسترسی افراد به اینترنت، موبایل و شبکه های اجتماعی، محبوبیت و راحتی فرآیند خریدهای اینترنتی، کاهش اثربخشی و افزایش هزینه های تبلیغات سنتی از جمله دلایل مهمی هستند که بازاریابی محتوا و آموزش بازاریابی محتوا را در دهه های اخیر به اوج شکوفایی خود رسانده است.

3 راه برای کشف ایده‌ بازاریابی محتوا

1- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند به سوالات مخاطبان هدف خودتان گوش فرا دهید، با نیازها و خواسته های آنها آشنا شوید و بفهمید که درک چه چیزی برای آنها مهم است. شما با شناخت مخاطبان تان و آشنایی با دغدغه های و نیازهای آنها در این شبکه ها، می توانید طبق نیاز آنها برای آنها به صورت هدفمند، تولید محتوا بکنید طوری که محتوای تولیدی تان علاوه بر جذاب بودن برای آنها، بتواند کمی از دغدغه ها و مشکلات‌شان را حل کند.

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی تان را گسترش دهید تا بتوانید مخاطبان خودتان را از آنها به وبسایت تان هدایت کنید، آنها را در خبرنامه ایمیلی تان عضو کنید یا آنها را ترغیب به شرکت در رویدادهای انجام گرفته در سایت تان بکنید و این کار امکان پذیر نیست جز با تولید محتوایی که برای مخاطبان تان جذاب می باشد!

2- بررسی و تحلیل رقبا

برای اینکه در کسب و کارتان موفق شوید، باید رقبای خودتان را تحلیل کنید! شما با بررسی و تحلیل رقباهای برتر حوزه فعالیت تان (بویژه برندهای موفق) می توانید بفهمید آنها در چه کلمات کلیدی موفق به کسب رتبه شده اند و از آن طریق ترافیک زیادی را جذب وبسایت خودشان می کنند.

با تحلیل وضعیت محتوایی رقبا و یافتن کلمات کلیدی پر ترافیک آنها و صد البته با تولید یک محتوای عالی تر از محتوای آنها می توانید از نظر ظاهری، قدرت شروع تولید محتوا، کیفیت محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی و… یک پله بالاتر از آنها حرکت کنید.

شما با تحلیل رقبای خودتان می توانید با نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید، از نقاط ضعف شان برای سبقت گرفتن از آنها استفاده کنید و نقاط قوت آنها را الگوبرداری کرده و از این طریق، کسب و کار خودتان را قوی تر سازید. این تحقیقات همچنین به شما کمک می کند، درک کنید چرا مشتریان ترجیح می دهند از شما یا رقبای شما خرید کنند. همه این مهارت ها را می توانید با شرکت در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا یاد بگیرید.

3- پیشنهادات گوگل

یکی از راهکارهای عالی برای کشف ایده تولید محتوا این است که بدانید چه کلماتی در حال حاضر ترند می باشند. یعنی توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند. چگونه می توان متوجه این موضوع شد؟

بسیار ساده! باید وارد Google Trends شده و بعد از مشخص کردن کشورتان، با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظرتان بفهمید که آیا آن کلمه کلیدی توسط کاربران جستجو می شود یا خیر!

یک راه دیگر این است که پیشنهادات خود گوگل را نیز بررسی کنید. برای این کار کافیست مثلاً شما کلمه آموزش سئو را سرچ کنید و دکمه اسپس را فشار دهید. دقت نمایید نباید دکمه اینتر را بزنید. صبر کنید و ببینید گوگل چه پیشنهاداتی به شما می دهد. این پیشنهادات دقیقاً چیزی است که مردم در گوگل سرچ می کنند و شما می توانید از آنها به نفع خودتان استفاده بکنید.

از راه های دیگر کشف ایده محتوا می توان به پیگیری اخبار کسب و کاری و آگاهی از موضوعات بحث برانگیز حوزه فعالیت خودتان، آگاهی از رویدادهایی که در دنیا در حال اتفاق افتادن است، داشتن مطالعه موردی، بازتولید محتواهای جذاب (بازآفرینی اطلاعات)، تبدیل انواع محتوای تولیدشده به سایر شکل ها مثل تبدیل فیلم یا صوت به متن، نوشتن تجربیات شخصی یا کاری، انجام مصاحبه و… اشاره کرد.

آیا باید تولید محتوا را برون‌سپاری کرد و به آژانس‌های تولید محتوا سپرد؟

تولید محتوا یک حوزه تخصصی می باشد و تنها نمی توان با تکیه بر توانایی هایی همانند تایپ سریع، نوشتن، کارکردن با فتوشاپ و… به صورت تخصصی و حرفه ای وارد این کار شد.

طبق تحقیقات انجام شده، کسانی که تولید محتوا می کنند صاحب یکی از 20 شغل برتر جهان می باشند. متخصصان و کارشناسان تولید محتوا غالباً به زبان انگلیسی مسلط می باشند و تمام تلاش‌شان این است که با مطالعه، اطلاعات خودشان را بروز نگه دارند.

آنها با مهارت کامل در گوگل سرچ کرده و بهترین محتوایی که مطابق با نیازشان باشد را پیدا می کنند. آنها همچنین با اصول سئو، فتوشاپ و چند ابزار گرافیکی دیگر، نرم افزار ورد، آیین نگارش، اصول کپی رایتینگ و… آشنا می باشند و روز به روز به ارتقای مهارت های خود می اندیشند.

اگر واقعاً در زمینه تولید محتوا مهارت و تخصص دارید بهتر است در اوایل راه اندازی کسب و کارتان، خودتان اقدام به تولید محتوا بکنید. اگر هم مهارت و تخصص های لازم را ندارید توصیه می کنیم در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا و آموزش تولید محتوا شرکت کنید.

اما اگر وقت و زمان لازم را برای شرکت در یک دوره آموزشی ندارید و دوست دارید هرچه سریع تر وارد گود رقابت شوید، توصیه می کنیم تولید محتوا را برون‌سپاری کرده و به آژانس‌های تولید محتوا بسپارید. البته در کنار اینها بهتر است خودتان هم اصول این کار را یاد بگیرید زیرا اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می توانید بر چگونگی کار این آژانس های تولید محتوا نظارت دقیق تری داشته باشید.

لازم به ذکر است هزینه تولید محتوا شما می تواند بسته به فرمت محتوایی شما، موضوع متن و تخصصی یا عمومی بودن آن، میزان تخصص، سابقه و تجربه نویسنده آن متن متغیر باشد. برای برون سپاری محتوا دو راه دارید یا از فرینلسرها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهید یا از آژانس های تولید محتوا.

سوالات متداول درباره بازاریابی محتوا

1- بازایابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا (به انگلیسی: Content Marketing) یک نوع استراتژی است که شامل تولید و توزیع محتوای مرتبط، جذاب، کاربرپسند و با ارزش برای پرسونای خریداران شما می باشد و زمانی موفقیت آمیز است که به شخص مناسب، به روش مناسب و در زمان مناسب تحویل داده شود.

بازاریابی محتوا این است که مخاطبان خود را با ارائه محتوای ارزشمندی که در حال حاضر به دنبال آن هستند به سمت خود بکشانید و یک برندسازی قوی ایجاد کنید. و شما با شرکت در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا با همه نکات و ترفندهای آن آشنا خواهید شد.

یک استراتژی بازاریابی محتوا ممکن است شامل داشتن یک وبلاگ به روز شده در وبسایت، ارسال مطالب جذاب در رسانه های اجتماعی و ارائه اطلاعات مفید در قالب پادکست، فیلم، وبینار و… باشد.

2- تولید محتوا و بازاریابی محتوا چه فرقی باهم دارند؟

می توان گفت که بازاریابی محتوا بدون تولید محتوا معنا و کارآیی زیادی ندارد. در واقع هر دوی این مفاهیم مکمل هم می باشند و هیچ یک را نمی‌توان مجزا از هم دانست.
هدف از تولید محتوا این است که اطلاعات، پیام یا دانشی را به مخاطب ارائه دهیم و از این طریق با او ارتباط برقرار کنیم.

در حالی که هدف از بازاریابی محتوا این است که با تولید محتوا و جذب مخاطب، او را ترغیب به خرید چیزی کنیم که از جانب ما ارائه می شود.

3- چند نمونه از معروف ترین انواع تولید محتوا در بازاریابی محتوا کدامند؟

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد و اگرچه همه آنها ارزشمند هستند اما باید آن نوع فرمتی را ترجیح دهید که خریدار شما می پسندد. لازم نیست یک فرمت را انتخاب کرده و به آن پایبند باشید. شما می توانید یک محتوا را در چندین قالب مختلف تولید کنید. از جمله:

• وبلاگ نویسی (Blogging)

هر زمان که یک وبلاگ را منتشر می کنید، یک صفحه ایندکس شده اضافی ایجاد می کنید که ممکن است با کسب رتبه در Google در نتیجه پرس و جوی دیگران ظاهر شود. این به نوبه خود باعث افزایش ترافیک به وب سایت شما می شود.

• ویدئوها (Videos)

همه افراد، زمان یا تمایل به خواندن ندارند. یا اگر موضوع بحث بسیار پیچیده باشد، ممکن است مخاطبان هدف دوست داشته باشند بیشتر از نمایش های بصری بهره مند شوند. در آموزش بازاریابی محتوا مطلع خواهید شد که ایجاد محتوای ویدئویی راهی مناسب برای مطلع کردن مشتریان از چیزی است که شما ارائه می دهید.
می توانید از ویدئو برای به نمایش گذاشتن یک محصول، آموزش، صحبت در مورد حوزه فعالیت تان و… استفاده کنید.

• وبینارها (Webinars)

وبینارها محتواهای واقعی و مورد نیاز افراد را در اختیار آنها قرار دهند. آنها همچنین به شما امکان می دهند مخاطبان بیشتری جلب کنید، زیرا می توانید ثبت نام کنندگانی از سراسر جهان داشته باشید

• کتاب های الکترونیکی (Ebooks)

کتاب های الکترونیکی راهی ارزان برای اطمینان از اعتبار در اختیار شما قرار می دهند. اگرچه برای ایجاد آن باید در زمان و یا منابع خود سرمایه گذاری کنید اما پس از اتمام کار، توزیع آن بسیار ساده تر از چاپ و فروش کتاب است.

البته شما می توانید آنها را به صورت خودکار در یک پلتفرم بزرگ مانند آمازون منتشر کنید، یا می توانید پس از دریافت آدرس ایمیل مشتری تان، آن کتاب ها را برای بارگیری به ایمیل آنها ارسال کنید و از آنها درخواست کنید تا آن را دانلود نمایند.

• پادکست ها (Podcasts)

در آموزش بازاریابی محتوا بر تولید پادکست ها تأکید زیادی می شود. پادکست ها راهی دیگر برای ارائه محتوای مفید به مشتریان احتمالی شما هستند، در قالبی که حتی در زندگی روزمره خود در حین دویدن، رفت و آمد، آشپزی یا… قابل استفاده می باشند.

پادکست ها به شما امکان می دهند با به اشتراک گذاشتن بینش و تجربیات خود و همچنین میزبانی مصاحبه شوندگانی که می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار شنوندگان شما قرار دهند، در صنعت خود صاحب قدرت شوید.

• اینفوگرافیک (Infographics)

اینفوگرافیک کارها را برای مشتریان بسیار آسان می کند. می توانید از آنها برای خلاصه سازی بصری هرگونه مفاهیم پیچیده یا ظریف استفاده کنید. آنها همچنین می تواند سرگرم کننده و جذاب باشند که می تواند مزیت رقابتی برای شما داشته باشد، نسبت به مشاغلی که فقط محتوا را در قالب متن ارائه می دهند.

• وایت پیپرها (Whitepapers)

وایت پیپرها، درست مانند کتاب های الکترونیکی می تواند در برجسته شدن شما به عنوان یک متخصص در حوزه فعالیتی تان مفید باشد. شما همچنین می توانید از آنها برای افزایش لیست بازاریابی خود استفاده کنید. چون می توانید از مشتریان بخواهید برای اینکه بتوانند به محتوا دسترسی داشته باشند، آدرس ایمیل خود را وارد کنند.

4- چند سایت معتبر که سفارش تولید محتوا قبول می کنند، کدامند؟

اگر به دنبال سفارش تولید محتوا برای سایت خودتان می باشید، توصیه می کنیم در ابتدای کار، نوع و فرمت محتوای خودتان را تعیین کنید. سپس از یکی از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. در هنگام سفارش تولید محتوای خود به این شرکت ها باید به چند مورد توجه داشته باشید:

ما سایت های معتبر seoedu و متمم را برای آموزش بازاریابی محتوا و سفارش تولید محتوا توصیه می کنیم.

خروج از نسخه موبایل